X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anti Virus


Svar
fearless popcornfearless popc...Skrevet 15/01-04 11:21 
Nogen der ved hva det bedste på markeded er?

Jeg har selv Panda AntiVirus - Titanium, og jeg har hørt fra en ven det skulle være blandt det bedste
just plug it in.
RitesRitesSkrevet 15/01-04 11:27 
Okeey...

Norton AntiVirus.
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 15/01-04 11:28 
Etrust havde på et tidspunkt et tilbud sammen med MS da deres nye "sikkerhedspolitik" skulle søsættes.
Firewall+Antivirus i et år.
Dette var et meget godt tilbud. Etrust benyttes af flere virksomheder og er ved at fase Mcafee ud.

Jeg er aldrig støt på Panda i virksomhedsøjemed, men derfor behøver det ikke at være dårligt.

Personlig set er antivirus kun en falsk sikkerhed. I øjeblikket har jeg ikke selv noget installeret, da den hele tiden fortalte mig at der var vira i mine IRC logfiler. (Norton Antivirus)

Af gratis alternativer har jeg tit anbefalet...

...Antivir
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
quadquadSkrevet 15/01-04 13:30 
svchost.exe virus

HJÆLP! :)

Den lukker alle mine anti-virusprogrammer. Også online.
dRxLdRxLSkrevet 15/01-04 13:48 
Det er den jeg har her på kollegiet. Det er en dræber.
Hvilke muligheder har du?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 15/01-04 13:50 
Ingen. Forsvinder ikke ved format. Dræber anti-virus programmer der kan spore den. Kan ikke slettes.
dRxLdRxLSkrevet 15/01-04 13:56 
Du kan læse mere om den her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.ao.html

Du skal dog vide at jeg endnu ikke har haft held til at fjerne den ved at starte i "safe mode". Hvis man prøver at stoppe processen lukkes computeren ned.

Hvad jeg har haft held med er:

Fjerne diskene fra den ramte maskine og indsætte dem i en maskine der har fuldt opdateret virus software og lade dette scanne det berørte drev.
Alternativt kan du hvis du kører fat32 boote adios linux imaget som kun kører i ram, gen-montere drevene i skrive-adgang og dele dem til en windows maskine der så kan scanne dem.

En evt. løsning du kan benytte dig af:
Jeg ved du har en xbox, så brug et ftp program til at gemme alt der skal gemmes (evt. hele drevet) formater og geninstaller alt. Geninstaller, men husk ikke at gå på netværket før du har installeret denne sikkerhedsopdatering fra microsoft (som du har brændt til CD i forvejen) http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.ao.html, installer et møggodt antivirus program (da virusen kom frem i oktober var AVG ikke godt nok ved ikke med det nu) og kopier dine filer tilbage.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 15/01-04 13:56 
Er det denne her?

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bluecode.worm.html
dRxLdRxLSkrevet 15/01-04 13:59 
Så skal du bare formatere rigtigt ;-)

Brug evt. en af linux installations CD'erne til at lave dit drev om til et eller andet totalt fremmed filsystem som f.eks. ext2 (for at slette masterboot-record'en) og gå så tilbage til den anden installation som du lader formatere som du lyster
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 15/01-04 14:00, rettet 15/01-04 14:01 
Virus112 anbefaler:

Ormekur(TM)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PlaykidPlaykidSkrevet 15/01-04 14:02, rettet 15/01-04 14:06 
PIS! Den ligger også og kører på mit system, jeg har bare ikke anet det var en virus :(

Edit: Hvordan tager man backup af registreringsdatabasen og hvad kan der ske hvis det går galt?
Spiller nu: Halo 3
AmbyAmbySkrevet 15/01-04 14:06, rettet 15/01-04 14:06 
Nu ikke panikke unødvendigt.
SVCHOST.EXE SKAL køre på ens system.
Hvis den begynder at hamstre CPU tid kan det dog være virus.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 15/01-04 14:07 
Hvis det er den orm jeg kender, så lægger den sig minds 8 forskellige steder på maskinen under navne som bla.exe, cy.exe, svchos1.exe osv. osv. og forskellige steder i filsystemet. Desuden er svchost.exe en del af windowsXP og hvis man bare sletter den virker netværket ikke mere. Men det kan godt være jeg har kæmpet med den onde udgave ;-)

Den lægger sig som 2 udgaver: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.ao.html

og

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.gen.html

Man skulle tro at ham der har skrevet den har kendt til alle de ting der irriterer mig ved XP ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PlaykidPlaykidSkrevet 15/01-04 14:10 
Dark-Light >
Nu ikke panikke unødvendigt.
SVCHOST.EXE SKAL køre på ens system.
Hvis den begynder at hamstre CPU tid kan det dog være virus.

Jamen, hvis det bare skal køre der er der jo ingen problemer så:)

Men jeg synes stadigt at folk skulle tage at få sig et liv og lade være med at lave ged i folks computere!
Spiller nu: Halo 3
BlossomBlossomSkrevet 15/01-04 14:24 
Dark-Light >
Virus112 anbefaler:

kan du ikke forklare en pc-dum brunette hvordan man bruger den, for jeg tror jeg har den virus (igen) du sankker om svchost.exe
men jeg har downloaded det program du anbefaler og scannet, men den finder ikke noget.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
quadquadSkrevet 15/01-04 14:29 
Ja, SVChost skal køre på computeren, men den skal ikke tage 50% af CPU-brug samt figurere i 7 forskellige udgaver under jobliste :) Mit Windows er opdateret så meget det kan.
AmbyAmbySkrevet 15/01-04 14:30, rettet 15/01-04 14:33 
"The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to construct a list of services that it needs to load. Multiple instances of Svchost.exe can run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services, so that separate services can run, depending on how and where Svchost.exe is started. This allows for better control and easier debugging."

I øjeblikket ser min sådan ud:

Processer
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
quadquadSkrevet 15/01-04 14:37 
ok, totalt modstridende af hvad jeg har fået fortalt, takker.

Men jeg har også et par stykker der fylder det 7-8 dobbelte.
BlossomBlossomSkrevet 15/01-04 14:37, rettet 15/01-04 14:40 
okay!
Antivir som Dark-light anbefalede fandt min virus

Den fandt en fil der hed et eller andet med BDS/Agobot.BE
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
quadquadSkrevet 15/01-04 15:49 
Er stadig ikke kommet af med den. Og nu er min lydkort driver pludselig ødelagt, gad vide om der sad lidt virus i som en scanner snuppede :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig