X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest overvurderede udvikler


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 18:10 
Hvad er jeres bud på den mest overvurderede spil-udvikler?

Overvurderet, f.eks i den forstand, at de laver spil som folk køber en masse, men som man godt ved, inderst inde, slet ikke er så fantastiske når det kommer til stykket, for spillene indeholder ingen nytænkning og/eller nye gameplay elementer = Det er bare mere af det samme, igen, og igen, og igen...osv osv.

Jeg ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
ABCDABCDSkrevet 24/01-04 19:31 
dRxL >
Jeg er altså heller ikke for imponeret af de analytiske evner og kendskab til spilhistorien som Bottles lægger for dagen.

Ja, fordi Gunstar Heroes var det første spil det tidligere konami udviklerhold der havde stået for Contra serien lavede efter de brød ud og formede treasure.

Når det er sagt så skal det også lige nævnes at Gunstar Heroes på trods af at det i udgangspunktet er en platformer forstår at hæve sig op på et plan hvor genialitet og egenart er de eneste identitetsmarkører der tages alvorligt.
Contra serien er dygtigt håndværk, men så heller ikke mere, og kan ikke sammenlignes med Gunstar Heroes i mekanik, tempo eller tematik.

Ligemeget hvor mange gode ting du kan sige om det ændrer det ikke på at det ligner Contra ultrolig meget (ligesom Banjo ligner Mario 64) og at Treasure selvfølgelig havde Contra i tankerne. Men det var jo selvfølgelig også dig der sagde at SOTN ikke ligner Super Metroid, så jeg ved ikke hvor seriøst man skal tage det du siger.
dRxLdRxLSkrevet 24/01-04 19:48, rettet 24/01-04 19:51 
Det er så der hvor tilsviningen af dine analytiske evner kommer ind i billedet. Jeg mener ganske enkelt at du sammenligner på alle de forkerte parametre og i øvrigt ikke ser finmasket nok på tingene. Man får indtrykket af at du ser alle platformere som kloner af hinanden.

Hvad bliver det næste du påstår? At Sonic er en klon af Super Mario?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ABCDABCDSkrevet 24/01-04 20:03 
Det er jo bare dig der nægter at indrømme de spil ligner hinanden, måske fordi jeg tilfældigvis har ramt et par af dine favoritspil.
dRxLdRxLSkrevet 24/01-04 20:10 
Nej fordi du påpeger overfladiske ligheder, der er ikke er afgørende for det jeg interesserer mig for. Forskelle i gameplay eller spillemekanik om man vil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ABCDABCDSkrevet 24/01-04 20:18 
Så hold "det du interesserer dig for" for dig selv.
De fleste almindelige mennesker kan sagtens se lighederne mellem Contra/GH & SOTN/SM.
CoreCoreSkrevet 25/01-04 20:19, rettet 25/01-04 21:34 
Med fare for at blive kaldt nogle grimme ting og evt. dødstrusler i mine beskeder, vil jeg lige sige at jeg mener at Namco er en god kandidat til at være de mest overvuderede spiludviklere. I mine ører betyder overvuderet ikke at de KUN laver dårlige spil men at de bliver fejlagtigt bedømt på forhånd ud fra tidligere successer, og det mener jeg er tilfældet her. Da den første playstation kom frem var de enormt hurtigt ude og lavede nogle spil som viste hvorfor det nu var at man var nødt til at købe en PSX hurtigst muligt, og som folk syntes var kanon-fede, men det ry de skabte dengang syntes jeg ikke de har kunnet leve op til i lang tid efterhånden. Ridge/Rage Racer-serien begyndte at gå voldsomt ned af bakke efter et par udgivelser og jeg har egentlig aldrig haft et særligt positivt syn på hverken Time Crises eller Tekken. Især Tekken 4 syntes jeg er slemt overvuderet, da mange mener at Tekken-serien er kongen indenfor fighter-serien syntes jeg at det er ufatteligt lamt at man ikke kan bruge analog-sticks til at styre med, hvilket man kan i Dead or Alive 2 som da vist nok er lidt mere end et par dage ældre.

I den der Square-debat vil jeg også lige have lov at sige at jeg har aldrig været særlig glad for RPG-spil, på trods af det så tog FF7 mig med storm dengang og lige FF-serien har hængt ved lige siden, men det er også de eneste RPG-spil jeg har gidet at bruge tid på, så det må da et eller andet sted betyde at de er noget særligt, og oveni det så syntes jeg at der er meget stor forskel på nr. 7, 8, & 10 i serien (har aldrig spillet nieren), selvfølgelig ligner nogle elementer hinanden, men Hey! er det ikke derfor at de alle sammen er et nyt nummer i serien og ikke bare en helt ny titel ? Jeg mener det er jo også den samme knap du slår på i Tekken 1, 2, 3, 4 & Tag team, og nogle af deres special-moves er jo også de samme i de forskellige numre i serien. Derfor kalder vi jo heller ikke Tekken-serien for remakes (læs gentagelser).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 25/01-04 20:24 
Core>
Især Tekken 4 syntes jeg er slemt overvuderet, da mange mener at Tekken-serien er kongen indenfor fighter-serien syntes jeg at det er ufatteligt lamt at man ikke kan bruge analog-sticks til at styre med, hvilket man kan i Dead or Alive 2 som da vist nok er lidt mere end et par dage ældre.

Analog kan jo ikke bruges til noget, i en fighter! At "mange" mener, at Tekken-serien er det bedste, er det samme som når "mange" mener, at FIFA-serien er det bedste. Spørg en ægte fighter-fan, udover denne "Chucky"-person, der engang var på Konsolforum.dk, og han vil nok vælge Virtua Fighter 4 Evolution, eller en eller anden 2D-fighter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 25/01-04 20:28 
Jeg syntes da at analogen fungerer rigtig godt i DOA2 (som så også er den eneste fighter jeg spiller).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 25/01-04 20:29 
Men digitalen fungerer endnu bedre. En fighter er lavet til digital styring.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 25/01-04 20:33 
Det skal jeg ikke rode mig ud i en diskussion om, da fightere generelt er en genre jeg styrer helt uden om (gad alligevel godt at prøve DOA3, DAMN YOU X-BOX-EJERE!!! DAMN YOU ALL TO HELL!!!)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 25/01-04 20:35 
Prøv VF4E, SF3 eller Mark of the Wolves. Alle er EN DEL bedre end de middelmådige DOA-spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 25/01-04 20:39 
Det har du uden tvivl ret i, men med mindre de falder ned i skødet på mig, så er det højst utænkeligt at jeg anskaffer mig en fighter-titel. (men den dag jeg har en X-Box så skal SCII hjem på hylden, for hvem vil ikke gerne fighte som Spawn)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OmenOmenSkrevet 25/01-04 21:14 
Naiera >
Prøv VF4E, SF3 eller Mark of the Wolves. Alle er EN DEL bedre end de middelmådige DOA-spil.

Sludder, det er jo en smagsag!

Hvis du ser på spilmekanikken vil jeg endda mene at DOA 2 og 3 er mindst ligeså dybe som MOTW og SF3, og tro mig: jeg har brugt uanede mængder af tid på de nævnte spil.

VF4E er jeg dog enig med dig i, da jeg stadig mener denne titel er den dybeste i genren.
Vote Ficus!
RaGeRaGeSkrevet 26/01-04 00:54, rettet 26/01-04 02:50 
Jeg må nu rose Soul Calibur for at være det mest velbalanceret kampspil til dags dato, som man endda er spilbart med analogstick :) Her er buttonsmashing og en god teknik et must!

VF4E henvender sig derimod til fingerakrobaterne og kræver en del indlærings tid, så derfor vil jeg ikke spilde min tid på spillet. Det er nu sjovest, at kunne gå - lige til, uden at skulle øve flere timer, for at have en reel chance mod en VF prof (selvom de har gjort sig fortjent).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 13:56, rettet 02/02-04 14:10 
RJK>
Perfect Dark kunne jeg aldrig få mig selv til at spille seriøst på grund af dårlig framerate.

Okay, så forsætter vi uden handsker...

Før jeg begynder at kommentere alle trådens forgreninger, vil jeg lige starte med at slå et par pointer fast, ud fra det vi har diskuteret. Bare sådan at vi er enige om at være kommet frem til det samme.

Punkt 1:

Okotta spørger om forslag til mest overvuderede spiludvikler.
RJK svarer:
RJK>Rare.

Begrundelse er at Rares spil kun bliver godt modtaget fordi de har været på en platform uden konkurrance:
RJK>
Disse gode spil er blevet bedre modtaget end fortjent, fordi de har opholdt sig på platforme uden konkurrence.

Jeg svarer:
bede-x>
Det er da klart at et godt spil på en platform med få udviklere vil blive modtaget bedre end på en med mange. Men hvordan man end vender og drejer det, kan Rares N64 spil sagtens følge med spil i ligende genrer på Sat/PS. Prøv lige at kigge nærmere på deres udgivelser:

Killer Instinct Gold
Goldeneye
Blast Corps
Diddy Kong Racing
Banjo-Kazooie
Jet Force Gemini
Donkey Kong 64
Perfect Dark
Mickeys Speedway USA
Banjo-Tooie
Conkers Bad Fur Day

Bortset fra Mickeys Speedway og måske Killer Instinct(er nok en smagssag), så ligger spillene klart i den gode ende. Og i kategorierne platformsspil, Cartoon racers og FPS vil Rares titler snildt kunne konkurrere med lignene spil på Sat/PS. Ja, måske det rigtige ord er UD-konkurrere...

RJKs modsvar:
RJK>
Måske, men de ville aldrig have opnået samme status.

Men hov! Nu drejer diskussionen pludseligt. Det oprindelige argument gik på at Rares spil ikke ville være modtaget særligt godt, hvis de var blevet udgivet på en anden tidssvarende platform(Sat/PS).

Men vi har efterfølgende etableret at i lignede genrer på de andre platforme(FPS, platform, cartoonracer), er RAREs spil som oftest bedre. Så det oprindelige argument er ikke gyldigt længere.

Bemærk at der findes enkelttilfælde (fx Ape Escape) hvor RAREs spil får konkurrance i de nævnte genrer. Men set som en helhed...

Punkt 2:

Okotta siger at Square er overvuderet.
Jeg svarer:
bede-x>
Det er kun på Playright at Square er så overvuderet.

RJK svarer:
RJK>
lad os fx kigge lidt statistik på Vurder-sektionen. Tre spil i Top 5 er fra Square. Chrono Trigger, FFVI og FFVII.

Mit svar må nu blive, at hvis Square skal være overvuderede på P:R, men ikke andre steder, så må det følge at Squares spil må blive vuderet højrere på P:R end andre steder. på RJKs nævnte Vurder-sektion, kan man se at der er tre Square spil på top fem. Hvilket andet (lødigt)sted kan men finde tre Square spil på top fem.

Jeg har igennem de seneste år set flere top lister fra kilder som IGN, EDGE, EGM, Gamemaster o.lign. Fælles for dem alle er at INGEN har tre Square spil på top fem. Square vurderes altså lavere andre steder end P:R.

Ergo må Square være overvuderet på P:R.

Nu tilbage til resten af diskussionen.

RJK>
Fordi det er TRE anmeldelser! Én af hvert spil. Det er tyndt.

Som jeg har forstået dine argumenter er du ikke interesseret i flere. Tager jeg fejl, skal jeg gerne begynde citeringen.

RJK>
Fortæl mig - helt ærligt - om de mange pre N64-spil fra Rare, som er udødelige klassikere. Titler som vi tager frem igen og igen og vil glæde os over til evig tid. Spil der er definitive klassikere og som gjorde en forskel for mediet. Dem der stadig holder 100% i dag. De spil fra Rare som tilsvarer Chrono Trigger, Secret Of Mana, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII og så videre.

Jeg vil høre jeres helt ærlige mening. Det er os der diskuterer, hvad vi synes.

Nu vil jeg sammenligne dine nævnte eksempler med andre fra den generation de kom i. Så over for FF7 vil jeg sætte Goldeneye. Det mange steder over FF7 på diverse top 100.

Så beder du også om udødelige klassikere fra Rares pre-N64 tid. Mht til 8-bit spillene er der mange som er klassikere, men som ikke holder idag. Dette er ikke Rares skyld, men en følgevirkning af at de fleste 8-bit konsol/computer spil ikke holder idag.

Hvor mange af spillene fra den tid er udødelige klassikere, som vi spiller igen og igen fordi de er sjove?

Svaret er meget få. Kan ikke komme i tanke om et Square spil fra Nes'ens tid som bare ville være fantastisk at spille. Med mindre man spiller af historisk interesse, selvfølgelig.

Og 16-bit. Svaret burde vel være oplagt for enhver der har fulgt industrien igennem lidt længere tid. Men lad mig forklare/citere:

"In 1992, one of Nintendo's most influential development partners-Rare Ltd. the British-based development company founded by Joel Hochberg and the Stamper brothers-completely vanished from the game publishing world. Rare had become a fixture in the Nintendo camp(..)With the outset of the Super NES, Rare created two games for Tradewest-Battletoads in Battlemaniacs and Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team. Then, after having kept up a pace of designing ten games per year, Rare went silent.(..)The last few years had been particularly lucrative ones for Rare, and the company had enough money to experiment. As an artist, Tim Stamper was not satisfied with the idea of making games that looked like everybody else's. Chris, his brother, always the technical wizard, suggested that they could develop a new technology that would change the look of games. Chris Stamper was the engineer who discovered the NES's ability to run split-screen games. If he believed that he could create som new graphics technology for Super NES, there was every reason to believe him. The decision was made, and Rare Ltd. withdrew from actively designing games." (fra The Ultimate History of Video Games af Steven L. Kent.).

Det er grunden til at Rare ikke laver mange spil i 16-bit alderen. Derfor er der ikke meget at sætte op mod Squares imponerende output(glem ikke jeg vuderer dem højt, men overvuderer dem ikke som herinde).

De lavede DKC spillene som var teknisk nyskabende og samtidigt spil i den gode ende(8/10-til de to første-7 til DKC3).

Rare var altså gode i 8-bit og 32/64-bit aldrene.

RJK>
Det her er åbenbart blevet så langt, at det er meget forvirrende for alle parter. Ja, den generelle opfattelse af Rare alle (vestlige) steder er meget positiv. Det er derfor, de er overvurderede.

Opfattelsen er positiv, men er de overvuderet? Vi har DKC spillene(særligt det første), så har vi IGNs Conker og måske et par Jet Force anmeldelser. Men er tre eksempler, som ovenfor, nok til at påhæfte mærkatet overvuderet? De steder jeg læser er det særligt PD/GE som bliver(fortjent)vuderet højt. Hvilke steder er det vi snakker om, når i siger at de er overvuderet?

RJK>
I skal forklare HVORFOR Rare lever op til den høje vurdering. Ikke at vurderingen er høj.

Det kan vi ikke før du kommer med de sites/blade hvor de bliver vuderet for højt. Jeg kan da godt starte med at retfærdigøre de fleste af Edges karakterer, men det er vel ikke dem du hentyder til?

Det ville være bedst med nogle multiformat steder, da de bedre repræsenterer den almene holdning. Single format steder/blade som Power Player kan ikke tages seriøst.

Ja, jeg ved godt at PP blev multiformat blad, men de beholdte deres Nintendo Bias.

RJK>
Bare sig at Square ingen indflydelse har haft på den japanske RPG-genre og så skal vi hurtigt få den diskussion lukket...

Læs nu hvad jeg skriver. Jeg mener at det kan diskuteres hvor meget af æren for den japanske RPG-skabelon skal tilfælde Square.

Det er dig der påstår at det entydigt var Sqare der opfandt den. Helt nøjagtigt skriver du:
RJK>
FF er et koncept, som Square selv har udviklet. Det er ikke kopier af andres koncepter.

Så er det jeg mener at det kan diskuteres. Ikke at de ikke har haft nogensomhelst indflydelse på udviklingen af genren. Blot hvor meget af æren bør tilfalde Square.

RJK>
Så undrer det mig meget at AIen er så ufattelig ringe i så mange spil.

Fordi der ikke bruges resourcer på det område, fordi folk er ligeglade. Det er ligesom hvorfor kollisionsdetektionen er så ufatteligt ringe i DKC. Fordi ressourcerne er brugt på grafikken, selvom det kostede på gameplayet.

Selvfølgelig gør der det. En af de store diskussioner omkring FPS idag og det som adskiller mange FPS fra hinanden er netop AI eller manglen på samme. Læs lidt op på nyere diskussioner om diverse FPS og du vil indse jeg har ret.

Kollisionendetektionen i DKC er god nok til at holde spillet i den gode ende. Men jeg er da enig i at den kan forbedres.

Så må vi lægge noget forskelligt i beskrivelsen "overraskende".

Det er muligt. Men du må uddybe hvad du fandt så overraskende ved det. Udover at det er lykkedes Square at lave spillet væsentlig dårligere end sin forgænger.

RJK>
Så lad mig slå det fast:

GoldenEye og Perfekt Dark er i højere grad klassikere og bedre spil end Chrono Trigger, FFVI og FFVII?

Bare sig Ja til det og så er diskussionen afsluttet for mit vedkommende. Så ved jeg at vi aldrig vil mødes og så er der ingen grund til at fortsætte.

Det vil ikke være den første diskussion hvori vi ikke finder et midtpunkt :)

Men jeg finder at Rares FPS er klassikere indenfor genren(FPS) og at de tre nævnte Square spil er det inden for sin genre(rpg).

Hvis du vil være enig så langt, så må du også være enig i at man ikke kan opsætte det på den måde du vil have det:"hvilken er mest klassiker?"

Alle spillene ligger nær toppen i deres respektive genrer. Hvis man siger at rollespillene tæller mest, så får man sagt at rollespil som genre, står højre end FPS. Det vil være en formålsløs påstand.

dRxL>
Hvor er det fedt, den her tråd dør aldrig. Indlæggene bliver bare længere og længere og beskyldningerne mere og mere personlige =)

Det skal helst forblive sagligt. Men at det ikke gør det hele tiden, er måske den tydligste indikator for at de to firmaer betyder noget for folk.

hjdfyud>
[Så du mener altså at selvom stort set alle andre (vestlige) folk er vild med deres spil så har du og Naiera gennemskuet at de er overvuderede fordi i ikke selv kan lide deres spil?

Ja, det har jeg også svært ved at forstå.

hjdfyud>
På vestlige forums ser man masser af personer der mener Square er overvuderede, har derimod ikke set mange der påstår Rare er.

Det er netop min pointe. At på P:R er Square overvuderet. Læser man andre(vestlige)steder er de vuderet fra middel-højt. Derfor skiller P:R sig ud.

RJK>
Perfect Dark og GoldenEye holder jeg mig fra at kommentere i detaljer, da jeg ikke er den store ekspert i genren.

Det er her Rares guld er. Du må sætte dig lidt ind i genren.

RJK>
De ting de har lavet efter N64 har været skuffende og nærmest middelmådige spil (selv har jeg kun spillet Star Fox Adventures, men det var i hvert fald en stor skuffelse - derudover tror jeg på anmeldelserne hvad angår Ghoulies).

Det kan du også roligt gøre. Ghoulies ligger lidt under middel(efter min mening).

Men Rare er i en transitionsperiode. Derfor er deres to 128bit spil ikke så gode som de kunne have været. Mener dog stadig at Star Fox hører til i den gode ende, men det er vi tidligere blevet enige om.

Mit gæt/håb er at Rare ved udgivelsen af Perfect Dark Zero, bliver til det vi kender dem for. Omend det så er forskelligt ;)

RJK>
det er i sidste ende et FPS og har således svært ved at gøre det helt store indtryk på mig.

Her ligger problemet. Du kan ikke lide genren. Dertil kommer, at du tidligere har udtalt at du ikke spiller FPS.
Det er for så vidt iorden. Hvad jeg ikke forstår er, at du ofte hakker på spil i genren. Halo, GE/PD gennem hak på Rare. Metroid Prime var du også hurtig ude med en bedømmelse om at det var lidt overvuderet(hvis man kan betegne det som en FPS-hvilket jeg ikke mener, men det husker jeg det som om du gjorde. Kan tage fejl...).

Hvis ikke Halo, Perfect Dark eller Goldeneye kan kvalificeres til udødelige klassikere i konsol-FPS genren, så vil jeg gerne have nogle andre bud.

Eller der findes måske ikke udødelige klassikere i genren?

Omen>
Hvis du ser på spilmekanikken vil jeg endda mene at DOA 2 og 3 er mindst ligeså dybe som MOTW og SF3

Man ser ofte det argument at DOA spillene er overfladiske, ikke dybe nok. Sjældent ledsaget af gode argumenter.

Jeg vil for nu vælge ikke at dømme i spørgsmålet, da jeg kunne godt tænke mig nogle gode argumenter, før jeg går ind i diskussion. Gerne af nogle med forstand på genren. Naiera kan måske ligge ud, da han mener at spillene er middelmådige.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 02/02-04 14:03 
Beklager, men Okotta formåede i sidste ende at køre denne tråd så langt ud, at jeg ikke længere har lyst til at deltage i den.

Jeg regner med at vi snakker sammen igen på et tidspunkt, Bede-X, og så kan vi måske fortsætte denne diskussion på sober vis.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 14:07 
Det er jeg da ked af at høre. Men jeg vil da gerne tage diskussionen op en anden gang. Sig til hvis du kommer forbi Aalborg :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 02/02-04 14:20 
RJK>
Beklager, men Okotta formåede i sidste ende at køre denne tråd så langt ud, at jeg ikke længere har lyst til at deltage i den.

Dårlig undskyldning - svar nu bare Bede-X på de spørgsmål han stiller dig.

I kan vel nok fortsætte *jeres* diskussionen på sober vis, når nu Bede-X stiller dig nogle sobre, og meget relevante, spørgsmål, her til sidst.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 02/02-04 14:43, rettet 02/02-04 14:44 
Hvis jeg svarer ham her, vil du blot fortsætte i samme stil og det vil udvikle sig (hvis det ikke allerede forlængst har gjort det), til en situation der skader os begge to og som vi begge vil fortryde.

Jeg har fortsat diskussionen privat med Michael, så vi slipper for disse "påvirkninger".

En ret uheldig udvikling for et diskussionsforum, men hvis det ikke kan være anderledes...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 02/02-04 14:53 
Nej, RJK, hvis du svarer her, så svarer jeg ikke - jeg er ikke selv med i diskussionen længere, men er bare interesseret i at læse, hvilke svar du kan give Michael, på hans meget valide spørgsmål til dig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 02/02-04 15:03 
Jeg tror lige at RJK fortalte dig, at han snakkede med ham privat nu?

Privat, som i ikke for udeforstående og ikke for dig?
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 02/02-04 19:27 
Det er vigtigt for tråden, at vi kender RJK's holdninger - det der med at sige at det er den "generelle" holdning man synes man ytrer (som RJK tit bruger i diskussionerne, og som han tit forsøger at redde den med) - den giver jeg ikke særligt meget for; Man må ha' en personlig holdning, og det må være den man argumenterer for.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/07-11 20:45, rettet 27/07-11 20:45 
Med 2011-brillerne på kan denne tråd godt genoplives med nogle i mine øjne overvurderede udviklere.

Ubisoft har bortset fra Scott Pilgrim intet spændende frembragt de sidste fem år. Samtidig havde de fleste af Ubisofts spil tearing-garanti et år eller to tilbage.

Et andet godt bud er Rockstar. De startede måske noget godt med Red Dead Redemption og L. A. Noire har jeg stadig i vente, men ellers er sandkassekaptajnerne triste og grå.

Cave har lavet og laver fantastiske spil, men flere af deres titler er dybt overvurderede. Jeg nævner i flæng Espgaluda 2, Mushihimesama Futari, Guwange, DS2, Muchi Muchi Pork og ikke mindst Ibara (fy for en serie)

Hvad mener I her i 2011?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 27/07-11 20:47, rettet 27/07-11 21:26 
Mushihimesama Futari?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/07-11 21:19 
Helt enig omkring Rockstar. Jeg synes GTA-spillene er spilbare, men jeg har aldrig forstået hvorfor det i mange folks bevidsthed er årets største spilbegivenhed når endnu et nyt kedeligt kapitel i serien annonceres. Her var Red Dead Redemption et behageligt lyspunkt.

Ubi-Soft synes jeg til gengæld har kørt ret godt med klatten siden de lavede Beyond Good & Evil og de nye PoP-titler, og senest med Assassin's Creed II/Brotherhood holder de stadig fanen højt som en (den eneste?) super-mainstream-udvikler, der tillader sig at lave spil der har lidt mere at byde på end den typiske lav-det-der-sælger-opskrift som f.eks. Activision jagter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 27/07-11 22:51, rettet 27/07-11 22:59 
Er jeg den eneste der synes at Assassin's Creed-serien er overvurderet, og i øvrigt røvsyg?

Det første spil var spændende i den forstand, at det forsøgte med nogle nye tiltag og gameplay elementer. Det til trods, var det stadig kun omkring middelt. I efterfølgerne (AC2 og Brotherhood) var der for lidt nyt at komme efter, udover historien selvfølgelig, og det virkede allermest som en omgang "EA-flood".

EDIT:
Nu vi er ved Ubisoft, forstår jeg ikke helt din begejstring for dem, Sumez ;P

Jeg synes netop de er faldet af på den, efter tiden med de moderne PoP-spil. I dag forbinder jeg dem stort set kun med et utal af middelmådige Tom Clancy-titler, Rayman-genudgivelser, malkning af Raving Rabbits-franchisen og alt for meget/mange shovelware og licensspil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-11 23:17 
Hanky>
Er jeg den eneste der synes at Assassin's Creed-serien er overvurderet, og i øvrigt røvsyg?

Nej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
McBrainMcBrainSkrevet 27/07-11 23:26 
Hanky>
Er jeg den eneste der synes at Assassin's Creed-serien er overvurderet, og i øvrigt røvsyg?

Nix
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
nerosnerosSkrevet 27/07-11 23:48, rettet 27/07-11 23:50 
Hanky>
Er jeg den eneste der synes at Assassin's Creed-serien er overvurderet, og i øvrigt røvsyg?

Nej jeg synes den serie er max kedelig. Spillet har visse elementer som man kunne bruge ganske godt men helheden, gentagelsen, og ja gentagelsen hang mig langt ud af halsen i det første spil. En ven talte meget stort om Brotherhood og ville vise mig det for noget tid siden, og jeg må sige det er en stinker.
Bashful Neophyte
BazeBazeSkrevet 27/07-11 23:51 
Bungie. I min optik har Halo spillene fået alt for meget kredit. Men det kan godt være, det kun er mig. :-)
Alf81Alf81Skrevet 28/07-11 00:00, rettet 28/07-11 00:01 
Absolut ikke kun dig. TLO og jeg gennemførte på et tidspunkt 3eren sammen, og vi måtte flere gange pause spillet pga vi græd af grin over hvor retarderet det er skruet sammen.
Ting om dét og pis.
TheDukeTheDukeSkrevet 28/07-11 01:04, rettet 28/07-11 01:05 
Baze>
Bungie. I min optik har Halo spillene fået alt for meget kredit. Men det kan godt være, det kun er mig. :-)

Nej, det kan jeg sagtens tilslutte mig :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/07-11 01:15 
Blizzard Entertainment, de har ikke lavet et godt spil siden diablo 2: lord of destruction (og de havde kun lavet broodwar tidligere der var et virkelig godt spil også), men stadig bliver deres spil altid rost til skyerne.

Forfærdelig spiludvikler.
HulleHulleSkrevet 28/07-11 01:26 
Halo & Ass Creed = Kedeligt
Hørt!

Før i tiden var jeg vild med Halo. Syntes 1´eren var fantastisk, 2'eren kedelig og plottet krakelerer langsomt, 3'eren fin, men dybt underlig historie. Siden da har jeg aldrig fundet mig til rette i universet.
Og så er multiplayer bare blevet værre og værre.. Eller måske bare for meget af det samme!

Eurogamer har en glimrende artikel som siger mine tanker bedre end jeg selv kan. Kritikken går primært på den kringlede historie og hvordan den er fortalt.

Why I hate Halo
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BazeBazeSkrevet 28/07-11 01:51 
Alf81>
TLO og jeg gennemførte på et tidspunkt 3eren sammen, og vi måtte flere gange pause spillet pga vi græd af grin over hvor retarderet det er skruet sammen.

Hehe, nice one. Godt jeg ikke er alene.
DarkenDarkenSkrevet 28/07-11 02:44, rettet 28/07-11 02:48 
Azzkikr>
Blizzard Entertainment, de har ikke lavet et godt spil siden diablo 2: lord of destruction (og de havde kun lavet broodwar tidligere der var et virkelig godt spil også), men stadig bliver deres spil altid rost til skyerne.

Forfærdelig spiludvikler.

Ej, det er vist lige biased nok det der. Siden D2+1xp, har de lavet WC3+1xp, Wow+3xp og så SC2+1xp(snart 2?). Så er det ikke mere fordi de ikke har lavet D3+expansions og/eller World of DiabloCraft? Jeg synes altså lige du må bakke din begrundelse op om hvorfor lige de spil de laver ikke længere er gode.

Som nogen måske har luret er jeg IKKE RTS fan.. jeg hader virkelig macro/micro management, men jeg har prøvet dem og kender folk der spiller dem (hader når de spilles til LAN :(.

Ja der er nogen der vurdere SC1 højere end SC2, men gør det 2'eren til et dårligt spil? Indrømmet, jeg har kun set og snakket med folk der spiller det, men det virker som en smagssag, selve spillet virker solidt.

WC3 var unægtelig en stor succes og min personlige erfaring med det er, at SP story var nice, MP gameplay godt og mod/map support gav gro bund til stand-alone spil (lige som half life).

Wow.. well, ser man bort fra belastning af serverne og 3.parts leverandøre (Telia), hvilket primært skete pga uforventet succes (før wow var +100k et godt sub antal for et mmo), så var der rigtig nok bugs og balance problemer en mas.. men det var stadig et godt spil der forsatte med at udvikle og forbedre sig (nok igen en smagssag). Ikke nok med det løftede forventningerne til alle andre mmo's der kom siden, men det bragte også et bogstavligt hav af nye spillere til genren. At jeg føler løbet er kørt og er stoppet med at spille det, betyder ikke det nu er blevet dårligt... så ville de ikke have så mange millioner subs.

Jeg forbinder Blizzard med høj kvalitet også selvom jeg ikke nødvendigvis kan lide genren af spil der udgives. (Jeg spillede WC3 pga det var det der blev spillet til LAN den gang, sammen med Counterstrike.. og at jeg vandt en CE i en intern Boomtown konkurrence ;).

Så kan man kalde mig fanboy om nødvendigt, men jeg synes jeg kan argumentere hvorfor deres spil er af høj kvalitet. (og så synes jeg Diablo 1 er det bedste de har lavet!... Fresh Meat!)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 28/07-11 07:35, rettet 28/07-11 07:36 
Hulle>
Før i tiden var jeg vild med Halo. Syntes 1´eren var fantastisk

Sådan havde jeg det også, og før i tiden spillede jeg det til døde, men har ikke rigtig spillet det igen. Jeg havde et ret stort norstaltisk trip med Halo serien fordi det mindede mig om Bungie's Marathon og Marathon 2: Durandal som jeg også spillede til døde i 90erne på min Mac :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-11 07:59 
Bioware all the way.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/07-11 08:21, rettet 28/07-11 08:24 
Azzkikr>
Blizzard Entertainment, de har ikke lavet et godt spil siden diablo 2: lord of destruction (og de havde kun lavet broodwar tidligere der var et virkelig godt spil også), men stadig bliver deres spil altid rost til skyerne.

Forfærdelig spiludvikler.

Har de lavet ANDET end WoW og Starcraft 2 siden?


Konsolkongen>
Bioware all the way.

Ja det er helt utroligt så højt deres navn kan blive blæst op uden nogen sammenhængende begrundelse. Igen, ikke dårlige spil, men afsindigt overvurderede.
Jeg tror folk har en tendens til at forveksle dem med Black Isle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 28/07-11 08:50 
Sumez > Warcraft 3 og en expansion pack dertil.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 28/07-11 09:25 
Nåja det havde jeg lige glemt. Det er da heller ikke fordi WC3 fik så fantastisk en modtagelse, gjorde det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 28/07-11 11:54, rettet 28/07-11 11:55 
Ved ikke om modtagelse, men populært var det.. meget (spilleres meninger trumfer anmelderes på hver tidspunkt af døgnet ;).

Det var især også muligheden for custom maps der forlængede spillets levetid. DOTA (Defense of the Ancients) var nok det mest spillede af disse, hvilket var så godt modtaget at der nu er kommet two stand alone spil (ikke Blizzard) baseret på det: Heroes of Newerth (HoN) og League of Legends (LoL)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HulleHulleSkrevet 28/07-11 12:27 
Neros
Jeg havde et ret stort norstaltisk trip med Halo serien fordi det mindede mig om Bungie's Marathon og Marathon 2: Durandal som jeg også spillede til døde i 90erne på min Mac :-)

Har også prøvet Marathon på Xbox, men det mindede mig kun om at retro fungerer bedst hvis man har oplevet det dengang man var yngre ;)
Nu var det kun en demo, men havde svært ved umiddelbart at se Halo sammenligningen som mange skriver om.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 28/07-11 12:33 
Ja jeg synes også spillet virkede ufatteligt dårligt og mest interessant for kitch-værdien (fjender der glider hen over gulvet, pistoler der skyder med popcorn, grafik der gør folk køresyge, usammenhængende level design osv.), men ja, har hørt mange påstå det er et oprigtigt godt spil - fælles for dem alle er dog at de er vokset op med det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-11 16:28 
Det er godt nok ærgeligt, at P:R er blevet sådan et sted, hvor man kan se udtalelser som: "Blizzard er en overvurderet udvikler".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 28/07-11 16:37, rettet 28/07-11 17:14 
Hulle>
Har også prøvet Marathon på Xbox, men det mindede mig kun om at retro fungerer bedst hvis man har oplevet det dengang man var yngre ;)
Nu var det kun en demo, men havde svært ved umiddelbart at se Halo sammenligningen som mange skriver om.

Spillet på XBOX live får man motionsickness af på grund af spillet er blevet speeded alt for meget op.

Spillet var godt den gang og det revolutionerede genren så meget ved jeg. Læs lidt om det hvis i gider.
Bashful Neophyte
QQSkrevet 28/07-11 20:01 
neros>
Spillet var godt den gang og det revolutionerede genren så meget ved jeg. Læs lidt om det hvis i gider.

Bortset fra at det var det første spil med "mouse-look", var det vel ikke andet end en Doom kopi?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 28/07-11 20:27 
Det var lige præcist det som det nemlig ikke var.
Bashful Neophyte
QQSkrevet 28/07-11 20:38 
My bad. Jeg har ikke spillet det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 28/07-11 20:49 
Hvor meget fornyede 1'eren og hvor meget af det mener I var i 2'eren? Duke Nukem 3D kom jo også i '96, og det havde også både mouse look, "næsten ægte" 3D-miljøer og mere sammenhængende level designs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig