X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N64 Jumper Pak


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 13:20 
Jeg købte for noget tid siden en N64 og har først prøvet den nu. Det viser sig, at i det slot foran der hedder Memory Expansion, sidder der et sort kort af en slags. Der står Nintendo64 Jumper Pak på det. Jeg går ud fra at det er en slags udvidelse, men er ikke sikker. Hvad siger I?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 10/01-04 13:22 
Jumper Pak'en er lige præcis ikke udvidelsen. Den sidder der i stedet for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 13:24 
Hvad er dens opgave i så fald?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ComradeComradeSkrevet 10/01-04 13:37, rettet 10/01-04 13:38 
Hvis man har expansionpacken, som er rød, vil man i nogle spil få bedre grafik.
Nogle spil kræver endda denne for at kunne benytte hele spillets indhold.

Den giver vist 8 ram ekstra.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 13:43 
Det vil sige at Jumper Pak bare skal blive siddende indtil man får fat i en expansion?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
valiantvaliantSkrevet 10/01-04 13:45, rettet 10/01-04 13:52 
Jumper pak er den memory pak som sidder i en maskine fra ny.
Den kan udskiftes med en expansion pak som fordobler memory, hvilket er en fordel ved nogle spil, Donkey kong og Zelda Majoras mask kan ikke køre på maskinen uden expansion pak'en, Perfect Dark kører kun 1/3 af spillet uden
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 14:06 
Tak for svarene. Måske et n00b spørgsmål...Hvorfor har Nintendo så overhovedet valgt at sætte sådan en fætter i fra starten? De slots jeg kender som kan udvides, sidder der jo netop ingenting i før man selv køber f.eks. en expansion.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 10/01-04 14:10, rettet 10/01-04 14:11 
Hvorfor har Nintendo valgt at slagte RGB- og S-udgangen?

Nintendo works in mysterious ways ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 14:15 
:) You got me...

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 14:21 
En sidste ting :)
Skal man ikke have fat i en slags save ting? Eller er der intern hukommelse?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 10/01-04 14:25 
Nogle spil benytter batterisaves i cartridge'et lissom i de gamle SNES-dage.

Andre spil kræver et lille kort du sætter i controlleren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-04 14:29 
Jeg bukker ærbødigt for svarene :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
msxtrdmsxtrdSkrevet 10/01-04 15:32 
Juggernaut >
Tak for svarene. Måske et n00b spørgsmål...Hvorfor har Nintendo så overhovedet valgt at sætte sådan en fætter i fra starten?

Nok, fordi folk ville ellers forsøge at proppe andet deri :)? F.eks. et memory card.
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/01-04 16:09 
Hmmm.... Vil det så sige at det burde være en Nintendo 72, hvis man har sådan en exp pack i fra starten?:)

64 + 8 Ram = 72.....

Det var en ret cool ting, at de lavede sådan en addon! Ville have ønsket at den der 64 Addon også kom ud herovre, med mus og alt det der!

Det der med at bruge N64 controller + Perfect dark + transfer pack + gameboy camera = sit eget ansigt i Perfect dark kunne også have været rigtig fedt:-)
Well crucify the insincere tonight...
RaGeRaGeSkrevet 10/01-04 16:38 
Valkyrie >
Hmmm.... Vil det så sige at det burde være en Nintendo 72, hvis man har sådan en exp pack i fra starten?:)

64 + 8 Ram = 72.....

Det var en ret cool ting, at de lavede sådan en addon! Ville have ønsket at den der 64 Addon også kom ud herovre, med mus og alt det der!


The Expansion Pak allows the random access memory (RAM) of the Nintendo 64 console to increase from 4 megabytes (MB) to 8 MB of contiguous main memory. With the help of an included key, the Expansion Pak fits into the slot that is below a removable panel on the top of the N64 console. Game...

Den kan også købes herhjemme.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
bootsbootsSkrevet 10/01-04 17:32 
Juggernaut >
Tak for svarene. Måske et n00b spørgsmål...Hvorfor har Nintendo så overhovedet valgt at sætte sådan en fætter i fra starten? De slots jeg kender som kan udvides, sidder der jo netop ingenting i før man selv køber f.eks. en expansion.

-Juggernaut

Jumper pak'en er jo ikke bare et stykke plastic. Du kan ikke bruge 64'eren uden jumper pak eller expansion pak.
RJKRJKSkrevet 10/01-04 17:53, rettet 10/01-04 17:53 
Jeg kunne nu nævne flere Nintendo-konsoller, hvor det ene eller andet ikke virker pga. "et stykke plastic"... Faktisk synes det, til og med N64, at være Nintendos foretrukne metode til fx regionsbeskyttelse. Et stykke plastic...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 10/01-04 18:06 
I tilfældet jumper pak, så er det jo en slags mem. kort, som maskinen behøver for at kunne køre. Jeg synes da det er særdeles smart, at den så kan skiftes ud med en expansion pak, hvis man vil spille de mere hukommelses-krævende spil, som f.eks. Majora's Mask. Hvis expansion pak'en skulle have siddet i fra starten, havde maskinen jo nok været dyrere at købe som ny....

Mht. ting der ikke du'r, så har jeg godt nok aldrig oplevet en N64 der ikke duede. Har aldrig haft problemer - hverken med konsoller eller tilbehør/spil. Tidligere konsoller har jeg ikke så meget erfaring med; men har aldrig oplevet problemer med N64/Gamecube....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig