X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur II


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 23/03-03 14:45 
Nå nu Soul Calibur 2 kommer til alle tre konsoler, hvilken version skal man så vælge. Det japanske spilmagasin Famitsu gav det 34/40, de siger at PS2 har den dårligste grafik men den beste kontrol. Xbox har den bedste grafik, men GC har Link som bonus. Så mit valg står mellem GC eller Xbox. I sidste ende kommer det nok an på hvordan GC´s kontrol er.
Hvad med alle jer Soul Calibur fans(som ... Se hele indlægget
74 emne(r).
1 2 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 23/03-03 14:45 
Nå nu Soul Calibur 2 kommer til alle tre konsoler, hvilken version skal man så vælge. Det japanske spilmagasin Famitsu gav det 34/40, de siger at PS2 har den dårligste grafik men den beste kontrol. Xbox har den bedste grafik, men GC har Link som bonus. Så mit valg står mellem GC eller Xbox. I sidste ende kommer det nok an på hvordan GC´s kontrol er.
Hvad med alle jer Soul Calibur fans(som har alle tre formater) hvad vil i vælge?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/03-03 15:07 
Jeg snupper PS2 versionen. Jeg vægter til enhver tid kontrol (Og spilbarhed) højere end eye-candy.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 23/03-03 15:11 
Jeg foretrækker GC versionen alene pga. Link, men også fordi jeg er Nintendo fanboy.
Jeg er dog nervøs for controllen, da GC'ens controller ikke lige er bygget vildt godt til fighters.
Men DC's standard controller er også elendig til fighters, og Soul Calibur 1 fungerede fint på det, såeh.. men jeg har ikke tænk mig at købe det lige foreløbig, så jeg gider ikke bekymre mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-03 15:21 
Valget står mellem PS2 og Xbox. GameCube-controlleren er IMO ubrugelig til genren og jeg har ikke tænkt mig at købe to GCN-arcadesticks for det alene.

Men jeg håber da at have muligheden for at afprøve de enkelte versioner personligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 23/03-03 15:23 
Jeg venter på anmeldelser, der beskriver kontrollen i detaljer.

Hvilken version fik 34/40?
SephirothSephirothSkrevet 23/03-03 15:43 
jaes >
Hvilken version fik 34/40?

Alle tre :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 23/03-03 15:48 
Nu ved jeg ikke hvor stor forskel der skulle være på grafikken i de tre versioner - de ser meget end ud på billederne.

Men jeg vil nu prioritere en ordenlig styring i et kampspil højere end grafik der er marginalt bedre.
SephirothSephirothSkrevet 23/03-03 15:50 
Bean-O >
Men jeg vil nu prioritere en ordenlig styring i et kampspil højere end grafik der er marginalt bedre.

Enig, og derfor vælger jeg højst sandsynligt PS2-versionen, selvom Spawn er sejere en Heihachi ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 23/03-03 16:00 
Sephiroth >
jaes >
Hvilken version fik 34/40?

Alle tre :)

Så må forskellen i styringen næsten også (forhåbentlig) være minimal, siden de tør give dem ens score - med mindre de vægter grafik og styring lige højt selvfølgelig, men det tvivler jeg på...
RJKRJKSkrevet 23/03-03 16:12 
Sjvh anmelder Famitsu altid multiplatformtitler i én omgang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 23/03-03 16:58 
Det skal nok passe - kender ikke meget til dem.
Underlig metode i øvrigt *host* NFS: HPS 2 Xbox/GC vs. PS2 *host* :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/03-03 17:11 
Jeg havde nu tænkt mig at investere i alle tre udgaver... altså hvis vi antager at spillet er lige så godt som 1'eren. Men det skal jo nok vise sig, som Rune påpeger, at GameCube controlleren er ubrugelig.
ChronoChronoSkrevet 23/03-03 17:12 
Jeg har lige bestilt Hori's "SNES-Pad" til min Cube (Sammen med GBA Playeren). Så hvis jeg skulle vælge må det blive GC-versionen. Og at Link er med hjælper også lidt...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 23/03-03 17:39 
Sephiroth >
jaes >
Hvilken version fik 34/40?

Alle tre :)

Tja, selv Famitsu synes at VF4 Evo er bedre (37/40). :p
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/03-03 21:34 
Nu kan det jo være "bedre" på en anden måde. Jeg mener, karakteren i sig selv er jo ikke nogen endelig målestok, man er nok nødt til at høre deres argumenter.
RJKRJKSkrevet 23/03-03 21:48 
jaes >
Underlig metode i øvrigt *host* NFS: HPS 2 Xbox/GC vs. PS2 *host* :)

Nu er situationen jo normalt ikke så ekstrem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/03-03 23:08 
Tja.... Famitsu siger jo at Link er den bedste ekstraperson og den promo jeg har set, ser fandme også syg ud, når link lynhurtigt skyder med sin bue og laver to voldsomme slag i en rigtig fed combo:D

Hvis analogen virker i GCversionen kan jeg sagtens bruge den.... Det eneste jeg egentlig ikke kan lide ved GC controlleren er at Z triggeren sidder ubehageligt:(
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 23/03-03 23:20 
Man kan jo ikke seriøst spille et fighterspil med analog styring.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 23/03-03 23:22 
Det ser ud til at Namco har opnået det de ville:

blah blah, jeg vil have den grønne dreng med den feeeeeede lynhurtige bue blah blah
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/03-03 23:31 
Jeg kan ikke se hvad der er ivejen med at udgive forskellige typer multiplatformsspil.... Hele spilindsutrien bliver mere og mere kedelig når et spil kommer til samtlige platforme:(

Jeg kunne sagtens spille SC med et analogerne.... Måske fordi jeg altid har været idiot til at bruge D paded, fra alt fra GBA til SNES:(
Well crucify the insincere tonight...
AmbyAmbySkrevet 23/03-03 23:35 
Hele ideen med at udgive en forskellige karakter pr platform klinger også lidt hult i mine ører.
Det svare til at udgive en Limited Edition CD hvor der er 3 forskellige covers på.
Det tvinger ægte samlere af bandet til at købe 3 eksemplarer af pladen, for man skal da have alle 3.
Jeg tror også dette stunt hovedsagelig er gjort med pengepungen for øje. Noget som jeg ikke kan bifalde.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RaGeRaGeSkrevet 23/03-03 23:49, rettet 23/03-03 23:49 
RJK >
Man kan jo ikke seriøst spille et fighterspil med analog styring.

Sjovt nok, så bruger jeg kun analogsticket i Soul Calibur og synes det virker særdeles godt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dpldplSkrevet 24/03-03 00:03 
Jeg regner da med at købe GC versionen. Nu kan jeg jo godt overleve med GC´s D-pad (nu er den ikke så dårlig, som alle gør den. Virker da fint med MK:DA ).

Jeg tager ikke Xbox versionen. fordi jeg ikke er særlig vild med xbox´s controller.

Tager ikke PS2 versionen. Fordi jeg ikke vil købe spil til min lillebrors konsol :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RaGeRaGeSkrevet 24/03-03 00:09, rettet 24/03-03 00:10 
Tror også jeg vælger GC versionen pga. Link og har desuden ingen problemer at spille med analogsticket.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 24/03-03 00:38 
Hvad den enkelte foretrækker er op til den enkelte, men det er åbenlyst for enhver at et spil der er totalt fokuseret på digital kontrol (og Soul Calibur er 100% fokuseret på digital kontrol) altid vil spilles bedst med digital kontrol.

Det er - helt ærligt - ikke til diskussion. Det er det samme som at sige at tastatur er ligeså godt til at styre et moderne bilspil som et rat. Det passer jo ikke.

Hvis nogen mener de spiller perfekt med analog kontrol i Soul Calibur eller lignende fighter, så har de nok aldrig set nogen spille perfekt... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/03-03 00:45 
Åhhh nej!

*Mindes en tråd på IGN om samme emne*

Mit bidrag: Man kan da ikke spille fighterspil med analog kontrol.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/03-03 06:00 
Lige mine ord!
RaGeRaGeSkrevet 24/03-03 13:58 
RJK >

Hvis nogen mener de spiller perfekt med analog kontrol i Soul Calibur eller lignende fighter, så har de nok aldrig set nogen spille perfekt... :)

Var det ironisk ment? ;-) Nu har jeg fået mig et stamkort fra DSB til min civiltjeneste, så nu kommer jeg helt sikkert med til KT6. Der kan jeg endelig demonstrere min uovervindelige styrke i Soul Calibur >:)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 24/03-03 14:35, rettet 24/03-03 14:37 
Jeg tror ikke der er nogen i DK der spiller Soul Calibur på internationalt niveau overhovedet.
Fighter kulturen i DK er i det hele taget temmelig lam, de eneste kendte VF'ere f.eks. er Jan (Gnug315) og en Lars et eller andet som skulle være god til at spille med Shun (som begge ikke spiller længere svjv). På Tekken siden har vi vainj, Chucky, og Henrik something, og det var det (vainj spiller heller ikke mere).
Med den tilstand danske spillehaller er i er det heller ikke videre mærkeligt ;-(
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 15:17 
3of19 >
Chucky

Var Tekken ikke for scrubs!? Så husker jeg ikke hans korte besøg på DKF alt for godt igen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 24/03-03 15:48 
RJK >
Nu er situationen jo normalt ikke så ekstrem...

EDIT: 2. forsøg :)

Helt sikkert, men det kunne gøres smartere IMO.
Ikke mindst fordi det i visse situationer giver et godt overblik, hvis karakterene er differentieret, som på eks. Gamespot.
SephirothSephirothSkrevet 24/03-03 15:51 
Hmm, jeg ender sq nok osse med at købe GC-versionen. Når jeg får mig anskaffet en GameCube, hvilket gerne skulle ske inden længe, importerer jeg det fra Japan. Der alligevel lang tid til september, og der burde ikke være så meget japansk i spillet til at gøre det uforståeligt...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/03-03 16:31, rettet 24/03-03 16:32 
Nogen der ved om grafikken i PS2 versionen er anti-aliased a la Tekken TT & 4?

Hvis den er det, så er den jo til at holde ud at se på, samtidig med at PS2 versionen er mest arcade-perfect (Soul Calibur II arcade kører jo på namcos system 246)... Jeg tror at jeg napper PS2 versionen. Dem af jer der foretrækker Naomi konverteringer på DC frem for XBOX, GC & PS2 ved hvad jeg mener.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/03-03 16:42 
RJK >
Hvad den enkelte foretrækker er op til den enkelte, men det er åbenlyst for enhver at et spil der er totalt fokuseret på digital kontrol (og Soul Calibur er 100% fokuseret på digital kontrol) altid vil spilles bedst med digital kontrol.

Det er - helt ærligt - ikke til diskussion. Det er det samme som at sige at tastatur er ligeså godt til at styre et moderne bilspil som et rat. Det passer jo ikke.

Hvis nogen mener de spiller perfekt med analog kontrol i Soul Calibur eller lignende fighter, så har de nok aldrig set nogen spille perfekt... :)

Jeg har bestemt heller ikke sagt at jeg spiller perfekt.. Går egentlig ikke særlig meget op i fighting spil, så hvorfor skulle man ikke knne styre det med analogerne??

Det er totalt op til diskution... Du kan jo ikke bare komme heller med en påstand om at alle er bedre til at styre et bilspil med et rat end med en controller..

Folk er forskellige... og nogen er venstrehåndede ovs.. ovs...

Jeg føler mig ekstrem diskrimineret ligenu:(

Dark-Light.... Det er da ikke Namcos skyld at nogen vil have alle versionerne. Jeg synes bare det giver variation og omtanke med hvilken version man skal vælge, udover at kigge på det visuele koncept, men på den anden side hvem gider også at spille som en gammel mand i underbukser(HaiHachi)???
Well crucify the insincere tonight...
AmbyAmbySkrevet 24/03-03 16:45 
I og med de har forskellige karakterer på forskellige platforme ligger de op til at man skal have flere versioner af hver spil.
Hvis de virkelig ville spillerne de bedste var alle karakterer med på alle versioner.
Og forøvrigt så er Haihachi ganske effektiv hvis spillerne kan finde ud af at holde modstanderne på afstand.
Spawn ser sej ud, og er en fed tegneserie, hvorimod latent bøssen Link skal man holde sig fra :) (j/k)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 17:36 
Public EnemY >
Det er totalt op til diskution... Du kan jo ikke bare komme heller med en påstand om at alle er bedre til at styre et bilspil med et rat end med en controller..

Selvfølgelig er folk forskellige, men hvis man fatter hvad det er man laver, så er et rat BEDRE end et tastatur, og digital styring BEDRE end analog styring. Der kan ikke sættes spørgsmålstegn ved det, når spillene er programmeret som de er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 24/03-03 18:52, rettet 24/03-03 19:09 
Find nogle oplysninger hvor man påstår, at Soul Calibur eller andre spil i denne genre er optimeret til digital styring (kommer selvfølgelig an på om controlleren understøtter analog/digital styring i den pågældende version). Jeg mener helt bestemt, at det er individuelt fra person til person hvilken styring der skal bruges også fra udviklernes side, som har taget hensyn til, at spillet bliver optimeret til begge dele. Det kan godt være, at man ser bortfra analogstyring i arcade udgaverne for det meste, men det ændrer ikke noget på, at beat'em up games bliver optimeret til hver enkelt konsols controller. Jeg synes at den analoge styring i SC er yderst velfungerende, så det er jo op til udviklerne at sørge for en ordentlig styring og selvfølgelig smag og behag.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 24/03-03 22:31 
Et spil kan IKKE optimeres til både analog og digital.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/03-03 23:25, rettet 24/03-03 23:25 
Vælger uden at tøve Xbox-udgaven, da jeg har har fulgt Todd McFarlanes karriere og hans Spawn karakter (selve Spawn-universet) i flere år. Investerer gerne i en anstændig controller for at få kontrollen i top... Så hellere det bedste spil _teknisk_set_ samt et heftigt arkadestick. Så vil de andre udgaver være ikke-eksisterende for mit vedkommende >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 24/03-03 23:30 
Synes ikke jeg har set et kampspil endnu hvor superhelte gør sig godt. Der bliver lidt for meget special move og blastning over det.

Btw, så sig lige til mht controller. Overvejer at købe en X Arcade stick eller hvad de nu hedder. Kan det tænkes det er billigere at hente flere hjem af gangen ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RaGeRaGeSkrevet 24/03-03 23:47 
Naiera >
Et spil kan IKKE optimeres til både analog og digital.

Kan jeg få en nærmere forklaring på det?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 25/03-03 00:19, rettet 25/03-03 00:19 
Vi må få dRxL til at lave et DC-program, til at registrere hvor godt folk spiller med analog kontra digital kontrol i et digitalt kontrolleret spil...

For det første 1) er der præcisionen. Rykker man op, ned, venstre eller højre på et arcadestick (digital), så rykker man 100% præcist op, ned, venstre eller højre. Hver gang. Det gør man selvfølgelig ikke med analog kontrol, hvor præcisionen vil afvige, fordi der er mange flere muligheder at rykke. Det kan man jo så selvfølgelig lave softwaren til at tage hensyn til, men det vil aldrig være præcis det samme.

For det andet 2) så er der selve bevægelsen. For at give mere (analog) præcision på et analog stick, så skal man normalt flytte det meget længere. Prøv at lave følgende kombination <- -> <- -> <- -> <- -> <- -> med henholdsvis analog og digital kontrol 100 gange og så tag tid på, hvor lang tid det tager. Det tager længere tid med analogsticket - det er ikke så hurtigt som digitalt.

Der er også en detalje som 3) at man med et arcadestick kan høre, hvilken position man har joysticket i. På microswitchenes klikken ved man om man trykker ned eller skråt ned. Det lyder måske fjollet, men jeg bruger det da selv.

Alt i alt har man mere præcision og hurtigere reaktionstid med digital kontrol og derfor bør spil forkuseret på digital kontrol - fx fightere som Soul Calibur, men også andre ting som fx PES - spilles med digital kontrol.

Som sagt før er noget selvfølgelig et spørgsmål om tilvænning, men der er også et rent teknisk spørgsmål om, hvilken kontrol der rent faktisk er mest optimal. Sådan vil det altid være. Var eksemplet med rattet i bilspil ikke tilstrækkeligt til at overbevise folk, kan jeg da godt finde på nogle mere ekstreme... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 00:20 
Dark-Light >
Synes ikke jeg har set et kampspil endnu hvor superhelte gør sig godt. Der bliver lidt for meget special move og blastning over det.

Jep, jeg er heller ikke vild med Marvel Vs. Capcom. Det er underligt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 00:21 
RJK >
Var eksemplet med rattet i bilspil ikke tilstrækkeligt til at overbevise folk, kan jeg da godt finde på nogle mere ekstreme... ;)

Det burde ikke være nødendigt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 25/03-03 00:52, rettet 25/03-03 00:53 
RJK >
Vi må få dRxL til at lave et DC-program, til at registrere hvor godt folk spiller med analog kontra digital kontrol i et digitalt kontrolleret spil...

For det første 1) er der præcisionen. Rykker man op, ned, venstre eller højre på et arcadestick (digital), så rykker man 100% præcist op, ned, venstre eller højre. Hver gang. Det gør man selvfølgelig ikke med analog kontrol, hvor præcisionen vil afvige, fordi der er mange flere muligheder at rykke. Det kan man jo så selvfølgelig lave softwaren til at tage hensyn til, men det vil aldrig være præcis det samme.


Ok, godt argument, men jeg har det stadigvæk modsat med Soul Calibur, hvor jeg kan udfører de mest præcise angreb med analogsticket. Desuden så mener jeg, at det er lettere, at snige sig rundt om fjenden med analogsticket, men det er jo smag og behag. Glæder mig sindssygt meget til at demonstere min styrke i Soul Calibur til KT6, da jeg mener at være danmarks bedste SC spiller >:) Mig og Hwang = qWnAgE!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 25/03-03 01:02, rettet 25/03-03 12:44 
Jeg siger jo ikke at du lyver, når du siger du spiller bedst med analog styring.

Jeg siger bare at den digitale styring _i sig selv_ er den analoge teknisk overlegen.

Hvis alle startede "from scratch" så ville dem der valgte digital styring spille bedst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 25/03-03 02:33 
Arcade joysticks er den bedste styring, det er også den kontrol som fighters originalt er udviklet til.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/03-03 09:46 
Jeg prøver lige igen:

Nogen der ved om grafikken i PS2 versionen er anti-aliased a la Tekken TT & 4?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
3of193of19Skrevet 25/03-03 10:28 
Ved: nej
Antager: ja
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 10:30 
FreddiE >
Arcade joysticks er den bedste styring, det er også den kontrol som fighters originalt er udviklet til.

Hvilket jo også er digitalt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
74 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig