X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ElGiganten god eller dårlig?


Svar
BomberBomberSkrevet 17/01-04 00:26 
Nogen gange har denne butik rigtig gode tilbud på spil. Men det er tit at man køre forgæves fordi varen er udsolgt.

De køber tit et alt få lille lager ind.

Men i deres reklamer står der "at hvis vi ikke har den pågældende vare på lager, for du en tilsværende vare til samme pris" Pånær hvis der står "begrænset antal"

Det har jeg benyttet mig af et par gange. Engang skulle jeg købe en DVD-afspiller til 399kr. men da den var udsolgt kom jeg ud af butikken med en langt bedre DVD til de samme penge.

Problemet med spil er at det er svært at finde en tilsværende vare. Men engang skulle jeg købe WARcraft 3 til 50 kr og frozen trhone til 150 kr. De var selvfølgelig udsolgt selv samme dag som reklame var annoceret. Men stædig som jeg var fik jeg dem til at sende spillende til mig når de fik dem hjem igen. Jeg måtte godt nok betale med det samme og vente 2 uger, men de kom da til sidst.

Så måske skal man bare være lidt grov i tonen, for at få sin vijle, Det er trods alt os der vil købe og dem der vil sælge.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/01-04 02:02 
Nemlig...Det har altid været min mening; Man skal bare vide lidt om tingene, og være lidt stædig; Så går det nok...Men de er altid lidt lumske og baggårds "lorte kunde" agtige, det er det der er så godt og så skidt...
Ved man ikke noget om tingende ender man med noget forkert eller noget lort...Sådan er det bare!?
soon the world will be one big computer
kooikkooikSkrevet 17/01-04 09:18 
Jeg har ikke haft nogle særlige gode erfaringer med Elgiganten, der folk er meget provokerende. Jeg var engang der ude og skulle købe en dvd optager til en ven. Vennen siger så "Jeg vil gerne se på en regionsfri dvd afspiller), med det samme siger ham vi snakkede med meget flabet "hvad skal du bruge den til" og der hentyde han til helt klart til at min ven ville bruge den til noget ulovligt, hvad fanden tænker han på. Det kommer ikke ham ved hvad han skulle bruge den til.

En anden oplevelse jeg havde derinde. Jeg skulle købe en dvd-brænder til samme ven. Jeg blev nød til at tage vennen med ud af forretningen uden en dvd-brænder, fordi ekspedienten ikke vidste en skid om varen, samt rådgav os forkert, vidste godt hvad den kunne, men han løgn om varen, det gad jeg ikke finde mig i. Han sagde bare noget fordi han ikke vidste noget om varen. Så er det bare jeg ikke forstår ham, at han ikke bare siger, jeg ved desværre ikke noget om dvd-brænder men kan finde en der kan hjælpe dig. Jeg havde først fat i en anden, men han kunne ikke hjælpe os, så han sagde han ville finde experten. Så hvis deres byd på en expert er en der ikke ved en skid om varen, ja så ved jeg sku snart ikke med elgiganten.
CalleCalleSkrevet 17/01-04 10:29 
Jeg har også ret dårlige erfaringer med elgiganten....

Min far og mor havde givet mig et memorycard og et spil(til gc) i julegave. men jeg havde også fået et memorycard af en anden og den ene var købt i elgiganten, den anden i bog og idè i elgiganten var den næsten 100 kr. dyre så jeg kunne da ligeså godt bytte den deude og få lidt flere moneter i lommen.
Da mig og min far endelig kommer derud så står vi i kø i en halv time hvorefter de først der siger at vi skal gå ud i et baglokale for det er kun DER man kan bytte sine ting.
Ok vi var ved at blive lidt sure men vi sagde ikke noget.
Vi kommer så ud i lokalet og her står vi endnu en halv time vi giver dem memo´rycardet og de giver os en seddel, så siger de gå ind med seddelen til skranken så får i jeres penge. SÅ blev vi fandeme sure, men vi sagde ikke rigtig noget for det var jo ikke ekspedienternes skyld at en eller adnen fed nar(direktør) havde sagt at de skulle gøe som de gjorde.
Vi kommer så ind i buttikken og her står vi en time, og endelig fik jeg mine penge.
Men det kalder jeg dårlig service!!!!!!!!!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/01-04 10:36 
Man kan ikke andet end at have ondt af de stakler der arbejder der... De må nok finde sig i en del pis fra kunderne, på grund af den måde firmaet fungerer på
kooikkooikSkrevet 17/01-04 10:54 
Jeg syntes det er en rigtig dårlig måde at føre det på. I Odense skal man ud af butikken og helt om på den anden side, hvad fanden er det for noget? Det kan da ikke være så svært at tage en vare retur ved kassen, som så mange andre butikker. Jeg har byttet et par ting derude. De kigger ikke engang om alle tingene er der, eller om varen er ødelagt af en selv, så de kan lige så godt tage den retur ved kassen.
BomberBomberSkrevet 17/01-04 13:15, rettet 17/01-04 13:16 
Der var også en test engang i Rene ord for pengene. Hvor butikken ikke fik særlig god omtale. Det var dog pågrund af de aldrig have nogen af de vare, de reklamerede med.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
CalleCalleSkrevet 17/01-04 13:36 
Bomber:
Det er sgu også sjældent at de har de vare som de reklamere med! :)
Og det er jeg sgu godt træt af!
BomberBomberSkrevet 17/01-04 16:54 
ja,

jeg er begyndt at vise tillid til en lille lokal radio-tv forhandler som ligger her i byen.

Jeg havde et par høretelefoner hvor lyden forsvandt i den ene side. Og da der ikke var garanti på længere gik jeg ind til denne meget venlige mand. Han gik lige ud i baglokalet og loddede en ledning fast igen også virkede de perfekt. Jeg skulle kun betale 10 kr. for det. Og jeg er ret sikker på at hvis man var gået ind i en hvilken som helst stor kæde, havde man fået en regning på flere hundrede kroner.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
CalleCalleSkrevet 17/01-04 17:03 
Ja, jeg bruger også Brinck Elektronik de er dejlig hjælpsomme, og en af grundene til at de store kæder tager så meget det er at de skal sende varen hen og få den lavet og så skal den sendes tilbage igen, plus at så skal de skrive/ringe til dig om at nu er den lavet!
The DaneThe DaneSkrevet 17/01-04 19:14 
Calle - hvori lå den dårlige service? Jeg kan tildels forstå det med, at I skulle gå to steder hen for at få byttet og derefter penge (selvom man normalt ikke bytter ved kassen, men ved en service afdeling - for det meste). Men det lyder mere som om I var sure over at stå i kø, og det er jo hverken ekspedienterne eller selve butikkens skyld.

Personligt har jeg ikke nogen dårlige erfaringer med Elgiganten, men nu har jeg heller ikke haft noget stort behov for at spørge om hjælp.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CalleCalleSkrevet 17/01-04 20:43 
Den dårlige service lå i at der ikke var skiltet nogle steder hvor det var man byttede!
Og hvis der var skiltet så var det ihvertfald meget dårligt, for der var virkelig mange kunder som blev sure over det!
ChaserChaserSkrevet 17/01-04 22:59 
Man får hvad man betaler for! Vi vil alle gerne have varene til absolut minimumspris, de skal faktisk helst ikke ligge ret meget over deres indkøbspris. Derudover forventer vi, at der står massevis af medarbejdere klar til at hjælpe os. Der er noget der ikke hænger sammen. Vil man have god service, kan man gå i en specialbutik, hvor man så også får lov til at betale lidt mere. I Elgiganten gør de alt hvad de kan for at strømline deres forretning, så de kan køre den prispolitik de gør.

Så må I jo vælge, vil I betale for service? Når alt kommer til alt, tror jeg svaret bliver et nej ;)
HankyHankySkrevet 17/01-04 23:02, rettet 17/01-04 23:03 
*Ba Ching*
Har i de fleste tilfælde haft gode erfaringer, men dog én enkelt virkelig dårlig erfaring, hvor jeg faktisk svor at jeg ALDRIG vil sætte mine ben i butikken igen! (Utroligt som tilbud lokker =)

Jeg skulle have den efterhånden så velkendte Nokia 3510i !
Jeg vælger lige at dele historien op i dage da den godt kan virke lang 8)

1.dag)
Jeg kører glad ud i EG efter en N3510i, men EG har ikke nogen N3510i. De lover at N3510 senest igen vil være fremme om 1 uge.

2.dag - Efter 1uge)
Jeg kører ud efter N3510i som aftalt, en uge efter. Jeg får afvide at N3510i desvære ik er kommet. Jeg bliver sur og spørger hvornår N3510i så kommer. EG svarer at N3510i senest vil være her om 5 dage. Mig tænker, mig gir dem en chance til !

3.dag - 5 dage efter - dvs. 13 dage siden første dag)
Nu må N3510i være kommet men EG siger Nej ! N3510i først komme om 3 uger, pga. af svigt hos Telia ! Mig , have meget kort lunde nu, og tænder af !
Mig siger jeg vil benytte mig af Annonce Garanti og vil have tilsvarende eller bedre produkt til samme pris, men EG siger at de ikke har nogle tilsvarende eller BEDRE produkter. Jeg bliver sur og siger at næsten alle de andre telefon er et bedre produkt end N3510i, men EG sige at det i hvert fald ikke passe.

Det var så én lille omformuleret historie !
Jeg må sku' indrømme at man sjældent ser mig SÅ sur !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JesperJesperSkrevet 19/01-04 09:00 
Havde også engang samme problem med en mobil. De havde et tilbud - super, for jeg stod lige og manglede en ny mobil. Da jeg kom derud (havde faktisk cyklet pænt langt i mega regnvejr ;), havde de den selvfølgelig ikke. Der var mange andre kunder der også var kørt forgæves. Jeg opgav dog at få dem til at bestille en ny.

Men - efter den tid har jeg også bestemt at jeg ikke vil handle hos dem mere - så skal det i hvert fald kun være hvis jeg fysisk står med varen i hænderne inde i deres butik - for ellers giver jeg absolut ingenting for deres reklameavis - de har jo stort set aldrig varen.
DizzyDizzySkrevet 19/01-04 10:22 
Jeg har nu heller ikke det store anklagepunkter mod El-Giganten, man for den service man kan forvente af en Discountkæde. Hvis der er en kæde som er utroværdig må det være Merlin, de har aldrig det som de lover, samt de er p***e dyre.
En fed ting ved El-Giganten er at man kan afprøve vareen i 30 dage og er man ikke tilfreds kan det leveres tilbage blot man har org emballagen (dette gælger også videoer og andre "mekaniske" ting)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
BomberBomberSkrevet 19/01-04 19:52 
Chaser >
Man får hvad man betaler for! Vi vil alle gerne have varene til absolut minimumspris, de skal faktisk helst ikke ligge ret meget over deres indkøbspris. Derudover forventer vi, at der står massevis af medarbejdere klar til at hjælpe os. Der er noget der ikke hænger sammen.

Hvorfor ikke?

Er du klar over hvor meget butikkerne lokker os til at købe mere eller købe deres skod-vare. De gør det både visuelt og psykisk. Det er dem som er skurkene. Desunden er det også os der betaler for reklamerne, den vare som er på tilbud er der lægt et "gebyr" oven i.

Sælgerne er da lige glad med om du er tilfreds . Bare han for solgt en masse til dig, og helst mere end det, du kom for.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
solid snakesolid snakeSkrevet 19/01-04 20:04 
El Giganten praler med at være billigste på markedet.
De er de altså overhovdet ikke på spil
f.eks på monkey ball 1 200kr som alle andre steder
nedd for speed hot puisut 2 200kr som alle andre steder.
Nej man skal holde sig væk med mindre man kan finde af af noget med deres pris garanti. det virker..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
The DaneThe DaneSkrevet 20/01-04 10:49 
Ja, de er ikke altid billigst (og "de" er langsomme med at sætte varer ned/skifte prisen). Men de har til tider gode tilbud.

Kom forresten også mere ind på hvorfor det var jeg ingen dårlige erfaringer havde - jeg køber ikke sådan direkte ind, men "surfer" og ser jeg noget køber jeg det.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SideshowSideshowSkrevet 20/01-04 11:29 
kooik >
De kigger ikke engang om alle tingene er der, eller om varen er ødelagt af en selv, så de kan lige så godt tage den retur ved kassen.

De tager sgu da ikke et køleskab eller et 38" tv over skranken ved kassen. Derfor går man om bagi og bytter. Hvor svært kan det være?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
BomberBomberSkrevet 20/01-04 20:59 
Jeg har lige endnu en frisk historie fra elgiganten.

Min mors PC's diskketdrev var gået i stykker. Vi vil selvfølgelig benytte os af garatien og køre til næstved med den. Helt fra ringsted. De ringer så efter 3 uger og siger at det koster 800 kr at lave det og at garantien ikke dækker da "det er slidt op". Sagen er bare at min mor aldrig bruger diskkete drevet. Men mor siger selvføglig at de ikke skal lave det, men siger også at det ikke kan passe at garantien ikke dækker.

Så i dag ringer vi igen (efter godt 1½ måned) til dem og høre om vi kan hente den igen, fordi et nyt diskettedrev koster jo ingenting, man kan enda finde et brugt til 10-20 kr. Så fortæller de os at de har lavet det og vi skal af med 800 kr. Så bliv min stedfar godt nok sur, da det var ham der ringede. Og siger at de kan pille det ud igen, fordi vi nægter at betale.

Nu skal min mor sandsynligvis vente endnu længere på at få sin Pc tilbage. Desunden skal vi op og diskuttere med dem om de 800 kr. Men min mor er stædig så hun vil gå til forbrugerådet hvis de ikke vil levere den tilbage før vi betaler.

Min stedfar har også sagt at det er sidste gang han sætter sine ben i den butik.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
JinkJinkSkrevet 20/01-04 21:22 
Jeg kan så sige at Merlin og Fona er ligeså dårlige. Specielt Fona.
kooikkooikSkrevet 20/01-04 21:42 
Ja Merlin hold kæft de yder en dårlig service. Jeg var inde og bestille min dvd optager inde ved dem. De havde den ikke hjemme men lovede at de ville have den hjemme til om fredagen, jeg var derinde en lørdag. De lovede at ringe hvis den ikke kom. Der var ingen der ringede så jeg tog glad derind, men da jeg kom derind var der ingen kommet. Jeg spurgte så ham jeg havde aftalen med, hvorfor han ikke havde ringet, så sagde han "øhh jeg har så mange aftaler, at jeg havde glemt dig, for det andet har jeg smidt dit nummer væk" hvad fanden er det for noget at sige. De hænger jo deres sedler op på deres skærm så de kan huske det. Nå men nok om det. Så lovede de at de ville have den hjemme til om onsdagen. Jeg gad så ikke tage derind om onsdagen, så jeg ringede. Den var så heller ikke kommet der. Så lovede de igen den ville komme til om fredagen. Den var så ikke kommet der. Fint tænker jeg så ringer jeg rundt til de andre Merlin butikker i Odense, og høre om de har den hjemme. Det havde de så. Jeg havde så lavet en aftale med at jeg fik noget ekstra oven i, så jeg ringede så og hørte om jeg kunne få min aftale overflyttet. Jeg kunne så ikke få fat i ham, men han ville ringe tilbage. Han ringede så ikke tilbage, så blev jeg gal. Tog ind til ham og spurgte hvorfor han ikke havde ringet "øhh det var dig med den dvd optager siger han så" og man kan tydeligt se at han havde dummet sig. Idiot siger jeg bare. Jeg fik min dvd optager men ikke med det lovede tilbehør, for jeg gad ikke det pis mere. Merlin dårlig service.

Fona, tja jeg er meget tilfreds med deres service
DizzyDizzySkrevet 20/01-04 21:57 
Jeg vil give kooik ret Merlin er godt nok et skod sted. Fona har jeg heller intet at klage over.
Men generelt kan man vel sige at SERVICE er et ukendt begreb i denne (og mange andre) branche.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
PoulPoulSkrevet 20/01-04 22:01 
Ja, god service er svær at finde nu om dage. En butik jeg altid har været godt tilfreds med er Expert(i Horsens), har handlet der flere gange og servicen har været upåklagelig.
kooikkooikSkrevet 20/01-04 22:17 
KT radio i Odense, er det eneste sted, hvor jeg har oplevet god service. Det er et sted hvor de ved hvad de snakker om, efter min mening
BomberBomberSkrevet 28/01-04 20:12 
Så har jeg lige en god historie. Min mors DVD-afspiller var også gået i stykker. Problemet var bare at vi ikke havde kvittereingen længere. Vi kører ned med den samme dag som vi skal hente PCen. Først for vi at vide at vi ikke skal betale noget på PCen og for udleveret den med en nyt diskette drev.

Så fortæller vi ham at vi har mistet kvittering på dvden men købte den den 28. juli. Han brugte næsten 20 minutter på at finde det bilag på hans computer. Problemet var bare at der var solgt 177 af den slags DVD-afspillere den dag. Til sidst giver han op og siger at vi kan gå ind i butikken og finde os en ny til samme pris. Vi køber så en der kostede 100 kr mere. Og ikke nok med det kommer der straks en hen for at spørge om han ikke lige skal skrive vores navn op på den dvd vi går med.

Da vi kom hjem, fandt vi ud af at diskkette drevet virkede fint. Men nu virkede CD-rom drevet ikke. ARRGGG. På den igen. Man kan kun håbe de er lige så venlige næsten gang vi kommer der ned.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HankyHankySkrevet 28/01-04 20:34 
Hmm ... 800,- for at få skiftet et diskettedrev er jo latterligt, + der skal ny garanti i hatten.
Tror jeg var flippet rimelig groft hvis de reparerede den, selvom jeg havde sagt at de kan tro nej!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig