X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dansespil og måtter - erfaringer ønskes


Svar
jaesjaesSkrevet 23/03-03 16:18 
Jeg er efterhånden blevet lidt hooked på et dansespil, og søger bud på gode spil (på PS2 eller Xbox).

Jeg har prøvet demoer af Parappa og Space Channel 5.
Styringingen i Parappa virkede irriterende, da man skal kigge på symbolerne hele tiden, og der ved går glip af hvad der ellers sker på skærmen.
I SC 5, bliver rækkefølgen derimod remset op, og umiddelbart virker det bedre.
Er det de to typiske styringsmetoder i dansespil?

Jeg overvejer også lidt en dansemåtte, men er ikke helt overbevist om hvor fedt det er - er det ikke bare en anden måde at spytte serien af symboler ud på?
Eller er det totalt grineren, fordi folk ser ualmindeligt dumme ud mens de "danser" ? :)
NaieraNaieraSkrevet 23/03-03 16:43 
Hverken Parappa eller SC5 er lavet til dansemåtter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/03-03 16:46, rettet 23/03-03 16:48 
Nu er PaRappa og Space Channel 5 ikke dansespil på den måde, men rytmespil, de KAN selvfølgelig, såvel som næsten alle andre spil, spilles med dansemåtte, men det er ikke meningen. Det er de reelle dansespil (Dance Dance Revolution, Bust-a-Groove), måtterne er lavet til, og DE spil bør slet ikke spilles uden. Det er megaskægt at spille på dansemåtter. Det er selvfølgelig ideelt med en dansePLATFORM, men selv er jeg tilfreds med de tynde måtter (har lagt mærke til at nogen har større problemer med dem end andre, kommer måske an på hvor meget man vejer). Og ja, man ser noget så dum ud ;)

Men hvis du er interesseret i rytmespil generelt, kan jeg klart anbefale Gitaroo Man til PS2, det er nok det bedste rytmespil jeg har prøvet, og spilles med joypad.
Hvis du vil prøve et rigtigt dansespil, med dansemåtte, kan jeg anbefale hele DDR serien, især 5th Mix.

Og glem alt om Xbox. Den slags spil er slet ikke Xboxens stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/03-03 17:04 
Ok, tak for inputene...

Hvad er forskellen på danse- og rytmespil?

Sumez, gider du uddybe det sjove ved dansemåtter/platforme?
SumezSumezSkrevet 23/03-03 17:14 
Dansespil involverer at man skal stå foran maskinen og danse ;) Dansespil er også rytmespil, men der er mange rytmespil hvor man ikke skal danse.

Dansespil er bare sjove at spille.. det er noget anderledes end almindelige spil, man styrer med fødderne.. der er ikke så meget at sige til det, det er bare sjovt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/03-03 17:41 
Læste lige lidt om DDRMAX: Dance Dance Revolution, det virker sgu´ sjovt...

Er det ok med én måtte i multiplayer, eller er to et must?
SumezSumezSkrevet 23/03-03 17:43 
Hvis du skal spille multiplayer, skal du ha' to måtter. Man kan ikke danse to på den samme ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 23/03-03 17:44 
Hehe. jeg får et grimt billede af twister til musik :D
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 23/03-03 17:47 
Sumez >
Hvis du skal spille multiplayer, skal du ha' to måtter. Man kan ikke danse to på den samme ;)

Ok, troede at der fandtes en multiplayer mode, hvor man skiftedes.
SumezSumezSkrevet 23/03-03 17:49 
Du kan selvfølgelig spille en ad gangen på samme sang og sammenligne point og ranking.. men det er der virkelig ikke noget ved! Det fede er at danse duo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig