X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alle andre lyver


Svar
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 12:16 
Alle andre anmeldelser og sites lyver :

Terminator 3 til PC ER åbenbart et godt spil.

I skal ikke ta' jer af, at spillet har "opnået" en samlet score på ca. 18 %, på Game Rankings, og at bl.a GameSpy giver det 1 ud af 5, samt GameSpot giver det 2.0.

Stol ikke på disse sites, thi et troværdigt dansk blad, giver Terminator 3 :

Grafik: 8
Lyd: 9
Gameplay: 8
Holdbarhed: 9

Overall: 9(!)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AndyAndySkrevet 02/01-04 12:42 
So what? Det er da op til den enkelte gamer, om han syntes det eller ej.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
DommergaardDommergaardSkrevet 02/01-04 12:45 
Anmeldere siger også at hvis man er stor fan kan man nemt nyde spillet!

Det har den person åbenbart! So what?
JmogJmogSkrevet 02/01-04 12:55 
En anmeldelse lyver ikke med mindre der står det modsatte af hvad skribenten mener.
dRxLdRxLSkrevet 02/01-04 13:00, rettet 02/01-04 13:00 
Jmog >
En anmeldelse lyver ikke med mindre der står det modsatte af hvad skribenten mener.

Det ville så betyde at redaktøren gik ind og rettede i anmeldelsen, evt. af hensyn til sponsorer, den slags forekommer da ikke, gør det? *fnis* ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 13:07 
Det kan jeg slet ikke forestille mig at det gør, og da slet ikke i et blad som Gamers 2 Gamers.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 02/01-04 13:08 
Så du snakker om G2G i første indlæg i denne tråd?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 13:08 
Ja, naturligvis.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 02/01-04 13:15 
Lad det nu ligge Okotta, det er halsløs gerning. Kan jo være at spillet er godt i forhold til målgruppen for G2G. Du kan jo f.eks. også godt li' Sands of Time, som jeg bliver mere og mere vred på "spillemekanikken" i hvor mere jeg tænker på det. Sådan er vi alle så forskellige.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 02/01-04 13:17 
Okotta >
Ja, naturligvis.

Du "glemmer" jo lige, at nævne bladet og karakterskalaen der bliver brugt. Hvordan skal en uvidende læse denne tråd og forstå, at det altså ikke er 9 ud af 10, men 7 ud af 10, spillet har fået, i det troværdige danske blad?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 13:35, rettet 02/01-04 13:38 
Folk ved godt, at G2G arbejder med 13 skalaen - det står endda i starten af bladet(!) Hvis en uvidende springer ind i tråden, så må han/hende læse bladet, inden vedkommende deltager i diskussionen.

Hvorfor prøver du at redde det med, at spillet har fået 7 ud af 10? 7 ud af 10 er faktisk en god score, og sådan en score fortjener spillet heller ikke.

Terminator 3 har fået 9 ud af 13, og det ved du ligeså godt som jeg, ikke holder.

Har siddet og læst lederen i bladet, hvor der bl.a skrives, at et spil nok skal blive "sablet fra hinanden" hvis det er dårligt, og "kun det bedste er godtnok til Prinser og Prinsesser af Danmark" - det er til at brække sig over; Det blad ejer simpelthen ikke kritisk sans - der KAN bare ikke skrives noget dårligt om et spil.

"Fra gamere til gamere"? Næppe.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 02/01-04 13:47, rettet 02/01-04 13:48 
Okotta >
Folk ved godt, at G2G arbejder med 13 skalaen

Folk ved ikke nødvendigvis, at tråden handler om noget der står i Gamers 2 Gamers!!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 13:54 
Nej, men det ved de så nok efterhånden nu - begge to.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 02/01-04 14:04 
Jeg vidste det f.eks. ikke.
Der ligger ikke Gamers2Gamers blade i min by, så hvorfra skulle jeg vide det?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/01-04 14:11 
...har du også din egen by? ;)
AmbyAmbySkrevet 02/01-04 14:13 
Ja. De gør dog ikke altid det man siger, og så er den svær at holde ren...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RitesRitesSkrevet 02/01-04 14:22 
Okotta: Ang. vores slogan, er det så med vilje at du prøver at overbevise folk om at du ikke er gamer og snarere en højtråbende morgensur pessimist?

Ud fra dine udtalelser, tror jeg da ihvertfald at alle vil give dig ret i, at du ikke er G2G's målgruppe.
Ukritisk? Jeg syntes du skal passe lidt på hvem og hvordan du sviner folk til på. Intet som jeg har afleveret til G2G er blevet omformuleret til at betyde noget andet, end det jeg sagde. Jeg har altid kunne stå 100% ind for det materiale der bliver trykt i det blad og jeg er ikke den eneste.

Så lige meget hvor højt du hader bladet og gerne vil råbe højt og svine nogen til (oftest ser det ud til, at det er lige meget hvem det er), så husk lige på at der er adskillige folk på det her blad, med erfaring inde for branchen, med flere spilletimer på bagen end du kunne drømme om at opnå.

Det er da også direkte hysterisk latterligt den måde du konstant skal finde nogen at nedgøre, selvom det, som det endnu oftere er bevist, er folk/spil/kæledyr/whatever som sgu ikke har fortjent. Selvom det dog selvfølgelig skal nævnes, at det vist ikke kræver meget at få fortjent en omgang fra dig af...
» a winner is you «
SolaegSolaegSkrevet 02/01-04 14:28, rettet 02/01-04 14:28 
Ok, Okotta har måske ikke fremlagt det her helt korrekt, men derfor kan vi andre da også godt forholde sig til det, som han prøver at fortælle. Karakteren ser noget mystisk ud, må man da indrømme.
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 14:52 
Rites >
Ukritisk? Jeg syntes du skal passe lidt på hvem og hvordan du sviner folk til på. Intet som jeg har afleveret til G2G er blevet omformuleret til at betyde noget andet, end det jeg sagde. Jeg har altid kunne stå 100% ind for det materiale der bliver trykt i det blad og jeg er ikke den eneste.

Jeg skriver at bladet ikke ejer kritisk sans - ikke at du ikke ejer kritisk sans.

Har du nogensinde skrevet en kritisk anmeldelse, og givet en meget lav score til spillet, for bladet?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 02/01-04 15:01 
Du kunne jo bruge de tilgængelige funktioner:

Hopla!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RitesRitesSkrevet 02/01-04 15:45 
Generelt bruges der ikke megen plads på dårlige spil. Nok fordi de ikke er det værd?

Jeg har heller ikke anmeldt der så lang tid, samtidig med at målgruppen ikke normalt er dem som er på P:R, så det er ikke altid at jeg skriver min egen mening, men prøver at se hvad det givne spil kan byde på fra et andet synspunkt.

Er Hamtaro noget som jeg sidder med oppe til klokken 2 om natten? Nej, men det har stadig værdier, som betyder mere for G2Gs målgruppe end det gør for os.

Jeg kan ikke forklare Terminator's karakter af to grunde:
1. Jeg har ikke skrevet den.
2. Jeg har ikke spillet det (og vi VED jo godt hvad man er, hvis man render rundt og bitcher over et spil eller en karakter, hvis man ikke selv har spillet det, ik'?!)
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 17:06 
Terminator 3's score, i G2G, er særdeles betænkelig, udelukkende pga. de uendeligt lave scores som spillet har fået ALLE andre steder - ALLE andre steder.

Det er fuldstændigt fløjtende ligegyldigt om jeg har spillet lortet eller ej, når spillet har fået SÅ lave scores, ALLE andre steder - ALLE andre steder.

18% på Game Rankings - så kommer man næsten ikke nærmere bunden.

Jeg ser det lidt som at tale ned til folk, hvis man forsøger at ophøje et spil, til noget det helt klart ikke er, udelukkende fordi man vil tække en målgruppe - og nogle sponsorer.

De blade som jeg læser, taler ikke ned til mig, fordi jeg er DERES målgruppe.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 02/01-04 17:11 
Selvom jeg til tider godt kunne identificere dig som et folkeskolebarn, er det dog klart at du ikke er G2Gs målgruppe.

At du læser bladet er så fint nok, men hvis du alligevel føler at det skrives til dig (mere direkte end nogen anden gør) og derfor næsten skal svare personligt igen på alt hvad der bliver skrevet, det forstår jeg ikke.

Som sagt hverkan kan eller vil jeg forklare spillets karakter og kan kun sige det som jeg ved, nemlig at vi ikke får dikteret karakterer og vores "høje gennemsnit" delvist skyldes, at der ikke bliver givet så meget plads til de dårlige titler som til de gode.
» a winner is you «
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/01-04 17:32 
Okotta >
Det er fuldstændigt fløjtende ligegyldigt om jeg har spillet lortet eller ej, når spillet har fået SÅ lave scores, ALLE andre steder - ALLE andre steder.

Her er em side, der giver det 6 ud af 10. Bare så G2G ikke er de eneste, der giver det en udmærket score ifh. til andre sites...

Computer Games RO
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/01-04 17:47 
For lige at være helt på tværs, så kan jeg egentlig slet ikke se problemet i at G2G har givet spillet en højere score end de andre steder?

At en anmelder kan lide et spil, som mange andre ikke er begejstrede for, gør vel ikke bladet mindre professionelt?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/01-04 17:52, rettet 02/01-04 17:53 
jeg mindes da egentlig også en terminator-konkurrence i g2g for et stykke tid siden. mon det har noget med sagen at gøre? er den gode karakter måske g2g's måde at sige tak til sponsoreren på? puha det lyder mistænkeligt...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Per SPer SSkrevet 02/01-04 19:18, rettet 02/01-04 19:19 
For en god ordens skyld, og mere for at få tingene sat i perspektiv, især overfor jer andre og Allan Sørensen som har anmeldt PC spillet for G2G, kan i læse hele G2G anmeldelsen af War of the Machines længere nede.

I perspektiv specielt nu hvor Okotta selv mener at SWAT, efter 4 baner, er så godt. Selvom de fleste mener noget - helt - andet.

Jeg bryder mig desuden ikke om at man undlader at skrive hvilken karakterskala og hvilket blad man kritiserer, hvis man ikke er ærlig fra start og skriver det tydeligt og i hvilken sammenhæng.

Allan Sørensen er ikke oprettet i P:R forummet, og kan derfor ikke svare for sig selv - endnu. Dog skal det nævnes at han bl.a. har været filmanmelder i USA, og har hang til PC actionspil. Hans kendskab til Terminator universet, de gamle Terminator spil, gjorde ham til en velegnet anmelder af spillet.

Et par stykker fik lejlighed til at blive klasket godt og grundigt til Buena Vista's TRON 2.0 presseevent, hvor han løb med de fleste præmier.

Desuden har jeg sideløbende i juledagene, og uden sammenhæng med anmeldelsen i G2G, ladet War of the Machines blive gennemspillet på en større internet café (ikke Boomtown), for at få en samlet vurdering af flere spillere over tid. Et forsøg om man vil. Som faldt positivt ud. Ikke overvældende, men passende i forhold til G2G karakteren.

Hvis der er nogen der har noget at udsætte på anmeldelsen i forhold til den givne karakter, så send et direkte svar til mig, og jeg skal lade det gå videre til Allan, så han kan svare for sig selv. Karakteren passer præcis til teksten i anmeldelsen.

Her er hele anmeldelsen, komplet med overskrifter osv. :

5. december 2003 Af: Allan Sørensen

Terminator 3: War of the Machines

Platform: PC
Genre: Action
Aldersgrænse: 16 år
Antal spillere: 1 / 32 i multiplayer
Udgivelsesdato: 28-11
Producent: Clever’s Game
Udgiver: Atari

Karakterer:
Grafik: 8
Lyd: 9
Gameplay: 8
Holdbarhed: 9
Overall: 9

Battlefield 2030

Det seneste skud på stammen af T3 spil er ”War of the Machines” (WotM). Spillet er eksklusiv til PC folket, og man må endelig ikke forveksle spillet med ”T3: Rise of the Machines” til spilkonsollerne. Det er to vidt forskellige spil

WotM er udelukkende beregnet som et multiplayerspil. Selvom der reklameres med 10 singleplayer missioner på bagsiden af æsken, så har de intet med en ”rigtig” singleplayer del at gøre. Der er blot tale om multiplayer baner, der kan spilles i vilkårlig rækkefølge imod ”bots” styret af en kunstig (u)intelligens. Skal man investere i WotM - så gør det for at spille sammen, méd og mod hinanden i multiplayer.

Spillet er en klon af gameplayet og opbygningen i ”Battlefield 1942” (BF1942) pakket ind i det fede Terminator univers. Man har to sider at vælge imellem; i dette tilfælde Techcom oprørere (mennesker) og Terminators (robotter). Hver side har 4 klasser, og det er især robotterne, som er de mest spændende at kæmpe med. Udover de ”almindelige” metalrobotter, kan man vælge at spille som små flyvende dræberrobotter med lasere og missiler, eller som en infiltrator der ligner mennesker til forveksling - præcis som i den originale Terminator film.

Akkurat som i BF1942 skal man indtage og holde bestemte punkter. Alle banerne, på nær to, udspiller sig i fremtiden, hvor landskabet er én stor, dyster og rygende ruinhob! De to undtagelser forgår i nutiden, på steder vi kender fra filmen, og her kan man, som oprører, vælge at spille som selveste Arnold Schwarzenegger. Som det også var tilfældet med ”Rise of the Machines”, har Arnold selv lagt stemme til spillet. Det løfter bare stemningen gevaldigt med den ”rigtige” Terminator på lydsporet.

Spillet har ganske fine kvaliteter i multiplayer, hvor der er markante forskelle mellem mennesker og robotter. Men hvis spillet skal undgå at ryge i glemmebogen, kræver det at folk véd at PC spillet eksisterer, så der kommer gang i nogle flere servere. Udviklerne bør desuden udgive en bane/map editor så folk kan lave deres egne baner. De 10 nuværende ligner hinanden alt for meget, og hvis en online multiplayer titel skal have succes, så skal den kunne byde på en varierende map/bane rotation.

Hvis disse ønsker opfyldes er der masser af Terminator stemning at hente i T3:WotM. Men det kræver, som sagt, at der er flere mennesker (eller robotter?) at spille med. Karakteren i gameplay, holdbarhed og den endelige karakter, får et ekstra hak opad, i det øjeblik der er flere om at bestemme, hvad der skal ske med fremtiden og ”War of the Machines”.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SolaegSolaegSkrevet 02/01-04 19:19, rettet 02/01-04 19:20 
Jeg synes ikke, at der er mange, som også ser lidt anderledes på selve sagen. Det er da ikke helt normalt med karakteren. Man kan jo også sammenligne grafik- og lydkarakteren, som normalt ikke svinger det store i anmeldser.

De har fx ikke det store tilfælles med GameSpots karaktere
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 19:27 
Per S >
I perspektiv specielt nu hvor Okotta selv mener at SWAT, efter 4 baner, er så godt. Selvom de fleste mener noget - helt - andet.

Efter bare én mission i SWAT, er det tydeligt at spillet er bedre end Rainbow Six 3 - som var hvad jeg skrev om, i mit indlæg.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SolaegSolaegSkrevet 02/01-04 19:35 
Det er det så ikke helt, Okotta. Jeg har så kun spillet R6, som jeg synes er godt, så jeg stoler heller ikke rigtig på Okottas bedømmelse af spillene. Men nok om det - denne tråd handler om noget andet.
RitesRitesSkrevet 02/01-04 21:00 
Okotta: Jeg vil ikke helt give dig ret. Jeg syntes RS3 er bedre end SWAT. Men det er vel bare vores forskellige meninger om det?
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 21:03 
Fuldstændigt rigtigt - jeg havde bare lyst til at skrive en lille sammenligning mellem SWAT og RS 3, da jeg mente de to spil kunne sammenlignes og fordi jeg mente SWAT er bedst - samt pga. at SWAT ikke har fået så meget opmærksomhed, så mente jeg at man burde fortælle lidt om det, så andre osse kunne opdage dets kvaliteter.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 02/01-04 21:10, rettet 02/01-04 21:11 
Så efter min mening er RS3 bedst og efter din er SWAT bedst.
Hvilket er fair nok.

Ligesom Allan Sørensen's mening om Terminator 3, som han rent faktisk har krav på. Vi snakker om meninger her og jeg kan da love dig for, at jeg ikke skriver en anmeldelse i håb om at alle skal være enige med mig (kan dog være derfor, at jeg aldrig har fået lov til at anmelde Diablo). Allan er som anmelder ikke ejet og det betyder at ingen læsere, hverken dig, mig eller Kristian i 4. klasse, har ret til at sige at hans mening er forkert.
Er du ikke enig, selvom du ikke har prøvet spillet, så fred være med det -men lad dog være med at prøve at nedslagte ham og det blad han skriver for. Samtidig er det også lidt for tydeligt, at det faktisk er bladet du går mest efter, istedet for den skribent du er >uenig< med. Men nu har Per ihvertfald givet dig chancen for at komme med en kommentar til anmelderen.

(Edit: Et par typos, som jeg stadig var i stand til at fange, skønt min tilstand)
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig