X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japan Fighterspil mesterskabsvideoer


Svar
3of193of19Skrevet 24/03-03 01:31, rettet 24/03-03 01:46 
Jeg faldt over et link til Super Battle Opera, som ser ud til at være en stor turnering i Japan til forskellige fighter spil.
Der er videoer til KoF2002, Soul Calibur 2, Capcom vs SNK 2, Super Street Fighter II X, Street Fighter 3 - 3rd Strike, Guilty Gear XX og Virtua Fighter 4 Evolution.

Desværre ser der ud til at være et problem med SSFIIX clippet. Damn, kunne godt have tænkt mig at se noget prof gameplay til den klassiker :(

Arcadia Cup
Le RoofLe RoofSkrevet 24/03-03 02:11, rettet 24/03-03 02:13 
Holy S***!! Jeg skal vist øve mig lidt mere hvis jeg nogensinde skal nå det niveau fra Capcom vs SNK 2 turneringen...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 24/03-03 03:20 
Damn, de vil jeg gerne se. Synd, linket ikke virker her :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 24/03-03 09:20 
Serveren er ikke den bedste. Hvis man får forbindelse er den god nok, men at få fornindelsen kan være svært. Prøv igen.
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 11:21, rettet 24/03-03 11:25 
Damn, King Of Fighters 2002 vidoen er fed! Glæder mig vist ikke til det kommer til DC ;)

Der var lidt for meget Capcom over CVS2 ;) Det var også noget nær umuligt at se hvor meget de havde tilbage...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 24/03-03 14:30 
Jeg synes den sidste kamp, Sagat vs Sakura var meget kedelig. Ekstremt machi spil fra begge sider. Men Sakura's custom combo til sidst var fed :) f,d,df+P x n, hehe.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-03 14:44 
Måske er dette ikke den helt rigtige tråd - men jeg prøver alligevel at spørge:

Hvilket fighterspil er bedst til en "fighterjomfru" med motoriske vanskeligheder?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
LWSLWSSkrevet 24/03-03 15:05, rettet 24/03-03 15:05 
Soul Calibur 2 ser jo abnormt fedt ud. Det er første gang jeg ser SC2, men for pokker hvor er jeg solgt!

Born2Play -> Måske DOA3 til XBox? Der kan alle være med.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-03 15:10 
Jeg har DOA3 til min Xbox - Men finder det urimeligt svært.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 15:11 
Born2Play >
Hvilket fighterspil er bedst til en "fighterjomfru" med motoriske vanskeligheder?

Hvis det skal være "real", så start med VF4 eller Capcom Vs. SNK 2 (Xbox eller DC!). VF4 er både for eksperterne og "de nye", og jeg vil mene at alle kan få noget ud af det. Min interesse for 2D Fightere startede for alvor for et par uger siden, med CVS2 ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 15:12 
3of19 >
Jeg synes den sidste kamp, Sagat vs Sakura var meget kedelig.

Ja! Ham med Sagat virkede alt, alt for intimideret, og først da der var alt, alt for lidt tid tilbage skete der NOGET, men ikke nok...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 24/03-03 15:20 
Vil voge den påstand at en begynder har langt større chance for at vinde i Tekken mod en habil spiller end i VF.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/03-03 15:27 
Det tror jeg du har ret i, men de fleste der kalder sig habile til Tekken er som oftest nogle knaldhætter til det i virkeligheden.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
3of193of19Skrevet 24/03-03 15:28 
LWS >
Soul Calibur 2 ser jo abnormt fedt ud. Det er første gang jeg ser SC2, men for pokker hvor er jeg solgt!

Grafisk er det fint nok, men synes nu ikke det ser særlig spændende ud spilmæssigt. Virker ikke nær så dynamisk som VF4Evo...
3of193of19Skrevet 24/03-03 15:30 
Kristensen >
Det tror jeg du har ret i, men de fleste der kalder sig habile til Tekken er som oftest nogle knaldhætter til det i virkeligheden.

Hehe, det tror jeg gerne. Eneste Tekkenspillere jeg kender personligt som er virkelig gode er vainj og chucky. Dem kommer man ikke langt imod ved at tage Capoeira figuren og spasse på knapperne :)
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 15:34 
Dark-Light >
Vil voge den påstand at en begynder har langt større chance for at vinde i Tekken mod en habil spiller end i VF.

Der er ikke rigtigt nogen grund til, at man ikke skal starte med noget der har en lidt hårdere indlæringskurve, især ikke når det er VF mod Tekken, hvor førstnævnte har MEGET mere at byde på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 24/03-03 15:38 
Nu har VF4 (Evo) også en rigtig god training mode som man kan lære spilsystemet med, så jeg ville helt klart anbefale at få PAL versionen af VF4Evo såsnart det kommer.
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 15:49 
Jeg glæder mig til de sætter en af NTSC versionerne ned hos VGI ;) Meen, så mangler jeg jo stadigvæk et stick til PS2 :-/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 24/03-03 22:56 
3of19 >
Nu har VF4 (Evo) også en rigtig god training mode som man kan lære spilsystemet med, så jeg ville helt klart anbefale at få PAL versionen af VF4Evo såsnart det kommer.

Jeg kan nu godt nøjes med VF4. Så meget tror jeg ikke de ekstra ting kan give mig.
Synes også det er værd at bemærke at traningsmode i VF4 bestemt ikke fejler noget(set med normale menneskers øjne :D)
Man kan jo fylde skærmen med grafer og lave slowdown så selv den sværeste combo bliver......hmm....lidt mindre svær..
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
3of193of19Skrevet 25/03-03 00:14 
Naiera >
Jeg glæder mig til de sætter en af NTSC versionerne ned hos VGI ;) Meen, så mangler jeg jo stadigvæk et stick til PS2 :-/

Jeg kan kun anbefale at vente på PAL versionen. Medmindre du altid spiller alene. Problemet med at man ikke kan bruge sine egne karakters hos venner er ret irriterende IMO. Eventuelt bliver problemet løst til PAL udgaven.
3of193of19Skrevet 25/03-03 00:16 
Dark-Light >
3of19 >
Nu har VF4 (Evo) også en rigtig god training mode som man kan lære spilsystemet med, så jeg ville helt klart anbefale at få PAL versionen af VF4Evo såsnart det kommer.

Jeg kan nu godt nøjes med VF4. Så meget tror jeg ikke de ekstra ting kan give mig.
Synes også det er værd at bemærke at traningsmode i VF4 bestemt ikke fejler noget(set med normale menneskers øjne :D)
Man kan jo fylde skærmen med grafer og lave slowdown så selv den sværeste combo bliver......hmm....lidt mindre svær..

Det var ment som råd til folk der ikke havde VF4 endnu. Hellere vent et par måneder til Evo og få alt med.
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 00:25 
3of19 >
Jeg kan kun anbefale at vente på PAL versionen. Medmindre du altid spiller alene. Problemet med at man ikke kan bruge sine egne karakters hos venner er ret irriterende IMO. Eventuelt bliver problemet løst til PAL udgaven.

Den feature har jeg overhovedet ikke brug for, og nogle gange bliver de NTSC spil temmeligt billige hos VGI...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 25/03-03 01:37 
Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan I kan anbefale VF til newbs. VF er for dem der har indstillet sig på at være hardcore og alle wannabes. Hvis man bare vil have det sjovt med en solid fighter så er Soul Calibur da et langt bedre bud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/03-03 02:08 
100% enig med dRxL. VF4 vil skræmme nye folk væk fra genren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/03-03 02:11 
Nu har jeg ikke spillet særlig meget VF4, men jeg synes VF3 var dejlig let tilgængeligt for en newbie i genren som mig, og jeg formåede faktisk at sparke rigtig meget røv i det i en periode. Men jeg synes da det er fedt, med et spil som VF4, der henvender sig til de øvede, hvis det virkelig passer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 25/03-03 07:01 
2 begyndere kan da lige så let spille VF4 som de kan spille Tekken.Og de vil more sig i lige så høj grad.
Forskellem vil først kunne mærkes når en begynder spille mod en trænet og statisktisk ville få mere klø. Men det kan jo tvinge en begynder fra hvilket som helst spil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 25/03-03 09:01 
Tekken (og i høj grad soul calibur) lader dig fortsætte stort set alt ud i en spektakulær kombo. Hvis du ikke kender nogle gode kombinationer i VF4 så får du aldrig samme flow, og det kommer til at virke klodset. Det var i hvert fald min oplevelse da vi havde VF4 konkurrence til KT3, hvor vi alle var newbs. Jeg vandt i øvrigt, men jeg synes ikke det var ret sjovt, for selvom jeg har været wannabe VF3'er så blev jeg nødt til at spille meget simpelt og defensivt. Det føltes snarere plat og hult, og det vil jeg tro de fleste af de andre deltagere kan skrive under på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 25/03-03 10:24 
Hmm, good point...
MEN: Det lød som om der blev spurgt om et godt fighterspil når man ønsker at beskæftige sig lidt mere med genren, og så er VF4Evo efter min mening det helt rigtige, selvom indlæringskurven er ret stejl og CPU'en svær.
Vent dog på PAL versionen for at få det fulde udbytte af training mode. Tutorial viser en stort set alt om spilsystemet, i Tactics advice får man vist gode flowcharts og komboer, Free training lader en øve sig i meget specifikke situationer (f.eks. kan man optage bevægelser computerdummyen så udfører), spillet har en "combo index", hvor man kan checke hvilke moves kan bruges til at launche hvilke komboer mod hvilke karakterer i hvilken fodposition.
Hvis man VIL lære at spille VF4Evo kan man godt (godt stick anbefales dog på det kraftigste).
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 10:28, rettet 25/03-03 10:34 
RJK >
100% enig med dRxL. VF4 vil skræmme nye folk væk fra genren.

Det forstår jeg overhovedet ikke. Som Sumez siger, er 3'eren perfekt for newbies, og der er altså ingen 3D fightere der er så vilde og blodigt svære at newbies vil løbe flygtende væk, så skal vi over til 2D.

Det er dælme nogle svage newbs, hvis de løber væk efter at have spillet VF4...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/03-03 11:14 
Jeg skal ikke kunne udtale mig om VF4, men jeg tror på at 3of19 ved hvad han snakker om (han har trods alt brugt lang tid i selskab med det spil).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 25/03-03 11:55, rettet 25/03-03 12:00 
Det er jo notop det der er pointen. Han er virkelig dedikeret (hvorfor han er det vil jeg ikke begynde at granske i) i en grad der virker lidt voldsomt på de fleste mennesker.

Jeg ville f.eks. aldrig aldrig nogensinde investere så meget tid og arbejde i et computerspil. Det er livet simpelthen for kort til. Det er vel meningen at det skal være sjovt.

Noget helt andet er så at jeg lige har set nogle af videoerne på min xbox, hvor SSFIIX klippet afspiller helt fint. Kvaliteten er lidt lav, men man kan sagtens se hvad der foregår og jeg føler mig ikke voldsomt intimideret af deres teknik (SSFIIX og SF3ts).

Jeg har lige installeret xb media playeren og jeg må nok sige at det er den bedste all-round medieafspiller jeg nogensinde har oplevet. Jeg er virkelig imponeret =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/03-03 12:51 
Naiera >
Det forstår jeg overhovedet ikke. Som Sumez siger, er 3'eren perfekt for newbies

Ikke Soul Calibur-perfekt IMO. Langt fra.

Det kommer, som dRxL siger, an på ens dedikation. Når man giver sig i kast med sådan et spil, er man så villig til at bruge en, fem, ti eller tyve timer, før man føler man har kontrol over tingene?

Det kræver meget mere at få et flow i sit VF-spil end i sit SC-spil - jeg kan finde ud af SC, men jeg kan ikke finde ud af VF.

Det er i sidste ende meget simpelt. Det er SJOVT at spille SC, også selv om man ikke nødvendigvis er ret god. Jeg har spillet rigtig meget SC med alle mulige forskellige folk fra 5-årige til pc-onlys. De morer sig. Det gør de ikke med VF.

VF har sin dybde, men det kræver dedikation at få noget ud af den. Jeg respekterer VF fuldt ud, men jeg ville heller aldrig lægge den indsats, som spillet kræver for at være sjovt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 12:53, rettet 25/03-03 12:59 
Jeg har spillet fireren sammenlagt tre, måske fire timer, jeg fandt det YDERST underholdende (sjovt).

De fire timer inkluderer så tiden der blev brugt ved fighter-turneringen til KT3, den (alt for korte) tid jeg havde det selv, og den tid jeg spillede mod 3of19 til KT5 (det var så, selvfølgelig, VF4E).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 25/03-03 14:13 
Nu er du jo så heller ikke "normal" hvad angår fightere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 25/03-03 14:22 
Det er jeg sådan set heller ikke, jeg mener da bestemt at jeg er over gennemsnitsnivau hvad fightere (både 2D og 3D angår) men jeg fandt altså VF4 enormt utilgængeligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 15:57 
RJK >
Nu er du jo så heller ikke "normal" hvad angår fightere...

Jeg har spillet fightere ca. "SÅ" lidt, jeg er ligeså meget newbie som så mange andre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/03-03 16:18, rettet 25/03-03 16:19 
Med andre ord: Køb en Dreamcast med Soul Calibur. Noteret.

Edit: Nogen der vil sælge?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 17:49 
Husk at de har våben i SC! Derfor tænker jeg ikke på SC når jeg tænker på figters, for når jeg gør det, tænker jeg på den slags, hvor det er med næverne der slåsses...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 25/03-03 18:29 
Teknisk set er den eneste forskel jo, at man har længere rækkevidde. Hvilket man alligevel har i nogle "traditionelle" fighter (fx Dalsim eller hvad han nu hedder (jeg er ikke den store SF-fan)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 18:41 
Ja, men det er jo også ideen med våben jeg ikke synes så godt om i et kampspil. Husk at jeg byttede Samurai Shodown IV væk, og ikke lige spiller SC mere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 31/03-03 12:44 
Le Roof >
Holy S***!! Jeg skal vist øve mig lidt mere hvis jeg nogensinde skal nå det niveau fra Capcom vs SNK 2 turneringen...

Dem der spiller Capcom Vs. SNK 2 er da ikke så vilde endda. Synes ikke man ser noget ekstra ordinært - simple "kendelige" angrebs teknikker. Hvad siger i andre?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dRxLdRxLSkrevet 31/03-03 13:11 
Jeg citerer lige mig selv fra længere oppe i tråden:

Noget helt andet er så at jeg lige har set nogle af videoerne på min xbox, hvor SSFIIX klippet afspiller helt fint. Kvaliteten er lidt lav, men man kan sagtens se hvad der foregår og jeg føler mig ikke voldsomt intimideret af deres teknik (SSFIIX og SF3ts).

Når det er sagt, så kan jeg godt se at de er så meget bedre end mig, at jeg skulle være mere end almindeligt heldig for at slå dem i en konkurrencesituation (kan jo ikke en gang slå 3of19 ;-)).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kimmerkimmerSkrevet 31/03-03 13:20 
De video'er kunne jeg ikke få til at virke. Har kun set Capcom Vs. SNK 2 videoen og der bliver jeg ikke vildt imponeret.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dRxLdRxLSkrevet 31/03-03 13:21 
Nej der chicker de også vildt meget.

De to videoer afspiller fint på xbmp, har du den? Hvis nej kan du jo altid sende mig en msg. =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 31/03-03 14:21 
Kimmer >
Dem der spiller Capcom Vs. SNK 2 er da ikke så vilde endda. Synes ikke man ser noget ekstra ordinært - simple "kendelige" angrebs teknikker. Hvad siger i andre?

Nej, de spiller faktisk meget sikkert begge to. Meget defensivt og med de samme angreb det meste af tiden. Lidt kedeligt at se på faktisk, men jeg synes det er imponerende så lang tid de somme tider kan gå uden at tage nogen skade overhovedet. Det hænger selvfølgelig nok sammen med at de begge holder sig meget tilbage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 31/03-03 14:40 
Nemlig! Ingen tør tage hul på bylden og derfor er der ikke noget vildt over deres måde at kæmpe på. Hvis ingen af dem er i stand til at vinde ved agressiv kamp teknikker, så er de vel ikke særlig gode?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
3of193of19Skrevet 31/03-03 15:58 
Nu må man lige huske at det er finalen til en stor konkurrence.
Men sidste runde var temmelig trættende at se på, lige som 1Ps ratio1 Chun Li mod r2 Blanka: 2_8K x n. Gaaaab!
1P satsede nok på at kunne vinde på tid med sin r2 Sagat mod r1 Sakura og så smadre den resterende r1 Mai...
kimmerkimmerSkrevet 31/03-03 16:01 
Det er da netop i finale de burde vise deres værd. Fedt spil holder ingen steder.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig