X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Download af musik man ejer


Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/01-04 00:03 
Jeg hentede lige noget Secret of Mana musik fra Kazaa Lite. Jeg ejer spillet, så det er lovligt. Eller er det?

Hvis man har købt en CD, er det så lovligt at hente den fra nettet, eller skal man selv til at bøvle med at konvertere den til mp3?

Kom bare lige i tvivl.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/01-04 00:08, rettet 14/01-04 00:09 
Det er teknisk set ulovligt. Du må kun kopiere noget du selv ejer og kun til dig selv. I og med at det går igennem et eller flere led, er det ulovligt jvf. dansk lovgivning som ændret per december 2003 (nu ikke helt lige så åndssvagt som tidligere TM).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/01-04 00:28 
Jeg tænkte det faktisk nok. Tak for svaret. Jeg må skynde mig at slette min Manamusik...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 14/01-04 00:42 
er det så nu jeg skal slå min selective hørelse til? gælder det også hvis det er i orignal format? ved at remix'ende er lovlige, men nu fortrækker jeg altså nogle gange bare orignal musikken (SPC er dog for NEDEREN at spole i, og i wav fylder de EVIGT meget)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 14/01-04 00:58 
Igen. Det du må er:

Tage en digital kopi af rettighedsbeskyttet materiale, som du selv ejer en original udgave af.

Bruge din kopi selv.

Grundlæggende ikke andet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig