X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Verdens bedste bilspil


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/01-04 09:22 
Det er ved at vaere lang tidsiden, jeg sidst spillede Need for Speed 4 sidst, saa det var med glaedestaarer jeg stiftede bekendtskab med spillet igen paa en PC-cafe i Adelaide i gaar.

Jeg havde helt glemt, hvor fedt og gennemarbejdet det spil er. PC-udgaven er naturligvis PSX-udgaven overlegen grafisk, men det staar stadig prentet som det bedste bilspil, og nu har jeg saa lige faaet det opfrisket i en hektisk omgang netvaerks-spil.

For det foerste - og vigtigste - er banedesignet saa utroligt flot og fantasifuldt, at jeg maa klappe i mine smaa haender. Paa PC medfoelger der desuden alle banerne fra NFS3, jeg kan ikke huske, om det er tilfaeldet paa PSX, men det er stadig rigtig fedt.
Alle de smaa detaljer som f.eks. faldende blade, fyrvaerkeri og vandfald - det er bare saa flot. En anden fed ting er muligheden for at indstille vejr og tid paa doegnet - det er for fedt.
Animerede foerere og de sindssygt flotte 3D-cockpits (Kun paa PC) har jeg ikke set magen siden.

En anden ting er det fede look spillet har - menuerne er lige saa indbydende som MTV, og musikken er simpelthen alt for fed.

Jeg kunne blive ved: Realistisk skade paa licenserede biler, High Stakes mode, landeindividuelle politibiler komplet med realistisk sirene fra hvert land og meget andet.

Det spil er simpelthen saa fedt - det har alt, hvad der goer bilspil gode.

Nogen uenige?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 13/01-04 10:11, rettet 13/01-04 10:11 
Det eneste spil i Need 4 speed serien, der har formået at fange min interesse, har været NFS2 Speciel Edition, men dengang var det nok også den bedste racer på market.

Men når du engang kommer til danmark, skulle du måske tage og se nærmer på Midtown Madness 3 og Project Gotham Racing 2. Begge spil har mange af de elementer du syntes gør et bilspil godt. :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 13/01-04 10:25 
DeluxScan>
Nogen uenige?

Ja. Need for Speed-serien er kedelig og blottet for al opfindsomhed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 13/01-04 10:30 
Du nævner jo kun effekter og andet gejl, hvordan er gameplayet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 13/01-04 10:36, rettet 13/01-04 10:37 
OutRun!!! ....stadig det eneste bilspil hvor man får et møgfald af den kvindelige passager hvis man kører galt (tæller dét som opfindsomhed?!).
Og i Amiga-æraen syntes jeg nu det var Lotus Esprit Turbo Challenge samt SuperCars der toppede på hitlisten (Dengang da bilspil trods alt stadig var 2D)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 13/01-04 11:19, rettet 13/01-04 12:30 
NFS 4: RC havde ret godt gameplay for sin tid, og jeg er enig i at banedesignet er lækkert, dog minder det en del om NFS: HP 2, så det er ikke enestende IMO.
Desværre ødelagde frame raten fuldstændig spillet for mig (PSX-udgaven).
APHAPHSkrevet 13/01-04 12:12, rettet 13/01-04 12:14 
Selvfølgeligt minder spillet meget om NFS:HP2, da NFS3 er Hot Pursuit 1 :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 13/01-04 12:31, rettet 13/01-04 12:31 
Øh, men nu taler DeluxScan om NFS 4 ;)
APHAPHSkrevet 13/01-04 12:57, rettet 13/01-04 13:07 
Men nu er det sådan at bane designet fra Hot Pursuit1 er genbrugt i High Stakes..altså NFS4 :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 13/01-04 13:35, rettet 13/01-04 13:35 
Det skal nok passe :)
Jeg kunne bare ikke se logikken i din udtalelse, som svar på mit indlæg, da jeg jo på det tidspunkt ikke viste at banerne i 3 og 4 er de samme.
APHAPHSkrevet 13/01-04 14:26, rettet 13/01-04 16:00 
Men da Delux allerede havde nævnt det, troede jeg ikke det var nødvendigt at nævne igen:)
DeluxScan >
For det foerste - og vigtigste - er banedesignet saa utroligt flot og fantasifuldt, at jeg maa klappe i mine smaa haender. Paa PC medfoelger der desuden alle banerne fra NFS3,
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 13/01-04 15:49 
Jaja. Du får ret, og jeg bliver flov ;P
Per SPer SSkrevet 13/01-04 16:01 
Sega Rally.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
GreaseballGreaseballSkrevet 14/01-04 10:20 
Jeg må nok sige at mit farvorit bilspil er NFS HP2 blandt andre som f.eks Daytona og Outrun

NFS4 RC til PC er skam et godt spil, især fordi man kunne downloade en masse biler fra forskellige sider. Batmobilen fra den første batfilm var faktisk rigtig godt lavet. Det samme gælder General LEE bilen fra Dukes Of Harzards. Samt en masse andre fede og veldesignet biler. Der var også baner, men de kunne kun erstatte en gældene bane.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-04 15:04 
Per S >
Sega Rally.

Det kan jeg stå inde for! Catch-on og desert banen i multiplayer mod sin papa, så blir det ikke sjovere!
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 14/01-04 15:48 
Project Gotham Racing 2 - ingen tvivl. Fantastisk udvalg af de fedeste biler på kloden, gamle såvel nye og så er styringen noget af det sjoveste jeg har prøvet.
En af mine andre favoritter er Ferrari 355Challenge, som virkelig byder på fed realisme.

Af NFS spillene har det kun været de to første og så Porsche versionen, som fangede min interesse.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
quadquadSkrevet 14/01-04 15:51 
Daytona USA - Arcade.
APHAPHSkrevet 14/01-04 17:53 
Papyrus's IndyCar Racing fra 95 vil jeg nok betegne for værende det bedste bilspil for sin tid. Det var overlegent over for andre spil i genren, og især muligheden for at justere AI'en ned til mindste detalje, var en fed feature. En feature, der praktisk talt ikke forekommer i nogle racers i dag. Men Project Gotham Racing 2 er efter min mening det bedste bilspil på market i dag.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/01-04 23:34 
OutRun. Stemningen sammen med det adrenalin pumpene gameplay er aldrig overgået siden.

Daytona USA i multiplay giver en oplevelse der stadig ikke er mulighed for andre steder end i en spillehal. Selv om man selvfølgelig kan se grafikkens alder, formår det stadig at virke friskt, den dag i dag.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 14/01-04 23:47, rettet 14/01-04 23:48 
Det skal siges at Daytona altid har haft en meget stor stjerne hos mig. Men efter at have siddet med det for nyligt (den skulle testes MEGET grundigt, efter vi havde lavet den ;)), må jeg sige at det gameplaymæssigt ikke er på niveau med Sega Rally.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 14/01-04 23:50 
må jeg sige at [daytona] gameplaymæssigt ikke er på niveau med Sega Rally.

Eller med Virtua Racing, min personlige favorit.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/01-04 23:52 
Det er nok korrekt. Men det er fandeme visuelt lækkert (for sin tid) :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 15/01-04 22:44 
Big Rigs: Over the road racing. Eller...

Njah, jeg er faktisk ikke så meget til bilspil, men Need for Speed Hot Pursuit fangede mig en del.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/01-04 09:50 
dRxL >
Du nævner jo kun effekter og andet gejl, hvordan er gameplayet?

Goes without saying... Jeg mener, de fleste herinde har vel en lille ide om, hvordan gameplayet i NFS serien er.
Anyway, NFS4 har den bedste implementering af hot pursuit (Som er den, efter min mening, sjoveste del), hvilket goer det til det sjoveste i serien - selvom NFS 2 SE ogsaa var superfedt, som Paasch ogsaa skriver. Den fede skadesmodel goer ogsaa, at hot pursuit bliver meget mere nervepirrende.

Sega Rally og Daytona er lidt for simple for min smag.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
AskAskSkrevet 16/01-04 09:53 
Har ikke prøvet så mange bilspil men jeg syntes da at NFS Underground er meget fedt. :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/01-04 09:54, rettet 16/01-04 09:55 
Naiera >
Ja. Need for Speed-serien er kedelig og blottet for al opfindsomhed.

Aha? Det vil jeg godt have lidt argumenter for. Hvis vi ser bort fra de tidlige, pinlige forsoeg paa at lave politijagter, saa er EA f.eks. de foerste, der har lavet en velfungerende politijagt.
Nu er der jo ogsaa graenser for, hvor 'opfindsom' man kan vaere i den genre, hvis det stadig skal vaere realistisk - det er jo ikke FF, hvor man bare kan 'opfinde' noget nyt, naar der gaar lort i den.
Hvis nogen spil savner opfindsomhed, saa er det da Sega Rally og Daytona - det samme aar ud og aar ind - bare med bedre grafik.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
VictorVictorSkrevet 16/01-04 10:08 
Burnot 2 er nok det fedeste bil spil efter min mening.
RJKRJKSkrevet 16/01-04 11:08 
DeluxScan>
Hvis nogen spil savner opfindsomhed, saa er det da Sega Rally og Daytona - det samme aar ud og aar ind - bare med bedre grafik.

Ehh...

Der findes TO Sega Rally og TO Daytona USA.

År ud og år ind...!?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AskAskSkrevet 16/01-04 12:13 
Jeg havde helt glemt Burnout 2.
Det er altså også et rigtig fedt bilspil!!
seebergseebergSkrevet 16/01-04 13:25 
BurnOut 2 skal det også lyde herfra.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KalicolaKalicolaSkrevet 16/01-04 14:37 
Jeg stemmer helt klart også på Burnout2, uden tvivl.. Jeg hitter også på NFS Underground. Det oser langt væk af stil, og kan på ingen måde sammenlignes med de gamle kedelige NFS spil....

Burnout2 herfra!!!
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-04 14:48 
RJK >
Ehh...

Der findes TO Sega Rally og TO Daytona USA.

År ud og år ind...!?

Jep og de er sq da vidt forskellige.
Bla. så mindes jeg ikke at man kunne spille online i saturn spilne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/01-04 09:10 
RJK >
Ehh...

Der findes TO Sega Rally og TO Daytona USA.

År ud og år ind...!?

- Konsolkongen:

Jep og de er sq da vidt forskellige.
Bla. så mindes jeg ikke at man kunne spille online i saturn spilne?

Hmm... Var overbevist om, at der var 3 Sega Rally, men det aendrer stadig ikke paa, at det er praecis det samme - bare med bedre grafik.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 17/01-04 20:01, rettet 17/01-04 20:02 
DeluxScan >
Hmm... Var overbevist om, at der var 3 Sega Rally, men det aendrer stadig ikke paa, at det er praecis det samme - bare med bedre grafik.

Nu lyder du virkelig som om du har spillet de 2 serier meget seriøst. Eller det gør du faktisk ikke. Derved diskvalificerer din udtalelse om emnet sig selv grundet manglende viden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 17/01-04 22:25 
DeluxScan >
Hmm... Var overbevist om, at der var 3 Sega Rally, men det aendrer stadig ikke paa, at det er praecis det samme - bare med bedre grafik.

Sikke noget forfærdeligt sludder.

Nå, men det er rart at se, at Sega Rally Championship (det første) får nogle stemmer. Jeg anser det som et af de bedste spil, der nogensinde er lavet - uanset kategori.
Per SPer SSkrevet 17/01-04 22:55, rettet 17/01-04 22:56 
Sega Rally 1-2 deler kun navn. Der er en verden til forskel..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/01-04 08:26 
Og den verden er... ud over flere biler og baner plus diverse ligegyldige tournament options?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 18/01-04 11:38 
Måden spillene spiller på. Altså bilens måde at reagere på underlaget. Hvilket er specielt tydeligt mellem Sega Rally spillene.

I Daytona's tilfælde er man gået fra noget der kunne minde om sporten man tog navn fra til at blive rent cirkus med løb midt inde i storbyer og inde i kæmpe indkøbscentre. Også her er spillemekanikken væsentligt forandret.

Jeg er lidt ked af at udtale mig alt for kategorisk om det, da jeg mest har spillet Daytona1 og Sega Rally2 på Dreamcasten.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig