X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest overvurderede udvikler


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 18:10 
Hvad er jeres bud på den mest overvurderede spil-udvikler?

Overvurderet, f.eks i den forstand, at de laver spil som folk køber en masse, men som man godt ved, inderst inde, slet ikke er så fantastiske når det kommer til stykket, for spillene indeholder ingen nytænkning og/eller nye gameplay elementer = Det er bare mere af det samme, igen, og igen, og igen...osv osv.

Jeg ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 13:10 
Ved at det er anderledes?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 23/01-04 13:22 
bede-x>
Den citering holder ikke. Jeg skrev:"Det er kun på Playright at Square er så overvuderet. Kigger man andre (vestlige) steder står de højt"

Jeg fattede så ikke lige, hvordan det skulle forståes. Men jeg påtager mig nu også gerne at finde andre vestlige steder, hvor Square vurderes, som de har fortjent...

Jeg mener ikke at der er nogen pointe i at kigge på statistik,

Jeg vil ikke have dig til at kigge på statistik. Du siger at Squares spil er overvurderede herinde. Så beder jeg dig fortælle, hvordan Chrono Trigger, FFVI og FFVII kun er mindre gode. Eftersom det er de tre højest vurderede Square-spil herinde.

Grunden til at jeg helst ikke vil kigge på sådanne tabeller er, at visse anmeldere slet ikke kan holde benene på jorden, når der kommer nye/hypede produkter.

Vi er helt enige. Derfor forstår jeg heller ikke du bringer sådan et dumt eksempel, når jeg nu kom med noget, der ikke led af disse faldgruber.

Det passer jo ikke. Ultimate PtG var højt rangerede i de tidlige år, omend de selvfølgelig ikke havde samme høje salgstal, som da de kom under Nintendo.

GENERELT sagde jeg. Så kan I hver især komme med en Rare-titel I lige synes er god, men jeg kan ikke se, hvordan det ændrer på det generelle billede.

Titler som Solar Jetman(95% Mean Machines), Snake Rattle'N'Roll(93%CVG), Battletoads(94%) viser at Rare har haft flere velmodtagede spil,

Jeg snakkede aldrig om, hvordan spillene blev modtaget. Måske skulle jeg have sat "såkaldte" i parentes, før min mening gik igennem. Mener du at de nævnte titler (Battletoads etc.) er fantastiske og absolutte klassikere i spilhistorien?

Nu er konceptet blevet udviklet gennem mange år, af flere forskellige udviklere,

Jeg har ikke sagt andet. Jeg forklarer dig blot, hvorfor det er forskelligt fra at gå ind og hugge konceptet fra et populært og godt spil og så bare lave noget i samme stil.

Hvilket vil sige at Square skal lave en ny historie, ny musik og forbedre grafikken lidt. Næppe det mest krævende,

Jeg mener du fuldstændig forvrider hvad der er krævende. Der er ikke rigtigt noget krævende i at lave fx AI. Jo, det er da sikkert hårdt arbejde, der skal planlægges og så videre, men det har ikke noget med nytænkning at gøre. Det er bare håndværk. Hvilket jo er det, du beskylder Squares spil for at være, selvom jeg har forsøgt at forklare, at det modsatte er tilfældet. Jeg kan slet ikke se, på hvilket grundlag du har disse meninger.

FF7 undtaget, hvornår blev man så sidst overrasket over hvordan et Square spil var opbygget?

For at nævne nogle stykker var fx Vagrant Story, Legend Of Mana, Final Fantasy Tactics, Einhänder, Ehrgeiz, FFXI, FFX-2 og Kingdom Hearts da langt større overraskelser end FF7!?

Du burde ikke være så snæversynet. Vestlige og japanske spil kan være gode på hver deres måder.

Hvad er det med folk der opfatter ordet "generelt" som "gælder i hver eneste ene tilfælde"...?

Jeg har aldrig sagt andet. Der er masser af fremragende vestlige spil - herunder mange af mine egne favoritter. Men generelt er der for mig ingen tvivl om, at det generelle japanske spil (af dem vi ser) er bedre end det generelle vestlige spil.

Ligeså meget som det er blevet en mærkesag at hylde Square, synes det at være blevet en mærkesag at rakke på Rare og i særdeledeshed DKC.

Eller også ER det bare fordi DKC og Rare er overvurderede... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 13:32 
RJK >
GENERELT sagde jeg. Så kan I hver især komme med en Rare-titel I lige synes er god, men jeg kan ikke se, hvordan det ændrer på det generelle billede.

Jeg er nysgerrig: Har du spillet mange Rare spil selv, eller fortæller du noget som du har hørt andre sige?

Når de nævnte Rare spil har fået så gode scores, i tidens løb, så må man nok sige, at det generelle (for at blive ved dit ord) indtryk er, at deres spil faktisk er ret gode.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 23/01-04 13:43 
Jeg tør i hvert fald roligt fastslå, at jeg har spillet mange flere Rare-spil, end du har spillet Square-spil...

Jeg er nysgerrig: baserer du den anden udtalelse på de tre scores, som Bede-X kom med? For synes du så ikke selv, at det er ret tyndt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 13:58 
Jeg baserer den udtalelse på de scores bede-x nævnte, som omhandlede de Rare spil han nævnte.

Hvorfor du synes det er tyndt, må du uddybe.

Jeg deltager bevist ikke meget i hele Rare diskussionen, da jeg ikke har spillet alle deres spil, men jeg har ikke indtryk af, at du kender så meget til Rare's spil heller, siden du helt overser de titler som bede-x nævnte + de scores disse titler har fået, og så samtidigt fastslår, at du mener at den generelle holdning er, at Rare er overvurderet. Det hænger ikke sammen, eller så har jeg misforstået noget.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 14:01 
Det er nogle fine scores de spil har fået, i enkelte blade. Men er de så lige pludselig blandt de bedste i spilhistorien? Nej vel!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 23/01-04 14:16, rettet 23/01-04 14:31 
Okotta>
Jeg baserer den udtalelse på de scores bede-x nævnte, som omhandlede de Rare spil han nævnte.

Hvorfor du synes det er tyndt, må du uddybe.

Fordi det er TRE anmeldelser! Én af hvert spil. Det er tyndt.

"WOW! Robot Wars fik 90% på Digiplay. Så er det konkluderet, at det er et fremragende spil."

See...?

siden du helt overser de titler som bede-x nævnte

Jeg overser dem ikke. Jeg har bare ikke hørt nogen herinde påstå, at det er fantastiske spil. Hvilket jo er det eneste, jeg vil have jer til! I stedet hives der så lidt enkelte gamle scores frem, som vi vist har konkluderet ikke er meget værd. Så kan jeg også sige at Mastertronic var en af historiens bedste udgivere/udviklere, fordi deres C16-spil (ja, jeg havde C16 og ikke Spectrum, dengang) generelt altid fik gode karakterer i bladene (pænt hjulpet af at spillene kostede 39,95)? Det holder jo ikke.

Så jeg prøver igen:

Fortæl mig - helt ærligt - om de mange pre N64-spil fra Rare, som er udødelige klassikere. Titler som vi tager frem igen og igen og vil glæde os over til evig tid. Spil der er definitive klassikere og som gjorde en forskel for mediet. Dem der stadig holder 100% i dag. De spil fra Rare som tilsvarer Chrono Trigger, Secret Of Mana, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII og så videre.

Lad være med at give mig scores fra blade. Dem er jeg ligeglade med. Man kan altid finde et eller andet, der lige passer. Jeg vil høre jeres helt ærlige mening. Det er os der diskuterer, hvad vi synes. Så lad mig da høre om de fantastiske Rare-spil, som jeg åbenbart ikke kender. Det er vel ikke så svært?

så samtidigt fastslår, at du mener at den generelle holdning er, at Rare er overvurderet. Det hænger ikke sammen, eller så har jeg misforstået noget.

Det har jeg ikke sagt et ord om, så du må jo have misforstået noget. Hvis jeg mente alle mente de var overvurderede, så ville de jo ikke være overvurderede...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 14:19 
Naiera >
Det er nogle fine scores de spil har fået, i enkelte blade. Men er de så lige pludselig blandt de bedste i spilhistorien? Nej vel!

Jeg hører ikke mange andre snakke dårligt om de spil, end RJK og dig - kunne det ha' noget at gøre med, at da I ikke bryder jer særligt meget om Nintendo, at jeres syn på en af Nintendo's bedste udviklere, er en smule...skal vi sige...farvet her?

Men på den anden side, så ku' vi vende den om og sige, at bare fordi Square's spil har fået nogle fine scores i enkelte blade, så er de heller ikke blandt verdens bedste spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 14:31 
RJK >
Fortæl mig - helt ærligt - om de mange pre N64-spil fra Rare, som er udødelige klassikere. Titler som vi tager frem igen og igen og vil glæde os over til evig tid. Spil der er definitive klassikere og som gjorde en forskel for mediet. Dem der stadig holder 100% i dag. De spil fra Rare som tilsvarer Chrono Trigger, Secret Of Mana, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII og så videre.

Jeg har kun spillet nogle af deres N64 spil, og de kan uden problemer måle sig med de spil du nævner der.

Hvad Rare har lavet af udødelige klassikere, før de arbejdede på N64, ved jeg ikke - jeg har ikke spillet dem - men de har åbenbart været gode nok, ellers havde de nok ikke fået de fine anmeldelser som de har fået.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 14:43, rettet 23/01-04 14:45 
RJK >
Jeg fattede så ikke lige, hvordan det skulle forståes.

Hvis du læser mit ene indlæg vil du se, at jeg skriver at Square kun er overvuderede på P:R. Andre vestlige steder står de højt. Så skriver du at japanerne vudrer dem højt, men det har jeg allerede skrevet, med ordet VESTLIGE. Gå tilbage og læse det specifikke indlæg, hvis du ikke forstår hvad jeg mener.

RJK >
Jeg vil ikke have dig til at kigge på statistik.

Det gik jeg ud fra da du henviste til statistik(Vurder-sektionen). Tager jeg helt fejl?

RJK >
Du siger at Squares spil er overvurderede herinde. Så beder jeg dig fortælle, hvordan Chrono Trigger, FFVI og FFVII kun er mindre gode.

Jeg vil da netop ikke tage udgangspunkt i et specifikt produkt, da det er den generelle holdning til Square jeg taler om.

Bemærk nu at jeg ikke siger at de er dårlige, blot at de er lidt overvuderede(på P:R). Jeg har begrundet min mening på det punkt. Spillene er ikke særligt nyskabende(de er lette at lave, hvis man har pengene).

RJK >
Vi er helt enige. Derfor forstår jeg heller ikke du bringer sådan et dumt eksempel, når jeg nu kom med noget, der ikke led af disse faldgruber.

Det lider jo netop af de faldgruber. At det bare er statistik. Andre folk end dem som står bag Gamerankings, men principielt det samme.

RJK >
GENERELT sagde jeg. Så kan I hver især komme med en Rare-titel I lige synes er god, men jeg kan ikke se, hvordan det ændrer på det generelle billede.

Som Okotta og mine eksempler også påpeger, så er det generelle billede netop positivt. Det er P:R der skiller sig ud. Ja, måske ikke P:R, men kun nogle enkelte brugere.

RJK >
Mener du at de nævnte titler (Battletoads etc.) er fantastiske og absolutte klassikere i spilhistorien?

Min holdning til de nævnte titler er vel underordnet. Det er det almene billede vi kigger på.

Jeg vil være meget forsigtig med at give en titel prædikatet klassiker. Og det gælder både Rares og Squares titler.

RJK >
Jeg har ikke sagt andet. Jeg forklarer dig blot, hvorfor det er forskelligt fra at gå ind og hugge konceptet fra et populært og godt spil og så bare lave noget i samme stil.

Nej, du forklarer faktisk ikke noget. Siger blot at Square opfandt sit koncept og Rare stjal sine. Men jeg mener at det kan diskuteres hvor meget af æren at Square skal have for den japanske RPG skabelon. DQ var stadigvæk først.

RJK >
Jeg mener du fuldstændig forvrider hvad der er krævende. Der er ikke rigtigt noget krævende i at lave fx AI.

Så undrer det mig meget at AIen er så ufattelig ringe i så mange spil. Jeg vil ikke bevæge mig ind på en teknik diskussion, jeg ikke har nogen grundlag for at føre, men blot sige at jeg ud fra erfaring vil vælge at dementere din udtalelse.

Det kræver meget at lave god AI(og dynamik). Begrundelsen må være at der simpelthen ville være flere spil der havde det, hvis andet var tilfældet.

RJK >
For at nævne nogle stykker var fx Vagrant Story, Legend Of Mana, Final Fantasy Tactics, Einhänder, Ehrgeiz, FFXI, FFX-2 og Kingdom Hearts da langt større overraskelser end FF7!?


Det mener jeg faktisk ikke. FF7 var en milepæl, indenfor det eneste som Squares produkter kan være milepæler for, nemlig produktionsomkostninger. Ja, det var blevet grafisk pænere, lydkvaliteten højnet, men ellers var det basalt set det samme som forgængeren.

De fleste af de andre spil du nævner er bare afarter af det japanske RPG koncept. Hvis et spil som Legend of Mana kan kvalificeres som værende overraskende, så er alle spil overraskende.

De eneste undtagelser af dem du nævner er de spil som ikke lige har rødder i RPG genren. Ikke sådan at forstå at de var overraskende, men det var overraskende at Square lavede dem.

RJK >
Eller også ER det bare fordi DKC og Rare er overvurderede... ;)

Eller også er det bare P:R som overvuderer Square og undervuderer Rare...:)

Okotta >
Når de nævnte Rare spil har fået så gode scores, i tidens løb, så må man nok sige, at det generelle (for at blive ved dit ord) indtryk er, at deres spil faktisk er ret gode.

Det er netop min pointe.

RJK >
Jeg tør i hvert fald roligt fastslå, at jeg har spillet mange flere Rare-spil, end du har spillet Square-spil...

Måske. Men hvor mange og hvor længe? Ikke at jeg ville have svar, blot påpege at Okotta måske rammer lidt plet.

Jeg har spillet mange Square og Rare spil.

Naiera >
Det er nogle fine scores de spil har fået, i enkelte blade. Men er de så lige pludselig blandt de bedste i spilhistorien?

Det kan man altid diskutere. Men det var ihvertfald ikke kun på N64en at Rares spil blev godt modtaget. Men som jeg har skrevet, så gav partnerskabet med Nintendo nye muligheder for firmaet.

At det er enkelte blade, skyldes at der ikke var så mange blade på det tidspunkt. Tro mig Naiera, Rare blev anset som et godt firma dengang.

RJK >
Fordi det er TRE anmeldelser! Én af hvert spil. Det er tyndt.

Der var som sagt ikke så mange blade. Samtidigt citerer jeg dem efter hukommelsen, da jeg sidder på biblioteket og ikke lige har dem tilgængelige. Jeg skal nok prøve at gå de forskellige publikationer igennem når jeg kommer hjem, men jeg tvivler på at de blade jeg ikke lige har i hovedet, bare hakker Rare ned.

RJK >
Jeg har bare ikke hørt nogen herinde påstå, at det er fantastiske spil. Hvilket jo er det eneste, jeg vil have jer til!

Der er ikke ret mange spil jeg synes er fantastiske, i forståelsen at jeg ville give dem 10/10. Ud fra de kriterier er der ingen af Rares gamle spil jeg vil give det og ingen af Squares.

Goldeneye og Perfect Dark er fantastiske spil. De er ægte klassikere. At påstå andet mener jeg er tåbeligt, hvis man bedømmer den hæder de stadig ofte overhældes med.

RJK >
Fortæl mig - helt ærligt - om de mange pre N64-spil fra Rare, som er udødelige klassikere. Titler som vi tager frem igen og igen og vil glæde os over til evig tid. Spil der er definitive klassikere og som gjorde en forskel for mediet.

Det meste af Squares ældre output holder heller ikke idag. Jeg ved godt at i vil påstå andet. Men kigger man på fx et spil som FF6, som jeg prøvede at gennemspille for et halvt år siden, så er historien, karakterene og det generelle gameplay dateret. Spillet er en anakronisme.
Når jeg skriver at historier i konsol rollespil er pinlige idag, skal det ikke forståes som om de ikke er gået fremad. Springer vi bare 10-15 år tilbage var spillene faktisk under alt kritik.

Jeg blev selvfølgelig blæst væk af Phantasy Star, Sword of Vermillion, Shining in the Darkness og hvad de ellers hed, for det var hvad der var. Men dialogerne var minimale, dårligt oversatte og klichéprægede og det samme gør sig gældende for historierne.

Det gælder også FF6 efter min mening. De bliver taget frem idag for at se hvor serien kommer fra, mere end for ren underholdningsværdi.

For at sammenligne med en serie jeg virkelig har holdt af gennem årene:Zelda spillene er fantastiske. Da jeg spillede Legend of Zelda på NES for nogle år siden på NES'en var det bare det ypperligste. Men når jeg spiller det idag, kan jeg ikke begribe at jeg var så vild med det. Bare det at man ikke kan gå skrå, irriterer mig grænseløst. Dialogen er næsten ikke eksisterende.

Sådan er det også med gamle Square spil. Netop fordi de ikke er "rene" spil, ikke bare ren gameplay, men mere interaktiv underholdning, ældes de dårligt. For historierne og fortællerteknikken er blevet så meget bedre gennem årene.

Når det så er sagt, så tager jeg fra tid til anden DKC og Solar Jetman frem og spiller dem igen. Særligt DKC kan jeg få fin underholdning ud af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 14:50 
Okotta >
Men på den anden side, så ku' vi vende den om og sige, at bare fordi Square's spil har fået nogle fine scores i enkelte blade, så er de heller ikke blandt verdens bedste spil.

God pointe :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 14:57 
Okotta >
Jeg hører ikke mange andre snakke dårligt om de spil, end RJK og dig - kunne det ha' noget at gøre med, at da I ikke bryder jer særligt meget om Nintendo, at jeres syn på en af Nintendo's bedste udviklere, er en smule...skal vi sige...farvet her?

Det er ikke en diskussion jeg har lyst til at blande mig i. Men StarF skriver følgende til RJK i en anden tråd:

"Hvorfor er du altid så negativ over for Nintendo? syntes altid du er negativ over nintendo i alle de indlæg jeg har læst du har skrevet...."

Men jeg har klart fået den opfattelse at Naiera og RJK bedst kan lide japanske spil. Det er vel ikke forkert :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 23/01-04 15:12, rettet 23/01-04 16:00 
Dejligt, at vi har nogle som kan forsvare Rare's spil her :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 23/01-04 15:23 
bede-x>
Det er ikke en diskussion jeg har lyst til at blande mig i. Men StarF skriver følgende til RJK i en anden tråd

Er det mon den samme StarF som kun har produceret overdrevne Nintendo-venlige indlæg og som hidser sig voldsomt op, når hans tvivlsomme udtalelser bliver konfronteret? Samme StarF som flippede ud over en velfortjent henstilling og måske dermed prøver at hævne sig på mig med den slags udtalelser?

Ja, det er vist den samme StarF...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 15:25 
Okotta>
Hvad Rare har lavet af udødelige klassikere, før de arbejdede på N64, ved jeg ikke - jeg har ikke spillet dem - men de har åbenbart været gode nok, ellers havde de nok ikke fået de fine anmeldelser som de har fået.

Nej, det er klart. Du har overbevist mig igen, Okotta.

Jeg venter så bare på, at du også kalder Robot Wars for en udødelig klassiker. Det må jo være godt nok, men de(n) fine anmeldelse(r), det har fået...

Sådan skal der diskuteres...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 15:43 
bede-x>
Gå tilbage og læse det specifikke indlæg, hvis du ikke forstår hvad jeg mener.

Jeg gider ikke sidde og ordkløve.

Det gik jeg ud fra da du henviste til statistik(Vurder-sektionen). Tager jeg helt fejl?

Ja.

Jeg vil da netop ikke tage udgangspunkt i et specifikt produkt, da det er den generelle holdning til Square jeg taler om.

Hvordan lægger du din generelle holdning, hvis du ikke tager udgangspunkt i specifikke produkter?

Spillene er ikke særligt nyskabende

Men det er Perfect Dark... Klart...

Det lider jo netop af de faldgruber. At det bare er statistik. Andre folk end dem som står bag Gamerankings, men principielt det samme.

Overhovedet ikke det samme. Vi snakkede om, at anmeldelser var/er præget af datidens hype og andre påvirkninger. Det er derfor et spil som DKC går hen og får 100% i Power Player. Vores vurderinger er hvordan vi opfatter spillet nu. Jeg har ikke givet Chrono Trigger 10/10 fordi det blev markedsført engang. Jeg har givet det den karakter, fordi det har været min største spiloplevelse. Og det er ikke baseret på at jeg spillede det da det udkom, men inden for de seneste år.

Det er principielt overhovedet ikke det samme.

Som Okotta og mine eksempler også påpeger, så er det generelle billede netop positivt.

Det her er åbenbart blevet så langt, at det er meget forvirrende for alle parter. Ja, den generelle opfattelse af Rare alle (vestlige) steder er meget positiv. Det er derfor, de er overvurderede. Det billede jeg snakker om, er de forklaringer som I kommer med i denne tråd for, at Rare skulle være så fantastiske.

Min holdning til de nævnte titler er vel underordnet. Det er det almene billede vi kigger på.

Min hurtige definition af overvurderet: At noget ikke er så godt, som det generelt er vurderet til.

Hvad er dog så pointen i at komme med eksempler på, at Rare generelt vurderes højt!? Det hjælper jo MIN pointe - IKKE jeres.

I skal forklare HVORFOR Rare lever op til den høje vurdering. Ikke at vurderingen er høj.

Så derfor er din mening netop det centrale i denne diskussion.

Men jeg mener at det kan diskuteres hvor meget af æren at Square skal have for den japanske RPG skabelon. DQ var stadigvæk først.

Bare sig at Square ingen indflydelse har haft på den japanske RPG-genre og så skal vi hurtigt få den diskussion lukket...

Så undrer det mig meget at AIen er så ufattelig ringe i så mange spil.

Fordi der ikke bruges resourcer på det område, fordi folk er ligeglade. Det er ligesom hvorfor kollisionsdetektionen er så ufatteligt ringe i DKC. Fordi ressourcerne er brugt på grafikken, selvom det kostede på gameplayet.

Det kræver meget at lave god AI(og dynamik).

Som IKKE kan købes for penge/tid? For det var jo dét, vi snakkede om.

Det mener jeg faktisk ikke. FF7 var en milepæl, indenfor det eneste som Squares produkter kan være milepæler for, nemlig produktionsomkostninger.

Ja, der lyder du da ikke ret snævertsynet eller fordømmende...

Hvis et spil som Legend of Mana kan kvalificeres som værende overraskende, så er alle spil overraskende.

Så må vi lægge noget forskelligt i beskrivelsen "overraskende".

Goldeneye og Perfect Dark er fantastiske spil. De er ægte klassikere. At påstå andet mener jeg er tåbeligt

Så lad mig slå det fast:

GoldenEye og Perfekt Dark er i højere grad klassikere og bedre spil end Chrono Trigger, FFVI og FFVII?

Bare sig Ja til det og så er diskussionen afsluttet for mit vedkommende. Så ved jeg at vi aldrig vil mødes og så er der ingen grund til at fortsætte.

Sådan er det også med gamle Square spil. Netop fordi de ikke er "rene" spil, ikke bare ren gameplay, men mere interaktiv underholdning, ældes de dårligt.

Det er efter min bedste overbevisning lige præcis modsat...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 15:54 
RJK >
Så lad mig slå det fast:

GoldenEye og Perfekt Dark er i højere grad klassikere og bedre spil end Chrono Trigger, FFVI og FFVII?

Kan godt se hvad du mener! Men du kan jo heller ikke sætte Halo op mod Super Mario World.

Som jo også begge er klassikere, på hver sin måde!
Home is where the hardware is..
RaGeRaGeSkrevet 23/01-04 16:04, rettet 23/01-04 16:06 
Synes bare de her diskutioner er ret meningsløse, da det hele bare i sidste ende drejer sig om smag og behag og ens personlige holdninger og ikke facts.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 19:08 
RJK >
Sådan skal der diskuteres...

Jeg fortæller dig såmænd bare fakta, RJK.

1. Jeg har ikke spillet Rare's spil, før de begyndte på N64.

2. Selvom jeg ikke har spillet disse spil, så må de åbenbart være gode, da de har fået fine anmeldelser.

Det var ikke noget jeg skrev for at diskutere - det var fakta.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 23/01-04 19:35 
Altså er det så også fakta, at Robot Wars er et godt spil...? Det har også fået en god anmeldelse, så det må jo være præcis det samme som dine eksempler...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 23/01-04 19:49 
Hvor er det fedt, den her tråd dør aldrig. Indlæggene bliver bare længere og længere og beskyldningerne mere og mere personlige =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 19:50 
RJK >
Altså er det så også fakta, at Robot Wars er et godt spil...? Det har også fået en god anmeldelse, så det må jo være præcis det samme som dine eksempler...

Hvis Robot Wars har fået én god anmeldelse i et eller andet ukendt blad, eller på en eller anden ukendt site, og har fået seriøst dårlige anmeldelser alle andre steder + alle spil journalister og alle andre mennesker indenfor og udenfor spilindustrien er enige om at dette spil er lort, så har det spil nok ikke ligefrem klassiker status.

Men hvis spillet er alment kendt som en klassiker..

Det er ikke sort/hvidt det her, men jeg tror du er med.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 23/01-04 19:53 
Nej, jeg er ikke med.

For du ved jo ikke om de pågældende spil har fået elendige anmeldelser alle andre steder. Du ved ikke hvad andre mener om dem. Du ved ikke andet, end de scores der er nævnt. Fra et blad. Du ved ikke rigtigt noget.

Og det konkluderer du "fakta" ud af. Det er problemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 19:54 
dRxL>
Hvor er det fedt, den her tråd dør aldrig. Indlæggene bliver bare længere og længere og beskyldningerne mere og mere personlige =)

P:R Soap. Yeah.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 19:56 
RJK >
Ja, den generelle opfattelse af Rare alle (vestlige) steder er meget positiv. Det er derfor, de er overvurderede.

Så du mener altså at selvom stort set alle andre (vestlige) folk er vild med deres spil så har du og Naiera gennemskuet at de er overvuderede fordi i ikke selv kan lide deres spil?


Og så passer det jo ikke det med at de (modsat andre udviklere?) kun eller for det meste kopierer andres spil. Ja Banjo ligner Mario 64, men ikke mere end SOTN ligner Super Metroid eller Gunstar Heroes ligner Contra.


På vestlige forums ser man masser af personer der mener Square er overvuderede, har derimod ikke set mange der påstår Rare er.
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 20:03, rettet 23/01-04 20:07 
RJK >
Nej, jeg er ikke med.

For du ved jo ikke om de pågældende spil har fået elendige anmeldelser alle andre steder. Du ved ikke hvad andre mener om dem. Du ved ikke andet, end de scores der er nævnt. Fra et blad. Du ved ikke rigtigt noget.

Og det konkluderer du "fakta" ud af. Det er problemet.

Du (RJK) ved jo åbenbart heller ikke at de faktisk alle blev modtaget godt. Dermed viser du at du ikke har styr på Rare's historie og ikke kan udtale dig om de er overvuderede eller ej.
OkottaOkottaSkrevet 23/01-04 20:09 
RJK >
For du ved jo ikke om de pågældende spil har fået elendige anmeldelser alle andre steder. Du ved ikke hvad andre mener om dem. Du ved ikke andet, end de scores der er nævnt. Fra et blad. Du ved ikke rigtigt noget.

Kogt helt ned for de langsomme :

Hvis den almene opfattelse er, at spillet er en klassiker, så er det en klassiker. Du er spil-nørd, RJK - du ved de ting.

Er den almene opfattelse at spillet IKKE er en klassiker, så er spillet ikke en klassiker. Du er stadig en spil-nørd, RJK - du ved stadig disse ting.

Og pak så dit ord kløven og bedre-videnhed rigtigt langt væk - det ER begyndt at blive trættende.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 23/01-04 20:10 
Bottles>
Så du mener altså at selvom stort set alle andre (vestlige) folk er vild med deres spil så har du og Naiera gennemskuet at de er overvuderede fordi i ikke selv kan lide deres spil?

Hvad er der I det, som du ikke forstår?

Det handler ikke om at "gennemskue" noget. At sige at noget er overvurderet, er at sige, at man ikke vurderer det ligeså højt som andre. Det er jo det, ordet betyder!

Rare vurderes højt i vesten. Meget højere end de har gjort sig fortjent til. Det mener jeg. Derfor er de efter min mening overvurderede.

Sådan er det. Ret simpelt.

Således må Okotta også gerne mene at Square er overvurderede. Jeg synes bare det er en ignorant mening at komme med, når der ikke er noget grundlag for denne vurdering. Hvilket er det jeg har forsøgt at forklare i den sammenhæng.

Sidder vi og har en 20 siders diskussion, fordi nogle ikke fatter, hvad vi diskuterer...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 20:23, rettet 23/01-04 20:23 
Okkota har givet mindst lige så gode grunde til hvorfor Square er overvuderet som du og Naiera har givet grunde til at Rare skulle være det.
Men hver eneste gang han skriver en begrundelse siger i jo bare det ikke passer. På samme måde er jeg uening i de negative ting i siger om RARE, så hvis vi bruger jeres logik har ingen af os givet en god begrundelse til hvorfor nogen af dem er overvuderede. Med mindre selvfølgelig i mener jeres personlige mening er mere "rigtig" end os andres.
JAAJAASkrevet 23/01-04 20:34, rettet 23/01-04 20:36 
dRxL >
Hvor er det fedt, den her tråd dør aldrig. Indlæggene bliver bare længere og længere og beskyldningerne mere og mere personlige =)


Ja, det holder hundrede :)

Mht. Rare's tidlige år, så lavede de under deres forrige navn, Ultimate, adskillige titler, som mange nok vil kalde udødelige klassikere (at jeg så aldrig selv faldt for dem i den helt store stil, er en anden sag). Alien 8, Sabre Wulf, Knight Lore, Jet Pac og hvad de ellers hed. Der er mange, og de blev regnet for at være i en klasse for sig.
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 20:40 
Bottles>
Okkota har givet mindst lige så gode grunde til hvorfor Square er overvuderet som du og Naiera har givet grunde til at Rare skulle være det.

Nej, det har han overhovedet ikke. Jeg ved ikke, hvorfor du læser alt på en anden måde, end det er skrevet, eller hvorfor du syntes Okottas udtalelser har været noget nær fornuftige, men prøv at starte med, at læse hele tråden igennem igen, og læs det der står, i stedet for det, du forestiller dig, der står.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 23/01-04 20:46 
Bottles>
Du (RJK) ved jo åbenbart heller ikke at de faktisk alle blev modtaget godt. Dermed viser du at du ikke har styr på Rare's historie og ikke kan udtale dig om de er overvuderede eller ej.

For det første har jeg ikke udtalt mig om det, så du ved intet om, hvad jeg ved på dette punkt.

Desuden har det ikke et klap med diskussionen at gøre. Om noget bidrager du - igen - til min pointe og ikke din egen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 20:52, rettet 23/01-04 20:53 
Bottles>
Okkota har givet mindst lige så gode grunde til hvorfor Square er overvuderet som du og Naiera har givet grunde til at Rare skulle være det.

Jeg tror faktisk ikke Okotta har givet en eneste god grund, nej. Det er korrekt, at jeg/vi ikke har givet mange forklaringer på hvorfor Rare ikke er så gode som andre gør dem til, men eftersom I Rare-fans konstant nægter at fortælle, hvad det er, som er så fantastisk ved Rare - så er det jo heller ikke nødvendigt. Jeg har forklaret hvorfor jeg ikke synes DKC-serien er udpræget god. Perfect Dark og GoldenEye holder jeg mig fra at kommentere i detaljer, da jeg ikke er den store ekspert i genren. Jeg venter bare på at I kommer med de mange andre højdepunkter fra Rare, så jeg kan kommentere dem...

Men hver eneste gang han skriver en begrundelse siger i jo bare det ikke passer.

Det er klart. De passer jo ikke. Sådan er det. Her er der i det mindste mange, der er enige med os. Hvis du er enig med nogle af Okottas ekstreme udtalelser her i tråden, så står du nok ret alene...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 23/01-04 20:55, rettet 23/01-04 20:56 
RJK >
Nej, jeg er ikke med.

For du ved jo ikke om de pågældende spil har fået elendige anmeldelser alle andre steder. Du ved ikke hvad andre mener om dem. Du ved ikke andet, end de scores der er nævnt. Fra et blad. Du ved ikke rigtigt noget.

Og det konkluderer du "fakta" ud af. Det er problemet.

Hvis man nu besøgte andre forummer engang imellem, så er det vel heller ikke svært at få et indblik i andres holdninger til spillet, vel?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 23/01-04 20:58 
Nej, det er fint, men har ikke noget med sagen at gøre. Pointen er at Okotta konkluderede spillenes kvaliteter alene ud fra én score.

Så har jeg sagt det to gange; så må alle kunne forstå det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 20:59 
RJK >
For det første har jeg ikke udtalt mig om det, så du ved intet om, hvad jeg ved på dette punkt.

Desuden har det ikke et klap med diskussionen at gøre. Om noget bidrager du - igen - til min pointe og ikke din egen.

Du har måske ikke sagt direkte at du ikke ved meget om dem, men det er MEGET tydeligt udfra dine udtalelser, f.eks:

"Fordi det er TRE anmeldelser! Én af hvert spil. Det er tyndt.

"WOW! Robot Wars fik 90% på Digiplay. Så er det konkluderet, at det er et fremragende spil."

See...?"

Hvis du var inde i tingene (og viste hvordan de blev modtaget) ville du jo bare have godtaget de tre spil istedet for at lave et stort nummer ud af han kun skrev 3 eksempler.
RJKRJKSkrevet 23/01-04 21:05 
Nej, jeg gider ærligt talt ikke forklare det for tredje gang. Hvis du partout vil misforstå alting, så er du jo i din gode ret til det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 21:10 
Skulle vi ikke lige tage den med ro? Det er spilsmag mod spilsmag! Det holder ligesom ikke : )

Synes Goldeneye er et kanon fps til N64, men vil selvfølgelig hellere have Chrono Trigger!

Men emnet (burde) handle om overvurderede udviklere.. Eller hvad : )
Home is where the hardware is..
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 21:14 
RJK >
Jeg tror faktisk ikke Okotta har givet en eneste god grund, nej. Det er korrekt, at jeg/vi ikke har givet mange forklaringer på hvorfor Rare ikke er så gode som andre gør dem til, men eftersom I Rare-fans konstant nægter at fortælle, hvad det er, som er så fantastisk ved Rare - så er det jo heller ikke nødvendigt. Jeg har forklaret hvorfor jeg ikke synes DKC-serien er udpræget god. Perfect Dark og GoldenEye holder jeg mig fra at kommentere i detaljer, da jeg ikke er den store ekspert i genren. Jeg venter bare på at I kommer med de mange andre højdepunkter fra Rare, så jeg kan kommentere dem...


Det der er så fantastik ved Rare er at de laver fantastiske spil. Hvad enten det er lyd, grafik, level design eller noget helt fjerde så er det stort set altid super godt.
Det er den generalle holdning, så det er jo i virkelighiden jer der skal fortælle os hvorfor vi tager fejl. Hvorfor skal vi prøve at bevise noget som allerede er accepteret af de fleste?
ABCDABCDSkrevet 23/01-04 21:16 
RJK >
Nej, jeg gider ærligt talt ikke forklare det for tredje gang. Hvis du partout vil misforstå alting, så er du jo i din gode ret til det...

Det virker jo til at være et standard svar fra dig hvergang vi beviser du har skrevet noget sludder.
TurricanTurricanSkrevet 23/01-04 21:23, rettet 23/01-04 23:48 
Psygnosis

De pakker lortegameplay ind i fed grafik og det holder bare ikke til en skid andet end en hurtig overstået imponator effekt. Jeg synes altid at de er blevet rost til skyerne, og derfor synes jeg at de er vildt overvurderede.

Det er måske ikke så relevant som diskutionerne om de spiludviklere som er dominerende lige nu, men det er det eneste jeg kan finde på. Jeg bryder mig f.eks. ikke specielt om Square, men kan ikke synes at de er overvurderede da min nærmeste gamer omkreds deler min holdning til deres kvaliteter mere eller mindre.
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 21:34 
Bottles>
Det virker jo til at være et standard svar fra dig hvergang vi beviser du har skrevet noget sludder.

Hvis der er nogen der sludrer her, er det dig. Du misforstår konstant ting, der bliver lagt meget simpelt ud for dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 23/01-04 22:39 
Jeg er altså heller ikke for imponeret af de analytiske evner og kendskab til spilhistorien som Bottles lægger for dagen.

Gunstar Heroes ligner Contra

Ja, fordi Gunstar Heroes var det første spil det tidligere konami udviklerhold der havde stået for Contra serien lavede efter de brød ud og formede treasure.

Når det er sagt så skal det også lige nævnes at Gunstar Heroes på trods af at det i udgangspunktet er en platformer forstår at hæve sig op på et plan hvor genialitet og egenart er de eneste identitetsmarkører der tages alvorligt.
Contra serien er dygtigt håndværk, men så heller ikke mere, og kan ikke sammenlignes med Gunstar Heroes i mekanik, tempo eller tematik.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OmenOmenSkrevet 23/01-04 23:09, rettet 23/01-04 23:10 
Jeg ved nu ikke om jeg er heeeeeeeelt enig med den holdning, ihvertfald synes jeg Hard Corps gør et gævt forsøg.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 23/01-04 23:18 
Det første jeg tænkte da jeg så Hard Corps var også at det måtte være de samme udviklere der havde lavet Gunstar Heroes, men man skal ikke have spillet det ret længe før man indser at der kun er tale om kosmetiske ligheder (her tænker jeg primært på de pyrotekniske effekter). Når vi snakker spillemekanik og interaktion med fjender og landskab taler vi to vidt forskellige spil.

Der er også det problem ved sammenligningen at Hard Corps udkom efter Gunstar Heroes, men det er måske kun i vesten at det er tilfældet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 23/01-04 23:35, rettet 23/01-04 23:36 
Seneste indlæg fra Okotta er blevet slettet. Reglerne for persontilsvining (bl.a.) er ikke overholdt.

Debatten kan sagtens fortsætte - men kun sålænge reglerne overholdes.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 23/01-04 23:39, rettet 23/01-04 23:39 
Turrican>
Psyknosis.

Psygnosis var vel egentligt tre udviklerhold?

DMA Design (nu Rockstar - et eller andet)
Reflections (stadig Reflections)
Psygnosis (nu Studio Liverpool)

DMA Design har jo lavet nogle af de vigtigste spil i historie som Lemmings og GTA-serien. Jeg husker også med glæde Menace. Ret gode.

Jeg kan ikke rigtigt huske hvad præcist selve Psygnosis lavede, men siden blev det jo til bl.a. Wipeout-serien. Jeg mener også de stod bag Discworld-serien. Ganske gode.

Og så er der Reflections. Det er vist dem med det meste skidt. Det var dem med Awesome og de første Beast. Vist også Destruction Derby og så Driver-serien. Dem vil jeg gerne gå med til er overvurderede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 23:54, rettet 23/01-04 23:57 
Bottles>
Hvad enten det er lyd, grafik, level design eller noget helt fjerde så er det stort set altid super godt.
Det er den generalle holdning, så det er jo i virkelighiden jer der skal fortælle os hvorfor vi tager fejl.

Jeg har jo egentligt forklaret det. De ting de har lavet efter N64 har været skuffende og nærmest middelmådige spil (selv har jeg kun spillet Star Fox Adventures, men det var i hvert fald en stor skuffelse - derudover tror jeg på anmeldelserne hvad angår Ghoulies).

Af de spil de lavede før N64 mener jeg ikke nogen af dem holder i dag. Ud fra hvad jeg har spillet og hvad jeg kender til. DKC var vel det bedste bud, men som forklaret synes jeg ikke det er et specielt godt platformspil/serie. Jeg venter stadig på forklaringer om, hvilke af de andre gamle Rare-spil der er fantastiske. For der må jo være en helt masse.

Hvad angår deres N64-produktion, så er det klart deres højdepunkt, som jeg vurderer det. Jeg har stor sympati for GoldenEye, men det er i sidste ende et FPS og har således svært ved at gøre det helt store indtryk på mig. Helt sikkert godt for sin tid, men stadig bare et FPS. Perfect Dark kunne jeg aldrig få mig selv til at spille seriøst på grund af dårlig framerate. Conker har selvfølgelig en fantastisk humor og er et meget bemærkelsesværdigt spil - i hvert fald på de overfladiske punkter. Banjo-spillene kan jeg godt lide, omend jeg blankt foretrækker Mario 64, hvis det skal være den stil. Jet Force Gemini og Donkey Kong Country er for mig at se bare middelmådige-middelgode spil. De to Mario Kart-agtige spil har jeg svært ved at se udskiller sig og Killer Instinct-serien er vel svær at tage rigtig alvorlig i forhold til bedre kampspil. Blast Corps har jeg vist ikke spillet.

Det giver en håndfulde middelgode og gode spil. Ingen jeg vil betegne som fantastiske - vel ikke engang tæt på. Forskellen op til hvad Square har produceret af perler gennem tiden er meget stor. Umiddelbart vurderet er der heller ingen af titler, som rigtigt bidrager noget nyt til mediet. Måske GoldenEye, men jeg ved for lidt om genren til at kunne sige det præcist.

Og så fik jeg gentaget mig selv endnu engang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 24/01-04 01:10 
RJK >

Tror du det er for sjov og for min egen fornøjelses skyld, at jeg fortæller hvorfor jeg ikke gider spille deres (Squares) spil? Det ku' slet ikke være fordi jeg føler mig skuffet over deres spil, EFTER at ha' spillet nogle stykker af dem?

Satser du seriøst på, at jeg har fundet på det hele - at alle mine kritikpunkter, udi hvad jeg mener er Squares inkompetence, bare er noget jeg skriver? Det har ikke krydset din hjerne, at hvis jeg synes og syntes, at FF spillene var noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har spillet, at jeg faktisk ville fortælle NØJAGTIGT HVOR FANTASTISKE OG GENIALE JEG MENER SPILLENE ER OG VAR.

Naiera >

"Du ved ikke hvad du snakker om.", "Når du ikke har spillet spillene, har du overhovedet intet at sige i den sag.", "enhver fornuftig person med bare en smule kendskab til branchen, vil sige EA", og "Hvis du bare ville starte en diskussion om den mest overvurderede udvikler, havde du ikke valgt Square." - bare for at nævne et par af guldkornene fra tråden, hvor Naiera selv synes han begrunder og argumenterer - for lige at sætte det i perspektiv, at det da ku' være rigtigt fedt, om ALLE argumenterede.

RJK >

"Pointen er at Okotta konkluderede spillenes kvaliteter alene ud fra én score."

Nej jeg gjorde ikke, og fat det dog så snart.

Det er jo f..... som at slå i en dyne det her.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 24/01-04 01:28, rettet 24/01-04 01:32 
Okotta >
Det har ikke krydset din hjerne, at hvis jeg synes og syntes, at FF spillene var noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har spillet, at jeg faktisk ville fortælle NØJAGTIGT HVOR FANTASTISKE OG GENIALE JEG MENER SPILLENE ER OG VAR.

Giver det ikke sig selv, hvorfor "folk" opponerer mod de fleste af dine kritikpunkter?

Du har flere gange på det her forum udtalt, at du ikke er særlig meget til RPG´er.
Du har i denne tråd skrevet, at FF VIII er det eneste FF, du har spillet meget. De andre har du, i følge dig selv, "set" eller spillet, "lidt".

Personligt synes ikke, det berettiger dig til at stemple Square, som en overvurderet udvikler.
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig