X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamecube kæmper


Svar
enfenenfenSkrevet 17/01-04 14:24, rettet 17/01-04 14:24 
Hvordan vil det gå Gamecube i fremtiden?

Et lille udsnit af artiklen:

------
"My understanding is that their next console is going to be a lower-end games machine," said Mr Wallace.

"I don't believe Nintendo is going to survive unless they have five or six exclusive titles.

"If you ask me if they are still going to be... Se hele indlægget


Nintendo Gamecube fights to stay in the game
What is the Matrix?
106 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 19/01-04 15:31 
Valkyrie>
Så vidt jeg ved, så var der solgt 25 Millioner Nintendo 64, før den stoppede i produktion. Og 120 millioner Playstations. Nintendo 64, havde vist en ratio på 5 spil per konsol, mens Playstation havde 1 spil per konsol, på trods af mange flere og billige priser.

Jeg gider altså ikke dine fejlagtige facts. Check nu lidt op på tingene. Jeg har ikke lige beviser på hånden, men jeg ved med sikkerhed, at sidstnævnte tal er MEGET højere. Det er mindst 7 til 1, men jeg mener også at have læst 12 til 1. 1 til 1 er tåbeligt at påstå.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 19/01-04 15:36, rettet 19/01-04 15:36 
Among>
En påstand om at konsolmarkedet er så vigtigt for MS, bør du altså kunne bakke op med lidt fakta.

Sidder nogen af os i bestyrelsen hos Microsoft og kan sige præcis hvad deres planer er? Hvor skulle de fakta komme fra?

Det er PT intet der tyder på at PC'en er på vej ud, og dermed Windows.

Det er der da masser af ting der tyder på (se fx udviklingen i antal solgte spil til pc'ere i forhold til konsoller), men det er en anden diskussion.

hovedsagligt er MS gået ind i konsolbranchen for at tjene flere penge.

Selvfølgelig. Jeg har aldrig sagt andet. Forskellen er bare, at du tror Microsoft tænker kortsigtet. Jeg tror de tænker langsigtet. Man gør ikke de ting, som Microsoft gør og man opnår ikke den størrelse, som Microsoft har, hvis man ikke tænker langsigtet. Det er gået som forventet for Xbox. Det er med i planerne. Det er jeg sikker på. Ellers har Microsoft opført sig dumt. Og det er naivt at tro, at Microsoft er dumme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 19/01-04 15:43 
MS-folk har mange gange udtalt, at deres grundlag for at bevæge sig ud på konsolmarkedet, er langsigtet. Så der er ingen grund til at tro. Det er et faktum :)
(med mindre de afleder opmærksomheden, fra deres egentlige tanker. Men det skulle være mere end usandsynligt, hvis det er tilfældet).
UriurUriurSkrevet 19/01-04 15:45, rettet 19/01-04 15:51 
Der bliver selvfølgelig ikke solgt så mange spil til PC da der brændes i tusindvis. PC'en er ikke på vej ud.

Jeg siger ikke at jeg rent faktisk tror at MS ryger ud. Jeg tror skam også at de på et eller andet plan har styr over situationen. Men især ting som det i Japan og det med at maskinen så hurtigt blev sat så kraftigt ned i pris efter lanceringen og at MS derfor taber mange penge per konsol, synes jeg bekræfter min idé om at de nu ikke har 100 % styr på udviklingen. Sådanne ting kan ikke forudses helt. Hvis det begynder at gå meget godt får MS med Xbox, så er der ingen problemer i det. Hvis det ikke går som de forventer, vil de ikke bruge hele deres formue på at holde den igang, de vil trække sig ud og koncentrere sig om Windows (ja, eller de finder noget andet at satse på.)
UriurUriurSkrevet 19/01-04 15:47 
jaes >
MS-folk har mange gange udtalt, at deres grundlag for at bevæge sig ud på konsolmarkedet, er langsigtet. Så der er ingen grund til at tro. Det er et faktum :)
(med mindre de afleder opmærksomheden, fra deres egentlige tanker. Men det skulle være mere end usandsynligt, hvis det er tilfældet).

Men hvad er langsigtet? Selvfølgelig regner de med at blive på markedet de næste generationer, det ville da også være dumt andet.
RJKRJKSkrevet 19/01-04 15:52 
Among>
Der bliver selvfølgelig ikke solgt så mange spil til PC da der brændes i tusindvis.

Resultatet er alligevel det samme. Mindre solgte spil -> mindre indtjening -> færre penge til udvikling -> dårligere og færre spil -> mindre solgte spil -> ...

Spil er en stor del af grunden til den eksplosive udvikling i pc-hardware og dermed en stor del af fundamentet. Derfor er ovennævnte udvikling også et problem for pc-markedet og for Microsoft.

Bare et eksempel...

Jeg siger bestemt ikke at Xbox er en stor succes for Microsoft. Der er da masser af problemer og dumme beslutninger undervejs. Men ingen forventede at Xbox ville klare sig bedre end PlayStation 2 eller på niveau hermed. Heller ikke Microsoft. Derfor må det nødvendigvis være en del af planen. Hvis ikke Microsoft kunne leve med et konsolsalg på 15-25 millioner, så var de ikke gået ind på markedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 19/01-04 15:58, rettet 19/01-04 16:05 
Among:
Ja, der findes jo ingen defination på hvor længe `langsigtet´ er. For mig betyder det, - i det her tilfælde - at de har planer om at blive en af de etablerede konsolproducenter. De ser givet vis tiden an, og planlægger kun 1-2 generationer ad gangen.

EDIT: Før de gik ind på markedet, havde de selvfølgelig planer om at udsende mere end 1-2 konsoller.
UriurUriurSkrevet 19/01-04 16:06 
Salget af computere er ikke faldene og de skal bruge noget windows til at køre. Microsoft prøver hele tiden at beskytte sig imod piratkopiering og før eller siden må det lykkes for dem at lave noget som ikke kan kopiers. På det punkt bliver de hele tiden bedere. Microsoft vil ikke tillade at piratkopieringen vinder krigen.
UriurUriurSkrevet 19/01-04 16:09 
jaes >
Among:
Ja, der findes jo ingen defination på hvor længe `langsigtet´ er. For mig betyder det, - i det her tilfælde - at de har planer om at blive en af de etablerede konsolproducenter. De ser givet vis tiden an, og planlægger kun 1-2 generationer ad gangen.

EDIT: Før de gik ind på markedet, havde de selvfølgelig planer om at udsende mere end 1-2 konsoller.


Hvad så hvis det langsigtede ikke holder stik?
jaesjaesSkrevet 19/01-04 16:16 
De HAR allerede tabt krigen i den form styresystemer arbejder på nu (klientbaserede). Antallet af seriøse og dygtige pirater, overgår mange gange, det antal folk som arbejder på Windows´ sikkerhed.
jaesjaesSkrevet 19/01-04 16:21 
Among >
Hvad så hvis det langsigtede ikke holder stik?

Det diskuterer vi jo heller ikke. Vi taler jo bare om deres intentioner for at bevæge sig ud på konsolmarkedet.

Men jeg er enig. Det kan nemt gå galt for MS. Allerede ca. midtvejs i næste generation, kan de i værste fald måtte kapitulere. De skal både være dygtige og heldige, ellers går det galt. Lige så vel, som det kan gå galt for Sony eller Nintendo.
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/01-04 16:30 
StarF >
Val> DU er da ikke alt for klog at høre på!

OMFG... TROOOLLLLL..... Ban ham.... Han nedgjorde mig!!! Ban ham... Fantastisk argument! Jeg bliver stolt, hvis jeg selv en dag kommer til at sige en ligende sætning rent, nede på sinke hjemmet:/


Nå så Zelda Wind Waker og Mario Sunshine var ikek en succes?... HMMMM hvilken verden befinder du dig i? Adskelige Nintendo fans er vilde med det nye zelda og Mario.. og alene det at Mario Sunshine blev skamt som et side project til det næste store mario spil.. Mario 128, som jo er så hemmeligt at Nintendo ikke viser det frem før de er klar til at udsende det i frygt for at andre firmaér hugger deres ide!

Adskillige Nintendo fans var også vilde med Virtual Boy, og priserne på GBA spil i starten! Det er da fuldstændig ligegyldigt hvad de mener. Ok! Of course... mario sunshine var da en større revolution end Mario 64 var! Jeg er da også sikker på at Wind waker er kommet forbi 7 Mill, målet og har slået OOTs salg! Rejoice... Yes...

igen snakker jeg ikke om, om at Nintendo vil gøre hvad deres fans vil.. nintendo er kendt for at gå deres egne veje!... og sagde også før at Nintendo havde udtalt der er ikke nok der vil betale fo ronline spil endnu, til det er værd at satse stort på.. jeg er da temlig sikker på Nintendo vil være med på online delen ved næste konsol..

HAHAH... Det sagde de sjovt nok også på Spaceworld da GC blev annoceret! Og wow... Indtil videre er det blevet til en DC port! Smukt!


Nej Nintendo sagde at de ikke så det forsvarligt at bruge så mange penge på det endnu, da spillerne ikke var moden nok osv osv osv.. og mon ikke de snakker om mmorpg spil og ikke bare 4 player over net osv osv?...

Modne nok? What!!! Ok, hvis skyld er det så at det mest er børn der sidder på gamecube? De må så også gøre lidt selv for at få ældre med på vognen, ved at lave mere intressante spil, og ikke få folk til at banke hovdet mod mueren, når de nu i over et årti, har samlet alle mønterne og hoppet alle steder i endnu et platformspil! 4 player vs MMO, det er ligegyldigt for vi har ikke set nogen! Udover SC: PT er der så overhovdet nogen online spil på vej til GC?

Når du snakker salgs antal, så skal du huske at sammenligne det med XX antal forbrugere der er potentielle køber til dette spil.. men det fostår du vel ikek?...


Nej, jeg har lige taget en koger, så selvf forstår jeg dig ikke. GC, N64, SNES og NES havde ikke andet end spillenes kvalitet i sig. Der var ikke DVD, så det var spillene der gjorde dem til de succeser de er! Jeg kender mange der ikke gider at have noget med mario at gøre mere, fordi de hele er set før, og de aldrig prøver noget nyt!

faktum er Sunshine solgte godt!.. Wind Waker gjorde det samme osv osv osv..

Hele mit indlæg handler om at så længe Nintendo fans køber Nintendo så lever Nintendo det kan ms og sony ikke lave om på. Da nintendos filosofi er at tjene per konsol og ikke som ms og sony satmse på at få det hjem i licenser!.. og nintendo fans er næppe de folk der skippede gamecuben.. der er mange GameCube ejere der kun har købt en GameCube for at spille Mario og Zelda... det var ikke dem der var der i storheds tiden (snes) det er bare folk der følger med strømmen.. lige som musik stile skifter osv osv

Jeg tror MD, var mere mainstream med alle sine big shot sport og bilspil! Så længe der er nintendo fans, vil der være nintendo konsoller??? Jamen, de forsvinder jo! Der er ikke så mange som der var dengang, og det siger jo alt! Nintendo er bare ikke så gode mere...

og dig og dit pis med 3´rd support.. hvor siger jeg der er mest 3´rd support til GameCUben.. rigtigt.. INTENSTEDER:.. fatter ikk ehvorfor du hele tiden smider emner ind i dette som jeg ikke har sagt en skid om.. men vi kan jo så sige at Nintendo´s er den konsol der ar flest Only spil til osv ... (og nej et xbox spil er ikke only blot fordi ms betaler dem for at smide et par ekstra baner i)....

Only spil er der ligegyldige hvis de lugter ligeså meget som Mario Party 5.... HAHA... Men mig og mit pis, har heller ikke sagt at du har sagt at der er mest 3 party support til GC! Det var bare for at illustrere den samme svaghed og lighed der er med Nintendo 64!


Jeg gider altså ikke dine fejlagtige facts. Check nu lidt op på tingene. Jeg har ikke lige beviser på hånden, men jeg ved med sikkerhed, at sidstnævnte tal er MEGET højere. Det er mindst 7 til 1, men jeg mener også at have læst 12 til 1. 1 til 1 er tåbeligt at påstå.

Det nægter jeg at tro på... Jeg kender mange der uden videre har rippet flere 100 af playstation spil, ligesom jeg kender mange der har playstations med 1 spil...

Men fair nok! At stå og nedgøre en person og hentyde til at han er idiot, og siger han tager fejl uden at komme op med nogen bedre argumenter, er en fed statement i sig selv. For fremtiden er der ingen grund til at vi behøver at diskutere med RJK, for vi kan vel gå ud fra at han har ret, og jeg tager fejl!?


Gameplaymæssigt har især Zelda opnået stor anerkendelse, mens Mario Sunshine også har fået rigtig positive anmeldelser, så lad nu være med det pjat. Økonomisk er det også gået rigtig godt ifht. hvor mange gamecube konsoller der er ude på markedet, Mario Sunshine var faktisk et af de hurtigst sælgende spil nogensinde

Måske på Nintendo boards, hvor folk jubler for Lost Kingdoms... Yawnn.. Nu vil jeg ikke kalde gamespots review positiv, eller sige at de udgør den samme score som forgængeren gjorde!


Markedet har ændret sig siden SNES var på gaden. Dengang havde Nintendo reelt ingen konkurrence - det har de nu.
Supporten for Warppipe projektet er ikke "enorm", men det er da et godt alternativ for dem som vil spille online

Right... SEGA var ingen dengang. Hehhe.. Selv N-cage gjorde det bedre end SEGA gjorde dengang ik??? Hehe..

Supporten for warpipe er stor... Men det fungere jo ikke, og det er dybt latterligt at Nintendo ignorere det når de andre konkurenter har haft så stor succes med det!


Online spil er ikke en særlig profitabel forretning, og derfor venter Nintendo med at satse på online spil, indtil de ved at de ikke taber så mange penge på det. Nintedno vil ikke have at folk skal betale ekstra penge for spil, derfor venter det.

Måske, men det er en god form for underholdning der bliver større og større, og hvad blev der af alt det om at nintendo ikke var her på jorden for at tjene penge, men for at gøre alle børn(og voksne stærke mænd) glade, ved at give dem gode og mature spil??

Det er jo noget værre pjat. Du sammenligner med dengang Nintendo solgte 50 millioner NES konsoller. Det er en anden verden vi lever i nu, og derfor kan det slet slet ikke sammenlignes.
Det er jo det samme som at sige at man skal skifte Anders And eller Mickey Mouse ud, fordi "nu har vi sgu lavet mange Anders And Blade og tegnefilm". Fuldstændig hjernedødt og sindssygt. Det ville være en dødsdom for Nintendo hvis de droppede Mario-franchisen, en af de mest elskede spilfigurer nogensinde, og selvfølgelig bruger de maskotten så meget som de kan, fordi det sælger jo titler. Nogle gange tror jeg altså du er på stoffer Toilet Chief, du er jo fuldstændig hjernedød.

Det er sjovt du nævner Anders And blade, nettop som om at de er ved at stoppe produktionen her i norden, pga af dårligt salg!

Men så spørg dig selv hvorfor GC ikke har solgt ligeså meget som NES. Hvorfor? Hvis det er spillene det handler om! Hvordan kan du så være i tvivl om at det er spillene til GC der svigter i forhold til dem på NES??? Eller er det fordi at Nintendo ignorere DVD, online og HD?


Ifht. N64, så har Gamecube LANGT mere 3rdparty support end dengang. Der har været en positiv udvikling, blandt andet med franchises som Resident Evil på gamecuben. Ergo har der været en positiv udvikling. Ikke for at sige at 3rdpartyen er fantastisk, men den er der, og det er de færreste store udviklere der har droppet den endnu.

... Men som du selv sagde.. Så er det en anden verden nu ik? Men jo det er da rigtigt! 3 party support er bedre nu end den var på N64, men det er stadig langt langt væk fra SNES og NES dagene!

Men i har allesammen ret! Hvis man ikke har en Gamecube og forguder dem, så gud forbyde mig at jeg nedgør den japansk frelser med den gyldne katana og de gode spil.

-Val
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 19/01-04 16:51, rettet 19/01-04 16:52 
Valkyrie>
For fremtiden er der ingen grund til at vi behøver at diskutere med RJK, for vi kan vel gå ud fra at han har ret, og jeg tager fejl!?

Kan du huske dengang du påstod, at GoldenEye til N64 havde indtjent mere end samtlige James Bond-film tilsammen gennem al tid?

Ja, siden dengang kan man som oftest gå ud fra, at du tager fejl, når du kommer med vilde påstande...

Men bare for ikke at lyde alt for arrogant, så har jeg fundet tallene for dig. Det nyeste jeg kunne finde er fra januar 2001, så det er formentligt blevet lidt højere siden:

PlayStation (including PSone®) sales world-wide: 79.61 million units

PlayStation software shipments world-wide: 744 million

Ratio: 9,35 to 1

Det er taget fra SCEE's History of Events-pressemeddelelse fra 16. december 2003. Jeg kan godt poste den hele, hvis du stadig "nægter at tro på det"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 19/01-04 17:04 
jaes >
Among >
Hvad så hvis det langsigtede ikke holder stik?

Det diskuterer vi jo heller ikke. Vi taler jo bare om deres intentioner for at bevæge sig ud på konsolmarkedet.


Derfor kan du vel godt svare på mit spørgsmål.

Det eneste jeg hele tiden har villet frem til er at hvis Microsoft ikke tjener det på maskinen som de har tænkt sig, så trækker de sig ud. Dette spørgsmål er rejst på grund af bl.a. salget af Xbox som ikke er gået helt som de forventede. De har på forskellige tidspunkter måtte give maskinen et boost i kraft af en prisnedsættelse, hvilket har resulteret i at de køre med underskud i kassen. Det kan godt være at underskuddet til et hvis punkt var forventet, men stadig har det ikke udviklet sig som MS håbede på da de lancerede maskinen. En startpris på 4000 kr i Danmark for en Xbox, var en fejlvurdering fra MS side. Allerede der ser vi eksempler på at MS undervurderede hvor svært det er at komme ind på markedet. Hvis de igen skal have penge i kassen, skal de have noget på markedet som vil koste penge og her kan de godt gå galt igen. Hvis de med en evt. Xbox 2 også får underskud, så trækker de sig ud.

Jeg forstår ikke at i mener at konsolmarkedet er så vigtigt for MS.

Jeg forstår ikke når i mener der ikke er flere penge at tjene i PC branchen.

Derfor igen kommer jeg til den konklusion at MS trækker sig ud hvis deres nuværende økonomiske situation ikke ændre sig, og fortsætter med at fokusere på Windows. Der er et kæmpe PC-marked, og det vil der være i mange år fremover.
RJKRJKSkrevet 19/01-04 17:06 
Among>
Jeg forstår ikke når i mener der ikke er flere penge at tjene i PC branchen.

Det nytter ikke noget bare at fordreje modpartens argumenter, fordi man ikke lige får ret...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 19/01-04 17:21, rettet 19/01-04 17:23 
Among >
Hvis de med en evt. Xbox 2 også får underskud, så trækker de sig ud.

Nah.. Tror ihvertfald også at de vil prøve med en xbox 3. Tvivler faktisk selv på om de kommer til at tjene på xbox 2. Som sagt er det et langsigtet projekt. De giver nok først op hvis xbox 4 og de forgående er fiaskoer.
UriurUriurSkrevet 19/01-04 17:21 
Det er da det i bruger som grundlag for at konsolbranchen er så vigtig for MS. Hvis vi så kan blive enige om at der er penge i computere, så er det sikkerste for MS vel også at forlade konsolbranche så hurtigt som muligt når de indser at de ikke kan tjene på det.
RJKRJKSkrevet 19/01-04 17:26 
Jeg kommer kun til at gentage mig selv, hvis jeg fortsætter den diskussion med dig. Det er som om du er groet fast i den tro, at tingene aldrig vil udvikle sig fra, hvordan de ser ud nu. Så giver det ingen mening at diskutere omkring langsigtet udvikling...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 19/01-04 17:36 
Jeg vil prøve at finde ud af hvor at vi bliver uenige.

Jeg siger at MS dropper konsolbranchen hvis de bliver ved med at tabe penge.

Jeg siger at MS godt kan klare sig på PC'markedet.

Er vi enige om det?
RJKRJKSkrevet 19/01-04 17:49 
Among>
Jeg siger at MS godt kan klare sig på PC'markedet.

Ingen har nogensinde sagt andet. Spørgsmålet er bare hvor stort det marked ender med at være. Du kan ikke adskille tingene så meget. Det hænger sammen. Microsoft fungerer ikke på den måde, at de har et enkelt godt produkt, som sælger fordi det er godt. Det fungerer på den måde, at de kobler ting sammen, så man bliver afhængige af dem. Derfor kan du ikke dele tingene så firkantet op.

Jeg siger at MS dropper konsolbranchen hvis de bliver ved med at tabe penge.

Du kan ikke stille det så enkelt op. Indenfor hvor lang tid? Hvor mange penge? Hvilke udsigter? Der vil være mange ting, der spiller ind her. Microsoft ved hvor vigtigt det er, at have monopol. Hvis/når Nintendo ikke vil udfordre Sony i de her områder, så er der (formentligt) ikke andre til det. Har Microsoft på sigt råd til, at Sony har monopol på en masse områder? Hvor meget vil de satse for at sikre, at det ikke sker?

Selvfølgelig dropper Microsoft konsol/spilbranchen, hvis de ikke tjener penge, er overbevist om at de aldrig kommer til at tjene penge, ikke får andet ud af det og aldrig vil få andet ud af det. Er det sandsynligt med tidens udvikling?

Jeg skal ikke kloge mig på, hvad Microsoft ender med at gøre, men det kloge for dem selv ville efter min bedste overbevisning være at hænge på og tage de slag, de må tage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarFStarFSkrevet 19/01-04 18:50 
Val> Når en person mangler åbenlyse ting og ævler løs som om man er så klog uden at have noget at have det i så kræver det sku at man får afvide hvad man er!!

Faktum er du øvler løs som om GameCuben har failer! Faktum er den er mere succesfuld en n64!

og fatter ikke du bliver ved med at ævle løs om folk er trætte af Mario osv når salgs tallende viser noget andet...

Er da på en måde også træt af der ikke er så meget online osv, men igen, har har ikke visa mere så Nintendo´s ide med de ikek vil lave mmo´s osv før det er gratis for spilelren at være med er jo enligt fint for mig, hvis den dag kommer.. fatter seristø ikke den måde du argumentere på.. du virker som en lille fanboy der bare skal afreagere...

og dig og dine nes og snes dage.. DEN TID ER OVER... i NES og SNES var kerne kunderne unge 11-16 årie børn eller lavere.. og der passede Nintendo perfekt ind.. Nintendo er ved at omstille sig.. ja de har været langsomme.. men GameCUben gjorde det nu altså godt set i forhold til hvad folk mente den ville! og mon ikke den nye konsol bliver satser mere til de lidt ældre?

ps. virtual boy blev lavet i en tid hvor Virtual Realaty var total HYPET!.. adskelige firmaér kom med VR maskiner, Amigaén blev brugt i en del løsninger, andre firmaér lave små vr systemer osv.. Nintendo skulle vel også afprøve grænserne at det så ikke var noget der blev en succes er så det.. har så meget andet Nintendo jo har leget med blevet!
UriurUriurSkrevet 19/01-04 19:53, rettet 19/01-04 20:19 
RJK >

Selvfølgelig dropper Microsoft konsol/spilbranchen, hvis de ikke tjener penge, er overbevist om at de aldrig kommer til at tjene penge, ikke får andet ud af det og aldrig vil få andet ud af det.


Nemlig, de dropper branchen hvis ikke de tjener penge! Det er alt hvad jeg vil frem til. Microsoft kan godt nøjes med at fokusere på PC.
Det der undre mig er at i begynder at snakke om at det er meget vigtigt at MS kommer ind på konsolmarkedet da det vil sikre deres fremtid som er truet i kraft af at PC'en er en uddøende race.

Til at begynde med sagde Niaera at MS havde muligheden for at blive længst på markedet hvis de ville. Det er selvfølgelig rigtigt nok, men det er samtidig også en ligegyldig teori da de ikke vil det hvis ikke de tjener penge på det. Så sagde du at det bestemt ikke var en ligegyldig teori. Samtidig skriver du ovenover: "Selvfølgelig dropper Microsoft konsol/spilbranchen, hvis de ikke tjener penge". Så er det jo også en ligegyldig teori at MS er i stand til at blive længst på markedet hvis de har lyst!
RJKRJKSkrevet 19/01-04 20:17 
Lad være med at konkludere noget andet, end det jeg skriver! Du kan ikke bare pille én forudsætning af fire ud og så påstå, at jeg er enig med dig.

Jeg har forklaret hele sagen omkring settop-bokse og udviklingen mod mere lettilgængelige computere til brug i stuen. Jeg vil ikke gentage det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 19/01-04 20:30, rettet 19/01-04 20:57 
Hvad er det som jeg mangler at få med i den sætning jeg har citeret? Jeg synes ikke den er til at tage fejl af.
RJKRJKSkrevet 19/01-04 20:41 
Okay, én gang til. Udspecificeret, så alle kan forstå det... Håber jeg.

Microsoft dropper selvfølgelig konsol/spilbranchen, hvis de:

1) ikke tjener penge

2) er overbevist om at de aldrig kommer til at tjene penge

3) ikke får andet ud af det

4) er overbevist om at de aldrig vil få andet ud af det

Hvis ALLE fire punkter er gældende. Ikke kun punkt 1. Som jeg har forklaret adskillige gange, så vil de få andet ud af det og der er bestemt udsigt til, at de vil tjene penge på sigt.

Fordi Microsoft tænker langsigtet, kan de bruge deres mange penge på at vente med at tjene pengene, som på sigt vil være der. Og derfor er det ikke en ligegyldig teori.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 19/01-04 20:53, rettet 19/01-04 20:54 
Det handler jo kun om penge. Hvis de køre med underskud i forretningen så er de sku ligeglade med om de for noget andet ud af det. Selvfølgelig ikke hvis det 'andet' så giver overskud, men så er Xboxen jo heller ikke en dårlig forretning. Det jeg forudsætter er at Xbox giver underskud, direkte som indirekte om du vil!!!
RJKRJKSkrevet 20/01-04 00:00 
For tredje gang: Du kan ikke sætte det så simpelt op. Tingene påvirker hinanden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-04 00:08 
Among >
Derfor kan du vel godt svare på mit spørgsmål.

Det gjorde jeg jo også - nedenunder :)

Pas lige på med at skrive "I" hele tiden. Det er jo ikke præcis samme ting der nævnes hele tiden.

Jeg har blandt andet ikke sagt noget om MS og PC-markedet...
ZøvnigZøvnigSkrevet 20/01-04 01:16 
Mon ikke Nintendo klare sig i sidste ende? Tal fra sidste nummer af manual Viser af GameCuben har solgt en smule mere end X-Box på verdens plan. Derudover stod der for leden dag i avisen (kan desværre ikke huske hvilken) af de største producenter i verden af legetøj til børn ikke længere var Mattel og Hasbro men hendholdsvis Nintendo og Sony. Derudover købte Nintendo sig også for ikke så længe siden ind i BanDai der udover at stå for Digimon (der oprindeligt var sony´s modsvar til Pokemon)også står for Power Rangers, Gundam, Hello Kitty mm. Så i kan tage det ganske roligt. Nintendo har økonomien iorden på alle leder og kanter. De skal nok være der til at tage endnu et par hårde tørne på konsol markedet. Jeg tvivler selv på at de blive førende på området. Men jeg tvivler ikke et sekund på de nok skal klare sig. Der er vidst mest af alt gået mode i at hade og se ned på Nintendo.

En lille sjov tanke... Hvordan havde GameCuben klaret sig hvis ikke det meste af spil pressen på forhånd havde haft så travlt med at afskrive deres chance mod store og mægtige Microsoft og Sony. Hvad var der sket hvis ikke den almindelige forbruger kunne høre såkaldte spil eksperter sige på tv og i blade at GameCuben nok mest var for børn?
Hvad var der sket hvis X-Box ikke havde købt sig til gode disponerings pladser i mange større radio/tv forhandlere?
Hvad var der sket i Danmark hvis Bergsala havde haft deres distributions net ordenlig på plads fra starten af?

bare et par tanker hehe

Hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
UriurUriurSkrevet 20/01-04 07:40 
RJK >
For tredje gang: Du kan ikke sætte det så simpelt op. Tingene påvirker hinanden.

Hvis Xboxen er en underskudsforretning så dropper de den. Det må da være indlysende. De 4 forudsætinger du skriver overskygges af nr. 1, hvis de ingen penge tjener på det så er de sku ligeglade med om de får noget andet. Medmindre selvfølgelig at det så giver penge, men så bliver forudsæting nr. 1 jo også automatisk opfyldt!
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 20/01-04 10:01 
Det ville da ikke give nogen mening for MS at trække sig nu efter de har skudt så mange penge ind i konsolmarkedet. Hvis de trak sig nu ville der udelukkende være røde tal på bundlinien, mens det sagtens kan tænkes at det ikke vil være tilfældet i næste generation.

Jeg er i høj grad enig med RJKs andet punkt, da det er klart, at det kræver et stort startindskud at opnå en væsentlig plads på konsolmarkedet, og dette startindskud ville være spildt hvis MS trak sig blot fordi den nuværende generation ikke giver overskud.
元気ですか。
tastasSkrevet 20/01-04 10:06, rettet 20/01-04 10:08 
*EDIT ment til Among.

Så prøv at se på det langsigtet, eller prøv at tage det generation for generation, så kan man få en fornemmelse for hvad Microsoft vil:

Ved XBX 2:

1) De tjener ikke penge
2) De mener de vil komme til at tjene penge
3) De får andet ud af det (Positionering på markedet)
4) De er overbevist om at de vil få andet ud af det (Få deres produkt ind under fjernsynet, så de er klar til den dag hvor folk kræver mere PC lignende ting af deres konsoller).

På et tidspunkt skal de tjene penge, men hvornår det skal være er kun Microsoft som ved. Vi ved til gengæld, at hvis de vil, har de penge nok til, at det først blive om mange år. Så hvis de mener det på sigt kan være rentabel at køre underskud på XBX 1/2/3 osv, så gør de det.

Og det kommer også stærkt an på deres intentioner for at blive på Markedet.
Er de som RJK har stillet op, ret stærke, vil de kæmpe med næb og klør i lang tid.
Er de som jeg tror ikke så stærke, kan vil de godt kunne trække sig ud efter næste generation.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
UriurUriurSkrevet 20/01-04 11:18 
ouroborosslayer >
Det ville da ikke give nogen mening for MS at trække sig nu efter de har skudt så mange penge ind i konsolmarkedet.

Du vil da ikke påstå at MS vil blive ved med at smide penge i projektet til de er gået fallit.
UriurUriurSkrevet 20/01-04 11:25, rettet 20/01-04 11:28 
tas >

Ved XBX 2:

1) De tjener ikke penge
2) De mener de vil komme til at tjene penge
3) De får andet ud af det (Positionering på markedet)
4) De er overbevist om at de vil få andet ud af det (Få deres produkt ind under fjernsynet, så de er klar til den dag hvor folk kræver mere PC lignende ting af deres konsoller).


Hvad skal de med en position på markedet (forudsætning 3), hvis ikke de for penge ud af det (forudsætning 1)? Alle jeres forudsætninger er afhængige af at der kommer penge i kassen.

Det jeg vil frem til er hvad der sker hvis deres Xbox satsning bliver en faisko. Så sker der det at de vælger at trække sig inden de er gået fallit.
Hvis det lykkes dem at få opfyldt forudsætning 2,3 og 4, så kan de kun bruge det hvis forudsætning 1 også bliver opfyldt. Forudsætning nr. 1 er med andre ord den eneste forudsætning som er noget værd for MS.
tastasSkrevet 20/01-04 12:08, rettet 20/01-04 12:24 
Som jeg skrev, ta' det generation for generation.
Det opstillet var også tænkt på XBX 2.

De kan meget vel stadig ved XBX 2 ønske blot at få deres maskiner ud til en så bred del (positionere sig), og forsat ikke bekymre sig om indtjeningen, fordi de satser på at når XBX 3 eller 4 kommer ud, at stå så stærkt i forbrugernes bevisthed, samt at have opbygget en fast kundeskare (Samt stor markedsandel), at de endelig der kan begynde at hive pengene ind.

Vi er alle enige om, at de på et eller andet tidspunkt skal tjene penge. Men om det er om 2,3,10 eller 15 år er ikke til at vide. MS har pengene til tænke så langsigtet. Hvad vi så hver for sig tror er jo op til os selv, men derfor betyder det jo ikke at de forudsætninger RJK opstillede ikke fint kunne være nogle de selv sidder med ved MS.

Selvfølgelig vil MS ikke pumpe penge i XBX de næste 50 år eller indtil deres pengekasse er tom, men det er jo, for at sige det lige ud, også en rådden sammenligning. Du snakker om XBX fiasko. Det som det hele er gået på, er jo hvornår man kan definere at XBX er en fiasko. Det er kun MS der ved det. Det som jeg sikker på RJK ville frem til, var at det kan være at det først er om 10-15 år. De har pengene og tiden til at give det en ordentlig chance.

Alle virksomheder har jo et overordnet mål der hedder at tjene penge, men hvis det var alt, var der nok ikke skrevet bog op og ned om emnet. Hvordan laver man de penge...Det er jo det som blive diskuteret.

Prøv eventuelt at vende forudsætninger om.
For at MS skal kunne få forudsætning 1 opfyldt, kan de være nødsaget til at få opfyldt 2,3 & 4, iform af kundeskare, markedsandel, branding ect. Når det er på plads, kan de tænkes at de kan begynde at skove $ i kassen igen.
MS er ikke de første som ikke har noget imod at smide et par milliarder afsted mod noget som ikke nødvendigvis på sigt vil give overskud. Medicinal branchen? Olie Industrien? Sådan foregår det tit.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 20/01-04 12:19 
"It takes money to make money." Man kan ikke gå ind på hvert lille delområde og sige, at hvis det ikke direkte giver overskud, så bliver det droppet.

De penge Microsoft fx taber på produktionen af Xbox-konsollerne, bliver (formoder jeg) med lethed tjent hjem af licensafgifter på spillene. Derfor går man da netop ikke ind og lukker konsolproduktionen, fordi den er jo netop grundlaget for, at man får penge ind på den anden konto.

Bare et eksempel. Det samme kan, som jeg har forklaret, også bruges med andre relationer, hvor Xbox kan ses som et mindre led i Microsofts samlede planer.

Eftersom Microsoft er nye og ukendte på konsolmarkedet, har de nødvendigvis haft behov for større markedsføring end konkurrenterne (forholdsmæssigt). Det koster selvfølgelig penge. Og det er noget man ikke kan forvente kommer igen med det samme (og måske aldrig gør det, men det er en anden diskussion). Det er en investering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
UriurUriurSkrevet 20/01-04 12:24 
Jeg er udemærket klar over at det er en satsning fra MS side. Jeg er udemærket klar over at MS regner med at tjene på Xbox. Jeg siger bare hvis ikke de gør, hvis de om 20 år vil kigge tilbage og sige, det skulle vi aldrig have gjort, så trækker de sig ud inden de går fallit.
RJKRJKSkrevet 20/01-04 12:28 
Det siger jo sig selv, men det var jo ikke lige det, du startede med at sige...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 20/01-04 14:53 
Joachim M Andersen >
[Online spil er ikke en særlig profitabel forretning, og derfor venter Nintendo med at satse på online spil, indtil de ved at de ikke taber så mange penge på det.

Det kan nogen gange godt betale sig at tabe penge på et marked og Online spil kan være et sådan sted. MS ligger et grundlag som giver et tab nu, men som måske kan give igen i fremtiden. Vil Nintendo kunne indhente Xbox-live, hvis Online bliver vigtigt om nogle år?

Om nogle år når Xbox 2 kommer på gaden er Xboxlive allerede et brand.

Går de først ind på markedet når andre tjener mange penge, vil der jo netop være andre som allerede er etablerede der.

Nintedno vil ikke have at folk skal betale ekstra penge for spil, derfor venter det.

Du får dem til at lyde som en rar hyggeonkel. Naivitet har sin plads, men ikke når vi snakker om nogen af konsolproducenterne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
UriurUriurSkrevet 20/01-04 14:54 
Freddi kom med en påstand: Microsoft er ude før Nintendo.

Så kommer Naiera:
Hvem er det lige, der har flest penge at gøre godt med, samlet set? Hvis Microsoft vil bruge penge på det, kan de blive på markedet i længere tid end Nintendo. Hvis altså de har lyst.

Naiera har ret i at MS har muligheden for at blive på markedet længst, men hvis det er en dårlig forretning så har det jo intet formål. Derfor mener jeg også at sådan som Naiera stiller det op, er det bare en ligegyldig teori. Det er alt hvad jeg vil frem til.
Bede-xBede-xSkrevet 20/01-04 15:00, rettet 20/01-04 15:00 
Udtalelsen er vel næppe værd at diskutere. Hvordan man kan udtale sig så skråsikkert om noget, som er alt andet end givet, forstår jeg ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 20/01-04 16:52, rettet 20/01-04 16:53 
Er Freddie's påstand ikke ligeså ligegyldig, som min? Min var jo kun ligegyldig, på grund af Freddie's skråsikre udsagn, uden basis i noget som helst...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UriurUriurSkrevet 20/01-04 17:22 
Der er da en rimelig mulighed for at Microsoft er ude før Nintendo.

Der er ingen mulighed for at Microsoft vil holde deres maskine igang længere end Nintendo kun med det formål at gøre det, altså hvis de ikke tjener på det. Det er kun i teorien at de har den mulighed.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/01-04 17:32 
Bare rolig - Nintendo skal nok udslette dem selv...De har Iwata ved roret. Han lever efterhånden op til den legendariske Yamauchi (tror de køber deres crack det samme sted).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 20/01-04 17:49 
Det er jo udelukket spekulationer fra min side, men sådan som situationen ser ud nu, så er det meget muligt.

Nintendo forventer noget der ligner fem milliarder profit fra dette finansiale år. Hvad tror du Microsoft's Home & Entertaintment forventer?

Microsoft blev nød til at bruge en masse penge for at komme ind på marked, fordi konkurrencen var/er ekstrem hård. Det er heller ikke det jeg snakker om, men derimod hvis Microsoft ikke får vendt situationen over de næste x antal år, så bliver Xbox droppet, eller måske forvandlet til noget andet. Det samme gælder for Nintendo og Sony, de sidder bare ikke i den samme situation.

Hvorfor skulle Nintendo går ned? Jeg har ikke hørt noget solidt argument endnu. Jo, måske Okotta's ;)
RJKRJKSkrevet 20/01-04 17:53 
Nintendo skulle forlade hardwaremarkedet, fordi der er større profit og mindre risiko for dem ved udelukkende at være spiludvikler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 20/01-04 18:11 
Among>
Det jeg vil frem til er hvad der sker hvis deres Xbox satsning bliver en faisko. Så sker der det at de vælger at trække sig inden de er gået fallit.

Trække sig hvorhen? Det du nægter at indse, men som Bill Gates er smerteligt klar over, er at PC'ens dage er talte.
Fremtiden er sandsynligvis at have en række forskellige enheder der kan snakke sammen via en protokol som bluetooth. Det mener jeg også sony erklærede da de kom på markedet med PS2.
Konsollen/settop boksen bliver kærnen i dette trådløse netværk af forskellige intelligente enheder fra PDA'er, til mobiltelefoner til køleskabe, og den der har markedsdominans på den centrale styreenhed, har magten til at diktere standarden for resten og får derved mulighed for at sælge mere af sit hardware og software.
Det er jo heller ikke for sjov at man ser Microsoft slå panden mod muren i andre områder som netop mobiltelefoner og PDA'er.

Tillad mig at slå min pointe fast. Microsoft har ikke andet valg end at forsøge at overtage konsolmarkedet, fordi deres kærnemarked smuldrer mellem fingrene på dem (her hentyder jeg _ikke_ til linux).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 20/01-04 18:13 
Det ville være det eneste argument p.t. Jeg synts dog det er blevet skudt ned, hele Nintendo's politik osv. samt Iwata's kommentar der lød noget lign, den dag vi stopper med at lave konsoler, er dagen vi stopper helt.
RJKRJKSkrevet 20/01-04 18:28 
Selvom det måske ikke lyder sådan, så er jeg enig i, at det i allersidste ende altid er penge, der er afgørende. Derfor er jeg sikker på, at Nintendo tager den beslutning, når tallene ser rigtige ud.

Forskellen Nintendo/Microsoft er, at førstnævnte ikke har noget at tabe ved at forlade hardwaremarkedet. De har deres niche som er at lave gode spil og det er ikke i fare. De vil stå med en fantastisk magt, den dag de går uafhængige. Meget bedre end Sega.

"Dagen vi stopper helt"-kommentaren tager jeg ikke alvorligt. Det skal han vel sige, hvis der ikke skal komme et ramaskrig fra Nintendo-fansne med efterfølgende økonomisk straf.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 20/01-04 19:24 
Ja, men tror du ikke Sega hellere end gerne, stadig ville være i hardware branchen? Det har jo stadig sine fordele, selvom det er et større og mere besværligt ansvar. Jeg tror ikke den situaition er realistisk, medmindre Nintendo skulle begynde at se seriøse røde tal i regnskabet. De kan heller ikke droppe det håndholdte marked, da de stort set er dét marked.
106 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig