X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gauntlet: Dark Legacy. Hvilket format?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/01-04 22:03 
Gauntlet Dark Legacy var mit første spil til GameCuben. Ikke nogen voldsom forbedring rent grafisk sammenlignet med N64 (og heller ikke rent gameplay-mæssigt, men jeg har en forkærlighed for genren, ok).

Regner med at skulle igennem det igen snart og læste lige anmeldelserne på IGN, der giver flg. scores:

PS2 - 6,4
CG - 5,0
Xbox - 4,9

Skyldes den højere score på PS2, at man på et svagere system et år tidligere bedre kunne tilgive den sløsede grafik, eller er det er bedre/flottere spil end de to andre? Eller tager IGN helt fejl og i virkeligheden er Xbox-versionen den bedste eller...?

Kommentarer er velkomne, da jeg helst vil spille den fedeste/flotteste version igennem næste gang. Ellers kan jeg jo bare finde Gauntlet: Legends frem sammen med min N64 (men burde jeg i stedet købe PS1-version??? Og sådan kunne jeg blive ved).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/01-04 23:06 
Der er også en udgave ude til DC, det skulle dog være lidt anderledes mener jeg at have hørt.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/01-04 23:11 
Jeg glemte vidst lige at linke til det :-/

Yellow knight needs food badly
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 03/01-04 23:16 
Havde læst IGNs anmeldelser af dem alle. Der står dog kun meget lidt om ændringer i gameplay. Men det er klart at DCens version må være _meget_ teknisk overlegen de to andre. Jeg har desværre ikke en Dreamcast (endnu).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/01-04 23:25 
Sådan en har jeg, og jeg har også Gaunlet til den he he...(blære blære) ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 03/01-04 23:29 
DC-versionen af Legends er selvfølgelig bedst. Hvad angår Dark Legacy, mener jeg ikke at der skulle være større forskel. Men har du ikke allerede til GameCube eller hvad...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/01-04 23:34 
Jo, jeg har det (og har gennemført det) på min Cube. Men det koster ingen penge brugt, så hvis det nu rent faktisk var bedre eller bare flottere til PS2 ville jeg da købe det. Man er vel nørd.

Ang. Legends: Er det helt de samme levels abilities osv. på DC? Altså er det kun grafikken, der er bedre, eller er der også ændret på gameplay?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 03/01-04 23:37 
Jeg er ret sikker på, at det ikke er bedre til PS2 - men jeg har kun spillet PS2-versionen.

Jeg har også kun spillet Legends i DC-udgaven, men jeg er ret sikker på, at der er en del forskelle fra den til N64/PS1-versionerne. Jeg erindrer at der faktisk er flere secrets i de to små (man kan spille ham troldmands-gutten), mod at der er skåret en del fra selve spillet.

Som jeg husker det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/01-04 23:46 
Takker - jeg skriver en Dreamcast på ønskesedlen og beholder Dark Legacy til Gamecube :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 03/01-04 23:50 
Det ville være det smarteste.

Det eneste jeg lige kunne forestille mig skulle være galt med DL til GameCube, er hvis de har ændret kontrollen? Man kan jo spille det Robotron-style i PS2-udgaven, hvilket er det klart optimale og grunden til, at jeg blankt foretrækker det over Legends.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/01-04 00:05 
Nu kender jeg så ikke lige Robotron...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 04/01-04 00:11, rettet 04/01-04 00:11 
Det behøves man vel ikke at gøre, for at kende til Robotron-styring? ;) Smash TV, så?

In short:

Med joystick 1 styrer man sin figur, med joystick 2 styrer man skyderetning.

Det vil sige, at man fx kan gå baglæns og stadig skyde "fremad". Meget lækkert i Gauntlet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/01-04 00:24 
Yes, kender Smash TV-styringen. Lyder faktisk lækkert i Gauntlet. Tjekker lige om Cube-versionen kan det ved lejlighed.

Jeg forbinder selv mest denne styring med Midnight Resistance (selvom det egentlig ikke er helt det samme :) )
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/01-04 03:14 
Nu har jeg sidet og spillet GL på min DC de sidste timer :-) men der er ikke Robotron styring til DC udgaven :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 04/01-04 12:49, rettet 04/01-04 12:49 
Selvfølgelig ikke. Den har jo ikke to sticks ;)

Jeg mener først at det blev indført i DL. Det er heller ikke i arcade-versionerne, så vidt jeg husker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig