X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bagland, eller ej?


Svar
majjohamajjohaSkrevet 07/01-04 15:39 
Jeg har vundet 2 stk. billetter til filmen Bagland men ved ikke helt om den er noget værd, min søster vil gerne købe dem for 100,- men jeg VIL bruge pengene på en bif-tur, men kommer der nogen fede film snart, eller er der kommet nogen som er fede?
RonaldoRonaldoSkrevet 07/01-04 15:51 
Sælg biletterne, gå ind og se Mystic River. Sean Penn er forrygende.
CronossCronossSkrevet 07/01-04 16:21 
Enig, Penn spiller en af sine allerbedste roller i den film. Ellers kan du jo se The Last Samurai.
NeonodeNeonodeSkrevet 07/01-04 16:23, rettet 07/01-04 16:41 
Jeg synes Bagland var en "God film", da jeg var inde og se den, den har også fået gode anmeldelser...

Edit: Indlæget er blevet rettet loool
NaieraNaieraSkrevet 07/01-04 16:24 
Ja, Bagland er helt sikkert en film...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 07/01-04 16:25 
Penn er da ikke den eneste der spiller forrygende i Mystic River - Tim Robbins synes jeg også viser nye sider af sit talent!

Mystic River er helt klart en fantastisk film, men jeg har da også hørt meget godt om Bagland.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
CronossCronossSkrevet 07/01-04 16:25 
Jeg synes at det er en bog!
NaieraNaieraSkrevet 07/01-04 16:27 
Måske I folk lige skulle tage Matt's alder i betragtning? Måske vil en 13-årig ikke få det samme ud af den, som I fik...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 07/01-04 16:27 
Kan nogen fortælle lidt om Mystic River og The Last Samurai?
NeonodeNeonodeSkrevet 07/01-04 16:40, rettet 07/01-04 16:40 
Det har du måske ret i, viste ikke lige hvor gammel han var...Så vil jeg godt foreslå "Find Nemo" ;)
majjohamajjohaSkrevet 07/01-04 16:45, rettet 07/01-04 16:45 
Damn! Sagde Palsgaard også engang :D
EDIT: Action osv. gør intet for mig, bare sig nogen fede film, der er/kommer...
HardballerHardballerSkrevet 07/01-04 16:46 
Finding Nemo.. Den var min mor og hendes kæreste sq da inde og se.. De synes den var sjov ;) Ikk fordi jeg gad og se den :)
majjohamajjohaSkrevet 07/01-04 16:48, rettet 07/01-04 16:50 
Kunne i evt. nævne nogen DVD'er til omkring 100,- som er værd at se på, og giver biograf fornemmelse når man ser den, mht. lyd ;)

EDIT: Skal være tekstet på dansk, eller dansk talende.
NeonodeNeonodeSkrevet 07/01-04 16:52 
Hardballer: Den er faktisk rigtig god og MEGA skæg, synes du skulle se den, når den udkommer i dk på vhs/DVD
HardballerHardballerSkrevet 07/01-04 17:02 
Oki, hehe.. Det vil jeg da så prøve.. ;)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/01-04 17:17 
Finding Nemo er så absolut værd at se! Selv Politiken gav den 6 ud af 6 og det er vel egentlig også Pixars hidtil bedste film.
(...)
majjohamajjohaSkrevet 07/01-04 17:19 
Hmm... Syndes selv Pixars Toy Story film var gode, måske skulle man bare se Find Neo? ;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/01-04 17:22 
Bagland er en okay film, men jeg synes bestemt den er overvurderet i anmeldelserne. Specielt når jeg flere steder har set skuespillet omtalt som "forrygende" eller "fantastisk". Specielt Christopher Læssø der spiller Sami, gør det både utroværdigt og dårligt... Karakteren på IMDB passer bedre synes jeg (6,2). Det er også deromkring jeg ville placere den.

Jeg kunne ikke helt finde ud af om den prøvede at chokere, ala Kids... Hvis ja, faldt den i hvert fald lige igennem på det punkt. Den er okay, men hvis du kan få nogle andre billetter i stedet, synes jeg at du skulle gøre det.
MadsMadsSkrevet 07/01-04 17:35 
Fox McCloud >
Finding Nemo er så absolut værd at se! Selv Politiken gav den 6 ud af 6 og det er vel egentlig også Pixars hidtil bedste film.

Seks stjerner er så nok lige at overdrive.

Jeg synes deres bedste er Toy Story 2.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Star SoldierStar SoldierSkrevet 07/01-04 17:44 
Den blå fisk i Finding Nemo er nok den mest irriterene figur ever, er jeg den eneste der gerne ville lave en gang sushi ud af den?.

Må nøjes med
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/01-04 17:55 
Barrett >
Seks stjerner er så nok lige at overdrive.

Muligvis, men det var heller ikke mig der gav karakteren.

Jeg må give StarSoldier ret i, at Dory aka Den Blå Fisk kunne være ret ulidelig visse steder, men overall var det fremragende underholdning.
(...)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/01-04 18:03, rettet 07/01-04 18:05 
KidCaffeine >
Bagland er en okay film, men jeg synes bestemt den er overvurderet i anmeldelserne. Jeg kunne ikke helt finde ud af om den prøvede at chokere, ala Kids

Er det bare endnu en gang "ungdoms ynk" eller hvad?
Hvad handler den om? Er der lidt Jungle fever i den?

Edit: Dit link Starsoldier - Wowser! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 07/01-04 18:19 
Pixar er geniale! Intet mindre...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/01-04 18:43 
Tja, "ungdoms ynk" ved jeg nu ikke om det er, men det er den klassiske historie der er set 1000 gange før. Et ungt par, Mille og Kenny, fra det laveste sociale lag flytter sammen, og Kenny viser sig at være en slem fyr. Så kommer Sami udefra og charmerer sig ind på Mille. Resten kan man gætte sig til, hvilket man desværre også kan, så snart man har set de første 5 minutter.

At den er tilladt for folk over 11 siger vel egentlig også en del om den. Jeg havde håbet på at den var lidt grovere, men det er vel kun min egen fejl :)
jaesjaesSkrevet 07/01-04 21:25 
Matt:
Ellers er der jo S.W.A.T., som får premiere d. 9.
Der bliver nok ikke løst nogle af livets store mysterier i den film, men den er sikkert god underholdning alligevel.
(Og så lugter det jo lidt af spil :) )
VictorVictorSkrevet 07/01-04 21:54, rettet 07/01-04 21:55 
Bah, den har jeg haft i 2 måneder på DVD ;)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/01-04 22:28 
Hvis du ikke har set RotK, ville jeg da nok anbefale den ;)

Har kun hørt godt om Find Nemo, men har ikke selv set den. Ellers kan du få nogen udmærkede DVD'er for 100,-. The Nightmare Before Christmas er rigtig god, og koster netop det beløb. Det samme gør Black Hawk Down, som jeg også syntes godt om.
ComradeComradeSkrevet 07/01-04 22:33 
SWAT er en ok fed film, men det er også kun for den action som er i filmen.

Finding Nemo er da en rigtig god (sjov) film, så længe man ser den på engelsk! :)

En af mine positive overraskelser her på det sidste er Basic, som jeg ellers ikke forventede noget af.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RonaldoRonaldoSkrevet 07/01-04 23:24 
Finding Nemo var ginial! Den går dog helt i stykker på alt andet end original sproget.

Dory bliver spillet af Ellen DeGeneres (http://www.imdb.com/name/nm0001122/), og hun er den sjoveste lesbisk til dato.

Jeg havde helt glemt The Last Samurai, som jeg skal ind og se i weekend'en. Den skulle være rigtig god, mindre brug af CGI og flotte kampscener. Tom Cruise kan man heller ikke brokke sig over.
Zzap!Zzap!Skrevet 07/01-04 23:25, rettet 07/01-04 23:32 
Star Soldier >
Den blå fisk i Finding Nemo er nok den mest irriterene figur ever, er jeg den eneste der gerne ville lave en gang sushi ud af den?.

Du har ikke set den i original versionen, vel?
Med den amerikanske "voice artist", er hun en af de mest knus elskelige karakterer, nogensinde i en animationsfilm.
Husk på at karakteren til dels er lavet til den skuespiller der skal indtale rollen (faktisk er mundbevægelserne lavet efter skuespillerne har været i studiet).
I danske voiceovers degenererer det stort set altid bare til skrig og skrål, og voldsomt overspil.

Edit: Glemte næsten grunden til tråden.
Mit råd Matt: Sælg billeterne og se Finding Nemo i org. version mens du stadig kan nå det, eller Mystic River hvis den tiltaler dig efter, at du har læst nogle anmeldelser.
Det er de to bedste film der går i biograferne for tiden (IMO self.).
Born to kill space
Star SoldierStar SoldierSkrevet 07/01-04 23:50 
Det er original versionen jeg så, ændre ikke noget... den fisk er sgu stadig en hysterisk kælling.

Det er ikke bare noget jeg siger for at være på tværs, den irriterede mig temmelig meget.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CronossCronossSkrevet 07/01-04 23:58, rettet 07/01-04 23:59 
Nu hvor det alligevel lidt er en generel filmtråd, vil jeg da benytte mig af chancen for at promovere en af de absolut bedste film jeg har set i det forløbne år, Cubic.
Filmen er brilliant, på grund af en ekstremt fed stemning og stil samt de absolut flotteste kampscener jeg har set i en film, og udover det så er filmen værd at se fordi Christian Bale er med i den. Han er måske en af de mest undervurderede skuespillere i denne generation, og jeg har aldrig set en film hvor han spillede dårligt. Jeg har set dårlige film med ham, men han har aldrig selv spillet dårligt.

Smid 100 kr. oveni de penge du får af din søster, og køb Cubic - det er en perle!

Forresten, Cubic er en latterlig nordisk titel, filmen hedder rigtigt Equlibrium - et noget mere sigende navn.
MadsMadsSkrevet 08/01-04 00:03 
Læs følgende magasins anmeldelse af Cubic, den ligger meget godt op af min holdning.

Uncut
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CronossCronossSkrevet 08/01-04 00:09, rettet 08/01-04 00:19 
På sin vis er jeg også enig i uncut.dk's holdning, det er i alle tilfælde de samme problematikker jeg selv ville bringe på banen hvis jeg skulle anmelde filmen. Jeg mener dog at filmen tager de bedste ting og smider dem sammen i en fremragende coktail. Den er klart værd at se, og hvis den fænger så fænger den altså også alvorligt meget. Men det er rigtigt, man skal bestemt ikke tage den for mere end den er.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/01-04 07:22 
Jeg har ikke læst Uncut.dk's anmeldelse, men blot set at de kun giver den 1 ud af 5. Jeg kender derfor ikke deres argumenter, men jeg ville nok give den en lidt højere karakter. Men nok kun omkring 2 eller absolut højst 3 ud af 5...

Lige fra start af, minder Equilibrium om en blanding af Bradbury's "Farenheit 451" og Orwell's "1984". Der er mange paraleller, og det virker lidt som om alle de "gode ideer" filmen bringer for dagen, er stjålet fra andre større og bedre historier. Det er rigtigt at filmen er flot, og der var nogle fine action scener i, men tager man stort set alle andre film der udkommer for tiden i betragtning, er det efterhånden ikke noget at blive imponeret af.

Er der i øvrigt nogen der har et godt forslag til, hvorfor den pludselig skal hedde Cubic på dansk? :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 08/01-04 07:36 
Equilibrium (eller hvordan det staves) synes jeg da heller ikke er den bedste film, men den er da utrolig underholdende :)

Specielt kan jeg godt lide deres selvopfundende kampsport: Gun fu :P
MarcusMarcusSkrevet 08/01-04 08:01 
Jeg har også hørt at Find Nemo er god...og udfra traileren så tror jeg Bagland er elendig.
AmbyAmbySkrevet 08/01-04 08:40, rettet 08/01-04 08:47 
Jeg har svært ved at se sammenhængen mellem Finding Nemo, Ellen DeGeneres og det at være lesbisk?

SWAT er en rigtig dårlig film. Hold dig fra den.
Ikke tidens hotte navn Colin Farrell kan holde finden oppe. Samuel L. Jackson kæmper også en håbløs kamp, og det er skræmmende at se hvor få gode film den mand har lavet på det seneste.
Equilibrium er efter min mening en ganske udemærket film med nogle nyskabelsen drysset overpå en lånt kage. Filmen fortjener helt sikkert at blive set, da den uheldigvis forsvandt i mængden på det tidspunkt den kom ud.

Og hvad skal Matt så se (og hvad kommer i denne måned ?)

Underworld. Hvad end folk siger var jeg underholdt.

The Last Samurai. En film der sikkert fortjener en biograf. At historien så er set i Danser med Ulve er ikke vigtigt. Det vigtige er at samuraier er seje :)

Once Upon A Time In Mexico. Hold dig fra den. Den største skuffelse sidste år. Hvilket er en skam hvis man ser på hvilke skuespillere der er med.

Matchstick Men. Seværdig. Endelig spiller Cage en god rolle igen. Så glem alt om Mandoliner og eller familiefædre.

Som slutningen af måneden kommer School Of Rock. Jack Black i en hovedrolle. Det burde være grund nok.

Film skal ses i biografen. .)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Star SoldierStar SoldierSkrevet 13/01-04 16:16 
Jeg er glad for at du siger at SWAT er elendig, det er synd at folk hopper på de reklamer der er i TV for tiden, det samme gælder The medallion, 2 elendige film.

Efter en film som SWAT, så står man tilbage og tænker .... eeh, what's the point??, total ligegyldig film.

Den værste film kommer dog i denne måned (House of the Dead), men der skal nok nogle som hopper på den vogn he he...

Rave og zombier
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
jaesjaesSkrevet 13/01-04 17:39 
Dark-Light >
Endelig spiller Cage en god rolle igen.

Jeg synes nu, at han var udemærket i Adaptation.
JoachimMAJoachimMASkrevet 13/01-04 18:25, rettet 13/01-04 18:30 
Star Soldier >
Jeg er glad for at du siger at SWAT er elendig, det er synd at folk hopper på de reklamer der er i TV for tiden, det samme gælder The medallion, 2 elendige film.

Efter en film som SWAT, så står man tilbage og tænker .... eeh, what's the point??, total ligegyldig film.

SWAT var lige ved at være den første film jeg nogensinde har gået fra før tid - Hvis ikke det var for at jeg så den sammen med mine venner, havde jeg gået.
Jeg kan stadig ikke komme mig over hvor dårlig den var - MEGET dårlige replikker (jeg græmmede mig op til flere gange over en masse latterlige replikker), totalt gennemskueligt plot, og så virker det som om den prøver at være totalt seriøs og gengive det virkelige "SWAT", men hele handlingen er bare så utroværdig, fyldt med klichéer .
Det skal dog lige siges at begge mine venner kunne lide den, så det er åbenbart ikke alle der synes den er så dårlig.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig