X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vedr. Xbox Live DNS problemer.


Svar
AkhenAkhenSkrevet 07/01-04 23:53 
Hejsa jeg har de vildeste problemer med Xbox Live, dvs. efter jeg har flyttet adresse og har fået trådløst netværk (Dlink DI514) og har købt en trådløs gameadapter til min Xbox (WGA11B Wireless-B Game Adapter) kan jeg ikke længere modtage DNS fra min ADSL udbyder (Tele2adsl). Jeg har prøvet alt hvad jeg ved, slukket modemet i adskillige minutter, prøvet at fjerne SSID og WEP i wireless settings, jeg modtager IP igennem DPCP i min router, men ingen DNS :( Jeg har også være på xbox´s hjemme side mm. intet har hjulpet ind til videre, håber der er nogen der har et godt forslag her, da jeg har rodet med det i 3 dage nu :(
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/01-04 16:17 
kan dette links bruges?

http://www.wbthub.com/Linksys-WGA11B-WirelessB-Game-Adapter-B0000AJVBW
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
AkhenAkhenSkrevet 08/01-04 18:31 
Tak for svaret ellers, men jeg har været der.....
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
AkhenAkhenSkrevet 11/01-04 10:56 
bump.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
dRxLdRxLSkrevet 11/01-04 11:04, rettet 11/01-04 11:10 
Du kan modtage dns informationer fra hvem det skal være. Normalt plejer jeg f.eks. at bruge tiscalis servere: (212.54.64.170 og 212.54.64.171) , men her på kollegiet bruger jeg tdc's da de er vores udbyder (194.239.134.83 og
193.162.153.164). Da jeg kører 100%chip kender jeg ikke så meget til live, men hvis der er et felt hvor man kan vælge at indsætte DNS serverne manuelt, kan du prøve nogle af ovenstående.

Husk at hvis der er en firewall i din router så skal den acceptere port 53 udp pakker til og fra de servere du bruger til dns opslag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AkhenAkhenSkrevet 11/01-04 13:53 
Tak for svaret, jep den acceptere port 53, jeg kan jo godt få det til at virke med kabel bare ikke wireless. Jeg bytter den hos min forhandler i morgen, da selv Linksys selv tror der er noget galt med den adapter, jeg kan godt få forbindelse til adapteren fra min PC via ping og opsætning, men ikke wirelesss til min router, hvis jeg prøver at pinge min router fra min PC igennem gameadaptoren, får jeg ikke svare... :(
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
RonaldoRonaldoSkrevet 11/01-04 14:42 
Kig i din router konfiguration, du skal angive DNS adresser før DHCP'en kan tildele dem.
AkhenAkhenSkrevet 11/01-04 22:00 
Det er gjort, har også prøvet med et andet sæt DNS adresser fra min udbyder som jeg der efter pingede for at være sikker på de var korrekte. Bytter den i morgen der må være noget galt med den.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig