X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chrono Cross - Mere af det!


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 09/01-04 13:31 
Jeg fandt Chrono Cross på loppemarked i Forum, her den anden dag. Og nu er jeg godt igang med at spille det (ingen spoilers, tak! *s*).

For pokker hvor er det godt! Er du da helt svimmer-tosset!

Jeg begyndte ellers på FFVII for 14 dage siden, og det fangede mig slet ikke på samme måde som Chrono Cross gør.

Musikken i CC er fremragende! Grafikken er genial! (selvfølgelig er det jo en ps1 det kører på hvilket sætter nogle begrænsninger, især på textures). Verdens-designet er genialt. Og jeg er lige morphet over i Lynx's krop! jeg ææælsker når spillet bryder totalt med ens verden og roder grundigt rundt i det hele.

Men. Arh. Findes der andre spil lige som dette. Er Vagrant Story lige så godt? Og burde jeg spille andre FF spil, der minder mere om CC?
Have you considered sucking less?
AndyAndySkrevet 09/01-04 13:32 
Chrono Trigger, måske?;)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 09/01-04 13:41 
Vagrant Story minder på ingen måde om FF eller CC. CT er selvfølgelig også et kanon RPG, nok det bedste hidtil, og så er der FF-spillene, som allerede nævnte FFVII, osv... Der er også Xenogears, som lige er kommet i Greatest Hits-serien til $20.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/01-04 13:46 
Nu jeg tænker tilbage, virker Vagrant Story mere som en slags blanding af Square og Metal Gear Solid. Fremragende, men bestemt meget anderledes end andet fra Square.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 09/01-04 13:48 
Bestemt også mit indtryk, efter at have spillet den første halve time...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 09/01-04 13:49, rettet 09/01-04 13:51 
Evt. FF IX. Det er mere charmerende i starten end FF VII, og er derfor nok lettere at komme i gang med.
dRxLdRxLSkrevet 09/01-04 13:52, rettet 09/01-04 13:53 
Det er så nu man har chancen for at pisse folk af ved at bryde ind og gøre tråden til en diskussion i stil med

den her >:)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MrCaseMrCaseSkrevet 09/01-04 13:54 
søde dRxL, don't jinx it!

Anbefal mig heller et spil der er lige så godt som Chrono Cross

:)
Have you considered sucking less?
dRxLdRxLSkrevet 09/01-04 13:55 
Det kan jeg ikke. Men jeg glæder mig faktisk over din glæde ved spillet. Oprigtig ægte glæde, må være det de kalder empati =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 09/01-04 13:59, rettet 09/01-04 13:59 
MrCase >
Anbefal mig heller et spil der er lige så godt som Chrono Cross

FFVII, Chrono Trigger, og... FFIII (6). Dragon Warrior 7 skulle også være deroppe, mens der er delte meninger om Xenogears. Xenosaga til PS2 er også rigtig godt, men er mere i samme "liga" som FFIX og FFX.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 09/01-04 14:00, rettet 09/01-04 14:00 
dRxL >
Det er så nu man har chancen for at pisse folk af ved at bryde ind og gøre tråden til en diskussion i stil med

Bestemt - lad os gøre tråden mere spændende :)

Xenogears er efter min mening slet ikke i nærheden af nogle af Chrono eller FF spillene.

dRxL's ide om, at man i et RPG bare mere eller mindre passivt følger en historie, opfyldes i den sidste lange del af Xenogears. Det bliver skam både kedeligt, og det føles som at se en alt for lang film, hvor man bare skal trykke på en knap for at få skuespillerne til at bevæge sig.

Sådan er det jo ikke i Chrono Cross og Final Fantasy :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 09/01-04 14:10 
Xenogears kunne godt nok heller ikke lige umiddelbart tænde mig (men det får en ny chance engang). Det er jo heller ikke et "rigtigt" Square-spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 09/01-04 14:25, rettet 09/01-04 14:26 
Jeg siger Dragon Warrior VII. Fremragende gameplay bliver kombineret med en meget underholdende historie. I modsætning til de andre spil i serien ER historien faktisk helt god, og det er altså ikke længere kun det fremragende gameplay der lokker.

Jeg kan helt klart anbefale dette spil til alle fans af japanske rollespil, da det opfylder alle de kriterier jeg har til et spil i genren. Samtidig er det ikke voldsomt dyrt, omkring 300 kr. på Ebay.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 09/01-04 14:30 
Vagrant Story er for mig Squares bedste spil (meget undervurderet syntes jeg), bare syndt at der aldrig kom en efterfølger.

Er der nogle herinde som også har gennemført det?, den sidste boss er nok en af de sværeste bosser som jeg har mødt (tvivler lidt på at der faktisk er nogle her som har gennemført det).

Jeg vil råde folk som ikke har prøvet spillet til at finde nogle informationer/billeder af spillet.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
OmenOmenSkrevet 09/01-04 17:46, rettet 09/01-04 17:48 
Det er lige før jeg er enig med Star Soldiers mening om Vagrant Story som Squares bedste spil. Fremragende grafik, lyd og spilmekanik.
Ligeledes må jeg dog også give ham ret i at sværhedsgraden kan være bestialsk svært.

Jeg var dog så heldig at finde en lækker 120 sider stor gennemgang af spillet i ElGiganten til kun en 10'er! (spillet rummer angiveligt langt flere secrets end jeg troede).
Vote Ficus!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig