X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest overvurderede udvikler


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 18:10 
Hvad er jeres bud på den mest overvurderede spil-udvikler?

Overvurderet, f.eks i den forstand, at de laver spil som folk køber en masse, men som man godt ved, inderst inde, slet ikke er så fantastiske når det kommer til stykket, for spillene indeholder ingen nytænkning og/eller nye gameplay elementer = Det er bare mere af det samme, igen, og igen, og igen...osv osv.

Jeg ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
OmenOmenSkrevet 05/01-04 20:55 
Rites >
Omen; Det betyder faktisk kun at han har et bredere grundlag for sammenligning, det vil gøre hans udtalelse mere erfaren.

Selvfølgeligt gør det det, men det er jo ikke det Naiera skriver.

Nu er det jo ikke dig, der har gennemført FF7, 8, 9, 10 og nu også 10-2. Du ved ikke hvad du snakker om...

Naiera giver udtryk for at fordi han har spillet de nævnte spil, er hans mening mere rigtig end hvad Okotta skriver, på trods af at Naeira ikke på noget tidspunkt kommer med noget argument.

Senere beviser han igen at han stadig ikke har indset hvad det hele handler om:
For FF-spillene alene, er jo lige præcis IKKE det samme, igen og igen, som Okotta skriver.

Dette er en personlig påstand, skrevet ud fra Naieras præferencer men har som sådan ingenting at gøre i en diskussion. Naiera er endnu ikke kommet med noget konstruktivt til diskussionen, men har kun formået at blive pisset af over Okottas meninger, ganske som jeg skrev tidligere.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 05/01-04 21:00, rettet 05/01-04 21:01 
dRxL >
Hej det minder mig om de år hvor RJK spillede helt vildt meget Fifa på PSX =)

Folk gad jo ikke at spille SWOS eller Goal med mig... :-/

Det jeg egentligt ville sige var, at fordi noget sælger godt, så er det da ikke nødvendigvis "vurderet højt". Der er da masser af ting, som folk bruger tid og penge på, selvom de ikke synes, at det er mesterværker. Det er da sjældent at folk påstår, at FIFA, Medal Of Honor eller Need For Speed er fantastiske spil. De er bare jævnt gode og appellerer bredt. Måske er jeg bare i de "forkerte" omgangskredse...

Rare, Square Enix, Konami, Sega, Nintendo, Blizzard, Bioware, id, Bungie er nærmere nogle af de udviklere, som er højt vurderede. Så det er vel kun den slags, der rigtigt kan være overvurderede.

Derfra må det jo så være op til den enkelte, hvor gode de synes de er, i forvejen til den status de har. Jeg synes selvfølgelig det er plat at gå efter et firma, hvis spil man overhovedet ikke er i målgruppen for. Jeg vil da fx ikke kalde Blizzard overvurderet, selvom jeg ikke har interesse i nogen af deres spil. Det er jo åbenlyst for alle, at de laver kvalitet. Det kan man vel se, selvom man ikke er i målgruppen.

(Ligesom Square...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 21:00, rettet 05/01-04 21:06 
Omen, hvad er det lige, jeg skal sige? Det er jo et faktum, at spillene ikke er det samme?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 21:05 
RJK >
Jeg synes selvfølgelig det er plat at gå efter et firma, hvis spil man overhovedet ikke er i målgruppen for.

OK, vi er alle ligeså platte, som Okotta... Eller nej!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 05/01-04 21:08 
Bare mig, eller er dette ved at blive personligt? Skulle du ikke tage at give dig selv en henstilling, Naiera?
dRxLdRxLSkrevet 05/01-04 21:09 
Naiera >
Omen, hvad er det lige, jeg skal sige? Det er jo et faktum, at spillene ikke er det samme?

Så må du jo kunne komme med eksempler på hvordan de adskiller sig fra hinanden. Jeg ser frem til at få det forklaret. Ikke mht. historierne, som jeg jo er ligeglad med, men mht. spillemekanikken og interaktionen med den skabte verden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 21:11 
Hvis du er ligeglad med historien og personerne, så er det jo klart, at de ikke er forskellige nok til dig. Det har RJK jo været inde på. Når du hader RPG'er og er imod at få fortalt en historie, kan vi jo ikke komme specielt langt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 05/01-04 21:22 
Helt klart Konami og Square.
CronossCronossSkrevet 05/01-04 21:23 
Hvorfor skal Konami, en af de bedste udviklere overhovedet, nu nævnes som værende overvurderet???
OmenOmenSkrevet 05/01-04 21:24 
Naiera >
Omen, hvad er det lige, jeg skal sige? Det er jo et faktum, at spillene ikke er det samme?

For syv sytten da!...
Det er jo lige præcis der du tager fejl Naiere, det er ikke et faktum, det er din mening, og tro mig når jeg siger at der er en stor forskel.

Jeg er selv kæmpe fan af serien, og har indtil videre nydt næsten hvert kapitel af serien, men det skal da ikke afholde mig fra at sige at jeg for længst synes der er gået stillestand i seriens innovationslyst.
Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, for som RJK tidligere skrev med andre ord: virker det, så virker det, hvilket også er hvorfor jeg tidligere skrev at jeg ikke nødvendigvis er enig med Okotta.

Men du bliver nødt til at komme med nogle argumenter i stedet for konstant at blive ved med nedtvinge dine præferencer som faktum.
Vote Ficus!
HardballerHardballerSkrevet 05/01-04 21:24 
Det er Bottles mening, så det kan jo ikek diskuteres..
RJKRJKSkrevet 05/01-04 21:24 
dRxL >
Ikke mht. historierne, som jeg jo er ligeglad med, men mht. spillemekanikken og interaktionen med den skabte verden.

Hvis du ikke har noget mere konstruktivt at sige, kan du så ikke smutte over i en anden tråd, hvor den slags er relevant?

Så dermed er alle Infocom-spil identiske? Alle Lucas Arts' point-n-click-adventures er de samme? Der er ikke forskel fra det ene Sierra-adventure til det næste?

At du ikke vil indse, at et spil består af andet end interfacet mellem spiller og spil er ikke Squares fejl. Det er din fejl. Du er ekstremt snævertsynet. Eller rettere: du lader som om du er, bare for at provokere. Kan vi virkelig ikke gøre det lidt mere seriøst?

(Selvom det vel er fint i trådens originale ånd...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 21:26, rettet 05/01-04 21:28 
Omen >
Men du bliver nødt til at komme med nogle argumenter i stedet for konstant at blive ved med nedtvinge dine præferencer som faktum.

Helt ærligt. Det ER da et faktum, at Okotta tager fejl, i det nedenstående. Tag dig nu sammen.

Okotta >
Jeg stemmer på Square - når de kun kan finde ud af at remake alle deres spil, og nu har gjort det - hvad - 13-14 gange, så griner jeg af deres åbenlyse mangel på talenter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/01-04 21:27, rettet 05/01-04 21:28 
Omen >
Det er jo lige præcis der du tager fejl Naiere, det er ikke et faktum, det er din mening, og tro mig når jeg siger at der er en stor forskel.

Bare lige for at slå det fast:

Det er altså IKKE et faktum, af historien og figurerne i fx FFV og FFX er forskellige? FFI og FFXI? FFVII og FFX-2?

Er det dét, du siger?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 05/01-04 21:27, rettet 05/01-04 21:28 
Men lad ham da have hans egen mening? Og i det mindste ikke negør ham.. Du bliver jo direkte personlig..
ABCDABCDSkrevet 05/01-04 21:28 
Cronoss >
Hvorfor skal Konami, en af de bedste udviklere overhovedet, nu nævnes som værende overvurderet???

Fordi jeg netop ikke mener de er en af de bedste udviklere.
ChronoChronoSkrevet 05/01-04 21:43, rettet 05/01-04 21:43 
dRxL >
Så må du jo kunne komme med eksempler på hvordan de adskiller sig fra hinanden. Jeg ser frem til at få det forklaret. Ikke mht. historierne, som jeg jo er ligeglad med, men mht. spillemekanikken og interaktionen med den skabte verden.

Der er bestemt stor forskel på den måde spilmekanikken fungerer i de forskellige Square RPG'er. Her tænker jeg især på kampsystem og level-up system.

Det er sådan noget som kendere af spillene har lettere ved at se. Jeg er eksempelvis ikke nogen stor shooter-kender, og kan derfor ikke se den store forskel i spilmekanikken i den genre. Og så må det jo også være sådan for folk der ikke spiller RPG'er :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OmenOmenSkrevet 05/01-04 21:43 
RJK >
Er det dét, du siger?

At følge med: Okotta startede med at sige
Jeg stemmer på Square - når de kun kan finde ud af at remake alle deres spil, og nu har gjort det - hvad - 13-14 gange

Hvoraf jeg (og alle andre at dømme udfra diskussionens gang) udledte at han med remake, mente at det altid var de samme principper, ideer osv. spillene brugte, og derfor ikke regelret som du mener: de samme figurer osv.

Hvis Naiera indtil videre har ment som faktum at det spillene ikke har brugt de samme figurer osv. undrer det mig at han ikke har fremsagt det som argument indtil videre.

Men det visdte du visdt godt?...
Vote Ficus!
CronossCronossSkrevet 05/01-04 21:59 
Bottles >

Fordi jeg netop ikke mener de er en af de bedste udviklere.



Er der særligt mange der mener at de er en af de bedste udviklere? Jeg gør, men det er vel bare mig. Jeg vil da ikke mene at de er overvurderede.
RJKRJKSkrevet 05/01-04 22:05, rettet 05/01-04 22:09 
Omen:

Jeg synes du gætter dig til halvdelen.

Er vi enige om, hvad et remake er? En opdateret udgave, hvor man bevarer det væsentligste af helheden og højest ændrer detaljer.

Er vi enige om, hvad der er det væsentligste ved et RPG? Er vi enige om, at historie og figurer på ingen måde kan kaldes for detaljer?

Hvis Okotta mener at grundkonceptet er omtrent det samme, så har han jo ret. Men som jeg har forklaret (og som du er enig i), så er det egentligt ligegyldigt. Fordi konceptet ikke er det væsentligste.

Det er et faktum, at det Okotta siger (ordret) er ukorrekt. Herunder at den eneste måde man kan se forskel på de 13-14 FF'er er ved at se på CGI'en. Udover at der kun er udkommet 10 FF'er man bør regne til hovedserien, så er der kun fire af dem, som har CGI.

Bare et eksempel på, at det han siger er ukorrekt og at han udtaler sig uden at have sin baggrundsviden i orden. Hvilket var det - som jeg læste det - Naiera påpegede. Det ER jo et faktum og så kan jeg ikke se, med hvilken grund du forsvarer det, når du ikke engang er enig med Okotta...

Og nu nævnte jeg kun FF'erne, for Square har jo lavet mange andre ting. Einhänder og Tobal-serierne for at nævne noget helt uden for RPG-genren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 05/01-04 22:33, rettet 05/01-04 22:34 
Og jeg synes du mangler det overordenede overblik over diskussionens forløb. Hvis du ligger mærke til hvad Naiera indtil videre har skrevet, kontra det indhold og relevans jeg hele tiden har efterspurgt fra ham vil du hurtigt kunne se hvad jeg mener.

Som jeg flere gange har prøvet at give udtryk for deler jeg megen af den samme optimisme for Squares titler som Naiera synes at gøre, men det får mig ikke til at fare hovedkuls direkte ind i en diskussion og begynde med ligegyldige påstande, fordi en af mine egne favoritter bliver jordet.

Det er meget tydeligt at se at Naiera nærmest føler sig personligt provokeret fordi der i denne diskussion er tale om Square, og så nytter det altså ikke at han begynder at slynge om sig med ord som "faktum" når der nu kun er tale om hans egne præferencer.

Og nej, jeg tror ikke nødvendigvis vi er enige om hvad det vigtigste for et RPG er, for dertil regner jeg foruden historie og figurer også spilmekanik (Shadow Hearts er f.eks. et glimrende eksempel på et RPG som klarer de to første kriterier godt, men som mangler det sidste, og som jeg derfor ser som et manglende RPG).
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 22:48 
Omen >
og så nytter det altså ikke at han begynder at slynge om sig med ord som "faktum" når der nu kun er tale om hans egne præferencer.

Det er der jo ikke. Det har RJK jo lige forklaret. Det er vist dig der mangler overblikket, hvis der er nogen, der mangler overblikket.

Og "som Naiera synes at gøre" er jo noget vås. Selvfølgelig ved du godt, hvor højt jeg agter Square og deres brede katalog. Lad være med at være dum-smart, bare for at gøre noget ud af det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/01-04 22:50, rettet 05/01-04 22:51 
Omen:

Jeg ved godt hvad du mener, men det giver dig ikke ret til at sige, at det er en personlig præference, når Naiera siger, at Okotta tager fejl omkring hans udtalelser i denne tråd. Det er ikke et eksempel på personlige præferencer.

At du fortolker Okottas udtalelser og vurderer, at han mener noget andet, end det han bogstaveligt skriver, har vel ikke noget med den sag at gøre? Om det overhovedet er relevant at diskutere den slags udsagn, er noget andet...

Hvis du læste hvad jeg skrev, så sagde jeg at vi sikkert var enige i, at historie og figurer ikke bare kunne kaldes detaljer i et RPG. Og det er vi jo så enige i. Altså er vi enige i, at man ikke kan kalde et RPG for et remake, selvom det bruge samme spilmæssige grundkoncept. Så må vi også være enige i, at Okottas oprindelige udtalelser er ukorrekt...?

Og Shadow Hearts er et godt eksempel på et RPG, der via historier og figurer overkommer mange andre dårlige kvaliteter, ja ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 22:57 
Naiera >
OK, hvis du virkelig mener at Square er de mest overvurderede udviklere, så har jeg overvurderet din intelligens.

Jeg har spillet FF i tilstrækkelig grad, til at jeg begyndte at kede mig, og gik i gang med andre spil istedetfor - li'som dRxL osse skriver skete for ham. Hvorfor du STADIG vil demonstrere dine fanboy tendenser, udi Square og det "faktum" at de er HELT udenfor enhver kritik, og alt hvad de har lavet bare ikke KAN kritiseres - overhovedet - demonstrerer sådan set bare disse tendenser, og fortæller mig hvor tæt du er på spil-snobberi.

Hvor er det dog skabagtigt egentligt, at du må ty til personangreb, fordi jeg ikke kan li' din yndlings spil-serie, men jeg mindes i grunden ikke, at jeg har kaldt dig uintelligent, når du har fremført tirader omkring Halo's 10 tal Vs. FF X's 6 tal - men jeg kan da hurtigt lige poppe over i den anden tråd og kalde dig idiot, fordi du mener Xbox controlleren har ligeså mange dead-zones som andre next-gen controllere? Nej, det syn's vi li'som ikke, vel, fordi det kommer jo altsammen an på øjnene der ser og personlig smag, og alt det der, ikke.

Giv dig selv en advarsel - det ville klæde dig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 23:00 
Okotta >
Hvorfor du STADIG vil demonstrere dine fanboy tendenser, udi Square og det "faktum" at de er HELT udenfor enhver kritik, og alt hvad de har lavet bare ikke KAN kritiseres - overhovedet - demonstrerer sådan set bare disse tendenser, og fortæller mig hvor tæt du er på spil-snobberi.

Der hjælper altså ikke, at sidde og finde på ting...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/01-04 23:04, rettet 05/01-04 23:04 
Vi tvinger Naiera til at spille Unlimited SaGa til næste konsoltræf. Det må han jo så også være vild med ;p

Og måske lidt Driving Emotion Type-S oveni ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/01-04 23:07 
Man kunne jo også bare hive mine vurderinger frem. FF-serien har vel et gennemsnit på 8 ud af 10. FFX-2 fik altså kun 7 ud af 10. Der er dælme en masse jeg kan sige om det spil, der ikke er positivt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 05/01-04 23:17 
RJK >
Omen:

Jeg ved godt hvad du mener, men det giver dig ikke ret til at sige, at det er en personlig præference, når Naiera siger, at Okotta tager fejl omkring hans udtalelser i denne tråd. Det er ikke et eksempel på personlige præferencer.

At du fortolker Okottas udtalelser og vurderer, at han mener noget andet, end det han bogstaveligt skriver, har vel ikke noget med den sag at gøre?

For FF-spillene alene, er jo lige præcis IKKE det samme, igen og igen...

Det vil altså sige at Naeira hele tiden har ment at fordi persongalleriet og verdenen udskiftes er der tale om noget helt andet?

Hvis dette virkeligt er hvad han mener, undrer det mig (igen: som før skrevet) at han ikke på noget tidspunkt selv har udtalt det, på trods af at jeg gentagende gange har spurgt om argumenter for hans påstande.

Med dette udleder jeg ganske naturligt at Naiera har skyndt sig ind i en diskussion uden at give det egentlig omtanke, fordi han har følt sig provokeret af kritikken af Square, og med hans mere og mere aggresive (og intetsigende?) poster i denne diskussion, kunne noget vel tyde på at jeg har ret?
Det er meget muligt at jeg læser mere i det end der er, men jeg kan ikke se hvordan du (RJK) kan have en større insigt i hvad Naiera mener, medmindre du selvfølgeligt har taget disukussionen med ham inden den startede her på boardet...

Hvis du læste hvad jeg skrev, så sagde jeg at vi sikkert var enige i, at historie og figurer ikke bare kunne kaldes detaljer i et RPG. Og det er vi jo så enige i. Altså er vi enige i, at man ikke kan kalde et RPG for et remake, selvom det bruge samme spilmæssige grundkoncept. Så må vi også være enige i, at Okottas oprindelige udtalelser er ukorrekt...?

Kan vi blive enige om at ordet remake er blevet brugt lidt hastigt her, og måske ikke dækker over den egentlige ønskede betydning, specielt eftersom han lige forinden har brugt ordene "igen, og igen, og igen..." som i repetetivt. Hvis ikke bør du læse resten af diskussionen.

Og Shadow Hearts er et godt eksempel på et RPG, der via historier og figurer overkommer mange andre dårlige kvaliteter, ja ;)

Lol ;)
Vote Ficus!
WehnerWehnerSkrevet 05/01-04 23:22 
En sådan diskussion vil altid meget bero på smag. Det er dog et krav, som RJK også nævner, at et firma skal være vurderet forholdsvist højt, for at man kan kalde det overvurderet. Således er EA skudt forbi målet, fordi de svjv ikke vurderes særlig højt. I hvert fald ikke af kendere.

Sagen er så, at når vi skal have fat i et firma, der er vurderet højt, vil man altid træde nogen over tæerne. Jeg synes personligt at Rare er et meget længere ude forslag end Square. Jeg har gennemført eller næsten gennemført flere spil fra begge firmaer. Jeg kan sagtens følge Okotta, selvom jeg ikke er decideret enig. Min mening er, at Square er overvurderede, men ikke voldsomt overvurderede. Selvom jeg elsker flere af deres spil. Det er dog ikke frugtbart at begynde at diskutere, hvem der har ret. Det vil være ord mod ord og et spørgsmål om spilopdragelse og præferencer. Dermed ikke sagt, at I ikke må fordrive tiden med det. Det er bare spild af den, hvis målet er at opnå enighed, men ikke nødvendigvis, hvis målet er underholdning.

Hvis jeg skal give mit eget besyv med for at blive on-topic, så svarer jeg nok SEGA. Igen et firma, der har lavet fantastiske spil, og er temmelig anerkendt. Men at de fra tid til anden er blevet nævnt som værende i klasse med Nintendo er efter min mening helt, helt hen i vejret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/01-04 23:26 
Omen:

Okay, lad os bare stoppe det her. Jeg kender selvfølgelig Naieras grundholdning til Square, som vel er omtrent den samme som de fleste andres, som går op i de spil. Men jeg er her ikke for at forsvare Naiera. Blot for at slå fast, at Okottas udtalelser om Square og FF - som han skrev dem - er uomtvisteligt ukorrekte. Hvilket du bragte i tvivl. Det ville jeg ikke lade stå.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 05/01-04 23:30 
Naiera >
Man kunne jo også bare hive mine vurderinger frem. FF-serien har vel et gennemsnit på 8 ud af 10. FFX-2 fik altså kun 7 ud af 10. Der er dælme en masse jeg kan sige om det spil, der ikke er positivt.

Du aner jo tydeligvis ikke hvad du snakker om! Har du overhovedet spillet spillet ordentligt? Geez - hvis du havde det, så kom du nok ikke med så lamme udtalelser; Du har jo slet ikke forstået spillene og al deres værdi - det hele er jo gået hen over hovedet på dig - spil dem ordentligt, inden du udtaler dig.

Hvis du mener at dine vurderinger i FF serien, er noget man skal vurdere seriøst, så har jeg seriøst overvurderet din intelligens.

Måske kan du se det nu..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 05/01-04 23:32 
Jeg er ikke helt klar over hvorfor der ikke er nogle der har inddraget Chrono's glimrende argumenter i diskussionen. Selvom jeg personligt finder Square (Men ikke Enix ;)) en anelse overvurderede, så kan jeg da sagtens se de ret store forskelle der er mellem de forskellige spil. F.eks. er hele systemet totalt forskelligt fra 7 til 8, og igen i 10'eren - som også skiller sig ud ved at være crappy ;)
RJKRJKSkrevet 05/01-04 23:36, rettet 05/01-04 23:36 
Fordi en kyniker som dRxL MEGET hurtigt alligevel ville konkludere, at forskellene er så små, at det praktisk talt er det samme.

(Jeg tænkte på at skrive Enix som overvurderede ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/01-04 23:37 
Jeg har spillet både FF 5,6,7 og 8 igennem eller næsten igennem. Synes altså ikke der var så stor forskel på 7 og 8. Nummer 8 synes jeg btw. også er crappy. Rigtig, rigtig crappy.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 05/01-04 23:40 
Hele systemet er jo radikalt anderledes, og junction-systemet er virkeligt en nyskabelse der vil noget! Desværre er der for mange irritationsmomenter til at det blivert andet end et godt forsøg.

Og Enix er BESTEMT ikke overvurderede. Dragon Warrior er klart en af mine absolutte personlige favoritserier.
MadsMadsSkrevet 05/01-04 23:40, rettet 05/01-04 23:42 
Nu hvor visse personer selv har indrømmet at Final Fantasy spillene keder dem, hvorvidt skal man så kunne tage disse personers, nu ikke længere synligt objektive, vurdering for gode varer?

Jeg har heller ikke selv tålmodigheden, eller tiden for den sags skyld, til at kunne gennemføre et så langt spil som det nu er. Jeg ville ønske jeg kunne sætte mig ned og spille det, men det orker jeg simpelthen ikke. Gameplayet appelerer ikke til min smag. Derfor er jeg dog ikke for snæversynet til at kunne se spillets kvaliteter, det er jo uden tvivl en fantastisk historie der bliver bygget op hver gang. Hvilket også er en grund til man absolut ikke kan kalde spillene for remakes! Vi er enige om at ordet "remake" betyder at du tager en gammel historie op og finpudser den til tidens "trend" f.eks., svjv bliver der bygget helt nye universer og historier op til hvert enkelt FF-spil?

Selve gameplayet bliver muligvis viderført, men når det nu i denne genre er historien der bliver lagt vægt på, hvorfor så blande spillemekanik ind i billedet? I så fald kan du jo nærmest klandre alle udviklere der laver flere kapitler i en spilserie.

Jeg forstår ikke at folk begynder at snakke om hvad der er væsentligt for dem i et spil, når vi nu er så heldige at der er forskellige genrer at vælge imellem. At nogle folk så er så snæversynede at de ikke kan se kvaliteter i noget der ikke lige falder i deres smag er jo bare ærgeligt, men det er egentlig ikke noget argument for hvorfor spillet, eller udviklerne i denne sammenhæng, skal påklistres med det grimme ord "overvurderet".

Det minder mig om en sjov lille episode jeg oplevede på mit arbejde i juleperioden.

Vi havde sat den nye Let it be (Beatles album) udgave til at køre ud over anlægget i hele butikken. Desværre skulle de ellers klassiske Beatles-melodier, ødelægges af et af de orkester der vader gennem gågaderne i juletiden. Dette orkester havde valgt at stille sig lige uden for vores dør.
Min kære kollega kom til at udtrykke sin ærgelse over dette, mens der var kunder til stede ved desken. Da en mand (omkring 30 vil jeg gætte) udtrykte hårdt og kontant at "det er da i hvert fald bedre end det I spiller herinde!". Jeg sagde til ham om han måske ikke var til Beatles. Jeg kunne se det chokerede ham lidt, han var uden tvivl ikke klar over at det var Beatles der spillede. Men han måtte jo holde fast i sin udtale, så det gjorde han.

Det var en grim oplevelse for mine kollegaer og jeg selv, at en plade som Let it be fik sådan en grim medfart, i en tid hvor det er tydeligt at menneskers forståelser for såvel musik - som filmkunst er nærmest ikke tilstedeværende. En plade som var fra den tid hvor både Beatles og Stones spyttede plader ud med jævne mellemrum på omkring 10 måneder. Plader der vel at mærke ikke kunne beskrives nok med et 13-tal, mesterværker i stor stil.

Jeg tror ikke at folk med forståelse for musik i dag ville svine et Beatles mesterværk til, heller ikke selvom denne person måske ikke lytter til Beatles.

Derfor tror jeg heller ikke at folk med forståelse for spilmediet, ville kalde Square eller sågar hele Final Fantasy-serien for en overvurderet gang tynd suppe. I så fald ville det være det samme som den føromtalte Beatles-sviners forståelse for musik - eller mangel på samme.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 05/01-04 23:45, rettet 05/01-04 23:46 
Wehner >
Synes altså ikke der var så stor forskel på 7 og 8.

Cronoss: Får jeg nu en "hvad-sagde-jeg-præmie"? ;)

Mht. Enix var det nu mest for sjov. Jeg har jo aldrig rigtigt sat mig ind i DQ. Men deres andre RPG'er jeg har spillet (Illusion Of Gaia, Terranigma, Star Ocean 2 og et enkelt mere) er ikke så overvældende gode.

Men det kunne naturligvis ikke falde mig ind, at udtale mig på så tyndt et grundlag ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 05/01-04 23:47 
Wehner >
Rare er et meget længere ude forslag end Square.

SEGA. Igen et firma, der har lavet fantastiske spil, og er temmelig anerkendt. Men at de fra tid til anden er blevet nævnt som værende i klasse med Nintendo er efter min mening helt, helt hen i vejret.

Du har erklæret dig selv som Nintendo-fanboy, ikke? Den slags er jo rart at have med i tankerne, når vi skal vurdere folks udtalelser her ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 05/01-04 23:47, rettet 05/01-04 23:48 
Forklaring på den første sætning må gerne komme nu :)

EDIT: Du er for hurtig Rune, indlægget ovenover.
WehnerWehnerSkrevet 05/01-04 23:49 
Jeg vil betegne mig selv som havende forståelse for både spilmediet og musik.

Jeg vil kalde FF-serien overvurderet. Ikke vildt overvurderet, ikke en tynd gang suppe. Men stadig overvurderet.

Jeg har haft The Glyn Johns Final compilation flere år - Let it be som Paul McCartney ville have haft den. Og jeg forstår så udmærket godt, at pladeselskabet hyrede Phil Spector.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 05/01-04 23:51 
Ligesom det var tilfældet med udtalelsen om at Konami er overvurderede, savner jeg altså virkeligt argumenter her Wehner. Du siger jo blot at den er overvurderet, men ikke hvorfor eller hvordan.
WehnerWehnerSkrevet 05/01-04 23:59 
RJK >
Du har erklæret dig selv som Nintendo-fanboy, ikke? Den slags er jo rart at have med i tankerne, når vi skal vurdere folks udtalelser her ;)

Tjah, fanboy og fanboy. Jeg har trods alt Wonder Boy som avatar og ikke Link eller Mario. Jeg kan nyde et spil ligegyldigt på hvilket format, og jeg ejer da også de fleste gængse konsoller (mangler DC og NES).

Så fanboy er måske så meget sagt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 06/01-04 00:00 
Cronoss >
Forklaring på den første sætning må gerne komme nu :)

Jeg sagde jo, at "folk" ikke ville acceptere, at der skulle være større forskelle på spilkonceptet i de forskellige FF-titler...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 06/01-04 00:02 
Nåå ja, self. Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på :)

I mine øjne er der i alle tilfælde tydelige forskelle på FF spillene, også selvom jeg bestemt ikke vil kalde mig fan af serien. Der er mange andre japanske rollespil som jeg nyder i langt højere grad - hovedsageligt på grund af en større vægt på spildesignet og gameplayet.
RJKRJKSkrevet 06/01-04 00:04 
Det er i hvert fald et faktum (hej, Omen ;)), at gameplayet i FF8 er væsentligt anderledes fra de andre.

Draw... zZz... Guardian... zZz... Draw... zZz

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 06/01-04 00:06 
Hvad snakker du om??? De lange sekvenser uder kampene var jo netop det helt nye banebrydende koncept som vitterligt skabte et fremragende gameplay der var totalt blottet for frustration ;)
WehnerWehnerSkrevet 06/01-04 00:07, rettet 06/01-04 00:09 
Det er heller ikke trådens emne, og diskussionen interesserer mig ikke pt. Det var blot en sidebemærkning. Mit liv er for kort til sagligt at uddybe og begrunde ethvert udsagn, jeg lige bringer op.

Edit: Det går hurtigt her til aften. Det var svar på et af Chronoss' tidl. indlæg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 06/01-04 00:10 
Du mener altså ikke at det i en diskussion om hvilke spiludviklere der er overvurderede, er unødvendigt at argumentere for hvorfor DU finder Square overvurderet?

Er det bare mig der har misforstået noget, eller???
WehnerWehnerSkrevet 06/01-04 00:10 
RJK >
Cronoss >
Forklaring på den første sætning må gerne komme nu :)

Jeg sagde jo, at "folk" ikke ville acceptere, at der skulle være større forskelle på spilkonceptet i de forskellige FF-titler...

"folk"...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 06/01-04 00:14 
Cronoss >
Du mener altså ikke at det i en diskussion om hvilke spiludviklere der er overvurderede, er unødvendigt at argumentere for hvorfor DU finder Square overvurderet?

Er det bare mig der har misforstået noget, eller???

Vi var kommet ind på et sidespor: den specifikke serie Final Fantasy. Square har faktisk lavet andre spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
402 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig