X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode on-foot shooters/action-spil


Svar
jaesjaesSkrevet 06/01-04 00:54 
Findes der noget guf til denne her generation som I vil anbefale?

Hints:
- Det er et must, at skydevåben er de primære våben, om der så også kan bruges sværd, magiske formularer og lignende, gør ikke noget.
- Det skal være muligt at sigte manuelt, om der er auto-aim sideløbende gør ikke noget (det er ok hvis det manuele sigte ikke er super vellavet, bare det er muligt).
- Minimalt med gåder, stealth og andet gøgl (det findes der andre spil som gør bedre :) ).
- Det må gerne føles arkade-agtigt, men det er ikke noget must.
- Der skal være en god portion udendørsbaner.

Kan kun lige komme på disse, som er gode:
MDK 2
Max Payne (Xbox-versionen)
Max Payne 2 (Xbox-versionen)
Gunvalkyrie

Af disse er det kun MDK 2 og Max Payne 2, som jeg overvejer (har haft Gunvalkyrie, men det fængede ikke så meget).

Hvad med Gungrave, Alter Echo og ONI (sidstnævnte er vel mest et Beat'em Up?).

Andre?
RJKRJKSkrevet 06/01-04 00:59, rettet 06/01-04 01:00 
Gungrave er i den stil, men man skal nok anstrenge sig, for at kalde det godt. Allerede på mindre end en time fandt jeg det monotont. Men jeg har virkelig ikke spillet det ret meget.

PN03?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 06/01-04 21:32, rettet 06/01-04 21:48 
Gungrave har jeg heller ikke hørt det bedste om :/

PN03 kunne være en mulighed, men synes de fleste taler dårligt om det - må have læst et par reviews...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/01-04 21:39, rettet 06/01-04 21:40 
Det er sjovt du nævner det, for jeg er lige gået igang med Metal Arms: Glitch in the System, som synes at stemme overens med alle dine kriterier. Det er on-foot non-stop action med et stort arsenal og fri for stealth, gåder o.s.v.

Jeg har stadig ikke spillet det lang tid nok (1-2 timer), til at bedømme, om det holder 100%, men mit første indtryk er udmærket.
(...)
jaesjaesSkrevet 06/01-04 21:53 
Normalt er jeg ikke så meget til mech-agtige spil, men jeg fandt da ZOE-demoen ret fed (og regner med at købe det, eller 2´eren), så hvorfor ikke Metal Arms? :)

Det har da fået gode anmeldelser, og jeg må lige have læst et par stykker...
RJKRJKSkrevet 06/01-04 22:15 
ZOE har jo meget mere frihed end dem du nævner, men det kunne godt være, at de alligevel falder i din smag. Jeg står i hvert fald inde for 2'eren, som virkelig er lækker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 06/01-04 22:26, rettet 06/01-04 22:28 
Heh, jeg har nu altid været godt underholdt af Serious Sam.

X-Box versionen er er rigtig god, og specielt Co-op delen er værd at bruge tid på med vennerne.

Det er i hvert fald så skyd og pløk som det kan være.
Lidt henne i anden del af spillet, er der da også et par simple puzzles, ikke noget vildt, men giver lige lidt krydderi.

Det er jo også fyldt med bogstaveligt kæmpe udendørs scenarier, og er egentlig ganske pæn grafisk. Specielt når man tænker på det syret antal af fjender som stormer én ;)

Også føles det også arkade agtigt, med highscore, extra liv og hele svineriet :p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
OkottaOkottaSkrevet 06/01-04 22:26 
Contra: Shattered Soldier på PS2 - svært men godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 06/01-04 22:29 
Contra kan jo meget dårligt sammenlignes med de nævnte (men, ja, det er godt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 06/01-04 22:32 
Hvad med Halo? Passer det ikke udmærket til kriterierne?
RJKRJKSkrevet 06/01-04 22:35 
Alle de nævnte er i hvert fald third person shootere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 06/01-04 23:13 
RJK >
Contra kan jo meget dårligt sammenlignes med de nævnte (men, ja, det er godt).

Contra indeholder da de kriterier som Jaes har opstillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 06/01-04 23:29 
Jaeh, okay. Hvis det kan kaldes "at sigte manuelt", når man kan skyde i otte retninger ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 06/01-04 23:36 
Jeg sidder lige pt. med et anmeldereksemplar af Fallout: Brotherhood of Steel. Det passer ikke 100% til det du søger, men det er derhen ad.

Du kan jo tjekke det ud, når det engang udkommer. Jeg kender ikke datoen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 06/01-04 23:47 
RJK >
Jaeh, okay. Hvis det kan kaldes "at sigte manuelt", når man kan skyde i otte retninger ;)

Nå ja, men Jaes skriver at det er ok hvis det manuelle sigte ikke er supergodt - bare at det virker :-)

Contra er helt klart en contender her.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
la0sla0sSkrevet 07/01-04 00:12 
måske off-topic:

men Wehner. har du en kort oversigt over, hvad su synes om BOF? Jeg er gammel fallout menneske, og det spil er jo nok grunden til at Fallout3 aldirg kommer, så man kan jo ikke være andet end lidt mavesur over spillet på forhånd.
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 07/01-04 00:19 
Tjah, det kører på samme engine som Baldur's Gate Dark Alliance 2, men jeg synes der er lidt flere hak. Som om den loader lidt oftere eller noget.

Nu er jeg mere til middelalder end post-apokalyptisk, men det er bestemt kompentent indtil videre. Dark Alliance møder Mad Max.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 07/01-04 00:48 
ok.. hvad jeg har hørt skulle der være en del problemer med gameplayet.

nu repræsenterer screenshots jo ikke så meget, men udfra dem synes jeg grafikken ser lidt sløv ud. Your thoughts?
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 07/01-04 12:20, rettet 07/01-04 12:25 
RJK:
Ja, men det er heller ikke i denne her sammenhæng jeg vil købe det - bare på et eller andet tidspunkt :)

Okotta:
Udemærket bud, og jeg skal også have det på et tidspunkt, men pt. har jeg rigeligt med spil med 2D-gameplay :)

Wehner:
Det kunne også være en mulighed. Er indtil videre gået uden om det pga. synsvinklen, men jeg udelukker aldrig et godt spil.

EDIT: tas: Godt bud, men jeg har (for) mange FPS´er for tiden.

EDIT 2: And that goes for Griberg too :)
WehnerWehnerSkrevet 07/01-04 12:28 
Grafikken i Fallout: BoS er bestemt ikke fantastisk. Heller ikke ringe. Bare middel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-04 14:09 
Af de nævnte kan jeg anbefale Max Payne 2.
Det er måske lidt kort, men grafik og gameplay er i top. Desuden får man lyst til at gennemføre det på alle sværhedsgrader, og gå på jagt efter secrets.
Auto aim og enemy lock kan sættes til, hvis man er til den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 12/01-04 20:49 
Wehner:
Så lige, at du havde landet din anmeldelse.
Kan man zoome billedet ind og ud, eller skifter det automatisk?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig