X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Roskilde Festival 2004


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 10/01-04 00:48 
Yes....
Jeg har lige købt min billet 1167kr
uh ha den er blevet dyr med årene.
Men man kan ikke gå glip af den festival
er der andre der skal afsted i år,
for at høre noget fed død?
eller bare noget andet musik?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
93 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 03/04-04 22:52 
Hvordan kan man se lineup til Rockwerchter? Jeg forstår ikke meget af siden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-04 23:07 
Hvis du vælger den hollandske version, skal du trykke på "Affiche" :)
FourDFourDSkrevet 04/04-04 00:11 
Mads>
Nogle er snæversynede, andre er alsidige.

Store ord, i forhold til at jeg bare ikke gider "prøve" mig frem, og se om jeg er heldig nok til at finde et godt band.
Snæversynet? Hmm, tror jeg nu ikk jeg vil kalde det. Ser det lidt som en svag provokation, for jeg mener nu selv at jeg bare fokuserer mere på de store bands, end de mindre ukendte.

Smag og behag..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
solid snakesolid snakeSkrevet 04/04-04 23:38 
Core>
Jeg græder mig stadig i søvn hver aften over at KoRn kommer på Roskilde og jeg ikke gør...

Jeg skal nok love at tænke på dig, når jeg ser dem med en pils i hånden... ja ja jeg ved godt, at det aldrig bliver det samme
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
MajorPMajorPSkrevet 05/04-04 09:07 
WilliDaRappa>
Ser det lidt som en svag provokation, for jeg mener nu selv at jeg bare fokuserer mere på de store bands, end de mindre ukendte.

Øhm... Jeg tror nu ikke, at Mads mente det som en provokation, men mere ville forklare dig, at der rent faktisk kommer større navne til Roskilde, end nogle af dem du nævner - måske bare ikke noget du kan lide... Og er man ikke også lidt snæversynet, hvis man næsten kun fokuserer på store bands og ikke nogen ukendte?

Og WilliDaRappa, forklar mig venligst: Hvad er et stort band? - hvad er et lille band?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
FourDFourDSkrevet 05/04-04 09:45, rettet 05/04-04 10:51 
Hmm... Nu er jeg en smule blank :P
Men i hvert fald.. Store navne = David bowie, N.E.R.D, KoRn, næsten alle de bands som spiller på orange scene.

But thats just my opinion!
Bare fordi jeg har det sådan, behøver det jo stadig ikke nødvendigvis at være rigtigt ;)

Anyways - jeg mente ikke at Mads lige frem prøvede at provokere mig, men syntes snæversynet lyder pænt negativt..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
majjohamajjohaSkrevet 05/04-04 09:48 
David Bowie er da ikke et band? Eller hvad?
MajorPMajorPSkrevet 05/04-04 09:55 
Du besvarer ikke mit spørgsmål, WilliDaRappa. Hvad er et stort band? - Hvad er et lille band?

Jeg spurgte ikke, om HVEM der var store - jeg spurgte om, HVAD et stort band er, og HVAD et lille band er. Næsten alle bands der spiller på Orange-scene? - Jeg tror ikke, den med Orange-scene holder... På Orange-scene optræder, der hovedsagligt rock. Store hiphop-navne spiller ofte på Metropol - men er de så ikke store, fordi de ikke spiller på Orange?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
FourDFourDSkrevet 05/04-04 10:48 
Matt - når nej.. Mener store navne.
MajorP: Blank igen...
Så lad os sige at alle bands er store, for gider ikk diskutere mer' :P
Det er vel meget enkelt?
min sortering:
Store navne: De kendte
Mindre navne: De mindre kendte

Men som jeg har skrevet, efterhånden ret mange gange, så er det bare MIN måde at sortere navnene på.
Og så må du kalde mig en idiot spasser, eller et eller andet, men det kan nu stadig ikk ændre min mening; Jeg skal ikk til Roskilde.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
MarcusMarcusSkrevet 15/04-04 21:29 
Dchang>> Det var ærgeligt, det havde sikkert været fedt ellers. Så må jeg enten tage der ned selv eller vente og se Air en anden gang.

Hvad er Ninjatunes for noget? Kan man hente noget af deres musik lovligt og gratis nogen steder. Nu har jeg både læst om det her og "Hvad lytter..." og tanken om noget godt musik der slipper væk fra mig dræber mig lige så stille indefra.

David Bowie er et band med navn efter forsangeren og sangskriveren.

MajorP>> Et stort band er f.eks. de bands der bliver spillet i Boogie, desuden kan man også finde store bands ved at tjekke diverse hitlister og se hvilke bands der sælger flest albums. Altså Mainstream, altså for det meste ikke god musik.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/04-04 21:33 
Ninja Tune er et label - og et rigtig fedt et, endda :) du kan læse lidt om dem, og høre noget real audio på www.ninjatune.com
MarcusMarcusSkrevet 15/04-04 22:37, rettet 16/04-04 09:39 
KidCaffeine>> Ok, tak =)
Det må jeg lige tjekke ud imorgen da alt går i skildpadde tempo på denne 166mhz computer som er den eneste computer tilgængelig her.
solid snakesolid snakeSkrevet 16/04-04 21:05, rettet 16/04-04 21:07 
solid snake>
Mon red warzawa kommer og spiller unplug igen i år?


Hvordan samler man 1167 kroner sammen hurtigst muligt???
Ej jeg tror ikke jeg kan være med i år højst uheldigt!

du kan låne pengene, også på selve festivalen samler du flasker, for at dække de penge du har lånt. Man kan faktisk leve af det hvis man vil. Jeg gider dog ikke, fordi det er den ene uge i årets løb jeg bare vil feste igennem. Men der er flere mennesker som tjene op mod 1000kr om dagen på at samle flasker.. Fuck det er mange penge også er de skattefri.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/04-04 21:15 
Mysterious>
Det må jeg lige tjekke ud imorgen da alt går i skildpadde tempo på denne 166mhz computer som er den eneste computer tilgængelig her.

Skriv endelig en besked når du har hørt det. Kunne godt tænke mig at vide hvad du synes
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/04-04 17:15 
NEEEJ!

Så blev det officielt at Fatboy Slim spiller, nu hvor det lige ligger fast, at jeg ikke skal afsted i år. Typisk :(
MarcKMarcKSkrevet 05/05-04 18:54 
Er her nogen, som ved, hvor mange billetter der er blevet solgt? Hvornår plejer billetterne at være udsolgt?
salsalSkrevet 05/05-04 20:32, rettet 05/05-04 20:33 
Programmet i år er decideret elendigt med mindre man er til 'eksperimenterende' hiphop eller pubertær nu-metal. Programmet blegner især i sammenligning med sidste år, som var helt fantastisk. Jeg havde i lang tid våde drømme om at tage til Primavera Sound (Nina Nastasia, Liars, Xiu Xiu) i Barcelona i stedet, men det blev ved tankeonanien. Hvis jeg vil ryge flere fede end normalt, kan jeg vel slå et telt op på en tilfældig campingplads i stedet. Hvad har Roskilde at byde på i år? !!! og Wire? Det er absolut ikke nok til at få mig med. Og Noxagt spiller på campingscenen. Jeg er ikke fan af bandet, men det dér er sgu da en parodi. Og hvad med Wynona, Under Byen, Martin Ryum (Kim Larsen II?) og Jomi Massage? Alle har jo næsten lige været på turne i Danmark.

Det lader til, at Roskilde forsøger at dække alle andre aldersgrupper end ungdommen. Med Santana, Pixies og Morrissey? Hvem er det, der skal agere sagesløst publikum på festivalen? Min mor?

Hvis man endelig vil på en dansk festival, kan jeg anbefale Forma Nova. http://www.formanovafestival.com/ - Den eneste i Danmark, der er værd at besøge.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 05/05-04 21:40, rettet 05/05-04 21:52 
Fatboy slim og David Bowie egner sig også til unge hvis de har smag, desuden vil jeg også tro Quannum projects er fede siden det nu er ninja tune. Desuden kender jeg ikke så meget til Pixies men de skulle bestemt være fede også.

Og jeg kan se Rockwerchter nu kan ses på engelsk også, og deres line up bliver bedre og bedre :):

Af nyere tilføjelser(ikke nødvendigvis hvad jeg kan lide)
Zero 7, Franz Ferdinand, Nelly Furtado, Pink, Starsailor, Sugababes, The Rasmus, Placebo, Sean Paul, Muse, Nerd, Metallica, Lenny Kravitz, Cypress Hill og Black eyed peas.
salsalSkrevet 05/05-04 21:57, rettet 05/05-04 22:06 
Mysterious>
Fatboy slim og David Bowie egner sig også til unge hvis de har smag, desuden vil jeg også tro Quannum projects er fede siden det nu er ninja tune. Desuden kender jeg ikke så meget til Pixies men de skulle bestemt være fede også.

Point taken. Med hensyn til eksempelvis Fatboy Slim, Jokeren, Muse, KoRn, Tim Christensen og Franz Ferdinand burde jeg vist segregere mellem 'unge' og 'helt unge'. Pixies var gode i 1987, men det var The Cure også. Desuden har Bowie næsten lige været i Danmark. Jeg ville gerne se Broken Social Scene, selvom jeg har dem mistænkt for at være miserable live. Oh, well. Tving mig ikke ud i en diskussion om musiksmag. Jeg henviser i stedet til de primære aldersgrupper, der hører pågældende bands.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
BalleBalleSkrevet 05/05-04 22:25 
jeg ved ikke hvor mange billetter der er solgt, men klub Gaffa har ikke flere rabat-billetter tilbage
/Balle
MarcusMarcusSkrevet 05/05-04 22:29, rettet 06/05-04 19:38 
Når jeg taler unge så taler jeg om den ældre del af unge.
Nej, hvorfor skulle vi diskutere musiksmag da?

Og ja, Bowie har været i Danmark 2 gange for nyligt, men jeg tvivler på man kan blive træt af ham så hurtigt :)

Vil du iøvrigt ikke gøre mig en tjeneste at holde dig til at skrive på dansk eller måske kun at skrive på engelsk?
Konstante kombinationer for at bevise sine egenskaber er unødvendige og kan være frustrerende ved at det får en til at fokusere mere væk fra indholdet.

Af de bands jeg selv gerne vil se på Rockwerchter har jeg klart Air som første prioritet.
Udover tror jeg at Zero 7 er noget for mig også, har lige bestilt deres cd fra biblioteket.

<EDIT>
Nødvendige til unødvendige, svært at regne ud ud fra sammenhængen.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/05-04 22:38, rettet 05/05-04 22:39 
Efter at jeg givet afkald på min mulighed for at tage til Roskilde, synes jeg der er kommet mange flere bands til, som jeg gerne ville se...

Før var det egentlig kun Quannum Projects kunstnere, som jeg havde interesse i at se (og måske David Bowie), men nu er der kommet andre til som f.eks. Fatboy Slim, Metallica (dog mest for "gammelt venskabs skyld"), Air og Zero 7. Specielt Fatboy Slim ville jeg utrolig gerne se, da jeg har været stor fan af ham siden jeg hørte ham første gang for mange år siden.

Sådan kan det gå. Mens i andre sidder med jeres elefantøl i campingstolen, står jeg og sveder i den bagende hede på arbejdspladsen. Ak ja :)
salsalSkrevet 05/05-04 22:59 
Mysterious>
Vil du iøvrigt ikke gøre mig en tjeneste at holde dig til at skrive på dansk eller måske kun at skrive på engelsk?
Konstante kombinationer for at bevise sine egenskaber er nødvendige og kan være frustrerende ved at det får en til at fokusere mere væk fra indholdet.

Hvad snakker du om? 'Konstante kombinationer for at bevise sine egenskaber er nødvendige og kan være frustrerende ved at det får en til at fokusere væk fra indholdet'? Jeg er interesseret i at gøre mig forståelig, så du må lige hjælpe mig med at hjælpe dig. Hvad kan jeg specifikt være dig behjælpelig med?

Mysterious>
Af de bands jeg selv gerne vil se på Rockwerchter har jeg klart Air som første prioritet.
Udover tror jeg at Zero 7 er noget for mig også, har lige bestilt deres cd fra biblioteket.

Hvis du kan lide Air, er Zero 7 helt sikkert noget for dig. Bollemusik ud over det sædvanlige. Hvordan er Talkie Walkie? Jeg har ikke hørt den, men af pålidelige kilder har jeg ladet mig fortælle, at den rent faktisk er habil uden dog at være en ny Moon Safari.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
HellefiskHellefiskSkrevet 06/05-04 19:18 

Metallica (dog mest for "gammelt venskabs skyld"), Air og Zero 7.

Metallica ?? De kommer da ikke igen gør de ?
MarcusMarcusSkrevet 06/05-04 19:39 
Ikke til Roskilde nej, men til Rockwerchter.
Sal, du får lige en besked :)
dchangdchangSkrevet 06/05-04 21:57 
Er der nogen der tager til Rockwerchter? Hvis ja, så skal vi da evt. finde ud af noget transport. Jeg vil ikke afsted alene, men hvis der er andre der vil afsted så kunne det da være cool.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/05-04 13:20 
Ah, jeg troede lige Metallica kom til Roskilde igen :) Så er smerten ved ikke at tage afsted alligevel ikke så stor
MarcusMarcusSkrevet 07/05-04 15:40, rettet 07/05-04 15:40 
Jeg tager med til Rockwerchter hvis der er stemning for det :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/05-04 15:45 
Hvornår afholdes Rockwerchter egentlig?
salsalSkrevet 07/05-04 15:49 
1-4 juli, ikke?

Hvis man vil til en ikke-dansk festival, har http://www.hurricane.de/ også et ganske fint program. Med blandt andet Mogwai.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dchangdchangSkrevet 07/05-04 22:59, rettet 07/05-04 22:59 
KidCaffeine>
Hvornår afholdes Rockwerchter egentlig?

Det afholdes 1-4 juli. Og nu kan jeg se at Cypress Hill er tilføjet osse. Det bliver sgu stort (hvis det bliver). :-)

Ved evt. samkørsel, er det så nogen der kan låne en bil hvis vi splejser om alle udgifter?

EDIT: Havde ikke lige set at der var svaret. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 09/05-04 22:02, rettet 09/05-04 22:05 
Der står dette på forsiden nu:

Http://www.Rockwerchter.be>
Only one-day tickets for Thursday are still available

Gad vide om de så mener at det kun er dem der er tilbage ud af billetterne generelt eller om det kun der dem der er tilbage af en dags billetterne.

Jeg håber kraftigt på det sidste, og hvis dette er tilfældet så må vi se at få besluttet os og få bestilt.
dchangdchangSkrevet 09/05-04 22:22 
Det er de sidste generelt. Jeg havde ingen anelse om at det ville gå så stærkt. Pis. Hvis du går ind under nyhederne, så står det lidt længere ned.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcKMarcKSkrevet 09/05-04 23:03 
Kan I ikke oprette en tråd til dette emne? :(
SumezSumezSkrevet 03/06-04 00:15 
Nu ser det så ud til at jeg kommer på Roskilde, takket være vagt-arbejde (urgh).
Og når man taget et blik på Roskildes lineup med det udgangspunkt at man faktisk skal med, synes jeg det hele ser endnu mere sørgeligt ud.
Først og fremmest er der alt for meget hiphop. Og numetal.
Det jeg dog slet ikke kan acceptere er at de har Avril Lavigne med. Er det en joke? Hvilken typisk Roskilde-festival-gænger med respekt for sig selv ville bevæge sig indenfor en 300 meter radius af hendes scene? Eller det er måske slet ikke den slags folk, de ønsker at henvende sig til længere.
Jeg håber ikke jeg skal se Roskilde Festival forvandle sig til en lejr fuld af skatere og pop-wannabe-punkere.

Ikke desto mindre er det fedt at de har gjort et stort arbejde ud af at finde mange lovende og progressive kunstnere indenfor nogle alternative genrer, og er man til hip hop, er det udbud garanteret også ganske rafineret, men alt i alt er jeg virkelig begyndt at savne noget, der tilfredsstiller min smag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/06-04 00:20 
Her er forresten en interessant, P:R-relevant gruppe:

http://www.roskildefestival.dk/object.php?obj=4000c&base=30e02e7e&Letter=alle&code=45

Musik spillet på gameboys. Ja, det er set før, men den her gruppe kender jeg ikke, så jeg bliver da lige nødt til at høre dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MajorPMajorPSkrevet 03/06-04 00:24 
Damn... Avril Lavigne på Roskilde. Jeg håber, det er en joke. Meget skuffende RF vælger, at spilde penge på sådan en kunstner.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 03/06-04 22:58 
IMO ser det rigtig godt ud til Roskilde 2004!

Det kan i hvert fald umuligt gå galt med navne som:

Mnemic (DK's bedste band!)
KoRn
Ill Niño
Soilwork
Meshuggah

... og så har jeg hørt noget om at In Flames kommer, men det står hverken på roskildes hjemmeside eller In Flames hjemmeside så jeg ved ikke hvad jeg skal tro :/

Men synes da helt klart at Roskilde har et rigtig fedt program! bare ærgerligt man ikke skal med så :/
SumezSumezSkrevet 06/06-04 22:26 
RuneSP>
Det kan i hvert fald umuligt gå galt med navne som:

Det kommer vist meget an på hvem man er. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 26/06-04 00:20 
Er i ved at være klar til at tage afsted? mig og nogen af mine kammerater tar afsted søndag, og tar hjem igen næste søndag. uha det bliver slemt for maven og pengepungen.
Jeg glæder mig meget til Korn. hvad glæder i andre jer til?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 26/06-04 00:24 
Korn og Bowie er de helt store for mig. Jeg vil også gerne se Scissor Sisters, Tiger Tunes og Nephew... Og hvad jeg ellers er i stand til at vælte mig over til. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GatmanGatmanSkrevet 26/06-04 00:30 
Jeg glæder mig virkelig også. Afgang søndag.
Jeg har ikke checket om mit vanlige telt stadig lever, jeg har ikke fået aftalt særlig meget med dem, jeg skal ligge i lejr med, og jeg har i det hele taget fået meget få ting på plads med hensyn til festivalen.
Men hvor der er øl, er der en vej. Forhåbentlig.
SumezSumezSkrevet 26/06-04 00:37, rettet 26/06-04 00:39 
Jeg har heller ikke fået tjekket mit telt, håber det har klaret sig med den meget begrænsede rensning det fik sidste år..

Min skal-se-og-skal-måske-se-og-skal-lige-se-hvad-det-er-liste lyder indtil videre på:

!!!
Audio Bullys
Basement Jaxx
Blue Foundation
David Bowie
Fatboy Slim
Franz Ferdinand
Iggy
Lupus
Meshuggah
Morrissey
Muse
Numb
Tiger Tunes
Under Byen
The Untamed
Vive La Fête
Within Temptation

Kommer nok til at se nogle andre og skippe en masse af dem, men når bare jeg får set Bowie er det i orden, han er det eneste must. Men jeg ser nu også meget frem til Norman Cook.

Jeg skal ned på festivallen i morgen tidlig, så jeg må hellere gå til ro snart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
93 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig