X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest overvurderede udvikler


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 18:10 
Hvad er jeres bud på den mest overvurderede spil-udvikler?

Overvurderet, f.eks i den forstand, at de laver spil som folk køber en masse, men som man godt ved, inderst inde, slet ikke er så fantastiske når det kommer til stykket, for spillene indeholder ingen nytænkning og/eller nye gameplay elementer = Det er bare mere af det samme, igen, og igen, og igen...osv osv.

Jeg ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
CronossCronossSkrevet 21/01-04 17:41, rettet 21/01-04 17:42 
Okotta ->
Jeg har vist uddybet ganske mange gange at jeg ikke mener at du har styr på Final Fantasy serien. At du samtidig slet ikke har forstand på RPG's generelt er en anden snak.

Når du, efter denne ekstremt lange diskussion, stadigvæk mener at du har fuldstændigt styr på FF-serien, så kig på mine, RJK's og resten af de folk der har fortalt dig hvordan tingene hænger sammens indlæg.

Det er fair nok at have en mening, men det er ikke fair at have en ubegrundet mening.
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 18:17 
Jeg har aldrig sagt at jeg har fuldstændig styr på FF serien - det er heller ikke engang det som er pointen.

Derudover aner jeg stort set intet om RPG's generelt - hvilket jeg heller ikke mener jeg har lagt skjul på.

Hvad jeg dog mener er - well - det står allerede i tråden.

Der er iøvrigt intet af det mange af jer har sagt, om FF, som pludseligt er blevet fakta, bare fordi I siger det er sådan - husk venligst på det. Og husk venligst samtidigt på, at grunden til jeg synes Square er overvurderet er, at deres spil bare ligner hinanden, både hvad angår gameplay elementer samt den tekniske side af sagen - det er MIN mening. I kan ha' jeres, men det betyder ikke at I har ret.

Hvis I vil ha' ret, så kan I komme med fakta, ellers er det ligegyldigt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 21/01-04 18:24, rettet 21/01-04 18:25 
Okotta>
grunden til jeg synes Square er overvurderet er, at deres spil bare ligner hinanden

Sjovt nok har vi endnu ikke hørt dig fortælle om de mange ikke-FF-spil fra Square, som du har prøvet...

Derudover aner jeg stort set intet om RPG's generelt

Hvordan er du så egentligt berettiget til at sige, at det ene RPG er magen til det andet...? Én der aldrig nogensinde har prøvet andre computerspil vil vel også sige: Out Run er det samme som Project Gotham Racing 2 - man styrer bare en rød bil. Wolfenstein det samme som Halo - man render bare rundt og skyder folk ned. Og mange andre gode eksempler. Dem der kender mere til tingene er godt klar over, at det er noget snævertsynet ævl. Og der har vi hele kernen i det problematiske i din kritik...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 21/01-04 18:28, rettet 21/01-04 18:28 
Det er klart du har opgivet det er lettere end at indrømme at du tog fejl.

Mht. Castlevania så havde jeg ikke tænkt på at Legends udkom så sent. Det jeg mente var at nogenlunde omkring skiftet til 16 bit har de generalt mistet udfordringen og derfor dur det ikke rigtigt som et argument for hvorfor spil som Super Castlevania og HOD er gode.
RJKRJKSkrevet 21/01-04 18:39, rettet 21/01-04 18:43 
Det er lettere end at prøve at overbevise dig om meningen i det jeg har skrevet, ja...

Som sagt er jeg ikke Castlevania-ekspert. Jeg finder spillene (sans Aria - har desværre ikke spillet Harmony) mere udfordrende end DKC-serien. Men det kan da godt være, at jeg bare er elendig til Castlevania-spillene... Ikke at jeg er god til DKC - men når jeg dør i det, er det typisk pga. den dårlige styring eller den decideret elendige kollisionsdetektion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 18:57 
RJK >
Sjovt nok har vi endnu ikke hørt dig fortælle om de mange ikke-FF-spil fra Square, som du har prøvet...

Jeg snakker ikke om Square's andre spil, da de ikke er interessante i diskussionen, og da jeg ikke spiller dem - jeg snakker om FF og hvorfor jeg mener DEN serie er overvurderet, udfra de titler i serien jeg har spillet og set.

Af samme grund er jeg berettiget til at sige, at det og det RPG er magen til det andet, fordi jeg kun snakker om de af spillene jeg selv har set og spillet; Hvis jeg synes de ligner hinanden, så skriver jeg de ligner hinanden.

Jeg vil gerne gi' dig - hvis det er det du konstant hinter mod - at mit allerførste indlæg i tråden, måske var lidt grovt, da det skærer ALLE Square spil over én kam; Hvilket dog ikke var meningen det skulle - det skulle såmænd bare fortælle hvorfor jeg synes, at Square's FF spil er overvurderede - udfra det jeg har prøvet, hvor 3 spil lignede hinanden, samt de andre jeg har set, som OSSE lignede hinanden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 21/01-04 19:12 
Og ud fra den betragtning har du så lige generaliseret stort set alle japanske RPG's.

Det er fint hvis du ikke kan lide genren, men det har jo intet med Square-Enix at gøre.
RJKRJKSkrevet 21/01-04 19:16 
Okotta>
Jeg snakker ikke om Square's andre spil, da de ikke er interessante i diskussionen

90% af Squares spil er ikke interessante i en diskussion om hvorvidt Square er en overvurderet udvikler...?

Okay...

...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 21/01-04 19:21 
Cronoss>
Nej, men du har jo heller ikke spillet dem.

Hav lige styr på dine facts makker!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 21/01-04 19:26 
Naiera ->

Istedet for at sige det, burde du nok sige "Ja, jeg HAR spillet Fifa 2004 i over 5 timer, og ja jeg KAN rent faktisk bedømme det".
Det gør du ikke, så det beviser nok for mig.
NaieraNaieraSkrevet 21/01-04 19:45, rettet 21/01-04 19:46 
Cronoss ->

Hvorfor er du muggen? Jeg har spillet rigeligt med FIFA 97 til og med 2001. Der var ingen der sagde vi kun snakkede om 2004.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 21/01-04 19:48 
Nej, men vi snakker om udviklingen af en serie.
Det er klart at man må se serien i det brede perspektiv.
NaieraNaieraSkrevet 21/01-04 19:50 
Søgaard>
7 er vel blot lidt over middel!

Bestemt ikke. Hvad er middel så? 6? Hvorfor ikke fem?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 21/01-04 19:51 
Cronoss>
Nej, men vi snakker om udviklingen af en serie.

Snakker vi om udviklingen af en serie!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 21/01-04 20:38 
Du snakker om Fifa. Ikke Fifa et-eller-andet tal, og så må man da gå ud fra at du taler om serien
HVIS du havde spillet de spil du nævner, ville du også vide at Fifa 97 er crappy, Fifa 98-2000 er rigtigt gode, Fifa 2001 er godt men har een graverende fejl, Fifa 2002 er halvskidt, Fifa 2003 er dårligt, og Fifa 2004 er rigtigt godt
JoachimMAJoachimMASkrevet 21/01-04 21:30 
Jeg synes Capcom i den senere tid er stærkt overvurderet (og nu tænker jeg ikke historisk set, men her de seneste par år). Jeg er blevet skuffet de seneste par gange jeg har købt et capcom spil, bl.a. Devil May Cry 2, Resident evil Zero (og til dels Resident Evil Remake), PN03 og Chaos Legion synes jeg var ret middelmådige. Det eneste lyspunkt i den seneste tid må vel være Viewtiful Joe. Man må håbe på at de kan rejse sig igen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 21:33 
RJK >
90% af Squares spil er ikke interessante i en diskussion om hvorvidt Square er en overvurderet udvikler...?

Jeg synes Square's FF serie er noget bras - derfor synes jeg de er overvurderet.

Square laver ikke spil - de laver interaktiv underholdning, hvor det handler om at "press X on everything", se lidt lækkert CGI, og så ellers underholde sig selv med nogle random encounters, li'som i alle de foregående FF spil.

Sådan et spil udgiver Square hvert og/eller hver andet år, og folk har endnu ikke fundet ud af, at det bare er patches og Expansion Discs firmaet laver - og lidt ligner EA på dette punkt.

Hvor sammenligningen med EA holder op er, at EA laver flere - og flere forskellige spil - end Square, og derfor faktisk ikke kan benævnes som den mest overvurderede udvikler - den pris har Square fået...af mig - for det er min tråd, så rend mig.

Woo hoo - nu behøver jeg ikke skrive mere i denne "diskussion".

Barnligt? Måske, men jeg gider ikke skrive og høre mere om Square - dem ka' I ha' for jer selv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/01-04 21:36 
Karakter-skalaen vi snakker om er vel 1-10. Da tallet imellem (middel) ville være 5.5 må det jo være 5 eller 6. 7 er vel lidt over både 5 og 6. Men pointen var ikke, at det skulle gå op i hovedregning.

Det var for at fortælle at EA ikke har smidt noget på gaden, jeg kan nævne udover FIFA-serien, samt de andre sportserier og dem synes jeg ikke er specielt overvurderet, det er et mainstream produkt, som nogle gange har været ok gode, andre gange til grin.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 21/01-04 21:41 
Cronoss>
HVIS du havde spillet de spil du nævner, ville du også vide at Fifa 97 er crappy, Fifa 98-2000 er rigtigt gode, Fifa 2001 er godt men har een graverende fejl, Fifa 2002 er halvskidt, Fifa 2003 er dårligt, og Fifa 2004 er rigtigt godt

OK, så HVIS du havde spillet FFX, ville du også vide, at det var pissehamrende godt?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 21/01-04 21:55 
Okotta>
Square laver ikke spil

Og der fik vi så ekspertudtalelsen. For med din store viden der strækker sig over at have spillet hele to Final Fantasy-spil og set et par mere, så ved du jo alt om Squares samlede spilproduktion og er således fuldt ud i stand til at kunne afsige denne dom.

Men jeg behøver vel dårligt svare mere, efter du netop har undergravet din sidste rest af troværdighed...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 21/01-04 21:57 
Griberg >
Uhh, den med Square lægger vist op til debat.

Hmm... :-)
JAAJAASkrevet 21/01-04 22:08 
Naiera >
OK, så HVIS du havde spillet FFX, ville du også vide, at det var pissehamrende godt?

Ikke hvis han har bare nogenlunde god smag hvad angår Final Fantasy spil :P

Det var nu ikke det, der var hovedårsagen til, at jeg loggede ind. Næ, hovedårsagen var, at Okotta nu er så langt ude, at jeg slet ikke kan forstå det, og jeg må derfor stille spørgsmålet: Hvad sker der? Hvis du bare er ligeglad med, hvad folk mener om dine udtalelser, hvorfor så komme her? Du gør det jo nærmest umuligt for dig selv, nogensinde at blive taget alvorligt her igen. På et tidspunkt kunne jeg forholde mig løst til nogle få af de ting, du har sagt her i tråden, men nu er det hele bare løbet ud i ren og dybt ligegyldig stupiditet.
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 22:30 
RJK >
Men jeg behøver vel dårligt svare mere, efter du netop har undergravet din sidste rest af troværdighed...

Troværdighed? Fordi jeg ikke kan li' Square's spil og fortæller dig og alle andre det, og fordi jeg mener deres spil mere er interaktiv underholdning?

Det var sgu en sjov måde du argumenterer på der - det må vi prøve igen, en anden gang.

Prøv, evt. sammen med Naiera, at lave en tråd om hvor overvurderet I synes Halo er - så ta'r vi en diskussion der.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 22:40 
JAA >
På et tidspunkt kunne jeg forholde mig løst til nogle få af de ting, du har sagt her i tråden, men nu er det hele bare løbet ud i ren og dybt ligegyldig stupiditet.

Det er en sjov tråd den her - jeg fortæller jer såmænd bare at jeg ikke bryder mig synderligt om Square's FF spil, samt HVORFOR jeg ikke bryder mig om dem; Men det er vist ilde set, at man har de holdninger til Square - men ikke til andre udviklere...eller? Andre udviklere må man godt lade være med at være rigtigt glade for? Det er bare de japanske udviklere man skal lade være med at kritisere? Aah - I get it.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/01-04 23:00 
Wow! Prøv lige at læs denne tråd - Det er faktisk good stuff!

;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 21/01-04 23:22, rettet 21/01-04 23:23 
Man kan ikke bruge som argument for hvorfor Square skulle være den mest overvurderede udvikler at de ikke laver spil men interaktiv underholdning. Selvom vi accepterer at det er sådan det forholder sig (og det gør jeg gerne) er de så vidt jeg har forstået ualmindeligt dygtige til at producere det de nu laver. Gang på gang overgår de folks (altså deres målgruppe) forventninger, og så kan man vel ikke kalde dem overvurderede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 21/01-04 23:48 
Deres målgruppe - og det gælder jo for et hvilketsomhelst firmas målgruppe - vil ikke synes firmaet er overvurderet, for de er jo netop dem firmaet henvender sig til. Selvfølgelig kan de synes firmaet ikke helt lever op til forventningerne hele tiden, men det er vel meget normalt. Hvis man ingen fejl kan finde ved en udvikler - INGEN fejl overhovedet - så er det man tangerer en fanboy.

Så nej - Square's målgruppe vil nok ikke synes Square er overvurderet.

Men alle dem som har spillet deres spil flygtigt, og aldrig "forstod" deres spil, har mulighed for at synes de er overvurderet, netop fordi de ikke blev forblændede af alt "the fireworks"
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 21/01-04 23:55 
Okotta ->

Du er altså nødt til at svare på min konkludering af at du altså mener at alle japanske rollespil er dårlige fordi de ikke udvikler sig overhovedet.

Eftersom at langt de fleste japanske rollespil indeholder de kritikpunkter som du har overfor FF-serien, så må alle japanske rollespil jo være dårlige?
jaesjaesSkrevet 21/01-04 23:57, rettet 21/01-04 23:58 
Okotta:
Hvor længe har du "set" eller spillet, de forskellige FF-spil?

Hvor fra har du "set" eller spillet dem. Fra starten eller ca. hvor langt inde i spillet?

Grunden til jeg spørger er, at nogle af FF-spillene starter temmelig langsomt op, eller har mere eller mindre lange passager, man med rette kan kalde interaktive film...
OkottaOkottaSkrevet 22/01-04 00:02 
Cronoss >
Eftersom at langt de fleste japanske rollespil indeholder de kritikpunkter som du har overfor FF-serien, så må alle japanske rollespil jo være dårlige?

Måske jeg vil synes de er dårlige, hvis de er skåret over "Final Fantasy skabelonen". Og alle andre som heller ikke bryder sig om ovennævnte skabelon, vil måske osse synes det.

Jeg er begyndt at interessere mig for action rpg's - Baldur's Gate: DA f.eks; Tror jeg holder mig til den type af spillene.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 22/01-04 00:05 
jaes >
Okotta:
Hvor længe har du "set" eller spillet, de forskellige FF-spil?

Jeg gennemførte faktisk næsten FF VIII, inden jeg bare blev helt træt af det, og ikke gad mere.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 22/01-04 00:18, rettet 22/01-04 00:51 
Ja, men hvad med de andre? :)

Hvis det kun er et par timer eller tre, vil jeg ikke mene du har nok grundlag for at vurdere dem.
De fleste rollespil, og specielt FF-serien, kræver at man spiller eller kigger over skulderen en del tid, for at få et ordenligt indblik i opbygningen.
OkottaOkottaSkrevet 22/01-04 00:36 
De andre spillede jeg lidt (mest VII'eren), men gad dem bare ikke til sidst - de kedede mig, og jeg ville ikke ha' at de kedede mig....men det gjorde de.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MadsMadsSkrevet 22/01-04 00:48 
Okay, dvs. den genre er bare ikke noget for dig, then leave it for them RPG-gamers.

Tennisspilleren har nok også svært ved at overbevise fodboldspilleren om hvad der er godt i hans spil, men gør det så tennis til et dårligt spil fordi fodboldspilleren ikke kan lide det?

(Var det et EOD jeg hørte dér?)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
WehnerWehnerSkrevet 22/01-04 00:53 
Naiera >
Søgaard>
7 er vel blot lidt over middel!

Bestemt ikke. Hvad er middel så? 6? Hvorfor ikke fem?

Hvis vi arbejder med en karakterskala på 1-10, så er middel 5,5. Ved helt normal matematisk afrunding vil det sige, at en middelkarakter er seks. Eftersom syv er den næste karakter opad på skalaen, må den jo så betegnes som lidt over middel. Bestemt ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 01:00 
Som jeg også har skrevet tidligere i dette emne : )
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 22/01-04 08:48, rettet 22/01-04 08:49 
Anmelderes udnyttelse af karakter-skalaer skulle generelt have en ordentlig røvfuld, og jeg er ligeglad med hvad matematikken siger. 10 ud af 10 er jo heller ikke det samme som 100 %, i den her forbindelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 14:38 
Hvorfor ikke?

10/10 er jo det maksimale = 100%

Også derfor */10 skalaen generelt er dårlig.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 22/01-04 14:50 
Det har vi været inde på nogle gange før...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 15:02 
Ved jeg så ikke.. Har ikke været herinde i et ½ år :/
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 22/01-04 15:11 
10 ud af 10 er 100% ligegyldigt hvordan du vender og drejer det. Det kan så diskuteres hvad selve tallene betyder på en karakter skala.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 15:18 
Godt så : )
Home is where the hardware is..
Mr. MCMr. MCSkrevet 22/01-04 17:12 
Okotta >
Hvad er jeres bud på den mest overvurderede spil-udvikler, og hvorfor?

Nintendo og EA.

Begge udviklere står i stampe og har vel egentligt gjort det i efterhånden mange år.
Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 17:17 
Well, jeg synes Nintendo laver nogle fede titler.. Er aldrig blevet direkte skuffet!
Home is where the hardware is..
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 12:16 
RJK >
Det er kun på Playright at Square er så overvuderet.

Fx japanerne hader Square og synes de er elendige til at lave spil...? ;p


Den citering holder ikke. Jeg skrev:"Det er kun på Playright at Square er så overvuderet. Kigger man andre (vestlige) steder står de højt"

Så vælger du at citere et lille uddrag af argumentet. Jeg skrev altså VESTLIGE.

RJK >
Men lad os fx kigge lidt statistik på Vurder-sektionen. Tre spil i Top 5 er fra Square. Chrono Trigger, FFVI og FFVII. Hvilke af de titler hører ikke til blandt de bedste spil? Eller: hvilke tre titler fra Rare er på samme niveau?

Jeg mener ikke at der er nogen pointe i at kigge på statistik, men hvis du mener at det tjener et højere formål, så lad os da gøre det.

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

Her er et uddrag over de højest rankede spil i verden ifølge Gamerankings. Bemærk at Rare har 2 spil på top tyve(GE/PD), mens Square slet ikke er repræsenteret før nr 37.

Grunden til at jeg helst ikke vil kigge på sådanne tabeller er, at visse anmeldere slet ikke kan holde benene på jorden, når der kommer nye/hypede produkter. Det ses bl.a. ved DKC, som var overvuderet, men stadig et godt spil. 8/10 ville have været den rigtige karakter.

RJK >
Bemærkelsesværdigt, at faktisk alle Rares såkaldt fantastiske spil var til N64, mens deres titler til de andre platforme generelt er nærmere middelmådige

Det passer jo ikke. Ultimate PtG var højt rangerede i de tidlige år, omend de selvfølgelig ikke havde samme høje salgstal, som da de kom under Nintendo. Det samme kan siges om mange af deres Nes titler. Titler som Solar Jetman(95% Mean Machines), Snake Rattle'N'Roll(93%CVG), Battletoads(94%) viser at Rare har haft flere velmodtagede spil, før deres partnerskab med Nintendo. De har selvfølgelig lavet utroligt mange titler, osse meget bras, men de har været højtrangerede i lang til.

Lad mig sige det på en anden måde. Jeg tror ikke at du har haft Spectrum, da du var yngre, for var man gamer i besiddelse af en Spectrum, så kendte man Ultimate PtG. Spil som ihvertfald Rare selv ikke har glemt, se bare Ghoulies...

RJK >
2. FF er et koncept, som Square selv har udviklet.

Nu er konceptet blevet udviklet gennem mange år, af flere forskellige udviklere, så det kan altid diskuteres. Sega, Square, Enix og andre har været med til at lave den genre. Men Dragon Quest kom før Final Fantasy.

RJK >
Det må du simpelthen uddybe. Hvordan er det lige, at Squares spil er lette at lave (i forhold til andres)? Rollespil bliver generelt opfattet som den mest krævende genre at lave, men du må jo mene noget andet.

Grunden til at spillene tager lang tid at lave, er at de er meget store. De tager også mange timer at gennemføre. Det viser dog kun at de koster mange penge, hvilket jeg hele tiden har påstådet.

Kigger man på selve opbygningen af spillene, er de som oftest opbygget efter den samme japanske RPG skabelon. Hvilket vil sige at Square skal lave en ny historie, ny musik og forbedre grafikken lidt. Næppe det mest krævende, når man tager de penge der bliver brugt på spillene i betragtning.

Derfor er det også så meget mere sørgeligt at se hvor dårlige historierne er i Squares spil gang på gang. Vagrant Story kan gå an, men alt andet er vel lidt under middel, som det bedste, hvis man sammenligner med andre medier.

Musikken og grafikken kan tage lidt kreativ energi, men Squares håndværkere har efterhånden så stor rutine, at jeg tror at de kan spytte det meste ud i metervis.

Det er vel egenglig mit argument for at spillene er lette at lave. At de ikke kræver megen nytænkning. Som oftest skal de ikke tænke (meget)på elementer som AI og dynamik, da spillet bliver trukket af sted af forudbestemte snore.

Jeg burde måske gå dybere ind i spillene og begynde at snakke om enkelt elementer som Puzzles(tænk på templerne i FFX...), men det hele kan vel opsumeres i følgende spørgsmål:FF7 undtaget, hvornår blev man så sidst overrasket over hvordan et Square spil var opbygget?

Har du svært ved at forstille dig hvordan FF12 bliver at spille?

Nej, vel. Fordi der er så lidt nyt i dem, er det let at forstille sig spillet. Ligesom at det er let for Square at opbygge!

RJK > At jeg generelt bedre kan lide japanske end vestlige spil har intet at gøre med, at de er japanske eller vestlige. Det er bare en konsekvens af, at japanske spil generelt bare er bedre end vestlige...

Du burde ikke være så snæversynet. Vestlige og japanske spil kan være gode på hver deres måder.

Ja, Final Fantasy og Skies of Arcadia er gode, men det er Morrowind og Knights of the Old Republic også. På hver deres måder.

Okotta >
På PSOne ligner grafikmotoren sig selv, igennem flere af spillene, og på PS2 ligner grafikmotoren sig selv, igennem flere af spillene.

Nogle ting bliver forbedret, andre ting genbrugt. Der er ret stor forskel mellem 7 og 8, men ikke mellem 8 og 9 efter min mening.

Men du har selvfølgelig ret i at mange elementer bliver genbrugt. Men i og med at spillene lever på den nye historie, artwork og musik, synes jeg ikke at det gør så meget, som i mange andre spil.

Cronoss >
DKC er ret middelmådigt fordi styringen ikke er stram, og fordi spillet er trivielt og generelt bare en dårlig platformer.

I overdriver. Ligeså meget som det er blevet en mærkesag at hylde Square, synes det at være blevet en mærkesag at rakke på Rare og i særdeledeshed DKC.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 12:23 
bede-x>

Nej, vel. Fordi der er så lidt nyt i dem, er det let at forstille sig spillet.

Dårligt eksempel! Nu har de jo lige præcis sagt, at FFXII bliver meget anderledes, og kampsystemet skulle indeholde f.eks. Vagrant Story-elementer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 12:23 
RJK >
Bemærkelsesværdigt, at faktisk alle Rares såkaldt fantastiske spil var til N64, mens deres titler til de andre platforme generelt er nærmere middelmådige

Nu har jeg vist ovenovet at det ikke er tilfældet, men jeg vil gerne lige påpege enkelt ting som gav Rare stjerne status fra midt halvfemserne og fremefter.

Som jeg allerede har skrevet, mener jeg at penge er ligeså vigtig i spilproduktion som diverse kreative individer og med sit partnerskab med Nintendo i 1995 blev Rares udviklingsmønstre ændret. De havde længere tid, flere penge og fik bedre eksponering, hvilket kan være en af grundene til at man fik øjnene mere op for dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 12:25 
Naiera >
Dårligt eksempel! Nu har de jo lige præcis sagt, at FFXII bliver meget anderledes, og kampsystemet skulle indeholde f.eks. Vagrant Story-elementer.

1. Lad os bedømme det når vi ser det.

2. Skulle det være rigtigt, illustrerer det netop min pointe omkring resten af serien ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 12:34 
bede-x>
1. Lad os bedømme det når vi ser det.

Det kunne du jo så sige til dig selv ;) (I det du jo havde bedømt det forud for den kommentar jeg citerede)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 12:46 
Min mening var ikke at bedømme FF12, men at illustrere hvor lette de er at opbygge. Hvis nu FF12 viser sig at være anderledes, underbygger det bare min pointe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig