X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

KISS dvd-afspiller. Skal man....?!


Svar
millenniummillenniumSkrevet 12/01-04 13:25, rettet 12/01-04 13:26 
Jeg overvejer kraftigt at købe ny DVD-afspiller, da min gamle Hitachi old-school maskine er begyndt at være lige lovlig følsom.

Er der nogen der har hørt nogen som helst dårligt (eller kun godt) om KISS dvd'erne??

Der er kommet et par nye kompakte udgaver; DP1000 og DP1500 (den sidste med netværkskort), som kan fåes overraskende billigt (hhv 1600 og 2600 dkr), og jeg har lidt planer om at spendere penge på én af dem.
Specifikationerne fejler ikke noget, men jeg ville også gerne sikre mig noget holdbarhed.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 12/01-04 13:30, rettet 12/01-04 13:30 
Hvis det er pga. divx-delen at du vil have en Kiss, så tror jeg ligeså godt at du fx kan købe NorthQ eller Denver. Hardware-mæssigt er de ikke de store vidundere. Har selv arbejdet i produktionen for et års tid siden, så jeg har set hvad der er under kølerhjelmen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-04 13:55 
Hvorfor køber du ikke en xbox og får den moddet? Den har harddisk du kan smide divx film på, den kan konfigureres til at smide alle mulige slags signaler ud (inklusive komponent som bliver den nye standdard for high-end DVD), du kan spille emulatorer (og evt. også xbox spil) på den samt meget andet.

Boxen kan fåes for 1400kroner, en chip koster ca. 500 med installation, og et fjernbetjening kan fåes til et par hundrede.
Bedste DVD afspiller på markedet hvad features angår hvis du spørger mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 14:03, rettet 12/01-04 14:03 
Mine grunde til evt at købe en 'rigtig' DVD afspiller:
- Den larmer ikke så meget (har en gammel xbox)
- Bedre billede (højere mhz billedebehandling) ?

Intern note: Har du prøvet MediaCenter, Drxl ? Hvis ja hvad synes du ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 12/01-04 14:19 
Er du sikker på det med bedre billede? Drejer det sig evt. ikke kun om high-end dvd afspiller, hvis det overhovedet forholder sig sådan? Hvor godt tror du selv Kiss afspilleren klarer sig mht. til billedkvalitet?

Hvad er media center?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 12/01-04 14:52 
Min Xbox er lidt bedre end min lillesøsters Prosonic afspiller. Den blev købt dengang de billigste stod i 999,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 12/01-04 15:07 
Da Xboxen kom frem, blev billedet i de fleste tests, ofte bedømt til at være ca. på samme niveau, som ved de billigste DVD-afspillere på markedet. Så man kan sikkert godt konkludere, at man får bedre billede med de fleste nyere DVD-spillere.
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 15:17 
Jeg er ikke sikker på at der er bedre billede på en DVD afspiller til de ~1000 kroner.
En meget rost Pioneer fra laserdisken.dk har en billedebehanding på 27MHz.(1000 kroner)

En CAMBRIDGE DV53 fra hifiklubben.dk har en billedebehandling på 54 MHz.(1300 kroner)

Jeg ved ikke hvad xboxen ligger på, og har heller ikke kunne finde det nogle steder ?

Xbox MediaCenter(MC) er afløseren for Xbox MediaPlayer. Dette er grunden til at der har været ret stille omkring MediaPlayer i den seneste tid. MC er stadig i beta stadie, men virker allerede nu absolut lovende. Personligt har jeg dog problemer med langsom browsning af min stream server ved mange filer(eks mp3'er)

Xbox MediaCenter
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 15:17, rettet 12/01-04 15:19 
Interessant tråd på MediaCenter forum

MC har også indbygget en webserver, som en nice lille feature... :)

Jeg ser frem til at høre din bedømmelse når du engang har prøvet det...

Tråd: MediaCenter
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RonaldoRonaldoSkrevet 12/01-04 15:20 
Min far har en High-End JVC'er, og den løber hjørner med Xbox'en.

Han har lige købt en DVD Optager, de var på tilbud til 2.999,- i Elgiganten. Han købte den udelukket fordi han vil ha' hele Krøniken på DVD. Det fede er dog at man kan optage fra SCART,S-Video input, så jeg skal lige hjem og lege lidt med det.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-04 15:24 
Dark-Light>
Jeg er ikke sikker på at der er bedre billede på en DVD afspiller til de ~1000 kroner.

Nej, som sagt... Problemet med min chippede Xbox er bare at den larmer som intet andet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 15:27 
Ikke som sagt. Jeg vil mene på det tidspunkt diskussionen sidst var oppe kostede de 1000 kroner. Nu er de nede i 300-500 kroner. Og dermed _burde_ dem man kan få i dag til 1000 være bedre. Dette er self. bare min teori. Prove me wrong.

Og ja larmen kan jeg heller ikke udstå. Derfor overvejer jeg også at smide 1k efter en DVD afspiller. Mine DVD'er fortjener det :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-04 15:36 
Dark-Light >
Jeg ser frem til at høre din bedømmelse når du engang har prøvet det...

Yes... men hvor fan skal man hente det?
Kom til at hente et eller andet xbox file sharing program "ccXstream Server GUI - v.0.2.8.0" :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 15:42 
Man kan ikke hente den fra hjemmeside da MS ikke har frigivet deres SDK.
Du skal derfor kunne finde den...andre....steder fra.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-04 15:45 
Kan det findes på mIRC?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 15:52 
Ja.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 12/01-04 17:32, rettet 12/01-04 17:39 
Jeg er nu (meget!!!) sikker på at jeg ikke skal have en Xbox-løsning. Ikke flere konsoller på hylden. De stjæler for meget af min tid :-)
Men det lyder som om at jeg ikke får meget mere for pengene ved at købe Kiss.
Nu har jeg øjnene på en JVC XVN55 med 10-bit/54MHz video til 1699,- eller en NAD T532 til 1999,-
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 20:11 
Du kan evt lige kontrollere denne tråd

Filmz: DVD AFspillere
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 12/01-04 20:24, rettet 12/01-04 20:24 
Den omtalte Pioneer skulle banke, alt og alle i prisklassen, så den må siges at være et godt køb.

Har selv lige bestilt Amitech´s tilbud på deres Hjemmebio-system. Sat ned fra 3000 kr. til 2000 kr.
Man får selvfølgelig ikke meget kvalitet for de penge, men jeg ville bare have "begynder-surround", og så er det fedt, at det også understøtter PLII. Og så ville jeg egentlig også gerne have en DVD-afspiller, da jeg nu bruger min PS2 :)
Nogen der ved hvem som producerer det?
http://www.amitech.dk/webprodukt/hifi/54820.asp
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/01-04 21:52 
millennium >
Nu har jeg øjnene på en JVC XVN55 med 10-bit/54MHz video til 1699,- eller en NAD T532 til 1999,-

Hvis du alligevel vil gi 1999,-, så kig lige på Denon DVD-700 som koster det samme. (+300 for kodefri)
Det er en fed maskine, ingen problemer med film der hakker ovs. Den understøtter også VCD/SVCD.
Desuden har den component-udgang, hvilket Nad'en ikke har.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
TurricanTurricanSkrevet 14/01-04 22:16 
dRxL >
(inklusive komponent som bliver den nye standdard for high-end DVD)

Aah, det er vist ikke helt rigtigt. Eller er det mig der ikke fatter noget, og måske en ny component standard du snakker om? Amerikanske DVD'er har haft component i mange år, og de dyre Europæiske ligeså.

En ny standard kan vel kun blive en smart digital HDTV ting. Component(og RGB der er lige så godt) er da en glimrende analog standard, men mon ikke vi kommer til at se noget digitalt.
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 14/01-04 23:07 
Turrican >
og de dyre Europæiske ligeså.

Plus i hvert fald en af de to billige vi har her i huset, og den Medion de har inde på skolen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 15/01-04 12:36 
Azalon >
Hvis du alligevel vil gi 1999,-, så kig lige på Denon DVD-700 som koster det samme. (+300 for kodefri)
Det er en fed maskine, ingen problemer med film der hakker ovs. Den understøtter også VCD/SVCD.
Desuden har den component-udgang, hvilket Nad'en ikke har.

Hmmm... værd at overveje. Den ser ikke helt ringe ud. Flere features. (Gad vide hvor godt det Virtual Surround Sound virker?!).
Jeg skal vidst ind og få mig en sludder i HiFi-klubben. (Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig selv at hacke DVD'en, og spare de 300,-)
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/01-04 13:17 
millennium >
Gad vide hvor godt det Virtual Surround Sound virker?!

Tja... Virtual Surround er jo aldrig det samme som rigtig surround. ;-)

millennium >
Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig selv at hacke DVD'en, og spare de 300,-

Det tror jeg ikke rigtig du kan. Da jeg fik min kodefri, sagde de at de skulle opgradere hele firmwaren i maskinen. Jeg havde prøvet at søge på det på google, men det jeg fandt var at man skulle montere en chip.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 15/01-04 14:41 
Hmmm, ja. Det har du måske ret i.
Dvdrhelp.com har ingen hacks på Denon DVD700. Så bliver der nok ikke råd til Gucci sko før til marts ;-)
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 15/01-04 14:48 
Jeg står også for at skulle købe DVD afspiller og jeg tror nok jeg køber den fra Pioneer til 1k.
Udover den er blevet meget rost (ikke mindst at de kritiske folk på filmz.dk), så har Denon fået kritik for at være for dyr i forhold til indmaden. Derudover skulle den have en høj sandsynlighed for reperation.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 19/01-04 11:32 
millennium, har du fået købt en afspiller ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/01-04 11:50 
Dark-Light >
... så har Denon fået kritik for at være for dyr i forhold til indmaden.

Tja... sjovt nok har Hifi klubben i mange år netop fingerpeget det modsatte. ;-)
Men jeg tror at Denon er blevet et meget mere kommercielt firma, end dengang det var for entusiaster.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 19/01-04 14:49 
Nej, jeg sal første lige runde den månedens lønningsdag :)
Jeg har heller ikke været ude og snakke med HiFi-klubben endnu, men de valg jeg havde knyttet mig til var:
Denon DVD700
NAD T532
JVC XVN55

Jeg har søgt nettet for anmeldelser på dem alle, og generel har JVC'en ikke klaret sig så godt.
NAD og Denon modellerne har jeg ikke kunnet finde anmeldeser på af de modeller jeg har kigget på, men NAD får generelt gode anmeldelser pga robusthed, men bliver kritiseret lidt for primært at være audio-eksperter.
Denon får rimelig god kritik, og deres ADV700 home-cinema pakke har høstet meget gode anmeldelser. Hvis indholdet i DVD-afspilleren ikke er så forskellig, så bliver det nok Denon jeg køber, men som sagt skal jeg lige sludre med HiFi-klubben.
Så Denon DVD700 er stadig min foretrukne til det beløb jeg har tænkt mig, på ca. 2000,-
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig