X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farvel til gameon.dk


Svar
NeonodeNeonodeSkrevet 04/01-04 07:32 
Jeg ved godt det er en lidt gammel nyhed at gameon.dk lukker siden ned. Dog undre det mig lidt, at de gør det, for de har da ifølge chart ca 5oo besøgende om dagen og synes da til tider de havde noget brugbart at diske op med...De giver ikke rigtig nogen forklaring på det på hjemmesiden, ikke andet end, at de ikke kan holde den samme standart og vil stoppe mens legen er god, hvilket også er fair nok, synes bare det er lidt underligt når man somsagt har en del besøgende... Men bare lige min tanke omkring det!!!
TLTLSkrevet 04/01-04 07:34 
Deres hjemmeside linker nu videre til gamebits.dk
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NeonodeNeonodeSkrevet 04/01-04 07:36 
Ja, man skal være pæn hurtig til at bruge "STOP" knappen for at få noget ud af hjemmesiden endnu..
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/01-04 13:47 
kender ikke siden.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/01-04 13:59, rettet 04/01-04 14:01 
Deres side hed Playstation-online engang (Sony nægtede almindelige dødelige brug af Playstation navnet på et tidspunkt (someone elaborate).

De lavede også det, efter min mening, fremragende Play magasin. Edit: Som hed Playstation Offline ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/01-04 14:04 
Hmmmm..... Kender dem heller ikke!

Men så var dette topic nok også et godt sted, at sige farvel til det første og eneste danske xbl site - www.xbox-live.dk:(

R.I.P - Mates...


-Val
Well crucify the insincere tonight...
quadquadSkrevet 04/01-04 14:05 
Opkøbt af Gamebits ;-)
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 14:07 
Nej? De har altid været ejet af samme person.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 04/01-04 14:22 
PlayStation Offline.dk var det fedeste danske blad, ever.

Har stadig alle numrene liggende.

Så ved man jo, om man er sej :)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 04/01-04 14:24 
Man SKAL have alle numre liggende ;) Det memorycard man fik fra dem engang, i forbindelse med et eller andet, var dælme ikke det bedste :p Eneste uofficielle mem. kort jeg har haft, der gik HELT i stykker :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/01-04 14:29 
Rites >
PlayStation Offline.dk var det fedeste danske blad, ever.

Især fordi de havde et sejt FF8-preview ;)

(Omend det vist led ret slemt under, at det var skribentens første preview og at han skrev det uden at have en preview-version... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 04/01-04 14:38 
Nu, hvor Xbox-live sitet stopper, ville der så ikke komme en ny side drevet af nogle andre!? Jeg kan bare ikke helt huske, hvad den hedder.
quadquadSkrevet 04/01-04 14:49 
Naiera >
Nej? De har altid været ejet af samme person.

ok
NeonodeNeonodeSkrevet 04/01-04 18:48, rettet 04/01-04 18:48 
Griberg >
Nu, hvor Xbox-live sitet stopper, ville der så ikke komme en ny side drevet af nogle andre!? Jeg kan bare ikke helt huske, hvad den hedder.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en side med xbox2 når den kommer, har også sikret mig et par gode domæner til dette formål... Lidt Offtopic: Hvornår kommer xbox2 egentlig??
APHAPHSkrevet 04/01-04 18:54 
Griberg >
Nu, hvor Xbox-live sitet stopper, ville der så ikke komme en ny side drevet af nogle andre!? Jeg kan bare ikke helt huske, hvad den hedder.

www.Xboxlife.dk
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
CanonCanonSkrevet 05/01-04 13:31 
Det kunne også være

www.clublive.dk
Bah...
SephirothSephirothSkrevet 05/01-04 13:44 
Åh ja, det var tider med PlayStation Offline - selvom bladet var ret så amatør agtigt købte jeg det alligevel hver gang (så længe det nu varede). Faktisk mest for at læse deres Dreamcast sider ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OmenOmenSkrevet 05/01-04 14:30 
Og så havde de næsten altid reklamer med fra Rolf's Gameshop i Esbjerg...
Kvaliteten af bladet og dets indhold var nu ikke noget at råbe hurra for.
Vote Ficus!
RitesRitesSkrevet 05/01-04 14:53 
Jeg vil sige at den "professionelle kvalitet" ikke var det store, men indholdet og deres dedikation er ikke slået at noget andet dansk blad!
» a winner is you «
OmenOmenSkrevet 05/01-04 15:06, rettet 05/01-04 15:07 
Indhold og dedikation?

Indholdet synes jeg var meget middelmådigt, og hvis du tænker på de import ting de havde med var det der vel egentligt kun for at understrege hvor "hardcore" de var?

Dedikationen er vel op til den enkelte at vurdere i den sammenhæng du bruger den, men hvis du virkeligt mener dedikation som i hvor mange kræfter der gik i at få bladet til at hænge sammen, tror jeg ikke din mening om "uovertruffen dedikation" er helt realistisk sammenlignet med så mange andre blade.
Vote Ficus!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/01-04 15:19 
Omen >
Og så havde de næsten altid reklamer med fra Rolf's Gameshop i Esbjerg...

Hed den ikke Gameplay?
(...)
OmenOmenSkrevet 05/01-04 15:24 
Jo, det gjorde den visdt opridenligt, men nogen gange brugte han visdt begge titler.
Vote Ficus!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/01-04 15:32 
OK, så er det den forretning jeg tænker på :) Jeg shoppede indimellem der i de glade N64 dage og Rolf var altid en flink gut at snakke med.
(...)
OmenOmenSkrevet 05/01-04 15:47 
Jeps, han var helt super. Det var fedt med en spilbutik som havde et godt udvalg, og hvor man faktisk også kunne snakke med ejeren uden han prøvede at prakke dig en masse titler på.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 05/01-04 15:51 
Desværre droppede han biksen og flyttede til Thailand for nogle år siden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/01-04 15:56, rettet 05/01-04 16:16 
Hvad havde han da af planer der?
(...)
OmenOmenSkrevet 05/01-04 16:28 
RJK >
Desværre droppede han biksen og flyttede til Thailand for nogle år siden...

Jeps, på trods af at det visdt gik helt ok for hans tøjbutik.
Men han er da for længst kommet tilbage ikke (ihvertfald er jeg ret sikker på at jeg mødte ham i Esbjerg for ikke SÅ lang tid siden. Bytur... don't ask)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 05/01-04 16:34 
Det ved jeg ikke. Snakkede bare med ham lige før han flyttede og købte lidt rester ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/01-04 16:42 
RJK >
(Omend det vist led ret slemt under, at det var skribentens første preview og at han skrev det uden at have en preview-version... ;))

Uhørt i denne branche! Jeg er chokeret :P
RitesRitesSkrevet 05/01-04 19:12 
Omen >
Dedikationen er vel op til den enkelte at vurdere

Omen >
tror jeg ikke din mening om "uovertruffen dedikation" er helt realistisk sammenlignet med så mange andre blade.

Bestem dig lige...
Deres import reviews var import reviews. Intet særligt. Snakker om alt det andet som de bragte, fordi det interesserede dem og læserne, som PSX Magasinet ikke bragte.
Fordi de vidste mere om hvad de snakkede om, end noget andet dansk konsolblad nogensinde.
» a winner is you «
OmenOmenSkrevet 05/01-04 21:16 
Rites >
Bestem dig lige...

Man kunne fristes til at sige, lær at læs. Jeg skrev:
Dedikationen er vel op til den enkelte at vurdere i den sammenhæng du bruger den

Fordi de vidste mere om hvad de snakkede om, end noget andet dansk konsolblad nogensinde.

Hvorfor er det at der sidder så mange såkaldte hardcore gamere derude, som på trods af hvad de selv siger og hvem de selv mener de er, åbenbart ikke har den fjerneste anelse om hvordan verden hænger sammen i dag.

Tror du helt seriøst selv på at de skribenter der i dag skriver størstedelen af de blade der findes på markedet, undlader at kommenetere de mere "eksklusive" titler fordi de ikke ved noget om dem eller ikke har lyst til at have med sådanne titler at gøre?

Som det omtalte blad i denne sammenhæng er et godt eksempel på, er der ikke marked for sådanne titler her i danmark og derfor heller ikke for dækningen af disse. Men dette har dog ingenting at gøre med den viden der ligger bag de fleste større redaktioner i dag.

At påstå at bladet "...vidste mere om hvad de snakkede om, end noget andet dansk konsolblad nogensinde" er snarere en demonstration af din egen uvidenhed og/eller naivitet, hvilket der i og med ikke er noget galt med, dette redundantgører bare dine udtalelser i dette emne.
Vote Ficus!
la0sla0sSkrevet 05/01-04 22:34 
Vi stoppede simpelthen fordi, ja lysten og engagementet (som var drivkraften) var ved at forsvinde. Der var en del der forlod gameon.dk, og det havde også noget at gøre med det. Det var dog uden tvivl en sjov tid, og så var det også bedst at slutte "on a high note", istedet for blot at presse citronen til det yderste.
Jeg stod ikke selv for det organisatoriske arbejde, men det krævede meget opmærksomhed, og det i en grad som én person vil have svært ved, at finde lyst og tid til i længere perioder.
Jeg håber i hvert fald, at folk har nydt sitet, som da om ikke andet har haft som mål (og har opnået det), at have en personlig stil og en måde at henvende sig på, der ikke talte ned til folk. Det har i hvert fald været en fornøjelse at være med.
Hvad sker der?
Zzap!Zzap!Skrevet 05/01-04 23:28 
Rites >
PlayStation Offline.dk var det fedeste danske blad, ever.

Hvis vi snakker konsoller, så helt enig. Men vi det er videospil generelt, så kan jeg kommer i tanke om en to tre andre der var en del bedre.
Born to kill space
NeonodeNeonodeSkrevet 05/01-04 23:34, rettet 05/01-04 23:34 
Tak for responsen, fedt at hører lidt fra bagmændene bag!!!
RitesRitesSkrevet 06/01-04 06:53 
Omen?
Måske fordi jeg har været i branchen i snart 5 år og rent faktisk kendte og snakkede med Torben (bag PlayStation Offline, GameOn osv).

Måske fordi at jeg ikke bare lukker lort ud (modsat andre), men faktisk har noget at sige, istedet for at bare prøve at virke stor ved at underminere andre (selvom det i dit tilfælde heller ikke går så godt).

Jeg skulle ikke vide, at der ikke er penge i at dække de "skæve titler", efter at jeg har kendt distributører, kan se hvordan det f.eks. gik med Torben og co. og selvfølgelig den personlige erfaring?
Det er jo latterligt... eller også er det bare dig?
» a winner is you «
OmenOmenSkrevet 06/01-04 11:55, rettet 06/01-04 11:57 
Hvis du virkeligt har "været i branchen" i 5 år undrer det mig at du stadig ikke har lært mere om hvordan det hele hænger sammen, og stadig kan besidde en sådanne naivitet.

Jeg underminerer dig ikke på noget tidspunkt men stiller snarer spørgsmål ved hvordan du kan mene de ting seriøst, hvis du virkeligt besidder den erfaring du selv mener at have.

Hvis jeg virkeligt ville virke "stor" kunne jeg sagtens komme med langt flere eksempler på hvordan jeg nødvendigvis måtte vide langt mere om mediet og hvordan det forgår, udelukkende ved at bruge samme metoder som dig (hvor lang tid jeg har "været i branchen" og hvem jeg har mødt/interviewet/været i byen sammen med. Kontakter osv.)

Det jeg skrev (indrømmet på en lidt hård måde) var at jeg synes det er meget mærkeligt at du syntes at et lille ret ukendt blad med tvivlsomt indhold, kunne have den mest vidende redaktion nogensinde, specielt hvis du vitterligt kender folk i branchen i dag.

Og nej det er ikke latterligt, men blot hvad du giver udtryk for. Det havde derimod været latterligt hvis jeg var kommet med barnlige tilsvininger som du gør, fordi du ikke kan forsvare dine synspunkter på andre måder.
Vote Ficus!
PapandPapandSkrevet 06/01-04 12:37 
Rites >
istedet for at bare prøve at virke stor ved at underminere andre

Det er sjovt du nævner det der Rites, for det er præcis mit indtryk af dig.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RitesRitesSkrevet 06/01-04 13:04 
Jeg har forklaret hvorfor jeg syntes PlayStation Offline var et fedt blad. Jeg ved godt hvorfor det gik ned og hvorfor det ikke var så populært (hvilket igen havde noget at gøre med at det gik ned).
Jeg syntes bare personerne bag det gjorde bladet personligt og det, på en fed måde. Det har jeg ikke set andre blade end PCP gøre lige så godt og sjovt.

Snowman: Hvor har jeg gjort det henne? Jeg kæmper for at min mening står frem seriøs, men ikke at den står frem som den eneste rigtige. Derimod syntes jeg at Omen ikke gør andet end at rakke ned på alt hvad jeg siger, istedet for at komme med modargumenter.

Jeg tror ikke, at jeg har sagt Omen imod på noget tidspunkt, andet end min personlige holdning til førnævnte blad og at det var fedt, så på mange måder giver jeg ham ret, hvilket ikke rigtigt bliver registreret. Så nævner jeg min erfaring indenfor branchen, for at overbevise ham, endnu engang, når jeg giver ham ret i hvorfor PlayStation Offline gik ned.

Jeg giver op. Er sgu også en grund til at jeg ikke vil være børnehavepædagog.
» a winner is you «
OmenOmenSkrevet 06/01-04 13:27, rettet 06/01-04 13:28 
Rites:
Der er heller ikke brug for en børnehavepædagog herinde, men snarere at du finder ud af hvad du helt præcist mener.

Når du skriver at du synes:
"Fordi de vidste mere om hvad de snakkede om, end noget andet dansk konsolblad nogensinde."

savner jeg bare argumenter for dette, og skriver i stedet at jeg tror det skyldes din manglende erfaring. Dette er ikke ment som en underminering af din viden, men snarere at der tydeligtvist stadig er meget du ikke kender til.

I stedet for et egentligt argument (som f.eks. ved at at nævne eksempler på deres så imponerende viden) hiver du i stedet det faktum frem at du har været i "branchen" i 5 år og at du kender mennesker. Dette er ikke et argument, hvilket er hvad jeg har efterlyst helt tiden, og i stedet for at komme med et sådanne går du i forsvarsposition og begynder igen at kaste om dig med provokationer (og undermineringer?).

Det burde vel ikke være så svært at komme med et egentligt argument, hvis du mener det var så tydeligt?
Vote Ficus!
RitesRitesSkrevet 06/01-04 15:28 
Tror vi har misforstået hinanden lidt, så.

Argument for det er, igen kun min egen mening, at deres interesse for det de laver er større en de andres og de dermed har erhvervet sig mere viden om flere facetter indenfor PlayStation og alt deromkring, end jeg har set noget andet blad gøre.

Er det det, som du leder efter?
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig