X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond Good and Evil!


Svar
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 11:44, rettet 03/01-05 13:51 
Det her spil er omtrent en million gange bedre og så meget mere charmerende end Prince of Persia.

Jeg bryder mig normalt ikke om genren, men det her er rigtig godt.

Andre der har spillet det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 05/07-09 20:23 
Måske er 480p bare et levn fra US-versionen - det har sikkert set godt ud på æsken, og det har måske fået kudos i anmeldelserne for at understøtte det. Som du skriver var det tidligt, folk havde ikke fladskærme og der er jo ingen/mangelfuld VGA-understøttelse på maskinen, så det har sikkert været meget få personer, der rent faktisk har spillet PAL-versionen i 480p dengang og så opdaget problemet. Hvis der altså, som jeg husker, ingen 60Hz-option er i spillet (hvilket jo netop er mistænkeligt, så).

Igen, rent teoretisk :) Jeg må hellere lade være med at udtale mig mere, uden at have testet efter :)

Jeg forsøger i øvrigt ikke at forsvare Ubisoft - prøver bare at forklare hvad der kan være sket. Jeg husker andre titler fra den periode, som har meget mystisk understøttelse af fx 60Hz og Dolby Digital. Det var de færreste der gik op i dét...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 05/07-09 20:27 
Har bestilt det hos coolshop så vil teste om det funker på min launch PS3 og mit "sub-tech" LCD HDTV ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 20:35 
RJK>
Hvis der altså, som jeg husker, ingen 60Hz-option er i spillet (hvilket jo netop er mistænkeligt, så).

Se det ville forklare en del :)

Jeg mindes dog ikke at der endnu har stået noget om 480p eller Progressive Scan bag på et PAL cover ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 05/07-09 21:14 
Det har du så vist ret i :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 05/07-09 22:39 
Jeg har lige testet spillet på både PS2 (komponent) og PS3 (hdmi). I begge tilfælde ser det bedst ud i 480p via indstillingen i spillet. Standardindstillingen (576i på PS2 og 576p på PS3) giver gnidret interfacegrafik, så det ville jeg aldrig vælge at spille med.

Hastigheden kunne jeg ikke rigtigt vurdere, for jeg spillede kun lige introsekvensen hvor hastigheden jo falder langsomt mens man spiller - men sådan lige umiddelbart føltes det hurtigst og mest rigtigt i 480p.

De sorte kanter øverst og nederst vil jeg betragte som kunstneriske valg, da de forstærker spillets film/foto-tema. De kunne jo også have sænket detaljegraden, men det ville da have været synd. Så vidt jeg husker tilføjede Michel Ancel de samme sorte kanter til King Kong - sikkert igen fordi han har haft valget mellem dem eller færre detaljer.

PC-udgaven er sikkert den bedste hvad angår skærmopløsninger, for der vælger du selv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 15:46 
Nå, men nu er jeg så flink at sætte prikken over i'et, så debatten kan få en ende (om hvorvidt det er strukket eller ej i 480p til PS2):

576i vs 480p (4:3)
Beyond Good and Evil!

576i (4:3) - fuld størrelse ved højreklik og vis billede
Beyond Good and Evil!

480p (4:3) - fuld størrelse ved højreklik og vis billede
Beyond Good and Evil!

Konsolkongen>
Skyblaser> Jeg synes ikke den stjerne er et særlig godt eksempel. Det ligner den sidder på et tårn og man ser det fra en skæv vinkel.

Også rigtigt, så her er det med bedre vinkel fra Xbox-udgaven, omend det er uklart om det er 576i eller 480p, og om stjernen bare skal se sådan ud... :)

Beyond Good and Evil!

Umiddelbart ligner det ikke et udstrukket 480p-billede (?)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 15:53, rettet 06/07-09 15:55 
Svjks kører det ikke for hurtigt i 480p (langtfra - jeg kan ikke se forskel i hastighed, men jeg gider altså ikke poste en sammenligningsvideo :)). Men der er altså ingen tvivl om - her hvor jeg sidder - at spillet er vertikalt udstrukket i 480p. Det kører dog for hurtigt, hvis jeg tvinger det i 576p med Blaze HDTV Player.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 16:09, rettet 06/07-09 16:16 
Ja det ser faktisk ud som om det er mest rigtigt i 576i... :(

SkyblazeR>
Svjks kører det ikke for hurtigt i 480p (langtfra - jeg kan ikke se forskel i hastighed, men jeg gider altså ikke poste en sammenligningsvideo :)).

Det var ellers sådan jeg forstod denne sætning:

Jeg synes at overleve 480p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player kører med en helt uspillelig turbohastighed).

Men fint nok. Det er ikke utænkeligt at den skide Blaze disc godt kan ha indflydelse på hastigheden når du smider den i 576p.

EDIT: Aha! Nej din sætningen gir fint mening, jeg har bare hele tiden læst den som "Jeg synes at opleve 480p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player kører med en helt uspillelig turbohastighed)." ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 16:17, rettet 06/07-09 16:17 
Jeg har kørt andre spil i 576p via Blaze HDTV Player uden denne vanvittige hastighedsforskel. Det jeg mente tidligere var, at jeg ikke kunne se forskel på hastighed mellem 576i og 480p.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 06/07-09 16:29 
Dit tv må være defekt, for hos mig er der ikke noget som bliver trukket skævt i hverken 480p eller 576i.

Spillet ser ud til at blive skaleret fra 480p til 576i, men det sker altså uden at proportionerne ødelægges (billedet bliver bare grumset). I mine øjne er 480p den korrekte opløsning.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 16:36 
Chrono>
Dit tv må være defekt, for hos mig er der ikke noget som bliver trukket skævt i hverken 480p eller 576i.

Den tanke har jeg tænkt, men hurtigt fortrængt :/ Jeg tjekker lige et andet PS2-spil, fx Shadow of Colossus, i 480p ved lejlighed.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 23:11, rettet 06/07-09 23:44 
ADVARSEL: Resultatet af følgende 575i vs 480p-sammenligning kan have katastrofale konsekvenser for dit sind, hvis du mener Shadow of Colossus ser helt fantastisk ud på PS2 i 480p-opløsning. For det gør det altså reelt ikke. Men som nogen siger "ignorance is bliss". CONSIDER YOURSELF WARNED!

Chrono>
Dit tv må være defekt, for hos mig er der ikke noget som bliver trukket skævt i hverken 480p eller 576i.

Hmm, tror ikke den er gal med mit tv, så. Jeg smækkede SoC i PS2, og der er også skalering mellem 575i (ikke 576i, BTW - min skyld, at du skrev det :)) og 480p, men proportionerne er korrekte, svjks.

480p-billledet er desværre megabeskåret, men virker ikke udstrukket ligesom BG&E.

SoC fortjener jo at spilles med et "komplet 16:9-billede", så den her sammenligning er ret nederen (hvis 480p pr. default er LIGE SÅ beskåret/skaleret på HDTV generelt).

Beyond Good and Evil!

Originalerne - højreklik og vis billede for fuld størrelse:

575i 16:9
Beyond Good and Evil!

480p 16:9
Beyond Good and Evil!

EDIT: Sammenligningsbilledet viser fejlagtigt 4:3 - det er 16:9.
EDIT2: Rettet til 16:9-angivelse.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 23:25 
SkyblazeR>
SoC fortjener jo at spilles med et "komplet 16:9-billede", så den her sammenligning er ret nederen (hvis 480p pr. default er LIGE SÅ beskåret/skaleret på HDTV generelt).

Altså du mener hvis alt 480p har sådanne bjælker i top og bund ALTID som en del af signalet? Det har det ikke. Jeg kan lige tage et billede af Guilty Gear XX Accent Core Plus (elsker at skrive den titel ;)) om lidt, så du forhåbentlig kan se hvor lækkert det kan se ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 23:33 
Jeg tænker mere på om selve 480p-billedet i SoC er skaleret på andre HDTV ift. 575i. Bjælkerne er de samme i både 576i og 480p med SoC hos mig (bjælkerne er derimod ikke tilsvarende identiske i BG&E's 575i vs 480p - her er 480p-billedet strukket, ikke skaleret).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HankyHankySkrevet 06/07-09 23:38 
Har du ikke byttet rundt på titlerne til de sidste to billeder, hvis det du skriver til din "animation" af samligningen passer? :-)

Det øverste billede må jo være 480p, og det nederste 575i, ikke? ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 06/07-09 23:44 
Jeg har godt nok aldrig hørt om 575i - dit tv må altså være lidt specielt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 23:45, rettet 06/07-09 23:45 
Hanky>
Har du ikke byttet rundt på titlerne til de sidste to billeder, hvis det du skriver til din "animation" af samligningen passer? :-)

Jeg ved ikke hvad du hentyder - prøv at tjek billederne igen.

*wink-wink*
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 23:49, rettet 06/07-09 23:59 
SkyblazeR>
Jeg tænker mere på om selve 480p-billedet i SoC er skaleret på andre HDTV ift. 575i. Bjælkerne er de samme i både 576i og 480p med SoC hos mig (bjælkerne er derimod ikke tilsvarende identiske i BG&E's 575i vs 480p - her er 480p-billedet strukket, ikke skaleret).

Nej det vil nok være det samme som på dit tv. Der er åbenbart noget mærkeligt ved BG&E, enten en dårlig pal konvertering så billedet er mærkeligt i 576i eller en god pal konvertering så 576i ser rigtigt ud men hvor de af gud ved hvilken grund har pillet ved 480p.

Anyway billederne jeg har taget har ingen interesse nu, men nu har jeg fandeme uploadet dem :p
Selvom de ser mere crappy ud efter at have været igennem photobucket, og det faktum at de er taget med en mobiltelefon (hvad sker der for Ky's tøj på sidste billede?)... så taler de for sig selv. Det er næsten ligeså godt som Guilty Gear X på Dreamcast med VGA.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/06072009112.jpg?t=1246916639
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/06072009115.jpg?t=1246916894
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/06072009116.jpg?t=1246916936
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/06072009117.jpg?t=1246916953
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/06072009118.jpg?t=1246916968

Jeg har planer om at købe en rigtig scaler senere på måneden og er spændt på om den kan gøre noget som helst ved billedet fra Guilty Gear (Anti Aliasing slået fra!!), der i mine øjne er pisse godt som det allerede er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/07-09 23:50, rettet 06/07-09 23:53 
Chrono>
Jeg har godt nok aldrig hørt om 575i - dit tv må altså være lidt specielt :)

Så er der vel flere Sony Bravia-tv, der er specielle. Eller også er det en fejl i tv'ets HUD. :) Jeg tror dog stadig, at 480p er skaleret/beskåret i SoC på HDTV, der viser 576i. Men hvem ved... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 23:54, rettet 07/07-09 00:06 
SkyblazeR>
Jeg tror dog stadig, at 480p er skaleret/beskåret i SoC på HDTV, der viser 576i. Men hvem ved... :/

Den sætning forstår jeg intet af? Et 480p signal der er skaleret/beskåret mens tvet viser 576i?

EDIT: Men begge billeder du har taget ser da helt ens ud? Altså de er taget på forskellige tidspunter så det ene er mere zoomet end det andet. Men det ene ser ikke mere strukket ud end det andet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 06/07-09 23:57 
SkyblazeR>
Jeg ved ikke hvad du hentyder - prøv at tjek billederne igen.

*wink-wink*

Godt du rettede det ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 00:11, rettet 07/07-09 00:13 
Konsolkongen>
SkyblazeR>
Jeg tror dog stadig, at 480p er skaleret/beskåret i SoC på HDTV, der viser 576i. Men hvem ved... :/

Den sætning forstår jeg intet af? Et 480p signal der er skaleret/beskåret mens tvet viser 576i?

EDIT: Men begge billeder du har taget ser da helt ens ud? Altså de er taget på forskellige tidspunter så det ene er mere zoomet end det andet. Men det ene ser ikke mere strukket ud end det andet.

Nej da. Beklager eventuel forvirring: Chrono finder "575i" (som mit tv viser) underligt, hvor mit forrige (lidt ligegyldige) svar gik på, at SoC vel stadig er skaleret/beskåret i 480p på HDTV med 576i (i forhold til 576i). Jeg ved dog ikke om 575i er en fejl i HUD'et på mit tv. Jeg mener aldrig det har vist 576i.

Men det vigtige inden vi taber tråden: Faktum er at der er en markant forskel på 575(6)i vs 480p-billederne i såvel BG&E som SoC, der gør én lidt trist til mode. Og jeg tvivler altså, at denne forskel kun ses på mit HDTV...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 00:13 
Hanky>
SkyblazeR>
Jeg ved ikke hvad du hentyder - prøv at tjek billederne igen.

*wink-wink*

Godt du rettede det ;)

Og tak fordi du spottede det :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-09 00:14, rettet 07/07-09 00:17 
Jeg forstår stadig slet ikke hvad du mener, for du skriver det samme igen.

...hvor mit forrige (lidt ligegyldige) svar gik på, at SoC vel stadig er skaleret/beskåret i 480p på HDTV med 576i (i forhold til 576i).

- Hvad er et "HDTV med 576i" der kører 480p?

Men HUD'et i spillet (energi osv.) har fuldstændig den samme afstand til siden og bunden i både 480p og i 576i. Så der er ikke skåret noget af billedet eller anden fejl i 480p.

Du har bare taget 480p billedet hvor kameraet har været zoomet længere ind på personen og dermed kan man ikke se så meget af søjlerne i baggrunden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 00:19 
Konsolkongen>
EDIT: Men begge billeder du har taget ser da helt ens ud? Altså de er taget på forskellige tidspunter så det ene er mere zoomet end det andet. Men det ene ser ikke mere strukket ud end det andet.

Nu må jeg så hellere kommentere din EDIT. ;)

Billederne er taget *næsten præcist* med det samme zoom (med minimal forskel). Spillet er ganske enkelt loadet ind på denne skærm, hvorefter jeg trykkede på cirkelknappen for at få HUD'et frem. Hvert billede blev derefter taget ved "maksimalt zoom" på dette skærmbillede.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 00:22, rettet 07/07-09 00:24 
Konsolkongen>
Jeg forstår stadig slet ikke hvad du mener, for du skriver det samme igen

Jeg tilføjede da "(i forhold til 576i)". :)

Konsolkongen>
Men HUD'et i spillet (energi osv.) har fuldstændig den samme afstand til siden og bunden i både 480p og i 576i. Så der er ikke skåret noget af billedet eller anden fejl i 480p.

Du har bare taget 480p billedet hvor kameraet har været zoomet længere ind på personen og dermed kan man ikke se så meget af søjlerne i baggrunden.

Niks. Jeg har heller ikke sagt det modsatte: at der er forskel på HUD i 575(6)i og 480p (i SoC). Tjek mit forrige indlæg. Jeg tager jo ikke bare kamerabilleder "for sjov" :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-09 00:24, rettet 07/07-09 00:29 
Men jeg forstår ikke hvad problemet er? Er det fordi der så er kanter i top og bund i 480p mode (som man bare ikke kan se fordi billedet er så mørkt). Eller er det fordi du har taget billedet mens kameraet var tættere på?.

Det er muligt at kameraet af en eller anden grund zoomer mere ind når det kører 480p. Men at dømme ud fra afstanden til HUD'et i begge modes så bliver der ikke skåret noget af, eller strukket noget ud.

SkyblazeR>
Jeg tilføjede da "(i forhold til 576i)". :)

Og jeg har ikke fantasien til at få den sætning til at gi mening. Allerede ved at input moden er 480p men på et "HDTV der er med 576i" er der en del ting der bare aldrig vil gå op :)

Mit gæt er at du mener at der er strukket/skåret i 480p men ikke i 576i, right?

Og det tror jeg grundet placeringen af HUD'et som er identisk i begge modes ikke på der er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 00:32, rettet 07/07-09 00:34 
Se bort fra bjælkerne - de er komplet ens (i 576i og 480p) og ligegyldige i SoC-sammenligningen:

SoC-billederne af 575(6)i og 480p blev taget med *tæt på* samme kameraafstand til tv'et (jeg sidder ikke med et målebånd eller tommelstok, inden jeg tager billedet :)) og *tæt på* samme zoom-afstand i spillet.

EDIT: Der er ikke noget der strækkes i SoC. HUD'et beskæres heller ikke. Kun selve grafikken i 480p beskæres (på mit HDTV).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-09 00:36, rettet 07/07-09 00:38 
Jeg snakker ikke om afstanden du har haft til tvet. Jeg snakker om at kameraet I spillet er tættere på figuren i 480p mode. Om det er et tilfælde hvor langt ind på figuren den zoomer når du loader spillet, og du kan tage to billeder mere hvor det er lige omvendt kan jeg ikke sige.

Men det er da muligt at kameraet (stadig inde i spillet) bare sidder lidt tættere på figuren. Men hvad gør det? Så længe du får hele billedet uden der bliver skåret eller strukket. Og hvis man kan regne med at HUD'et sidder samme sted i både 480p og 576i så har du allerede et korrekt billede med 480p.

SkyblazeR>
EDIT: Der er ikke noget der strækkes i SoC. HUD'et beskæres heller ikke. Kun selve grafikken i 480p beskæres (på mit HDTV).

Så ville HUD'et være tættere på kanterne... Desuden ville det nok ikke give nogen mening at der var mere overscan på 480p end 576i. Jeg har i hvert fald altid oplevet det omvendt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 01:34, rettet 07/07-09 01:40 
Vi er stortset OT, så lad os tage andet i den henseende over besked (> Konsolkongen). Jeg svarer lige her på nedenstående inkl. flere flotte og P:R-eksklusive sammenligningsbilleder til alles fornøjelse (for at kompensere for "OT" ;)).

Konsolkongen>
Jeg snakker om at kameraet I spillet er tættere på figuren i 480p mode. Om det er et tilfælde hvor langt ind på figuren den zoomer når du loader spillet, og du kan tage to billeder mere hvor det er lige omvendt kan jeg ikke sige

Der er ikke noget, der er et tilfælde. Jeg har flere gange loadet spillet i både 575(6)i og 480p, inden jeg tog billederne. Hvert billede er (som sagt) taget ved det samme optimale/maksimale zoom (med cirkelknap for at få det ellers usynlige HUD med).

Det er jo netop problemet (i mine øjne), at hele billedet i SoC IKKE vises i 480p, fordi kameraet er "lidt" tættere på figuren (eller "betydeligt" tættere på, om man vil). Dermed virker billedet da - med andre ord - skaleret (uafhængigt af HUD i det her tilfælde).

Se her uden zoom (lige efter spillet er loadet - beklager de lidt skæve billeder, men jeg gad ikke tage dem om):

575i 16:9 vs 480p 16:9 (uden zoom)
Beyond Good and Evil!

Originalbillederne:

575i 16:9
Beyond Good and Evil!

480p 16:9
Beyond Good and Evil!

Noget andet er, at der givetvis er nogen, der ikke opfatter dette som et problem. Men sådan er vi jo (heldigvis) så forskellige. ;)

EDIT: Ikke beskåret, men kameraskaleret - min fejl.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 01:56, rettet 07/07-09 02:14 
For ikke at glemme:

Konsolkongen>
SkyblazeR>
Jeg tilføjede da "(i forhold til 576i)". :)

Og jeg har ikke fantasien til at få den sætning til at gi mening. Allerede ved at input moden er 480p men på et "HDTV der er med 576i" er der en del ting der bare aldrig vil gå op :)

Mit gæt er at du mener at der er strukket/skåret i 480p men ikke i 576i, right?

Og det tror jeg grundet placeringen af HUD'et som er identisk i begge modes ikke på der er.

575i-tingen har reelt intet at gøre med visningen af 480p-billedet. Helt rigtigt. Tanken var mere, om det er mit fjernsyn, der er defekt pga. det udstrukkede BG&E i 480p (for Chrono siger jo, at intet virker udstrukket hos ham i hverken 576i eller 480p). For mit HDTV viser jo 575i (hvor billedet dog ser korrekt ud i både BG&E og SoC), som åbenbart ikke er det mest normale. Og dermed bliver jeg tilbøjelig til at tro, at 480p-visningen på mit tv heller ikke er normal.

For at slå noget andet fast: Billedet er ikke udstrukket i SoC hos mig, svjks - kun "kameraskaleret" i 480p (ses tydeligt på de postede billeder). Det er kun i BG&E, at både billede og ikoner er udstrukket i 480p (ses også tydeligt på de postede billeder).

Hvis mere forvirring - så gå via besked. Ellers bliver det for OT for andre (det er det nok allerede). Jeg kan åbenbart mest selv tydeligt se, hvad der er problemet med 480p på mit tv (i de to nævnte PS2-spil). :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-09 15:19 
Jeg er med på nu at dit problem altså er at kameraet er tættere på i 480p (det ses i øvrigt tydeligt i dit andet billede).

Det må så være en fejl fra spillets side, og om det er noget der gør spillet dårligere er jo helt op til den enkelte at bedømme. Jeg tør med ret stor sikkerhed sige at det ikke er dit tv der er synderen der, jvf. den tidligere omtalte placering af HUD :)

- Men jeg er med på hvad du mener så ingen grund til at lade den gå mere OT nu hvor det er ovre i et spørgsmål om personlig smag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 16:06, rettet 07/07-09 16:07 
Konsolkongen>
Jeg er med på nu at dit problem altså er at kameraet er tættere på i 480p (det ses i øvrigt tydeligt i dit andet billede).

Det må så være en fejl fra spillets side, og om det er noget der gør spillet dårligere er jo helt op til den enkelte at bedømme. Jeg tør med ret stor sikkerhed sige at det ikke er dit tv der er synderen der, jvf. den tidligere omtalte placering af HUD :)

Ja, det vel mest et "skønhedsproblem" i SoC. Reelt vil jeg selv foretrække 480p og "lidt" kameraskalering end den større synsvidde i SoC's 575i/576i.

Det forklarer dog ikke, hvorfor BG&E-billedet er udstrukket/proportionelt forkert i 480p på PS2 hos mig, men ikke hos fx Chrono.

Måske har Blaze HDTV player fucket mit tv op, hvor jeg har tvunget andre PS2-spil i 480p. ;/ Men jeg bruger jo BG&E's 480p-indstilling. Gør sikkert ingen forskel at indstille dette spil til 480p via HDTV Player (men prøver lige senere).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 07/07-09 17:26, rettet 07/07-09 17:26 
Fik spillet i dag og kan bekræfte der virker på en launch PS3 :)

Men har også observeret det aspekt problem i taler om. Går ud fra perlerne i spillet skal være perfekte runde men det er umuligt uanset hvilken skærm-mode jeg anvender på mit TV og hvilken indstilling jeg bruger i spillet og PS3. Ingen kombination er perfekt hos mig, men det bedste er 4:3 på TV og progressive i spillet.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 17:39, rettet 07/07-09 17:44 
Ser din in-game-menu også "udstrukket" ud i 480p (bjælker i top/bund er mindre end i 576i)?

480p 4:3
Beyond Good and Evil!

I forhold til non-progressiv:

576i 4:3
Beyond Good and Evil!

576i vs 480p (4:3)
Beyond Good and Evil!

For så er det næppe mit tv, den er gal med, selvom Chrono påstod dette ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 30/09-10 10:29 
HD port/remake af Beyond Good & Evil på vej til PSN/XBLA i 2011.

Jade’s finally on her way to PS3 and 360, but not in the way you think.

Ubisoft’s releasing a HD version of the original Beyond Good & Evil next year for PSN and Xbox Live Arcade.
The HD version of the game – which released back in 2003 for PS2, Xbox, PC and GameCube – will feature 1080 visuals, makeovers for the character models, polished textures, a re-mastered soundtrack and achievements/trophies, depending on what console you have, as well as online leaderboards.
No other exact date’s been given for the re-release other then just next year.

Der skulle også være HD udgaver på vej af Prince Of Persia spillene og Splinter Cell.

Kilde
WikzoWikzoSkrevet 30/09-10 10:33 
INSTANT BUY!
KilroyKilroySkrevet 30/09-10 11:14 
Ubisoft har opdaget bagdøren til min pengepung :(
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 30/09-10 15:40 
Ubisoft know how to make money XD
SaftenSaftenSkrevet 30/09-10 15:40 
Hot Diggidy! Genialt
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 30/09-10 15:41 
Jeg køber det alene for at støtte udviklingen af en 2'er, og håber andre vil gøre det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 30/09-10 16:05 
Man kunne måske spekulere i at dette er en prøveballon, for at se om folk stadig er interesseret i spillet.
Kunne dog også bare være en måde at minde folk om serien i forberedelse til 2'eren.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/09-10 18:08 
Jeg køber det udelukkende for at spille det igen, i en udgave der er til at holde ud at se på :)

Ubisoft har netop fået en sølvstjerne i min bog.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/09-10 20:21 


Screens
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/10-10 08:40 
Sumez>
Jeg køber det alene for at støtte udviklingen af en 2'er

Hørt!

Og så er BG&E jo heller ikke ligefrem det værste spil at støtte med et ekstra indkøb.

Men det undrer mig godt nok lidt, at der er tid/penge til at lave sådan et remake.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 01/10-10 08:46 
Jeg tror fortjenesten er det værd
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/10-10 09:19 
Hvad var det egentlig der gjorde BG&E til et så pokkers godt spil? Ikke fordi jeg er uenig - tvært imod. Jeg elskede også oplevelsen.

Men kan man sætte fingeren på de største kvaliteter?
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 01/10-10 09:23 
Er det ikke en Zelda-klon, eller husker jeg forkert? Jeg fik ikke spillet det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/10-10 09:50 
Klon er måske et lige lovligt stort ord. Det har lidt sandkasse og RPG-light elementer, men derudover tænkte jeg ikke på Zelda i ét sekund mens jeg spillede BG&E
The medium is the message.
JonassoeJonassoeSkrevet 01/10-10 14:26, rettet 01/10-10 14:26 
En klon er det i hvert fald ikke, men man kan godt sige, at det ligger i samme genre som Zelda.

millennium>
Hvad var det egentlig der gjorde BG&E til et så pokkers godt spil? Ikke fordi jeg er uenig - tvært imod. Jeg elskede også oplevelsen.

Men kan man sætte fingeren på de største kvaliteter?

Synes overordnet set at spillet fungerer rigtig godt og har en unik stil, men jeg har også lidt svært ved at udpege de ting, der gjorde det så fantastisk. Jeg synes heller ikke det er så fantastisk, som mange andre synes, men det er bestemt et spil, man bør prøve.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig