X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Slip af med ad-ware!


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-04 14:49, rettet 10/01-04 14:50 
Nogle af jer er måske ganske klar over, men til dem som ikke er:
Uanset hvor hårdt I prøver at forhindre uautoriserede installationer af reklame-programmer (ad-ware), spy-ware og andet bug-ware, så er det en uendelig kamp!
Jeg har længe troet at jeg havde kontrol over det, men idag opdagede jeg pludselig at der var en lille installationen igang som jeg overhovedet ikke kunne kontrollere.

Derfor: Få fat i Ad-aware http://download.com.com/3000-2094-10045910.html
Programmet fjerner alt hvad den kan finde, både i registreringsdatabasen osv. Deriblandt "data minere" som bombarderer ens computer med alt muligt lort!
Den fandt over 100 objekter på min comp., og først efter 2 reboots var maskinen clean.
Skulle nogle kende til andre gode programmer af samme slags, så nævn dem lige her.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
StriferStriferSkrevet 10/01-04 14:54 
Tusind tak for linket, min PC var fyldt med alt det pis (fandt jeg ud af) og vupti, nu er det væk:)
XBL Gamertag: ZeNtiX
John DoeJohn DoeSkrevet 10/01-04 15:00 
Der er også Spybot, den finder ofte ting som ad-aware ikke finder...

Spybot
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
VictorVictorSkrevet 10/01-04 15:18 
Kan det godt fjernes helt, uden spor af at det har været på computeren? Har nemlig lige fået ny PC til jul, som der selfølgelig er kommet 13 orme på :/
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-04 15:38, rettet 11/01-04 05:13 
Den har i hvert fald fjernet alt på min comp.
Men husk også antivirus! www.freeav.com

Mht. Spybot, så er der mange user reviews der giver programmet negativ feeback, fordi man risikerer at systemet crasher.
Computere er ikke ens, og der er også negativ feedback ved Ad-aware, men slet ikke i så høj grad.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HardballerHardballerSkrevet 10/01-04 15:41 
Skal i have et godt antivirus program, så tag Kaspersky.. For få år tilbage blev det kåret som verdens bedste.. Men tror man skal købe licensen, og KaZaa kan heller ikke finde det.
dchangdchangSkrevet 10/01-04 16:10 
Bruger både Spybot og Adaware på min. Og opdaterer dem tit. De tager sgu alt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Zzap!Zzap!Skrevet 10/01-04 17:31 
God ide Azalon, at lave en tråd om adware fjernere.
Det er noget der virker selvfølgeligt for os der har brugt det i nogen tid, men der er jo også nogen der har fortalt OS om det, på et eller andet tidspunkt.

Adware er jo faktisk næsten værre end virus, fordi det sløver ens system ned, uden direkte at ødelægge det, eller på anden måde gøre opmærksom på dets tilstedeværelse.
Born to kill space
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 10/01-04 18:09 
Det man downloader hedder: aaw6 ikke, min spørge bare hvad jeg vil åbne det med...:S
Sælg mig en Xbox =)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-04 21:23 
Jeg har brugt free av rigtigt længe nu.

Deres hjemmeside ser lidt ussel ud, men programmet fantastisk.
Jeg har aldrig fået virus mens jeg har brugt det.

Det holder øje med alting, lige fra emails til filer man downloader med andre programmer.

Og så er det jo gratis, så man kan bruge det med god samvittighed.


Derudover bruger jeg selv Spam Inspector sammen med Outlook, og det fanger 20 til 30 spam emails om dagen.
Ret nemt at bruge, der er kun få mails det ikke fanger, men det koster jo penge.

Spam Inspector
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-04 05:11 
Anders_Jensen >
Det man downloader hedder: aaw6 ikke, min spørge bare hvad jeg vil åbne det med...:S

Filen skulle meget gerne blive gemt som en .exe fil, og så er der vel ikke nogle problemer idet! :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 11/01-04 05:45 
Nu kunne den godt, altså slettede bare den jeg hentede før, og vupti så var det en .exe... :S
Sælg mig en Xbox =)
JesperJesperSkrevet 11/01-04 08:02 
Jep - kan også kun anbefale Ad-aware. Har brugt det et stykke tid, og det rensede også godt ud i min maskine.
CalleCalleSkrevet 11/01-04 09:44 
Jeg bruger spysweeper, det er gratis og det er super lækkert, og nogle gange så fjerner f. eks. aaware nogle ting som gør at nogle programer ikke køre rigtig men spysweeper indkapsler dem så det kun er programmet der kan bruge den.
I kan downloade det på wwww.freeewindows.dk
Mister ThanakiMister ThanakiSkrevet 11/01-04 15:40 
Nej det kan man så ikke!! Du har kommet et é for meget i.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/news/
Bar' kør på, så ska' du se!!!!
CalleCalleSkrevet 11/01-04 15:43 
OK, det må du meget undskylde her suresen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig