X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer med Amazon.co.uk


Svar
JimPPJimPPSkrevet 09/01-04 21:24 
Jeg vil gå ud fra at jeg er et stenalder menneske når jeg siger at jeg endnu ikke har handlet hos Amazon.co.uk.

Jeg vil bare gerne høre jeres erfaringer med hensyn til levering, og ikke mindst told og skat?
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Zzap!Zzap!Skrevet 09/01-04 23:46 
Mine erfaringer:
De har god service (ingen problemer ved bytning og tilbageførsel af penge, og svarer på mails hurtigt), men leverings tiden, er meget fluktuerende (fra 3 dage til 3 uger), og du bliver snuppet næsten hver gang med CDer og DVDer (ekstra afgift).
Born to kill space
bootsbootsSkrevet 09/01-04 23:49, rettet 09/01-04 23:50 
Der er da ikke ekstra afgift fra UK?! Tænker du ikke på Amazon.com i USA? Amazon.co.uk befinder sig i England, som er et EU land, og derfor kommer der ikke told/moms på...
Zzap!Zzap!Skrevet 09/01-04 23:56 
Jeg har været nødt til at betale noget ekstra et par gange, for pakker med runde medier", sendt inden for EUs grænser.
Så er det spørgsmålet om det er en rigtig ekstra udgift, eller om det bare er det danske postvæsen, der udnytter situationen lidt for hårdt?
Born to kill space
bootsbootsSkrevet 10/01-04 00:30 
Det kan jeg ikke forstå. Jeg er selv ansat i Post Danmark; men kender ikke såååå meget til told/moms regler; men så vidt jeg ved, skal der ikke betales told/moms indenfor EU. Jeg har aldrig selv været ude for det. Hverken med spil eller cd'er.
HardballerHardballerSkrevet 10/01-04 00:41, rettet 10/01-04 00:42 
Der skal ikke betales moms inden for EUs grænser.. Det kan så være at den vare i køber er uden noget englænderne kalder vat(moms) og så skal der jo selvfølgelig betale UK moms.. Ellers er det rent snyd fra PostDKs side, men kunne jeg nu ikke tro..
Ved dette da vi selv har firma, og sælger meget i england..

EDIT: Vi selv = Min mor og hendes kæreste ;)
RJKRJKSkrevet 10/01-04 00:43 
Post DK kludrer nogle gange i det og opkræver alligevel told og moms for EU-pakker, selvom de ikke skal. Det har jeg selv været ude for (og den stakkels postmand blev totalt forvirret og fattede ingenting ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 10/01-04 12:05 
Jamen takker for hjælper :) har bestilt lidt sjaw.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KilroyKilroySkrevet 10/01-04 12:19 
Jeg har selv bestilt meget fra Amazon, og jeg er meget tilfreds med stedet. Nu går jeg bare og venter på at min H.P Lovecraft Omnibus 3 paperback ankommer, så har jeg noget nyt at læse. Men jeg vil da klart anbefale Amazon til alle, da det er en knald god service, og deres bøger er dejligt billige.
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 10/01-04 12:58 
Amazon.co.uk lægger som en af de få udenlandske forretninger selv den danske moms på varerne. Det skulle man gerne kunne se ved checkout. Kommer der så noget ekstra på når varen kommer til Danmark så er man blevet snydt af toldvæsenet. Det burde ikke kunne ske for toldvæsenet er udemærket klar over, at pakker fra den britiske Amazon ikke skal røres.

Grunden til at de selv lægger momsen på er at firmaet er momsregistreret i DK. På dne ene side er det ærgerligt da man så ikke har nogen chance for at undga moms. På den anden side kommer man aldrig til at betale told og fortoldningsgebyr plus at det burde forhindre pakken i at blive forsinket i tolden.
jaesjaesSkrevet 10/01-04 22:03, rettet 10/01-04 22:03 
boots >
Det kan jeg ikke forstå. Jeg er selv ansat i Post Danmark; men kender ikke såååå meget til told/moms regler; men så vidt jeg ved, skal der ikke betales told/moms indenfor EU. Jeg har aldrig selv været ude for det. Hverken med spil eller cd'er.

Der er fastsat en øvre grænse på 280.000 kr.
Omsætter en net-butik, i en virksomhed i et andet EU-landt, for mere end det beløb til danske købere, så skal der betales dansk moms.
AndyAndySkrevet 11/01-04 09:20 
Hey! JimPP der! Jeg bestilte en gang Pokemon Sapphire Version fra Amazon.co.uk, og der gik over et halvt år før jeg fik det! Og så fik jeg endda Ruby i stedet for.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
RitesRitesSkrevet 11/01-04 10:55 
Har kun rigtig gode erfaringer med dem.

Er så fornuftig nok til at kun at bruge dem, når jeg skal sende noget videre ud i verden til andre. Koster for meget af blive taget og det er der næsten garanti for.
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/01-04 13:57 
Jmog >
Amazon.co.uk lægger som en af de få udenlandske forretninger selv den danske moms på varerne. Det skulle man gerne kunne se ved checkout. Kommer der så noget ekstra på når varen kommer til Danmark så er man blevet snydt af toldvæsenet. Det burde ikke kunne ske for toldvæsenet er udemærket klar over, at pakker fra den britiske Amazon ikke skal røres.

Grunden til at de selv lægger momsen på er at firmaet er momsregistreret i DK. På dne ene side er det ærgerligt da man så ikke har nogen chance for at undga moms. På den anden side kommer man aldrig til at betale told og fortoldningsgebyr plus at det burde forhindre pakken i at blive forsinket i tolden.

Æhh, hvor irriterende at mit indlæg bliver slettet.

Nå, men jeg vil gerne spørger om denne regel også gælder for Amazon.com pakker? Jeg har nemlig lige betalt 108 kr. i told for en pakke med en værdi på 30$.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 11/01-04 13:59 
Æhh, hvor irriterende at du ikke kan finde ud af at bruge Quote-funktionen ordentligt.

Fra Amazon.com betaler du selvfølgelig told, fordi det er fra USA. .com og .co.uk er forskellige butikker, der ligger i forskellige lande. Den ene ligger i et land der er med i EU.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/01-04 14:07 
Det er jeg klar over, men manden sagde at Amazon var momsregistreret i DK, og derfor kan andre regler gælde. Der skal selvfølgelig ikke være moms på varer der bliver sendt indenfor EU, og dette er ligemeget om firmaet er momsregistreret i DK eller ej.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 11/01-04 14:10 
Hvad er det lige du mener? Amazom.com og Amazon.co.uk er forskellige butikker, og der sker forskellige ting med dine varer, alt efter hvilken butik du bestiller fra. Det hjælper ikke bare at skrive "Amazon", så aner jeg ikke hvad for en butik du snakker om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/01-04 14:31 
Ja, forskellige butikker, men det er da samme firma? Eller er firmaet delt op i flere forskellige selskaber?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 11/01-04 14:36 
Joachim M Andersen >
Det er jeg klar over, men manden sagde at Amazon var momsregistreret i DK, og derfor kan andre regler gælde. Der skal selvfølgelig ikke være moms på varer der bliver sendt indenfor EU, og dette er ligemeget om firmaet er momsregistreret i DK eller ej.

Roder du ikke ret meget rundt i told og moms?
(Synes generelt det gælder for en del af indlæggene i denne tråd!)
Ellers vil jeg gerne vide, hvorfor et firma som Amazon.co.uk trækker dansk moms fra de bøger jeg bestiller hos dem. (det siger du, at der ikke skal)

Reglerne forklaret
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
NaieraNaieraSkrevet 11/01-04 14:44 
Joachim M Andersen>
Ja, forskellige butikker, men det er da samme firma? Eller er firmaet delt op i flere forskellige selskaber?

Jeg kan ikke se relevansen? Du betaler 38 % på ting du køber fra .com (USA), og de trækker deres VAT på 17,5 % fra og lægger vores moms på 25 % til fra .co.uk (England).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 11/01-04 16:12 
Jeg ville bare vide om der gjaldt andre regler for danske momsregistrerede virksomheder mht. told. Men det gør der så ikke. Tak for svarene
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RitesRitesSkrevet 11/01-04 16:17 
Samme firma, forskellig udenlandspolitik.

Amazon.com nægter vist at sende? Hvis de gør, så kan de vist nok være heldig at slippe for told, hvis din pakke ikke bliver taget.

Hos Amazon.co.uk er du derimod sikret for at du ikke bliver taget i tolden, fordi der betaler du moms til Amazon som fører det videre.

Så hvis jeg husker korrekt om alt dette, så har du altså en chance for at spare penge på Amazon.com, hvorimod Amazon.co.uk ikke bliver en skid billigere end herhjemme(læs: dyrere), så...
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 11/01-04 16:17 
Rites>
Amazon.com nægter vist at sende?

Spil, ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/01-04 23:31 
Joachim M Andersen >
Det er jeg klar over, men manden sagde at Amazon var momsregistreret i DK, og derfor kan andre regler gælde. Der skal selvfølgelig ikke være moms på varer der bliver sendt indenfor EU, og dette er ligemeget om firmaet er momsregistreret i DK eller ej.

Jeg sagde at _den britiske_ Amazon var momsregistreret i DK. Og jo, der skal _selvfølgelig_ være dansk moms på varer der bliver sendt indenfor EU, hvis firmaet er momsregistreret i DK. Det er det der ligger i at firmaet er "momsregistreret".
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/08-09 22:56, rettet 31/08-09 22:58 
"F*ck sh*t"-oplevelse:

Har nogen prøvet miste forsendelser via Amazon (UK) med Air Mail (Royal Air) eller oplevet megalange leveringstider? Jeg har endnu ikke modtaget en trådløs X360 controller til Windows. :(

Afsendt den 18. august. Estimeret levering den 25. august.

Det er noget skidt, at de forsendelser ikke kan spores. Jeg har før modtaget et arcade stick efter bare få dage. Så det her er lidt af en trist købsoplevelse. :/

Det hænder, at posten "glemmer" at aflevere anmeldelser, så jeg tjekker på posthuset i morgen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dpldplSkrevet 31/08-09 23:47, rettet 01/09-09 00:11 
Lige så godt vænne dig til alt post for England KAN tage op til en hel måned om at komme.

Kan huske det altid tog 2 dage, nu tager det gennemsnitlige 1 uge og meget få gang 3 til 4 uger.

Så du har ikke ventet langt tid nok endnu. Dette er grund til mange UK shops siger 3 uger før man kan klage over ting ikke er kommet.

Det så min erfaring. Så igen royal/postDK har forlangt mindste 2 ting fra mig og samme tid blevet helveds til langsomme.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 02/09-09 00:47 
SkyblazeR>
Har nogen prøvet miste forsendelser via Amazon (UK) med Air Mail (Royal Air) eller oplevet megalange leveringstider?

Begge dele. I de tilfælde hvor tingene aldrig kom (jeg ventede til fristen var et par dage overskredet), så sagde jeg det bare til Amazon (de har en formular til det) og 1-2 dage senere fik jeg en mail med "vi sender en ny gratis".

Surt at vente så længe på det, men servicen var upåklagelig.
KajikaKajikaSkrevet 02/09-09 14:52 
Så vidt jeg ved har der også netop været en strejke hos Royal Mail pga. noget lønforhandling (eller noget i den stil), hvilket selvfølgelig ikke har hjulpet.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/09-09 18:15 
Jmog>
I de tilfælde hvor tingene aldrig kom (jeg ventede til fristen var et par dage overskredet), så sagde jeg det bare til Amazon (de har en formular til det) og 1-2 dage senere fik jeg en mail med "vi sender en ny gratis".

Godt at vide, for der lå ingen controller på posthuset :/ De gav mig en reklamationsformular til at efterlyse forsendelsen. Ville dog undre, hvis det ikke også kan gøres elektronisk på PostDK-sitet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/09-09 21:49, rettet 19/09-09 21:50 
Jmog>
Surt at vente så længe på det, men servicen var upåklagelig.

Right on. Jeg indsendte samme formular, fik svar indenfor 24 timer og afsendt ny vare via tysk post. Varen kom 3 dage efter. Dét er service. Og måske et tegn på, at de ikke sender med tysk post hver gang. Men man kan vel lægge en bestillingskommentar næste gang: at de skal sende med "Ich bin ein Berliner".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WonderboyWonderboySkrevet 03/05-13 17:40, rettet 03/05-13 17:40 
Hvis jeg skal købe disse 2 spil i link, hvad koste de så forsendelse til Danmark?.
Og hvordan kan jeg se om det følger manuel med til dem?.

Star Wars: The Force Unleashed (Wii)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 18:09 
Put dem i kurven og se prisen, det er det nemmeste.
scavengerscavengerSkrevet 03/05-13 18:11 
Wonderboy>
Hvis jeg skal købe disse 2 spil i link, hvad koste de så forsendelse til Danmark?.
Og hvordan kan jeg se om det følger manuel med til dem?.

Gennemfør handelen og på næstsidste side får du prisen oplyst. Du kan stadig nå at annullere handelen på den sidste side :-)
Du må spørge sælgeren om der er manual med, hvis ikke det er angivet. Du kan også komme ud for, at der står complete, men at den mangler alligevel.
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 03/05-13 18:13 
Der er kommet et nyt felt under Subtotal ovre til højre, mens man ser kurvens indhold. Der kan man få forsendelsesomkostningerne at vide, uden at skulle gå hele vejen igennem bestillingsprocessen.

Wonderboy>
Hvis jeg skal købe disse 2 spil i link, hvad koste de så forsendelse til Danmark?.
Og hvordan kan jeg se om det følger manuel med til dem?.

Vi andre kan ikke se hvad du har i din kurv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/05-13 18:14 
Naiera>
Der er kommet et nyt felt under Subtotal ovre til højre, mens man ser kurvens indhold. Der kan man få forsendelsesomkostningerne at vide, uden at skulle gå hele vejen igennem bestillingsprocessen.

Vil være ekstra rart hvis man så også kan se om sælger overhovedet sender til Danmark... jeg er så træt af at næsten ingen på amazon.co.uk gør det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/05-13 18:17 
Ja det ville være rart hvis man slet ikke havde mulighed for at smide noget i sin indkøbskurv som ikke kan sendes til DK, det er møg irriterende at gå igennem hele processen blot for at finde ud af at en eller flere ting ikke sendes til DK.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 18:38 
asskikr
det er kun amazon usa, ikke amazon UK
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 03/05-13 18:46 
Nej
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-13 18:47, rettet 03/05-13 18:47 
Amazon UK er også træls med ikke at sende ting til Danmark, men man kan filtrere lidt i det ved at være på udkig efter dem der tilbyder "International & Domestic Delivery". Der er stadig et par stykker der ikke vil til Danmark, men det er væsentligt færre.

Erfaringer med Amazon.co.uk
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 18:51, rettet 03/05-13 18:54 
Nu går jeg ud fra vi snakker gaming konsol ting? (nye ting, ikke deres brugt marked)
Har altid fået det jeg har smidt i min kurv

ret
ligemeget.... i snakker private sælger... Det er lige som uk ebay sælger
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/05-13 19:05 
Når Sumez siger "næsten ingen på amazon.co.uk" efter at have brugt ordet "sælger", så opfattede jeg det straks som de under-butikker der findes på Amazon.

Købte mit Dreamcast stick ved en butik der ligger uden for London (en fysisk butik), som har valgt at bruge Amazon til at formidle betaling etc. til deres online handel... Ved ikke helt om jeg vil kalde det for en privat sælger :P

- Når jeg logger ind på Ebay er det i øvrigt ret nemt at overskue, om de umiddelbart sender til Danmark. Siden der oftest står en fragtpris allerede inden jeg kigger nærmere på varen :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 03/05-13 19:10 
Har aldrig oplevet problemer vedr. forsendelse fra selve Amazon.co.uk. Dog har jeg flere gange - både mht spil, men også andre ting, så som bamser, tøj, osv oplvet at de ikke sender til DK. Dette har så vel og mærke været fra nogle af de andre butikker, altså ikke selve Amazon.

Men ja, det er pisse irriterende at browse rundt og fylde indkøbskurven, for til sidst at finde ud af at de ikke sender til DK :P
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 19:15 
undskyld fancypants!
under-butikker/privat sælger/tidligere-ebay-bruger/små forhandler-uden-hjemmeside.
Håber jeg har ramt dem alle nu?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 03/05-13 19:19 
Eksterne sælgere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 19:26 
Tak, nu kan jeg ligesom gå min weekend bedre i møde....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 03/05-13 19:45 
CS, jeg er ikke heeeeeelt med hvilke sælgere på Amazon du præcist mener.

Kan du ikke pensle det lidt mere ud :P
Spiller nu: Animal Soccer World
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig