X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond Good and Evil!


Svar
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 11:44, rettet 03/01-05 13:51 
Det her spil er omtrent en million gange bedre og så meget mere charmerende end Prince of Persia.

Jeg bryder mig normalt ikke om genren, men det her er rigtig godt.

Andre der har spillet det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 11:44, rettet 03/01-05 13:51 
Det her spil er omtrent en million gange bedre og så meget mere charmerende end Prince of Persia.

Jeg bryder mig normalt ikke om genren, men det her er rigtig godt.

Andre der har spillet det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 31/12-03 12:02 
Jeg kan nu normalt godt lide genren, men dette spil er helt sikkert noget specielt. Det er egentlig ganske simpelt opbygget - der skal samles perler og gennemføres Zelda-style dungeons. Men det hele er bare lavet så elegant, at man på ingen måde kan blive frustreret - kun fornøjet og underholdt. Password-systemet giver desuden spillet en "powerplay" dimension, som ellers ikke ses i genren.

Jeg sidder og savner den anmelderkopi jeg har spillet, og bliver nok nødt til at anskaffe mig det selv snart - for spillet er bestemt værd at gennemføre flere gange.

Et andet emne
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 31/12-03 12:23 
Game of the year 2003!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 31/12-03 12:56, rettet 31/12-03 12:56 
dRxL >
Det her spil er omtrent en million gange bedre og så meget mere charmerende en Prince of Persia.

Haha! Hvad sagde jeg? ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/12-03 13:13 
Men såvidt jeg ved sælger det ikke nær så godt og Ubi pusher det heller ikke nær så meget. Fra en marketings-synsvinkel er det i øvrigt helt dødt at udgive to spil op til jul som på overfladen er af samme type. Den almindelig forbruger har ikke en chance.
RJKRJKSkrevet 31/12-03 13:15 
Heh :)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 01/08-04 19:37 
Dette må da være ét af de bedste spil-nyheder i lang tid (Jeg kan i hvert fald ikke vente!):

Beyond Good & Evil
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 01/08-04 19:58 
Jeg kunne jo mærke det, I ville bare ikke tro på mig :D

Ej, fedt at der kommer en fortsættelse. Den glæder jeg mig meget til. Håber på et lidt dybere kampsystem og mulighed for spille i 4:3-mode i modsætning til det påtvungne widescreen-format. Men grundkernen er jo rigtig god...
DommergaardDommergaardSkrevet 01/08-04 20:00, rettet 01/08-04 20:02 
Se nu bare slutningen i spillet, man kunne da regne ud at der ville komme en 2'er, men en også en 3'er? JA TAK!

:D
ChronoChronoSkrevet 01/08-04 20:16 
Jeg tror ikke helt på det. I det omtalte interview bliver der bare sagt at at historien skulle være en trilogi - der bliver ikke sagt at det næste spil i trilogien er under udvikling.

Jeg tror det var Ancels oprindelige mål, men grundet det dårlige salg vil Ubisoft sikkert ikke være med til at lave en efterfølger :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 01/08-04 20:23 
Men jeg tror i øvrigt at en toer ville sælge langt bedre. Det første spil kom som en kæmpe overraskelse, og fik ikke nok hype inden de flotte anmeldelser pludselig kom. Spil der får masser af hype inden udgivelse sælger bedre, og det vil en toer garanteret få.

Jeg håber Ubisoft tænker på samme måde :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 01/08-04 20:53 
Det lader til, at Chrono har ret. Fra GameSpot's Rumor Control:

-------------

RUMOR #4: Ubisoft is making two more Beyond and Good and Evil games.

Source: The devout flock of Mario worshippers at GameCube Europe.

The official story: "No comment." --Ubisoft rep.

What we heard: When Beyond Good and Evil was released last year, it got solid reviews, but was discounted to just $19.99 within months due to disappointing sales. So when GameCube Europe reported that "Ubisoft does not plan on letting Beyond Good and Evil fade away and has announced there will be another two games," many reacted with skepticism. Rightly so, as it turns out. Though GameCube Europe story makes it sound like it was taken from an official Ubisoft statement, it lists a Q&A with BG&E designer Michel Ancel on the French site OteraGame as its source. In said Q&A, Ancel discussed the abruptness of BG&E's ending, saying it was because the game was "the first episode of a trilogy." He made no mention of any concrete plans to make a sequel to the game, let alone two. Any further ambiguity was dispelled by informed sources who told GameSpot that no BG&E games are currently in Ubisoft's pipeline. "Sounds like wishful thinking on the fans' part," they said.

Bogus or not bogus?: C'est bogus.
(...)
tastasSkrevet 01/08-04 23:10 
..Øv! :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HulleHulleSkrevet 01/01-05 12:46 
Er lige startet med at spille spillet alle siger man bør spille, men er ved at blive tosset over de gigantiske borders der blokerer halvdelen af skærmen. Kan det passe at spillet kun understøtter widescreen i PS2 udgaven?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 01/01-05 12:48 
Spillets borders er helt bevidste.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 01/01-05 12:51 
Det er vist kun widescreen i alle udgaver. Og ingen amamorphic.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 01/01-05 13:53 
Hmm. Ikke noget at gøre ved det. Omend jeg syntes det er et mærkeligt valg. Tak for svarene.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 01/01-05 13:54 
Det er jo for at give spillet et filmisk feel.

Jeg synes det virker rigtigt godt, og stilfuldt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 01/01-05 14:10, rettet 01/01-05 14:23 
Synes det er meget irriterende at det er widescreen! Men spillede det dog færdigt alligevel... håber at de tager det fra i de spil, eller i det mindste giver en mulighed for at vælge 4:3!

^_^
NaieraNaieraSkrevet 01/01-05 14:33 
De kunne også tage og lave det anamorphic...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 01/01-05 15:17 
Det er helt sikkert rigtig fedt imo. Bare ærgeligt at da jeg var rimeligt langt i det skete der en bug så at et item "røg uden for muren" så jeg ikke kunne få fat i det, så jeg blev nødt til at starte forfra... hvilket jeg ikke er kommet igang med...
ChronoChronoSkrevet 16/03-06 08:30 
Jeg graver lige sådan en god gammel tråd frem, for nu er der igen rygter om en 2'er! Det skulle være under udvikling netop nu, og komme til mindst Revolution, men nok også de to andre konsoller.

Det måtte meget gerne være sandt...

Rygter!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 15/05-08 20:33 
Så er det mere end rygter. Ubi har ikke givet grønt lys, men et hold på 10-12 personer har arbejdet på spillet i et år (dog kun pre-produktion).

Ancel says.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/05-08 20:52 
JAAAA! Endelig. Den besked har jeg ventet på meget meget længe. Måske er vi så heldige at det originale spil bliver udgivet på 360'eren gennem Xbox Originals op til toerens udgivelse. Jeg glæder mig enormt meget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/05-08 14:44 
Ohh, det lyder dælme godt!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ChronoChronoSkrevet 16/05-08 15:32 
Det glæder jeg mig til! Det giver ingen mening hvis Ubisoft ikke godkender projektet - det må da sælge godt alene pga. den efter-hype 1'eren har skabt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-09 23:20 
Skynd jer at tjekke dette link:

http://www.coolshop.dk/catalog/product/15130-beyond-good-and-evil--for-ps2

Altså jer, der ikke har spillet BG&E (det er ikke helt nemt at finde mere som nyt her i landet - til Gamecube og Xbox virker det tæt på umuligt).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 03/07-09 09:16 
ja, for s.... ingen må snyde sig selv. BG&E er med i min lille håndfuld af spil som jeg skamspillede indtil det var slut, og i mellemtiden glemte jeg alle de andre spil jeg havde.

Ren afhængighed, fantastisk historie og gode karakterer.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 03/07-09 09:32 
Jeg kan kun være enig. Et genialt spil, man ikke skal snyde sig selv for at nyde.

Det er vist også et af de sidste spil, jeg skrev en vurdering af tilbage i 2004/2005.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 03/07-09 09:33 
Hvis man kan nøjes med en brugt udgave af spillet (som regel i meget flot stand) kan det både findes i GameStops "Tag 2 stk PS2 spil for 129 kr" og GAMEs "Tag 2 stk PS2 spil for 99 kr"
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-09 20:10, rettet 04/07-09 20:36 
Det er godt nok æv, at BG&E er uden anamorphic support. Jeg tullede (af den grund) småforvirret rundt i spillet i starten uden at nyde det. Det understøtter fint nok 480p, men jeg var nødt til at indstille billedet på mit oldnordiske Sony HDTV til 'Smart'. Heldigvis virker spillet fornøjeligt, men jeg er først kun lige begyndt at tøffe rundt på vandet. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 21:45 
Hvorfor har du pillet ved billedet? Er det fordi der er kanter i top og bund af skærmen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-09 22:19, rettet 04/07-09 22:20 
Jeg kan kun holde billedet ud ved at trække den tydelige 480p-opløsning ud i falsk 16:9 widescreen med '16:9 Smart'-funktionen. Cirkelformede objekter er for vertikalt ovale/ægformede i det normale 16:9 bredformat (480p). Med spillets normale 16:9 576i-opløsning er billedet bare udtværet og sammenklemt i top og bund (480p-opløsningen gør billedet højere og bjælkerne mindre, men billedformatet ligner stadig l*rt).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 04/07-09 22:20 
Arh, vidunderet der er fladskærms-skalering ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-09 22:30, rettet 04/07-09 22:30 
Jeg tror jeg bare for sjov vil prøve at upscale til 720p med Blazes HDTV Player, men det har endnu ikke virket med mine PS2-spil. Er som regel endt med 576p.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 04/07-09 23:00 
Nyd nu bare spillet og glem alt om hvilken opløsning det kører i :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 23:45, rettet 04/07-09 23:49 
SkyblazeR>
Jeg kan kun holde billedet ud ved at trække den tydelige 480p-opløsning ud i falsk 16:9 widescreen med '16:9 Smart'-funktionen. Cirkelformede objekter er for vertikalt ovale/ægformede i det normale 16:9 bredformat (480p).

Ad... Har du overvejet bare at vise billedet som det skal, altså i 4:3? At strække billedet ud, ja man fatter slet ikke at de har lavet sådan en feature på tvet :)

SkyblazeR>
Med spillets normale 16:9 576i-opløsning er billedet bare udtværet og sammenklemt i top og bund (480p-opløsningen gør billedet højere og bjælkerne mindre, men billedformatet ligner stadig l*rt).

Det er fordi der ikke er tale om en 16:9 mode men derimod en elendig 50Hz konvertering der netop gør at der er bjælker i top og bund af skærmen. Spillet kører sikkert også 17% for langsomt i denne mode. For alt i verden undgå 50Hz hvis det er muligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 05/07-09 00:37 
Svjh er det ikke-anamorphic 16:9, ligesom RE4 på GameCube. Det er ikke fordi det er en dårlig PAL-konvertering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 01:02, rettet 05/07-09 01:20 
Konsolkongen>
For alt i verden undgå 50Hz hvis det er muligt.

Jeg kører netop 480p/60Hz, men billedet ser (heller) ikke godt ud i 4:3 (cirkler bliver ovale, fx spillets knapikoner og menu grid). Der kan kun rettes lidt på dette via 16:9 Smart (på mit HDTV). Men billedet forvrænges jo lidt af dette "Cinema"-crap-format.

Den eneste måde, hvor der (svjks) vises et korrekt 4:3-billede er i 576i. Jeg kommer dog aldrig til spille BG&E sådan. Kvaliteten er for elendig :/ Jeg synes at overleve 480p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player kører med en helt uspillelig turbohastighed).

Det ser desværre elendigt og sammenmast ud i 720p m. Blaze HDTV Player. Skærmformatet låses også, så det ikke kan ændres (kun med genstart af PS2).

Tjek disse "tydelige og imponerende" kamerabilleder med diverse crappy 16:9-skærmtilstande (ikke én af dem er optimal at spille i):

720p 16:9 Normal (låst 720p via Blaze HDTV Player)
Beyond Good and Evil!

720p 16:9 Normal (låst 720p via Blaze HDTV Player)
Beyond Good and Evil!

576p 16:9 Normal (576p via Blaze HDTV Player)
Beyond Good and Evil!

576p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player)
Beyond Good and Evil!

576p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player)
Beyond Good and Evil!

480p 16:9 Normal (480p via option i spillet)
Beyond Good and Evil!

480p 16:9 Normal (480p via option i spillet)
Beyond Good and Evil!

480p 16:9 Smart (480p via option i spillet)
Beyond Good and Evil!

480p 16:9 Smart (480p via option i spillet)
Beyond Good and Evil!

Hvis intet af ovenstående giver mening, så er det også lige meget. De billeder er alligevel lidt meningsløse faktisk, men jeg synes jeg ville dele min skærmtilstandselendighed med jer :)

EDIT: 480p 16:9 Smart (ikke Zoom)
EDIT2: Sidste billede tilføjet, for god ordens skyld. :)
EDI3: Billederne kan - på eget ansvar - ses i fuld størrelse (3MP) ved at højreklikke på hvert enkelt og vælge Vis billede (afhængig af browser).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 01:03 
RJK>
Svjh er det ikke-anamorphic 16:9, ligesom RE4 på GameCube. Det er ikke fordi det er en dårlig PAL-konvertering.

Jep, det er "fake 16:9 widescreen".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 01:07, rettet 05/07-09 01:09 
Tilføjelse: 576p 16:9 Zoom via Blaze HDTV Player vises med korrekte proportioner, hvis jeg ikke tager fejl. Bare synd at spilhastigheden nærmest er i turbo-mode i den skærmtilstand. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 01:14 
Det er for øvrigt skærmformatet i sidste kamerabillede jeg pt. spiller BG&E med på PS2 (hvis det ikke fremgik):

480p 16:9 Smart (480p via option i spillet)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 01:47, rettet 05/07-09 02:24 
RJK>
Det er ikke fordi det er en dårlig PAL-konvertering.

Hvis det kører langsommere i 50Hz end i 60 som noget kunne tyde på, så er der tale om dårlig konvertering.

SkyblazeR>
Jeg synes at overleve 480p 16:9 Zoom (576p via Blaze HDTV Player kører med en helt uspillelig turbohastighed).

Det er vel en ganske sjusket udgivelse uanset hvis de har fucket aspect ratioen så meget op som det lader til :)

Du kunne ikke tage et par billeder af spillet i 480p og 4:3 også?

EDIT: Er du sikker på at menuen overhovedet SKAL være perfekt cirkelrund? Hvis alt andet ser fint ud i 4:3 så smid dit tv over i "Zoom" som burde strække billedet så bjælkerne i top og bund forsvinder. Det fungerede ret godt i Residente Vil 4 også på GameCube.

EDIT2: Alle screens jeg har set nu har alle været i det der letterbox agtige helvede med bjælker i top og bund. Og i hvert fald GameCube udgaven ser ud til at være i korrekt aspect hvad knapikoner angår (se A-knappen).
Hvis det ser nogenlunde sådan ud hos dig i 4:3 så hold den i 480p og stil din skærm over i Zoom for at fylde mest muligt af skærmen, eller hold den i 4:3 hvis der skaleres dårligt.

Beyond Good and Evil!

EDIT3: For at opsumere: Prøv at køre den i 480p 16:9 Zoom og tag et billede. Gerne et hvor vi kan se HUD'et som i mit GC billede. Hvis det har samme aspect som GC billedet så ved du at du har ramt rigtigt :)

Bedre og mere relevant billede
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 03:06, rettet 05/07-09 03:10 
Som nævnt tidligere kan det ses på 4:3-billederne nedenfor (576i og 480p) og mit skærmkompromis (480p 16:9 Smart Zoom), at proportionerne er mere korrekte i 576i, men ikke i 480p. Kun 576i-knappen ser "korrekt ud" både uden og med 16:9 zoom.

576i 4:3 Normal
Beyond Good and Evil!

Trekant-knappen i venstre bund er tæt på "perfekt rund" i 576i, men lettere lodret oval i 480p nedenfor. Menu grid'et er lettere vandret ovalt i 576i, men lettere lodret ovalt i 480p (så nej, det skal ikke være perfekt rund - men det må knapperne formodes at skulle være).

480p 4:3 Normal
Beyond Good and Evil!

Det her var så mit skærmkompromis (480p 16:9 Smart Zoom - med lidt forvrængelse her og dér, men hellere dét i tydelig 480p end korrekt, men udtværet/utydelig 576i/50Hz 4:3-format med eller uden zoom):

Beyond Good and Evil!

Uanset hvad er skærmformatet i BG&E fucked up i 480p til i hvert fald PS2. Det er der vist ingen tvivl om.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 05/07-09 10:42 
Konsolkongen>
RJK>
Det er ikke fordi det er en dårlig PAL-konvertering.

Hvis det kører langsommere i 50Hz end i 60 som noget kunne tyde på, så er der tale om dårlig konvertering.

Du snakkede om de sorte bjælker. De kommer som skrevet af ikke-anamorphic 16:9, og ikke af dårlig konvertering.

Hastigheden er sikkert noget andet, omend jeg tvivler lidt. Det er jo ganske muligt, at 60Hz i PAL-versionen er hurtigere end 60Hz i NTSC-versionen, fordi det netop ER optimeret til 50Hz.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 14:51, rettet 05/07-09 14:51 
Det gir da ingen mening at optimere hastigheden i 50Hz og så inkludere en 60hz mode der er istykker på grund af det. Man må vel formode at 60hz altid er den rigtige hvis der er forskel i hastigheden, ellers er der godt nok tale om den sløjeste konvertering nogensinde :)

Ja jeg tog fejl hvad angår de sorte bjælker da de åbenlyst skal være der :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 14:54, rettet 05/07-09 15:02 
Skyblazer>

Jeg forstår ikke at du vælger at bygge det hele på at PSX-knapperne er lidt ovale i det. Hvis du sammenligner dette billede, der også har ovale knapper, så ser aspect ratioen ud til at være rigtig selvom hele HUD'et er strukket lidt:

Beyond Good and Evil!

Jeg synes jeg har oplevet at den slags var strukket forkert i andre spil, men så længe resten er rigtig så er det vel fuldstændig ligemeget?

EDIT: Det som "smart" mode gør er at den forstørrer billedet lidt op, men holder midten af billedet i korrekt aspect, mens der så tilgengæld bliver stukket voldsomt i siderne. Derfor får du de runde PSX-knapper du gerne vil ha', mens menuen forbliver cirkelrund da der ikke pilles så meget ved den.

Jeg personligt synes smart mode er noget bras. Det er især nemt at se hvis du drejer kameraet rundt om din character, så vil baggrunden blive strukket og klemt sammen. Det synes jeg da er langt værre end at knapperne er lidt høje i det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-09 19:45, rettet 05/07-09 19:46 
Men prøv at tjek den hvide stjerne på dit screen i baggrunden. Den virker sammenklemt, præcis som billedet generelt ser ud ud mig i 480p. Båden virker også lidt sammenklemt.

Jeg ved godt hvad konceptet bag 16:9 'Smart' er: basalt en forvrængelse af formatet - den kaldes også 'Cinema' på visse fjernsyn.

Men jeg mener bestemt det ikke kun er HUD, der strækkes i 480p hos mig (tager lige et billede ved lejlighed). 480p-billedet bliver generelt mere klemt ind i siderne, så fx Jade bliver mere stankelbenet ift. 576i-opløsningen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 05/07-09 19:57 
Konsolkongen>
Det gir da ingen mening at optimere hastigheden i 50Hz og så inkludere en 60hz mode der er istykker på grund af det. Man må vel formode at 60hz altid er den rigtige hvis der er forskel i hastigheden, ellers er der godt nok tale om den sløjeste konvertering nogensinde :)

Hvis du har spil til en ældre konsol, der er optimeret til 50Hz, og du så tvinger maskinen op i 60Hz (Saturn, SNES, MD etc.), så kører spillet jo for hurtigt eller forkludrer på anden vis. Samme fænomen ses i nogle nyere spil, fx Halo. 480p er per definition 60Hz (tror jeg da :)), så der kan man godt forestille sig at spillet kører for hurtigt. Fx ved videosekvenser er det jo svært at undgå, hvis man rent faktisk har re-renderet til 50Hz - ellers skal man jo have alting i to versioner på skiven :)

Det er en del år siden jeg spillede BG&E, så jeg kan slet ikke huske hvordan det er på dette punkt. Jeg snakker bare totalt teoretisk :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 20:05, rettet 05/07-09 20:15 
Det er jeg helt med på. Men 480p (som kun er 60hz ja :)) er ret sjældent i PAL PS2 spil især når vi taler så gamle spil. Hvorfor ville man inkludere noget så fedt, men som så ikke virker?

Jeg har ikke spillet så kan ikke gøre mig klog på hvordan det hænger sammen i virkeligheden. Men jeg kan gøre mig klog på at en tilføjet 480p mode der kører for hurtigt er et meget underligt valg fra udviklernes side :)

Skyblaser> Jeg synes ikke den stjerne er et særlig godt eksempel. Det ligner den sidder på et tårn og man ser det fra en skæv vinkel. En skam jeg ikke kunne finde et ligeså perfekt screen hvor man så Jade i fuld størrelse, så man lettere kunne bedømme om det var strukket på nogen måde.

Det lyder som om det endnu engang er US versionen man bør anskaffe sig bare for at være 100% sikker på man får et spil der kører korrekt og ser ud som det skal :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig