X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Livet efter PGR2


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/12-03 13:55 
Det er ikke endnu, men på et tidspunkt skal vi vel videre.

Jeg har mine øjne på Flat-Out, men der er jo lidt tid til.

Er der andre bil spil i horisonten, med Live muligheder og lidt ekstra i posen ud over race? [ og med det mener jeg at TOCA live Ed. og diverse Rally spil ikke rigtig siger mig noget. ]

Man kan se de fedeste billeder af Flat-Out i det nye Edg... Se hele indlægget


Flat Out - meget simpel side
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
120 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/12-03 13:55 
Det er ikke endnu, men på et tidspunkt skal vi vel videre.

Jeg har mine øjne på Flat-Out, men der er jo lidt tid til.

Er der andre bil spil i horisonten, med Live muligheder og lidt ekstra i posen ud over race? [ og med det mener jeg at TOCA live Ed. og diverse Rally spil ikke rigtig siger mig noget. ]

Man kan se de fedeste billeder af Flat-Out i det nye Edge.

Flat Out - meget simpel side
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PoulPoulSkrevet 31/12-03 14:23 
Ralli Sport Challenge 2 er jo på vej, om det kommer til at indeholde noget ekstra i posen ud over race, ved jeg ikke, men det ser i hvert fald lovende ud.
RonaldoRonaldoSkrevet 31/12-03 14:26 
GT4 hvis man er til rigtige biler.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/12-03 14:57 
Læg mærke til at jeg postede i Xbox forummet?

1: jeg ejer ikke en PS2

2: jeg vil spille ordentligt online
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
APHAPHSkrevet 31/12-03 15:12 
Jeg regner ikke med at der kommer en racer af samme kaliber som PGR2, før PGR3 eller MGP3, hvilket nok først bliver i næste generation. Men det næste bilspil jeg syntes virker interessant, er Race Driver 2. Hvis codemasters kan få serien på ret køl igen efter det katastrofale Race Driver 1, skal det nok blive et hæderligt spil, ligesom alle de tidligere spil i TOCA serien.
Så kommer der selvfølgelig også GT4, som jeg virkelig håber bliver meget bedre end GT3, dog har jeg altid syntes at GT serien mangler meget på gameplay siden, og derfor er det ikke et spil jeg ser specielt meget frem til.

Race Driver 2
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
juventus champjuventus champSkrevet 31/12-03 16:11 
Hvad med sega gt online.Det bliver fedt.Der kan du sætte den bil du har bygget op mod en anden køre vind hans eller tabe din .Du kan også bytte dele med anden xbox-live spiller.Læs mere på gameplay.com
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
ComradeComradeSkrevet 01/01-04 15:42 
FreddiE >
GT4 hvis man er til rigtige biler.

Bilerne bliver vel næppe federe end dem i PGR2?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
APHAPHSkrevet 01/01-04 18:04 
Nej det er nok tvivlsomt
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 01/01-04 18:17 
Nej det er jeg helt sikker på, at de ikke gør.

Bare tag et kig på de nye billeder af GT4 på Intertain Games. Det når ikke PGR2 til knæene, hvis man skal dømme efter billederne.

Intertain Games
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/01-04 18:37 
hehe.. ang. GT4 billederne..
så har jeg læst på et par amerikanske forummer at billederne ikke er genereret på en PS2 men på en PS2Dev maskine.

så grafikken bliver altså ikke så fin når det endelig udkommer.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 01/01-04 18:49, rettet 01/01-04 18:51 
Det får du nok aldrig en fan af serien til at indrømme :P

Ud fra ingame filmene synes jeg nu at det ser ganske fornuftigt ud, men for at være helt ærlig, så overgår pgr2 det med flere længder hvad angår den visuelle side.
I win, you loose
APHAPHSkrevet 01/01-04 19:37 
grillbiller >
så grafikken bliver altså ikke så fin når det endelig udkommer.

Kommer det som nogen overraskelse at grafikken ikke kommer til at blive så flot, som den er på de forskellige screens, der er frigivet? Dog syntes jeg på en måde, at det kan være ligegyldig om grafikken bliver lige så god som i PGR2, bare spillet får en acceptabel grafik uden slowdown. Polyphony skulle i stedet for, koncentrerer sig om af få rettet de katastrofale fejl og mangler der var i GT3.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 20:29 
Det er klart at PGR2's bil-modelerne har flere polygoner, men det er evigt ligegyldigt, da GT4's modeler er langt overlegne, hvad angår art og design. Det er også derfor at MGS2 ser bedre ud end Splinter Cell. Polyphony er på et højere niveau end Bizzare Creations, men de er bare på et teknisk svagere system.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 01/01-04 20:35, rettet 01/01-04 20:40 
Hvis begge firmaer tilstræber at præsentere en realistisk gengivelse af bilernes opbygning, vil flere polygoner da ikke være en åbenlys fordel synes du? Jeg har stadig problemer med at forstå din påstand om at de skulle være så meget pænere, da ingen screenshots, eller videoer for den sags skyld, kan bekræfte denne påstand. Det er i hvert fald min mening, og du har så din ;)

EDIT: Er der egentlig nogle screens fra det der Flat Out som tråden handler om?
I win, you loose
APHAPHSkrevet 01/01-04 20:37, rettet 01/01-04 21:13 
FreddiE >
Polyphony er på et højere niveau end Bizzare Creations.

På hvilken måde?

GT4's modeler er langt overlegne, hvad angår art og design

Hvad bygger du den påstand på? Screenshots?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 01/01-04 20:42, rettet 01/01-04 20:46 
FreddiE >
Det er klart at PGR2's bil-modelerne har flere polygoner, men det er evigt ligegyldigt, da GT4's modeler er langt overlegne, hvad angår art og design. Det er også derfor at MGS2 ser bedre ud end Splinter Cell. Polyphony er på et højere niveau end Bizzare Creations, men de er bare på et teknisk svagere system.

"GT4 hvis man er til rigtige biler."?
Der var da rigtige biler med i PGR2, sidst jeg kiggede efter. Jeg kan jo tage fejl...

Freddie har du prøvet PGR2 og GT4, eller sidder du og bedømmer ud fra screens + video?

Nu ved jeg ikke hvilken Splinter Cell udgave, som du sammenligner med MGS2, men jeg kan kun gå ud fra, at der er tale om enten PS2 eller GC versionen.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/01-04 20:44, rettet 01/01-04 20:49 
Underligt nok er der ikke nogen screens af Flat-Out på deres side, heller ikke hos To The Game.

Men jeg kan sige, at det bliver ræs på baner hvor alting i miljøet kan gå i stykker.
Edge nævner noget med at køre ind en vandtank så den vælter ned på banen foran de andre.

Edit: Screens fundet - de 3 nyeste er endda artiklen i Edge - læs!

Screenshots
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
APHAPHSkrevet 01/01-04 20:49 
Personligt tror jeg ikke at Flat out, er et spil man kan vente sig specielt meget af. Empire Interactive´s tidligere forsøg på at lave bilspil, har ihvertfald ikke været nogen specielt stor succes.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 01/01-04 20:54 
SeventhSun >


Edit: Screens fundet - de 3 nyeste er endda artiklen i Edge - læs!

Se det ser da slet ikke dårligt ud. Kunne godt blive spændende hvis gameplayet bliver cool.
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 21:00, rettet 01/01-04 21:02 
RQvsnapz >
Hvis begge firmaer tilstræber at præsentere en realistisk gengivelse af bilernes opbygning, vil flere polygoner da ikke være en åbenlys fordel synes du? Jeg har stadig problemer med at forstå din påstand om at de skulle være så meget pænere, da ingen screenshots, eller videoer for den sags skyld, kan bekræfte denne påstand. Det er i hvert fald min mening, og du har så din ;)

Selvfølgelig, det er jo åbenlyst at du kan skabe flere detaljer med flere polygoner. Det er stadig ikke det jeg snakker om, men derimod hvordan du udnytter dine polygoner. Polyphony har bare nogle dygtigere artister, deres biler sammensat med belysningen, giver det et mere realistisk udseende.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 21:13, rettet 01/01-04 21:32 
Paasch >
På hvilken måde?

Talent og erfaring.

Paasch >
Fordi??

Umuligt at svare på.

Enfen >
"GT4 hvis man er til rigtige biler."?
Der var da rigtige biler med i PGR2, sidst jeg kiggede efter. Jeg kan jo tage fejl...

Freddie har du prøvet PGR2 og GT4, eller sidder du og bedømmer ud fra screens + video?

Jeg har ikke prøvet, men set PGR2 på en demo-stander. Det eneste der var rigtig imponerende var Antialiasing.

GT4 Prologue er på vej.

Enfen >
Nu ved jeg ikke hvilken Splinter Cell udgave, som du sammenligner med MGS2, men jeg kan kun gå ud fra, at der er tale om enten PS2 eller GC versionen.

Til Xbox selvfølgelig, Sam Fischer og alle andre characters i Splinter Cell er så svage i forhold til dem i MGS2. Stemning, design, art, osv. Splinter Cell ejer intet af det, dog har det belysningen at trøste sig med. Du sammenligner Kojima san med en nobody.

Edit: Der er så tydelig forskel på japansk og amerikansk art, at det er direkte sørgeligt. Det er fakta at Sam Fischer ser op til legenden:

Solid Snake
APHAPHSkrevet 01/01-04 21:56 
FreddiE >
Talent og erfaring.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, at Polyphony skulle være et bedre udvikler team end bizarre. Udover GT1 har de ikke vist deres værd, da både GT2 og GT3 var "billige" udgivelser uden store forbedringer eller nytænkning. Bizarre derimod har formået at forbedre deres udgivelser gang på gang, og PGR2 er nok det nærmeste man kommer på "den perfekte racer" både grafisk og gameplay mæssigt.
Bizarre har lavet flere racers end Polyphony, så jeg har også svært ved at se at Polyphony skulle have mest erfaring

Umuligt at svare på.

Jeg har endnu ikke set nogle screens eller film fra GT4 der underbygger din påstand... tværdigmod(på nær de første screens der var manipuleret). Men da ingen af os har GT4, er det noget omsonst af fortsætte denne diskussion.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 22:19 
Jeg tror ikke du forstår hvad Polyphony laver. De her gutter elsker biler, de er fysisk ude og afprøve racer-biler på baner, som alle er med i spillet. Alle specs på bilerne er korrekte, hele car-parts modification, og opsætning af dem er rigtig godt og realistisk udført. De har forstand på biler, og det føles også sådan. Det er en verden til forskel når man bare ændrer opsætningen på sin bil, hvor man typisk i arcade-racers som PGR dårligt kan føle forskel fra nogle biler. Du kan også se at detaljegræden er overlegen mange andre spil, de behøver ikke at optage udstødningen fra flere vinkler på alle de rigtige real-life biler. Men de gør det, fordi de gerne vil.

Screenshots kan man ikke bruge til meget, men det jeg mener er at Polyphony laver replica's af bilerne, hvor Bizzare laver 3D models af dem. Hvis du kan forstå den sammenligning.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 01/01-04 22:45 
FreddiE >
Til Xbox selvfølgelig, Sam Fischer og alle andre characters i Splinter Cell er så svage i forhold til dem i MGS2. Stemning, design, art, osv. Splinter Cell ejer intet af det, dog har det belysningen at trøste sig med. Du sammenligner Kojima san med en nobody.


Det er da en underlig sammenligning. De spil du nævner søger jo to forskellige stilarter. MGS ligner mere en tegnefilm (ikke på en dårlig måde) mens Splinter Cell læner sig meget mere op ad en realistisk stil. Metal gear solid 2 har på ingen måde realistisk grafik, men god og flot er den og om man bedst kan lide den ene eller anden er vel op til den enkelte at bestemme - ikke noget du kan konstatere.
I win, you loose
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/01-04 22:47 
Det her er jo en tåbelig diskussion.

1: I snakker om et spil, der slet ikke er udkommet endnu.

2: FreddiE du har tydeligvis ikke prøvet PGR 1 eller 2. Hvis du havde prøvet 2'eren ville du vide at Bizarre har gjort ekstremt meget ud af lave forskel på følelsen af bilerne. Alene rumble i controlleren er tydeligt forskellig fra bil til bil, og fra underlag til underlag.

3: Og sidst FreddiE sådan som du taler om Polyphony er det tydeligt at du er fan af deres arbejde. Det gør dig mildest talt inhabil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
APHAPHSkrevet 01/01-04 23:06 
FreddiE >
Jeg tror ikke du forstår hvad Polyphony laver. De her gutter elsker biler, de er fysisk ude og afprøve racer-biler på baner, som alle er med i spillet. Alle specs på bilerne er korrekte.

Og hvor ligger forskellen så i forhold til Bizarres arbejdsprocedure med PGR2? Bizarre har test kørt alle biler i spillet. Alle bilernes spec kommer fra bilproducenterne. De har været i alle byer i spillet og taget ialt 450.000 billeder, for at gengive dem præcist.

Det er en verden til forskel når man bare ændrer opsætningen på sin bil, hvor man typisk i arkade-racers som PGR dårligt kan føle forskel fra nogle biler.

Man ikke ændre på opsætningen i PGR2, men alle biler har forskellige køre egenskaber. GT seriens tunings feature er uden tvivl den bedste set i en racer, men der skal mere end en god tweekings feature til at lave en ordentlig racer, og det mangler Polyphony efter min mening at bevise.

Du kan også se at detaljegræden er overlegen mange andre spil

Korrekt. Men detaljegraden i GT3 er langt fra på højde med PGR2's. Hverken bilernes eller omgivelsernes.

Screenshots kan man ikke bruge til meget, men det jeg mener er at Polyphony laver replica's af bilerne, hvor Bizzare laver 3D models af dem. Hvis du kan forstå den sammenligning.

Nej den sameligning forstår jeg desværre ikke, men jeg er ikke blind. Da jeg tilfældigvis ikke har GT4, kan jeg kun sameligne PGR2 med GT3, og der er intet der tyder på, at Polyphony skulle være Bizarre overlegne på det punkt...men de må jo bevise min uret, ved at forbedre car modelerne til GT4.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 01/01-04 23:09, rettet 01/01-04 23:11 
FreddiE >
Jeg tror ikke du forstår hvad Polyphony laver. De her gutter elsker biler, de er fysisk ude og afprøve racer-biler på baner, som alle er med i spillet. Alle specs på bilerne er korrekte, hele car-parts modification, og opsætning af dem er rigtig godt og realistisk udført. De har forstand på biler, og det føles også sådan. Det er en verden til forskel når man bare ændrer opsætningen på sin bil, hvor man typisk i arcade-racers som PGR dårligt kan føle forskel fra nogle biler. Du kan også se at detaljegræden er overlegen mange andre spil, de behøver ikke at optage udstødningen fra flere vinkler på alle de rigtige real-life biler. Men de gør det, fordi de gerne vil.

Hvordan kan du overhovedet tænke på, at begynde at sammenligne PGR2 med GT4, når du ikke har prøvet et eneste af spillene?

Angående GT3, så fandt jeg ikke "følelsen" af bilerne som noget revolutionerende, som du ellers får det fremført som.

Jeg har ikke prøvet, men set PGR2 på en demo-stander. Det eneste der var rigtig imponerende var Antialiasing.

Det er ikke nok at se et spil, man skal føle spillet ved at spille det.
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 23:15 
RQvsnapz >
Det er da en underlig sammenligning. De spil du nævner søger jo to forskellige stilarter. MGS ligner mere en tegnefilm (ikke på en dårlig måde) mens Splinter Cell læner sig meget mere op ad en realistisk stil. Metal gear solid 2 har på ingen måde realistisk grafik, men god og flot er den og om man bedst kan lide den ene eller anden er vel op til den enkelte at bestemme - ikke noget du kan konstatere.

Hvorfor kan jeg ikke det? MGS2's stilart er meget stærkere end Splinter Cell's. Alle characters'ne er bedre, ikke på den måde for mig personligt, men mere originale, mere detaljeret, bedre effekt osv. Sam Fischer er jo bare George Coloney med noget tech-gear på. Sådan synts jeg at det er hele veje igennem, hvis man sammenligner de to. MGS2's tanker og boreplatform løber jo hjørner med de baner der er i Splinter Cell. Våbene og udstyret, fjenerne, styring, detaljer... osv.

SeventhSun >
Det her er jo en tåbelig diskussion.

1: I snakker om et spil, der slet ikke er udkommet endnu.

2: FreddiE du har tydeligvis ikke prøvet PGR 1 eller 2. Hvis du havde prøvet 2'eren ville du vide at Bizarre har gjort ekstremt meget ud af lave forskel på følelsen af bilerne. Alene rumble i controlleren er tydeligt forskellig fra bil til bil, og fra underlag til underlag.

3: Og sidst FreddiE sådan som du taler om Polyphony er det tydeligt at du er fan af deres arbejde. Det gør dig mildest talt inhabil.

1.) Det er på vej, og Prologue er på gaden.

2.) Det var en overdrivelse, i PGR1 kunne man ane at bilen var tungere, og langsomere eller lige omvendt. Det er på et helt andet niveau i GT3.

3.) Jeg vil ikke kalde mig selv fan, men mere at jeg værdsætter deres arbejde. Jeg er godt træt af arcade-racers som prøver halv-hjertet at gøre tingene realistiske, men så samtidig får du får points for en "power-slide" eller lign. Det holder ikke. Polyphony er gået den realistiske vej, og de har fastholdt det 100% samtidig med, at det er godt udført.
quadquadSkrevet 01/01-04 23:23 
Jeg vil nu ikke sige at PGR2 prøver at være realistisk, det gør tydeligt op med den der spiller at det gælder om at komme først samtidig med man skal være så dumdristig som mulig. En sjov kombination, som dog må siges at være lidt af en smagssag. Jeg kunne f.eks. ikke lide det i starten. Du kan evt. læse mit review af det.

Project Gotham Racing 2 Review - Editors Choice endda
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 01/01-04 23:24, rettet 01/01-04 23:30 
Project gotham racing serien markedsfører ikke sig selv som en bilsimulator. Derfor kan du heller ikke kalde det et halvhjertet forsøg, da der ikke er tale om et forsøg på noget det ikke er. Bizarre's ide med Project gotham racing 2 er ikke den samme som går igen GT serien. De to spil søger i to forskellige retninger.

EDIT: Du kom så først wagner ;)
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 23:39 
Paasch >
Og hvor ligger forskellen så i forhold til Bizarres arbejdsprocedure med PGR2? Bizarre har test kørt alle biler i spillet. Alle bilernes spec kommer fra bilproducenterne. De har været i alle byer i spillet og taget ialt 450.000 billeder, for at gengive dem præcist.

Vi kan godt diskuttere, men lad vær at opdigte ting. Bizzarre har ikke ræset rundt med Enzo'er i gennem verdens storbyer. Det er også flot at de har prøvet at gengive byerne, det er en stor opgave, og det er da lykkedes. Selvom det er langt fra perfekt, kan prøve at finde en link som sammenligner real-life med PGR2.

Man ikke ændre på opsætningen i PGR2, men alle biler har forskellige køre egenskaber. GT seriens tunings feature er uden tvivl den bedste set i en racer, men der skal mere end en god tweekings feature til at lave en ordentlig racer, og det mangler Polyphony efter min mening at bevise.


Det er ikke hvilket spil du bedst kan lide vi diskuttere...


Korrekt. Men detaljegraden i GT3 er langt fra på højde med PGR2's. Hverken bilernes eller omgivelsernes.


Forkert, fordi der er mere betyder ikke at der er flere detaljer. Bilerne i GT3 har mere detaljeret dørhåndtag og nogle af dem har enda har bitte små ikoner på siderne, hvor de også sidder på de rigtige. Racer-banerne er op til 90% korrekt gengivet, det er PGR2's baner langt fra. Til deres forsvar skal man så sige, at det er meget mere at gengive i en storby, end der er på en simpel racerbane.

Nej den sameligning forstår jeg desværre ikke, men jeg er ikke blind. Da jeg tilfældigvis ikke har GT4, kan jeg kun sameligne PGR2 med GT3, og der er intet der tyder på, at Polyphony skulle være Bizarre overlegne på det punkt...men de må jo bevise min uret, ved at forbedre car modelerne til GT4.


Hvis Polyphony udviklede Gran Turismo på Xbox, så ville der slet ikke være nogen sammenligning.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 23:44 
RQvsnapz, Wagner > PGR2 blærer sig selv med sine "realistiske" gengivelser af byer og biler, men gameplayed er noget helt tredje. Jeg er dog træt af den kombination hvad angår racere. Det er som om at det kræver mindre kreative resourcer.
enfenenfenSkrevet 01/01-04 23:51, rettet 01/01-04 23:55 
FreddiE >
Vi kan godt diskuttere, men lad vær at opdigte ting. Bizzarre har ikke ræset rundt med Enzo'er i gennem verdens storbyer. Det er også flot at de har prøvet at gengive byerne, det er en stor opgave, og det er da lykkedes. Selvom det er langt fra perfekt, kan prøve at finde en link som sammenligner real-life med PGR2.

Nu skriver han jo heller ikke, at de har kørt i bilerne rundt omkring i de forskellige byer. Læs ordenligt efter, inden du citerer.

Der er postet et link til billeder af sammenligner mellem spillets baner/gader og de virkelige ditto. Efter min mening er det lykkedes rimeligt godt.

Det er ikke hvilket spil du bedst kan lide vi diskuttere...

Nej og heller ikke det spil, som du bedst kan lide.

Det er fint at have en mening, men så skal det også holdes ved det.

Forkert, fordi der er mere betyder ikke at der er flere detaljer. Bilerne i GT3 har mere detaljeret dørhåndtag og nogle af dem har enda har bitte små ikoner på siderne, hvor de også sidder på de rigtige. Racer-banerne er op til 90% korrekt gengivet, det er PGR2's baner langt fra. Til deres forsvar skal man så sige, at det er meget mere at gengive i en storby, end der er på en simpel racerbane.

Jeg synes du skulle tage og prøve PGR2 og så vil du også lægge mærke til de små "klistermærker" på bilerne.

Angående baner så nævner jeg igen, at du skulle tage og prøve PGR2. Deres version af Nürburgring er flot.

Hvis Polyphony udviklede Gran Turismo på Xbox, så ville der slet ikke være nogen sammenligning.

Det ved du intet som helst om.

Vi må vente på GT4 og så kan vi, som har prøvet begge spil, komme med vores mening.
What is the Matrix?
quadquadSkrevet 01/01-04 23:52 
Synes netop det kræver større kreativitet at lave den blanding af realistiske omgivelser og så det arcade-agtige gameplay. Finder underholdningsværdien langt større på denne måde, end det lidt tørre 100% realistiske. Det er fint de gengiver bilerne totalt som i virkeligheden, men hvad så? Er det ikke de ting vi kan gøre med bilerne som bidrager til gameplayet?
Hvis man ikke bryder sig om Arcade-racere er PGR2 nok ikke det rette, men det udgiver sig ikke for at være andet. Og fordi at byerne og bilerne er realistiske må gameplayet vel stadig være det modsatte? :)
RonaldoRonaldoSkrevet 01/01-04 23:58, rettet 02/01-04 00:00 
Enfen >

Det ved jeg godt, jeg tvivler stærkt på at Bizzare overhovedet har test-kørt nogle biler.

Ja, det er også det jeg skriver...

Hvornår har jeg skrevet at jeg bedst kunne lide GT4, eller at GT4 er bedre?

Grafik skal ses og ikke føles, jeg stod og kiggede på Sydney i 10 minutter, og det var også flot. Det er der ingen tvivl om, jeg skriver bare at Polyphony's bil-modelerne er bedre.

Det er korrekt at jeg ikke ved noget om det, men hvis Polyphony kan lave sådan et flot spil på PS2 ved 60fps, så er der vist ingen tvivl om at de kan deres lort.
APHAPHSkrevet 02/01-04 00:03 
FreddiE >
Vi kan godt diskuttere, men lad vær at opdigte ting. Bizzarre har ikke ræset rundt med Enzo'er i gennem verdens storbyer.

Læs hvad jeg skrev!
Jeg skrev de havde test kørt bilerne, men intet om hvor.

Det er ikke hvilket spil du bedst kan lide vi diskuttere...

Æhh.. hvad snakker du om knægt? Som sagt syntes jeg at GT3 har en rigtig god tunings feature, men så er der andre punkter i spillet, hvor det halter gevaldigt(især Ai), hvilket jeg syntes går meget ud over helhedsindtrykket.

Bilerne i GT3 har mere detaljeret dørhåndtag og nogle af dem har enda har bitte små ikoner på siderne, hvor de også sidder på de rigtige.

Jeg syntes du skulle tage at prøve PGR2, hvis vi skal fortsætte denne diskution!
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:05 
Wagner >

Det kan det da umuligt kræve mere end, at skulle designe sine egne baner og biler. Hold nu op. Hvis du skulle tegne noget, ville det så være nemmest at have motivet foran dig, eller at skulle finde på noget helt nyt inde for samme emne? Det giver lidt sig selv.

Det er bestemt ingen lov, men jeg skriver bare hvad jeg foretrækker, og du skriver hvad der gør dig glad. Det er jo heller ikke det vi diskuttere.
quadquadSkrevet 02/01-04 00:07 
Nu er jeg rimelig forvirret, tror der er et sted vi misforstår hinanden. Går i seng nu, men med friske øjne kan jeg svare på det i morgen ;)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 02/01-04 00:11 
FreddiE >
RQvsnapz, Wagner > PGR2 blærer sig selv med sine "realistiske" gengivelser af byer og biler, men gameplayed er noget helt tredje. Jeg er dog træt af den kombination hvad angår racere. Det er som om at det kræver mindre kreative resourcer.

Det var dog en mærkelig påstand. Udviklingen af kudos systemet er netop med til at gøre gameplayet interessant frem for "bare" at skulle styre bilen rundt på en bane. Bevares, jeg skal selv have gt4, men det virker som om at du mener at alt andet end en realistisk simulation er et tåbeligt spil. I så fald vil jeg gerne påpege at Gran turismo serien afviger ret kraftigt fra sin linie, da jeg aldrig har set tilskuere i den virkelige verden, der er lavet af pap :)
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:15 
Paasch >
Læs hvad jeg skrev!
Jeg skrev de havde test kørt bilerne, men intet om hvor.

Det ved jeg godt, men jeg tror stadig ikke at de har test-kørt nogle biler. Det har jeg aldrig læst nogle stedet. Hvor har du læst det? Det ville heller ikke give nogen mening, da bilerne ikke skal føle som dem i virkeligheden. Prøv du at lave et power-slide i virkeligheden med 200 Km/T så er det ikke meget kontrol du har over den.

Æhh.. hvad snakker du om knægt? Som sagt syntes jeg at GT3 har en rigtig god tunings feature, men så er der andre punkter i spillet, hvor det halter gevaldigt(især Ai), hvilket jeg syntes går meget ud over helhedsindtrykket.

Det er ikke det vi diskuttere, jeg efterhånden ikke hvad det er. Men det er ikke hvilket af de to som er bedst. Jeg foretrækker den realistiske stil, og du foretrækker arcade-stilen. Det er der intet galt i.

Jeg syntes du skulle tage at prøve PGR2, hvis vi skal fortsætte denne diskution!

Jeg har set det med mine øjne, måske ikke i flere timer, men nok til at danne mig et kæmpe indtryk om grafikken. Du skrev bare at alt var mere detaljeret, og det var ikke helt sandt.
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:20 
RQvsnaps >

Jeg skriver at JEG er træt af de arkade-racere som ikke selv har designet hverken biler eller baner. Det nye R-Type bliver også engang hø, fordi de går væk fra formularen. Jeg har aldrig skrevet at PGR2 er dårligt eller noget lign. folk må gerne slappe lidt af, og lade være med at angribe mig.

Selvfølgelig kan Polyphony jo ikke gengive selve virkeligheden 100%, det er der ingen der kan, ligegyldigt hvor mange resourcer du har. Det skal jo også være i betragning udfra hvilke tekniske midler de har. Der har Bizzare Cerations det også en del lettere.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 02/01-04 00:23 
Jeg forstår ikke hvordan du kan blive ved med at påstå at detaljegraden i Gt4's modeller skulle være mere realistiske, når du ikke har 1st hand oplevelser med en eneste af titlerne. Du har bedømt pgr2's modeller på baggrund af at have kigget på én bil ved en demostand?

Jeg synes du skulle låne spillet eller på anden måde få det i hånden og så tage en tur i spillets showroom. Først da kan du, med rette, begynde at komme med kritik,der kan begrundes og først og fremmest bruges fornuftigt i denne diskussion.

Bemærk, jeg siger ikke at de er bedre end i GT4, men GT4 er ikke på gaden så at påstå det modsatte ville være en ligeså tåbelig udtalelse.
I win, you loose
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 02/01-04 00:24 
FreddiE >
RQvsnaps >

Jeg skriver at JEG er træt af de arkade-racere som ikke ...

Jeg kommenterede på din udtalelse om at der er tale om mangel på kreativitet fra udviklernes side.
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:36 
Det er ikke detaljegraden, PGR2's biler har mere runde kurver, og de har vel nogenlunde samme antal klistermærker og whatever. De ser dog slet ikke lige så realistiske ud. Det hjælper nok ikke på det, at zomme 90% grader ind på front-køleren.

Det jeg mener at PGR2 ligner mere typisk 3D, hvor Gran Turismo har den perfekte lyssætning og ramt bil-modelerne lige på og hårdt. PGR2's biler er helt klart flotte, og noget af det bedste på marked, men jeg synts ikke at de er helt deroppe hvor Gran Turismo's er. Det må selvølgelig være fordi at Polyphony har nogle dygtigere gutter der sidder og laver dem.

Screenshot sammenligning (Imprezza):

http://www.konsolonline.dk/images/pgr2.jpg
http://www.konsolonline.dk/images/gt4prologue.jpg

GT4 billedet er ikke i nær så god kvalitet, men jeg håber du kan se lidt hvad jeg mener.
APHAPHSkrevet 02/01-04 00:40 
FreddiE >
Det ved jeg godt, men jeg tror stadig ikke at de har test-kørt nogle biler. Det har jeg aldrig læst nogle stedet. Hvor har du læst det?

Jeg læste det på TXB forumet for et stykke tid siden. "Kubold" der ejer Xbox World Nederland og er tilknyttet Bizarre creation, nævnte at de havde testkørt biler fra spillet.

(Prøver at finde linket imorgen)

Prøv du at lave et power-slide i virkeligheden med 200 Km/T, så er det ikke meget kontrol du har over den

Prøv du at lave et powerslide med 200 Km/t i PGR2.
Jeg foretrækker den realistiske stil, og du foretrækker arcade-stilen.

Nej, jeg foretrækker hovedsagligt realistiske racers, dog har jeg intet imod arcade racers, sålænge de har et dybt gameplay. Men jeg ser nogle kritikpunkter ved Gran Turismo serien, som jeg syntes ødelægger en del af gameplayet, men det er åbenbart noget du godt kan leve med. :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:41 
RQvsnapz >
Jeg kommenterede på din udtalelse om at der er tale om mangel på kreativitet fra udviklernes side.

Du mener du forsvarede spillet ved, at forklare det "avancerede" gameplay. Ligegyldigt hvordan du vender og drejer den, så er at kopiere nuværende design sværere end at lave sit eget.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 02/01-04 00:46 
Jaja, så vender du det over på at jeg forsvarede spillet. Nej det gjorde jeg egentlig ikke. Jeg mener dog at det er forkert at sige at et spil lyser af mangel på kreativitet blot fordi det ikke er realistisk.
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:47, rettet 02/01-04 00:48 
Paasch >
Jeg læste det på TXB forumet for et stykke tid siden. "Kubold" der ejer Xbox World Nederland og er tilknyttet Bizarre creation, nævnte at de havde testkørt biler fra spillet.

(Prøver at finde linket imorgen)

Det må du meget gerne.

Prøv du at lave et powerslide med 200 Km/t i PGR2.

Nej, som sagt har jeg ikke prøvet det, og det var en overdrivelse i sammenhæng med hvad det skulle gøre godt for at prøvekøre biler.

Nej, jeg foretrækker hovedsagligt realistiske racers, dog har jeg intet imod arcade racers, sålænge de har et dybt gameplay. Men jeg ser nogle kritikpunkter ved Gran Turismo serien, som jeg syntes ødelægger en del af gameplayet, men det er åbenbart noget du godt kan leve med. :)

Gameplayed er jo lige så begrænset som det er i virkeligheden, fordi det du gør er at køre rundt. Det kan være du har set for meget Nascar hvor bilerne smadrer ind i beton-mure, og føreren for brækket hele underlivet osv. Normalt race er meget lige ud og stille og roligt. Der er så slet ikke den samme udfordring, da du i langt de fleste løb altid kan stille op med en bedre bil.
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 00:49 
RQvsnapz >
Jaja, så vender du det over på at jeg forsvarede spillet. Nej det gjorde jeg egentlig ikke. Jeg mener dog at det er forkert at sige at et spil lyser af mangel på kreativitet blot fordi det ikke er realistisk.

Hvornår fanden har jeg skrevet det? Det er sgu da lige omvendt, jo mere du kopiere fra den virkelige verden umanipuleret, jo mindre kreativt er det da.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 02/01-04 00:58, rettet 02/01-04 00:59 
Jeg tror vi taler forbi hinanden, for det var slet ikke det indtryk jeg fik af din post længere oppe. Det du skriver nu giver jeg dig 100% ret i, så der har nok været tale om en misforståelse. Med lad det nu ligge, det gør jeg i hvert fald nu. Godnat.
I win, you loose
120 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig