X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

BBA - Jeg vil online!


Svar
bootsbootsSkrevet 10/01-04 10:57 
Jeg har en Surecom 10/100Mbit Switch 5 port, hvor der er sat 2 computere til. I dag går turen ud for at købe en BBA; men kan jeg overhovedet bruge den sammen med en Switch? Og hvad har jeg brug for udover BBA'en? Jeg skal vel bruge et kabel af en slags...? Det er meningen at jeg vil spille DD online - den skal altså ikke bruges til at forbinde 2 Cuber - ikke endnu ihvertfald, da jeg ikke har råd til 2 BBA'er....
Dét kabel jeg skal bruge, skal være mindst 7 meter langt, da det ellers ikke kan nå fra Switch'en hen til Cuben....
Hvad hedder det kabel jeg skal bruge, og kan det overhovedet fås i 7 meters længde - og kan jeg overhovedet sætte Cuben til en Switch??? Please, hjælp mig hurtigst muligt, da jeg ikke gider investere i en BBA, hvis jeg slet ikke kan bruge den.....
JesperJesperSkrevet 10/01-04 11:05 
Hej - ja, du kan vel sagtens bruge din Switch - det kan jeg ikke se nogen problemer i. Jeg har ikke lige kunnet nå at finde en helt masse information om opsætning mv. men du kan altid kigge her i hvert fald (liiiink)

Nintendo.com - opsætning af BBA
CalleCalleSkrevet 10/01-04 11:08 
Du skal bruge et netværks kabel, de er ikke voldsom dyre, de kan købes i en hver computer forretning.
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 11:08, rettet 10/01-04 12:33 
Kablet er bare et ganske almindeligt netkabel som dem der går fra dine computere til switchen.

Som jeg skrev i en anden tråd, så er hastigheden på MKDD ikke helt optimal når der spilles online - men jeg er da selvfølgelig klar på et spil alligevel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 10/01-04 11:16, rettet 10/01-04 11:17 
Jeg kan forstå, at jeg bare skal bruge et kabel magen til dét jeg har til min bærbare - så kan jeg jo prøve med dét først. Det er sådan et RJ45 (tror jeg det hedder).
Altså - jeg sætter BBA'en i Cuben og flytter kablet fra min bærbare til Cuben. Så går jeg på nettet med min stationære (hvad er det nu adressen er?) - og så bliver resten vel forklaret? Er det svært at finde ud af?
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 11:29 
Der er nogle fine guides på www.warppipe.com til hvordan man gør.

Men det er ikke noget som er sådan lige at gøre - der er ingen mulighed for bare at hoppe online og finde nogen at spille med endnu. Du er nødt til at aftale det med personen via messenger eller lignende. Så forvent ikke at det er nemt. Calle kunne jeg ikke spille med pga. nogle problemer i hans ende som vi ikke kunne løse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 10/01-04 11:32, rettet 10/01-04 11:34 
OK; men det er da værd at prøve. Jeg kender efterhånden 10-12 stykker der har BBA og DD, så det skulle vel være muligt at finde én at spille mod i aften. Kan man ikke være flere - altså hvis nu vi var f.eks. 3-4 stykker herindefra, der aftalte det via messengeren?

I øvrigt - tak for hjælpen - også til jer andre...

Tillægsspørgsmål - kan vi være 3 playere herhjemmefra, eller kan man kun være 1 player fra hver konsol? Altså hvis nu f.eks. vi aftalte et spil i aften, kan mine 2 døtre så også være med - fra den samme Cube?
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 11:40 
Det tror jeg godt de kan. Jeg har prøvet at spille 2 på min Cube, mod én person på en anden. Men jeg TROR ikke at det virker med mere end 2 Cubes endnu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 10/01-04 11:43 
Altså man kan kun spille 1 IP adresse mod 1 IP adresse over nettet?
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 11:58 
Jeg har ikke prøvet andet, og jeg har vist læst at man ikke kan spille flere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 10/01-04 12:04, rettet 10/01-04 12:05 
Ja, men nogle ISP'er giver to dynamiske IP'er rådighed. Hvis du har en router med NAT (99% sikkert), så kan der være evigt mange på én IP.

Netværkskabler (CAT-5) bruger man typisk enten til at forbinde to computere, eller at forbinde en computer til netværket via en netværksenhed som en switch eller router. I mellem to computere skal det være krydset, de er ofte farvet gule ude i butikkerne. Hvis du bare skal på netværket, så er det et normalt kabel, typisk farvet gråt.
bootsbootsSkrevet 10/01-04 12:10 
CAT-5 er det det samme som RJ45? Jeg kan bare bruge det kabel jeg ellers bruger til min bærbare (RJ45), ikke? Det er nemlig langt nok til at kunne nå hen til fjernsynet. Så går jeg bare på warppipe med den stationære (Den har XP - ingen problemer med XP, vel?)...

Det andet du skrev fatter jeg ikke meget af; men nu har jeg jo altså ingen router....
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 12:16 
Jov, det er sådan du skal gøre, og der er ingen problemer med XP.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 10/01-04 12:17 
Selve kablet hedder CAT-5, stikket ude for enden hedder RJ45. Selvfølgelig kan du bruge det kabel du bruger til din bærbar.

Kan du være online på samme tid med begge computere?
bootsbootsSkrevet 10/01-04 12:21 
Ja.
RonaldoRonaldoSkrevet 10/01-04 12:33 
Så har du to dynamiske IP'er. Uden router kan du kun være maks to på ad gangen.
bootsbootsSkrevet 10/01-04 17:35 
Så er den købt. Tja, faktisk købte jeg 2, så der kommer nok snart 1 til salg herinde.... (De var billigere pr. stk. hvis jeg købte 2... hehe). Jeg håber der er nogen DD og BBA ejere online senere i aften, for det skal jo afprøves...
ChronoChronoSkrevet 10/01-04 17:38 
Jeg har et andet spil der skal spilles i aften - men jeg har tid indtil kl 20 ca.

Skriv på messenger hvis du vil spille.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 10/01-04 18:15 
Jeg kan nok ikke nå at få det klar inden kl. 20; men så må vi jo bare prøve en anden gang. (Jeg skal også have aftensmad indimellem....).
bootsbootsSkrevet 10/01-04 20:43, rettet 11/01-04 10:26 
Nogen herinde der kan hjælpe mig? Jeg forsøgte sammen med Chrono; men det lykkedes ikke. Slog Firewall i XP fra; men lykkedes stadig ikke. Chrono henviste mig til en side, der oplyste at port 4000 ikke var åben!? Men supporten på warppipe fortalte kun hvad man skulle gøre, hvis man har en router. Det har jeg ikke - jeg har en switch. Jeg ringede til udbyderen, der sagde at alle porte står åbne, så det kan ikke være noget fra deres side. Hvad er der galt, og hvad skal jeg gøre???
JesperJesperSkrevet 11/01-04 08:13 
FreddiE >
Selve kablet hedder CAT-5, stikket ude for enden hedder RJ45. Selvfølgelig kan du bruge det kabel du bruger til din bærbar.

CAT-5 henviser til kvaliten af kablet - det kunne jo sådan set ligeså godt hedde noget andet. Ingen grund til at forvirre begreberne med krydsede kabler osv. Der skal kun bruges et alm. netværkskabel - selvfølgelig med RJ45 stik.
ChronoChronoSkrevet 11/01-04 10:54 
Hvis du bare er tilsluttet med en switch og et net-stik i væggen, må det være noget fælles bredbånds-halløj i din boligforening eller hvad? Hvis det er tilfældet, kan det godt være, at den person der står for det har lukket port 4000.

Men der må også være andre ting i vejen, for du kan ikke "pinges".
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 11/01-04 15:29 
Ja, det er bredbånd leveret af Cirque til vores boligforening; men Cirque siger at alle porte er åbne!

Pinges?
bootsbootsSkrevet 11/01-04 19:34 
Er der slet ingen der kan hjælpe mig? Er der overhovedet nogen herinde (med switch) som er online med Cuben?
RonaldoRonaldoSkrevet 11/01-04 21:56 
Jesper >
CAT-5 henviser til kvaliten af kablet - det kunne jo sådan set ligeså godt hedde noget andet. Ingen grund til at forvirre begreberne med krydsede kabler osv. Der skal kun bruges et alm. netværkskabel - selvfølgelig med RJ45 stik.

Teknisk set hedder det helt præcist et UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel, og det findes så i seks kategorier. Hver kategori har dets specifikationer, og fælles for dem alle er, at en højere kategori følges ad med en højere signalhastighed. Da CAT-5 er standard i dag, så bliver UTP CAT-5 kabler bare kaldt "CAT-5".

Var der ellers andet du ville vide?
CalleCalleSkrevet 11/01-04 22:23 
Jeg har også prøvet adskillige gangeat komme på og jeg har gjort alt hvad der står og taget firewall fra og alt det der og lavet det der med port 4000, men kan det være fordi jeg kører med trådløs netværk eller fordi at jeg har tdc webspeed?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig