X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fragt over Amazon.


Svar
YamadaYamadaSkrevet 06/01-04 15:44, rettet 06/01-04 16:18 
Aloha, håber at i kan hjælpe mig med et problem. Jeg overvejer kraftigt at købe en bog over Amazon, men er bange for hvor meget fragt der bliver lagt til prisen.
Bogen jeg snakker om vejer 950g. (den er billigst over .com, men co.uk pris er også acceptabelt)
Men fortæl endelig hvad i har købt, hvad genstanden ca. vejede, hvad i kom af med i fragt el. evt. hvad i regner med jeg kommer af med.
PÅ FORHÅND TAK!!
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
fumfumSkrevet 06/01-04 15:48 
950kg? Uha den bliver dyr. Det svarer vel til en 3-4 John Candy'er.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/01-04 15:51 
Læg den i din kurv, bestil, indtast alle oplysninger. Til sidst kommer der en side frem (lige inden du trykker køb eller hvad der nu står) hvor der står hvad du skal betale i moms (husk det!) og porto mv.. Hvis du så ikke gider have den, så kan du stadig nå at fjerne den igen.

Men det er sikkert dyrt, 950 kg tung bog kræver jo nok næsten en container :=)

Jeg ville nok ikke købe den hos .com, da der kommer told på - medmindre den er meget billigere!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
KakarotKakarotSkrevet 06/01-04 15:53 
En bog på 950kg?????
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
YamadaYamadaSkrevet 06/01-04 16:18, rettet 06/01-04 16:34 
fum >
950kg? Uha den bliver dyr. Det svarer vel til en 3-4 John Candy'er.

Hehe sorry :P det er rettet nu
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/01-04 16:23 
Det ku jo ha været "De 10 Bud" skrevet på autentiske stentavler?.... eller måske på bautasten? ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
YamadaYamadaSkrevet 06/01-04 16:24, rettet 06/01-04 16:31 
Søster Salsa >
Læg den i din kurv, bestil, indtast alle oplysninger. Til sidst kommer der en side frem (lige inden du trykker køb eller hvad der nu står) hvor der står hvad du skal betale i moms (husk det!) og porto mv

der kommer da ikke moms på bøger... gør der? kan desværre ikke se hvad bogen kommer til at koste i fragt.. efter hvad jeg forstod på din beskrivelse, skulle prisen står på siden hvor du skal indtaste kortnr. osv.
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 06/01-04 16:27 
Søster Salsa >
Jeg ville nok ikke købe den hos .com, da der kommer told på - medmindre den er meget billigere!

Der kommer, efter hvad jeg husker, også moms oveni på UK-siden, da de sælger for så meget til DK.
元気ですか。
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/01-04 16:49, rettet 06/01-04 16:51 
Yamada >
[der kommer da ikke moms på bøger... gør der? kan desværre ikke se hvad bogen kommer til at koste i fragt.. efter hvad jeg forstod på din beskrivelse, skulle prisen står på siden hvor du skal indtaste kortnr. osv.


Jo, der kommer moms på, da de sælger for over et bestemt beløb til Danmark.

Det er efter at du har indtastet dit kortnummer, så kommer der en oversigt over samlet betaling, leveringsadresse mv. (medmindre de fornyelig har lavet det om) Herpå står det udspecificeret omkring pris, fragt, moms mv.

OuroborosSlayer >
Der kommer, efter hvad jeg husker, også moms oveni på UK-siden, da de sælger for så meget til DK.

Jeg forstår dig ikke? Ja der er moms på UK-siden, det er også det jeg skriver.
Told kommer der på ting købt udenfor EU = amazon.com
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 06/01-04 16:54 
Prøv at undersøge om der ikke er andre bogbutikker indenfor EU's grænser, der har bogen til en billig penge. Så slipper du for moms.

Bogpriser.dk
元気ですか。
YamadaYamadaSkrevet 06/01-04 17:02 
vil det sige at hvis jeg bestiller min vare indenfor EU's grænser så slipper jeg for moms (jeg betaler kun for varen + fragt)
I må undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men det er første gang jeg skal bestille noget udenlands... alt hvad jeg hidtil har bestilt er fra axelmusic.dk, men de har ikke bøger :P
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/01-04 17:12 
Hvis du køber fra amazon.co.uk så bliver fragt nok ikke mere end ca 40 kr eller noget, måske lidt mere.
Jeg bestilte Fight Club fra amazon.co.uk, det hele gik meget nemt, og jeg havde allerede bogen 3 dage efter..

Hvis du derimod bestiller fra amazon.com, altså fra USA, så kan der godt gå ca en månede før du får din bog, og fragten bliver nok nærmere omkring de 100 kr.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 06/01-04 17:12 
Hvis den pågældende forretning ikke sælger for for meget (kan ikke lige huske HVOR meget) til Danmark; men det er stort set kun Amazon der gør det...
元気ですか。
JmogJmogSkrevet 06/01-04 17:13 
Indenfor EU slipper man for moms, hvis forretningen sælger for mindre en 240.000 kroner om året til Danmark. Amazon er et af de få europæiske sites der sælger for over dette beløb, så her skal man som dansker betale moms. Momsen er 25% af både varens og fragtens pris.
YamadaYamadaSkrevet 06/01-04 17:21 
Jeg takker mange gange for jeres, meget hjælpsomme, svar!!
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 06/01-04 17:22, rettet 06/01-04 17:22 
Svovlmunk >
Hvis du derimod bestiller fra amazon.com, altså fra USA, så kan der godt gå ca en månede før du får din bog, og fragten bliver nok nærmere omkring de 100 kr.

Jeg ved ikke hvor du har de tal fra, men jeg undersøgte lige forholdene for en vilkårlig bog: Det varer højst 18 dage og portoen var på ca. 50 kr så det holder ikke.
元気ですか。
JmogJmogSkrevet 06/01-04 17:33, rettet 06/01-04 17:35 
Slayer, de tidsangivelser Amazon.com selv angiver kan ikke bruges til noget. Pga. toldbehandlingen ryger der som regel et par uger ekstra på.

Udover moms skal man selvfølgelig også regne med at betale fortoldningsgebyr (50,-).
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 06/01-04 18:11 
Det med fortoldningstiden er langt fra altid tilfældet, men det er selvfølgelig rigtigt, at man _risikerer_ at det tager op imod et par uger. Det gør det dog langt fra altid; jeg oplever ofte, at det tager et par dage.
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig