X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell bedst til PS2?


Svar
quadquadSkrevet 23/03-03 20:56 
MSN games har lige smidt anmeldelsen af Splinter Cell (PS2) på nettet og den har fået TOP-karakter.

Anmelderen går så langt at han kalder PS2-versionen for den bedste.

Er det virkelig hvad jer herinde også har opfattet? Jer der har haft spillet til preview/review?

Tror jeg har misforstået noget?
dRxLdRxLSkrevet 23/03-03 21:11 
Det er så vidt jeg har forstået gået voldsomt nedadbakke for msn.games. Bemærk f.eks. at hverken StrideR, assassin eller RJK skriver for dem mere.

Når det er sagt så kan det jo godt være at de har strammet op på gameplayet i SC så det alt i alt føles som et bedre spil, men at det skulle være grafisk identisk eller bare tæt på de avancerede effekter fra xbox versionen, det nægter jeg at tro på før jeg med mine egne øjne ser dem køre side om side.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 23/03-03 21:12 
Ja, førhen kunne man faktisk stole på deres anmeldelser :)
ChronoChronoSkrevet 23/03-03 21:21 
Nu må jeg lige forsvare min anmeldelse :)

At historien nu hænger sammen er efter min mening meget afgørende. Det er udelukkende det der gør at spillet er bedre.

Nej, selvfølgelig ser det ikke ligeså godt ud som xbox versionen. Men det er altså ret tæt på. Mange effekter er nu lavet i software istedet for, det ser ikke helt så godt ud. Men tæt på er godt nok for mig, og det er altså imponerende at ps2'en alligevel kommer så tæt på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
quadquadSkrevet 23/03-03 21:26 
ok, men alligevel? Kan det virkelig gøre det til den bedste version? Og 6/6 mulige?
ChronoChronoSkrevet 23/03-03 21:29 
Nu fik Xbox-versionen jo også 6/6, og det er de små marginaler som tæller. Der står jo ikke at ps2-udgaven er langt overlegen og hundrede gange bedre :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
quadquadSkrevet 23/03-03 21:34 
Nej, men det var bare ikke det indtryk jeg fik efter at have forskellige folk snakke om det herinde :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/03-03 22:17 
Chrono >
Nu må jeg lige forsvare min anmeldelse :)

At historien nu hænger sammen er efter min mening meget afgørende. Det er udelukkende det der gør at spillet er bedre.

Jeg kunne nu godt lide din anmeldelse. Jeg tror faktisk, at jeg snupper PS2 versionen og skiller mig af med Xbox udgaven.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 23/03-03 22:51 
Ja, gør du det :)

Du bliver slemt skuffet. Det eneste, som skulle retfærdiggøre et køb af PS2 versionen, hvis man ikke har Xbox i forvejen, skulle være den ekstra mission. Grafikken er ikke særlig pæn( jo som ps2 standard) i forhold til Xbox versionen og banerne er også blevet ændret, så PS2 kan trække dem. Samtidigt er spillet gjort nemmere, hvilket efter min mening er et dårligt træk.
What is the Matrix?
SoqratesSoqratesSkrevet 23/03-03 22:53 
Da der også lige er kommet en extra mission på xbox, kola cell som man kan downloade fra xbox live er der hermed intet der kan retfærdigøre købet af en ps2 version :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/03-03 09:17 
Wagner >
Ja, førhen kunne man faktisk stole på deres anmeldelser :)

Og det kan man ikke mere!?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 24/03-03 09:40 
Man kan sige meget om MSN.Games, og det er blevet diskuteret grundigt i bl.a. en tråd StrideR i sin tid lavede, men at anmeldelserne ikke holder er alligevel at gå for vidt. (Men jeg forstår godt grunden til udtalelsen)

Selvom anmeldelserne kan være under indflydelse af den måde MSN.Games kører på, er det stadig talentfulde anmeldere, og jeg tror også på Chronos anmeldelse. Hvis historien er bedre skruet sammen i PS2 versionen, er det da klart at den er bedre, så kan det da være skide ligemeget om den ikke er nær så teknisk perfekt. Så længe det ikke går direkte udover oplevelsen eller gameplayet.
Hvad jeg kunne lide at vide er, vil GameCube versionen indeholde de samme ændringer, der ifølge Chrono, gør PS2 versionen bedre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MajorPMajorPSkrevet 24/03-03 12:14 
Chrono---> Det med at SC til PS2 har en ekstra bane... NEJ, os med Live og splinter cell har allerede DL'et Kola Cell over live, så den holder ABSOLUT ikke. Har du også tænkt over at Ubisoft montreal kommer med MANGE nye baner via live?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
TLTLSkrevet 24/03-03 12:43, rettet 24/03-03 12:44 
Så er det igang. Og jeg er sikker på at det hele kommer: MOD´s, patches og add-ons til Det grønne lyn :]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 24/03-03 12:45 
Jeg har ikke prøvet Kola Cell (xbox), men jeg er ret sikker på at det ikke er den som er med i PS2-versionen.

Og nu er Live jo heller ikke udkommet her endnu :)

Banen i ps2-versionen er med fra starten og ændrer også historien i den foregående bane lidt. Uden at vide det, så tror jeg ikke at de baner man kan downloade til xbox'en kan passes ligeså smidigt ind i historien, som når banen er med fra starten - med tilhørende mellemsekvenser før og efter.

Jeg beskriver lige den nye bane, så pas på med spoilers nu.


*SPOILERS*

Den nye baner foregår på et russisk atomkraftværk. Fisher skal bla. finde ud hvilken side russerne er på. Det er tilsyneladende her Nikoladze får radioaktivt materiale til hans bombe. Fisher har i første halvdel af banen en hvid dragt på da han er uden for kraftværket hvor der er snevejr.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
quadquadSkrevet 24/03-03 13:07 
PalleJensen >
Wagner >
Ja, førhen kunne man faktisk stole på deres anmeldelser :)

Og det kan man ikke mere!?

Ironisk kommentar til DrXl?
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/03-03 15:10 
Min mening er at spillet ikke er særligt godt! At de ha gjort det lettere ved jeg ikke om er godt, men det var irriterende provokerende svært i Xboxversionen:(

Og de ændringer jeg har set i PS2 versionen kan ikke retfærdigøres... Efter min mening! Grafikken spiller ind i Xboxversionen efter min mening, og når de har proppet alt det der dynamic lighting og alle de fede effects er der ikke nået at råbe hurra for! Fakta er at banerne er blevet mindre...

Den bedste og flotteste bane i SC efter min mening, var Oil Rig.... Den flotte bane på olieplatformen ved solnedgang.... I PS2 versionen er det blevet til en kedelig nattebane:(
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 24/03-03 19:42 
Den bane der snakkes om til PS2 kommer ikke til andre formater.
Det er IKKE Kola Cell.

Jeg kan godt være uenige med nogle anmeldere, men MSN Games er på ingen måde "ikke længere til at stole på".

Vi snakker om en gruppe anmeldere som bliver betalt for deres arbejdet, ergo; professionelle anmeldere.
De har deres meninger, som folk nu engang har.

Hvis I virkelig tror, at MSN Games har været ude og fiske efter folk med "dårlige" meninger, så er I da helt galt på den.

En titel som Splinter Cell er en som vil starte disse konsol-diskussioner op igen. Ligemeget hvem der skriver anmeldelser af dem.

Ikke flot? Personligt syntes jeg ikke at det er flottere end Xbox versionen.
På den anden side har jeg ikke set et GBA spil som er flottere end PS2erens.
Hey, så har alle GBA spil grafik til et 1 eller 2-tal!

Eller måske skulle spil bare bedømmes ud fra hvilket format og hvilke konkurrenter det har på tilsvarende format?
» a winner is you «
SolaegSolaegSkrevet 24/03-03 20:08 
Rites >
Ikke flot? Personligt syntes jeg ikke at det er flottere end Xbox versionen.
På den anden side har jeg ikke set et GBA spil som er flottere end PS2erens.
Hey, så har alle GBA spil grafik til et 1 eller 2-tal!

Eller måske skulle spil bare bedømmes ud fra hvilket format og hvilke konkurrenter det har på tilsvarende format?

En håndholdt konsol er nok lidt anderledes... Nogle bedømmer ud fra hvilken konsol det er(altså grafikken), og det kan jeg ikke rigtig lide. På den måde kan den grafisk dårligste konsol få flere "point" i grafik, pga. den anden konsols overlegenhed i grafik.
RitesRitesSkrevet 24/03-03 20:24 
Men den får stadig en høj karakter baseret på et andet "målestoksforhold".

10 i Grafik på en GBA bliver aldrig så flot som en 10er på Xbox.

Jeg vil faktisk vove at sige det samme om PS2eren sammenlignet med Xbox.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/03-03 21:55 
Og hvad har en håndholdt konsol med noget at gøre i sådan en unfair sammenligning??

Hold de håndholdte udenfor som ikke er relevante her.... De har jo ikke en chance!
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 25/03-03 06:37 
Det har en PS2 heller ikke mod indmaden i en Xbox.

So?

Jeg kommer ikke med helt absurde ideer og forklaringer. Beder jer bare om, lige at tænke jer om.
» a winner is you «
SolaegSolaegSkrevet 25/03-03 14:59 
Det er nok mere relevant, for en person at vide hvilke spil der er pænest generalt(håndholdte ikke med i dette her).

Et eks.(håndholdte stadig ikke med): Fifa er pænere på konsol 1 end på konsol 2, men konsol 1 kan producere 10 gange så god grafik som konsol 2. Derfor får konsol 2 versionen flere "point" i grafik end konsol 1 versionen. alle andre ting i spillet er ens. Hvilken version ville en person købe, hvis han kun så på anmeldelserne og ikke kendte til konsol 1 og 2?
TLTLSkrevet 25/03-03 15:02, rettet 25/03-03 15:07 
Hvis han båede havde konsol 1 og 2, ville han nok købe den billigste version...

Ellers ville han sikkert købe den version til den konsol som han ejede...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
quadquadSkrevet 25/03-03 15:35 
Nu var det ikke for at rakke ned på Chrono/MSN games/PS2, men mere for at spørge dem der faktisk har PRØVET begge versioner om PS2-versionen var bedst. Men åbenbart kan der laves en Xbox <> PS2 diskussion ud af alt? Hvis Chrono synes en sammenhængende historie er det der gør versionen bedst medregnet de ting der er skåret ned på, så har han vel sin mening i det?
MadsMadsSkrevet 25/03-03 15:41 
Jeg prøvede lige PS2 versionen i dag, og det var da flot, set med PS2-briller.
Men der er en klar forskel fra Xbox-versionen, meget dårlig framerate f.eks., selvom jeg godt ved der heller ikke var den bedste på Xbox-versionen.

Virkelig tydeligt at det var teknisk flottere på Xbox'en.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JAAJAASkrevet 27/03-03 02:51 
Tænk, jeg var faktisk ikke klar over, at Chrono var en kollega. Hej! :P
ChronoChronoSkrevet 27/03-03 07:35 
Hej Jannik, jeg var heller ikke klar over at du skrev her :)

Jeg må iøvrigt henlede jeres opmærksomhed på gamerankings.com, de to første anmeldelser er kommet op og begge er enige i at ps2-versionen er bedst. Det er åbenbart farligt at være først med en anmeldelse af sådan en toptitel :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 27/03-03 11:24, rettet 27/03-03 11:24 
..Jeg synes heller ikke, det er meget vi har set til Jannik for nylig..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 27/03-03 13:56, rettet 27/03-03 13:56 
Flytning, Sygdom, travlhed! :D
RitesRitesSkrevet 27/03-03 13:56 
Jeg har ikke haft nogen form for framerate probs på Xbox!
» a winner is you «
ComradeComradeSkrevet 27/03-03 14:02 
Chrono >
Jeg må iøvrigt henlede jeres opmærksomhed på gamerankings.com, de to første anmeldelser er kommet op og begge er enige i at ps2-versionen er bedst. Det er åbenbart farligt at være først med en anmeldelse af sådan en toptitel :)

Ja det kan godt være, men IMO må man da gerne gå mod strømmen, hvis man har en anden mening, og altså ikke bare skrive det samme, som alle andre steder..Det har Jubii Games gjort et par gange, og de modtog dog også en del kritik, her hentyder jeg til MGS2 anmeldelsen til PS2...
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ChronoChronoSkrevet 27/03-03 15:08 
Nu var games.msn.dk jo de første med en anmeldelse, så jeg kan umuligt have set hvad andre mente før jeg skrev den.

Men ellers ja, det har du da helt ret i.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 27/03-03 19:18 
Ville nu gerne ha' set reaktionen fra folk, hvis nogen havde været dumme nok til at lade mig anmelde Diablo 2 ;)
» a winner is you «
TLTLSkrevet 02/04-03 11:06, rettet 02/04-03 11:08 
Nu har jeg lige fået fat i Splinter Cell til PS2 igår, og ud fra det som jeg har set ind til videre, kommer her de forskelle jeg lagde mærke til på bane 1 og det halve af bane 2.

Generelt er alt grafik mere "groft" end til Xbox, og i først bane mangler der noget når man skal til at gå ind i det første hus, som er med i Xbox-versionen. Gaden neden under er væk, og istædet er der en væg med slyngplanter.

Nu har jeg ikke spillet anden bane på Xbox, så jeg ved ikke om der er mere der mangler.

Det stykke af første bane som ikke er der, har ikke betydning for spillet, bort set fra at der er mindre forvirring. Og det er nemmere at finde ud af hvor man skal hen, hvis man ikke lige hører efter hvad der bliver sagt. Som jeg var for træt til, da jeg spillede i går.

Så på den måde er første bane lidt nemmere. Men lygterne på den plads, hvor der står et springvand kan man ikke skyde, fordi der er et metalgitter omkring. Så man skal være extra forsigtig, i det område. Det gælder også for den gade, man skal ned ad, for at komme hen til pladsen.

Som sagt er grafikken lidt "grov", f.eks har Sam ikke så mange hårstrå og nogle søjler virker lidt kantede, men det er bestemt ikke noget der forringer spillet. Man skal lige sørge for at brightness og contrast er indstillet ordenligt på sit TV, men det gælder vel også på Xbox... :]

EDIT: Om det er bedst til PS2, ved jeg ikke. Jeg skal lige gennemføre det til PS2 og Xbox, og måske også PC før jeg kan komme med sådan en udtalelse.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/04-04 17:41, rettet 23/04-04 17:45 
Rites>
Vi snakker om en gruppe anmeldere som bliver betalt for deres arbejdet, ergo; professionelle anmeldere.
De har deres meninger, som folk nu engang har.

Det er så relativ en sag, når vi snakker om honorering for spilanmeldelser. Magasiner som praler af at levere de bedste spilanmeldelser i landet, betragter jeg absolut ikke som værende professionelle. Men sk*d da bare hul i Janteloven. Et af de få danske internet-medier - og på tryk - indenfor spil med et "professionelt rygmærke", jeg umiddelbart har på tungen, er Politiken. Ja, det er bekymrende, at man ikke lige har andre i tankerne, men den nutidens barske virkelighed inden for dansk spiljournalistik taler vel for sig selv?

Politiken har så også økonomiske fordele som ballast med hensyn til seriøse honorarer, der distancerer alt andet på det område i dagens Danmark. Så det er måske unfair af mig at fremstille resten som amatører.

Virkelighedens kendsgerninger fortæller ikke desto mindre med en efterhånden overbevisende nervøs klang i stemmen, at der er væsentlig mange danske internet-medier, der gør sig i spilanmeldelser på fritidsniveau. Men ingen af disse har jo lyst til at få smækket en "amatør-status" på ryggen, så ofte resulterer en sådan fortrængning i at disse spilmagasiner, råber højere end alle andre - om at de er bedre end alle andre. Men hvorfor går de nedenom og lukker, når de er SÅ POKKERS gode til deres fag?

Summa summarum - den nuværende danske spiljournalistik er simpelthen ikke moden nok til at kalde sig selv for professionel. De få som kan tillade sig at gøre det, behøver ikke at råbe højt.

Nu vil nogle måske komme og kalde mig urealistisk skarp i tungen, men det ændrer ikke på den pågældende, sørgelige situation, som folk forhåbentlig er i stand til at få øje på - med eller uden solbriller. Dansk spiljournalistik har set bedre tider. Det er i sandhed sørgelige tilstande.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/04-04 20:14 
Hård kost til aften kaffen...

Men ikke helt ved siden af.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig