X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netværkshjælp ønskes


Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/01-04 21:21 
Jeg har lige fået min nye router til at virke. Nu er både min stationære pc samt min kærestes bærbare på nettet på een gang. Og det kan man i princippet ikke med Stofanet.

Nu vil jeg jo også gerne have computerne til at 'tale sammen' altså så de kan finde hinanden gennem 'Netværkssteder'.

Den stationære har WindowsME (ingen kommentarer). Her kørte jeg en guide: Guiden hjemmenetværk. Og denne computer kan nu findes i den bærbare under MS Home.

Desværre er der ikke nogen guide på den bærbare, der har Windows2000, så min stationære kan ikke finde den under 'Netværkssteder'.

For at summere op: Den stationære (WinME) kan ikke finde den bærbare. Den bærbare (Win2000) kan godt finde den stationære. Hvad gør jeg?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TLTLSkrevet 17/01-04 07:20 
Så har jeg lige et spørgsmål.

Er de begge på nettet på samme tid. Med én ip adresse, via stofa??
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 17/01-04 10:12 
Ja. Muhahahahhaha.

Troede heller ikke det kunne lade sig gøre. Er lige på vej ud ad døren, men mind mig om det i morgen, så skal jeg nok skrive hvordan.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PoulPoulSkrevet 17/01-04 10:38, rettet 17/01-04 10:38 
Det er vel bare et spørgsmål om at routeren tildeler PC'erne en IP adresse? Jeg er også på Stofa med både min X-Box og en PC på samtidig.
WehnerWehnerSkrevet 17/01-04 13:31 
Opskrift:

Dit modem fra Stofa forbindes med WAN indgangen i routeren. Brug et krydset kabel!

Computerne kobles til routeren med 'lige' kabler.

Træk strømstikket ud af dit modem fra Stofa og vent et kvarter. Dette fordi det er nødvendigt at nulstille modemet.

Sæt strømstik i igen.

Voila. Du har nu to eller flere computere på nettet på en gang, uden at du skal betale ågerpriser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig