X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Penge retur hos EB?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 28/12-03 19:41 
Kort spørgsmål :

Giver EB Games pengene retur, eller skal man bytte til noget andet?

På min bon står der, at man kan returnere ELLER bytte, indenfor 7 dage.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 28/12-03 19:57 
Da jeg købte Jak II, kunne jeg få pengene tilbage de næste syv dage, selvom jeg havde spillet det. Spillet skal bare være i lige så flot stand som da man fik det.
OkottaOkottaSkrevet 28/12-03 20:07 
Super service :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/12-03 20:18 
Og dog... Der er mange der ikke synes det er så fedt at få et spil med hjem, som har været brugt :)
StriferStriferSkrevet 28/12-03 20:26 
NEJ bestemt ikke mig:( Jeg har været offer for at få et meget brugt spil med hjem, og da det var så brugt ville de ikke tage imod det, da jeg ville ha mine penge tilbage.
XBL Gamertag: ZeNtiX
jaesjaesSkrevet 28/12-03 20:32 
Plat, så er man jo nød til at åbne spillet i butikken foran næsen på ekspedienten :/
Zzap!Zzap!Skrevet 28/12-03 23:32, rettet 28/12-03 23:44 
Jeg synes heller ikke, at den bytte politik holder overhovedet! Hvis noget har været brugt, så sælger man det sgu ikke som nyt, uanset om det kan ses eller ej, sådan er dét bare.
Born to kill space
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 28/12-03 23:36 
I er vel godt klar over, at de låner spillene ud til deres ansatte, ik'?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
DehliDehliSkrevet 29/12-03 00:49 
Jeg ser det som en framragende service at du kan retunere et spil der ikke lever op til dine forventninger og spillene tages altså kun retur mod at de står som nye. Hvis nogle har købt "brugte" spil i EB må det være preown spil som så også har en helt anden pris end nye spil.
Jo ældre, jo bedre.
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 01:00, rettet 29/12-03 01:02 
Nej. Det er jo temmelig tydeligt, når der er tale om et brugt spil i EB, og der er altså ikke SÅ mange, der er SÅ dumme. Der er mange ting, som man har skullet gå glip af, hvis man tror at et brugt spil er nyt. Fake-wrap, placering i butikken og pris. Det er lidt for mange ting, til at rimeligt fornuftige folk kan tage fejl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 29/12-03 01:05 
Og så er alle preowned spil mærket med adskillige Pre-owned mærkater :)
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 01:22 
Nå, ja, også lige det :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 29/12-03 01:44 
Som jeg vist allerede har skrevet engang for nogen tid siden, har jeg prøvet at købe et spil til fuld pris, som jeg, da jeg kom hjem, kunne se havde været brugt.
Jeg gad ikke gøre noget ved det, da det var i fin stand. Men det er princippet i dét, for hvor sætter man grænsen for hvad "fin stand" er?
Og hvad er det så egentlig jeg betaler fuld pris for, hvis jeg kunne finde spillet i samme stand på et brugtmarked, som det der er har på boardet, til den halve pris?
Er det ikke også i høj grad glæden ved en spritny uberørt pakke man betaler for, når man køber et (helt) nyt spil?
Naiera >Nej. Det er jo temmelig tydeligt, når der er tale om et brugt spil i EB, og der er altså ikke SÅ mange, der er SÅ dumme. Der er mange ting, som man har skullet gå glip af, hvis man tror at et brugt spil er nyt. Fake-wrap, placering i butikken og pris. Det er lidt for mange ting, til at rimeligt fornuftige folk kan tage fejl.

Hvad forestiller du dig, de gør med de spil de får tilbage inden byttefristens udløb? Tror du de sætte preowned mærkater på, hvis de kan slippe af sted med at sælge dem til fuld pris, een gang til?
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 01:48, rettet 29/12-03 01:48 
Øhh, hvad går du efter mig for? Jeg er på "din side"...

Helt ærligt, jeg kan ikke se, hvad din kommentar har at gøre, med min. Vi snakker jo om to helt forskellige ting i denne "sag".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/12-03 12:56, rettet 29/12-03 12:57 
En anden ting jeg har fået fortalt ang. EB er, at de slet ikke checker selve disc'en, hvis man indleverer et spil som man gerne vil bytte - de ta'r ikke engang disc'en ud af æsken mens man står der, for lige at se om der sku' være ridser i den. Det er i det mindste hvad jeg har fået fortalt, men er der nogen som kan be- eller afkræfte dette?

Hvis det passer, så skal man nok lige checke sine spil selv, inden man forlader butikken, hvis man har købt et Pre Owned spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/12-03 13:16 
Da jeg afleverede mit spil tilbage i Bruuns EB Games, undersøgte de både disc og kasse meget nøje.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 29/12-03 13:19 
Det er jo i og for sig kundens eget ansvar at checke standen af den vare han/hun køber, især når der er tale om et preowned, hvor man altså ikke kan forvente et spritnyt spil.

Jeg bliver dog forarget, når jeg hører at de sælger spil, der har været brugt, til fuld pris. I tilfælde af at dette faktisk finder sted, bør man nok også lige checke standen af "nye" spil før man går ud af butikken og eventuelt bede om et andet.
I win, you loose
Zzap!Zzap!Skrevet 29/12-03 13:39 
Naiera >
Øhh, hvad går du efter mig for? Jeg er på "din side"...

Helt ærligt, jeg kan ikke se, hvad din kommentar har at gøre, med min. Vi snakker jo om to helt forskellige ting i denne "sag".

Jeg "går efter dig", fordi jeg synes du antyder at folk lidt selv er ude om det, hvis de får et brugt spil med hjem, når de betaler for et nyt (som er det problem der bliver skrevet om over din post).
Born to kill space
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/12-03 14:30 
Pieyanthikos >
Da jeg afleverede mit spil tilbage i Bruuns EB Games, undersøgte de både disc og kasse meget nøje.

Også i mit tilfælde(i Slagelse)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
WehnerWehnerSkrevet 29/12-03 15:08 
Okotta >
En anden ting jeg har fået fortalt ang. EB er, at de slet ikke checker selve disc'en, hvis man indleverer et spil som man gerne vil bytte - de ta'r ikke engang disc'en ud af æsken mens man står der, for lige at se om der sku' være ridser i den. Det er i det mindste hvad jeg har fået fortalt, men er der nogen som kan be- eller afkræfte dette?

Jeg byttede to spil til D&D:Heroes lige inden jul (i Aalborg). Der ikke så meget som åbnede de æskerne. Jeg kunne faktisk have give dem tomme kasser. Der var selvfølgelig travlt, men alligevel...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 16:37, rettet 29/12-03 16:41 
Zzap! >
Jeg "går efter dig", fordi jeg synes du antyder at folk lidt selv er ude om det, hvis de får et brugt spil med hjem, når de betaler for et nyt (som er det problem der bliver skrevet om over din post).

Det gør jeg overhovedet ikke! Du må have været træt da du læste mit indlæg.

Og der blev også tjekket disc grundigt, hos ham der stod foran mig i køen i dag, inde i Bruun's EB. Spillet blev i øvrigt afvist af ekspedienten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/12-03 16:41, rettet 29/12-03 16:42 
Du siger at folk er dumme, og praktisk talt selv er ude om det, hvis de ikke kan se forskel på et nyt og brugt spil..

Nu er det jo ikke alle, som går og kigger efter fake-wrap osv osv, og lige kan gennemskue om et spil er nyt eller ej - JO....folk som os, som går meget op i det, og kigger på kasser osv, vil ku' se det, men ikke Hr. og Fru Danmark - hader det ord.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 16:41, rettet 29/12-03 16:43 
Okotta >
Du siger at folk er dumme, og praktisk talt selv er ude om det, hvis de ikke kan se forskel på et nyt og brugt spil..

Nej jeg gør ikke!!

Dehli lægger op til, at det folks egen skyld, at de tror at et Pre-owned spil er nyt. Da siger jeg så, at folk skal være MEGET dumme for at tro. Jeg nævner i flæng ting der kan afsløre, at det er pre-owned, og Wagner tilføjer så en af de mest åbenlyse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/12-03 16:49 
Så siger du osse, at folk er dumme, hvis de ikke kan se forskel.

Det er fint du i flæng nævner hvad der kan afsløre det, men som jeg skrev, så er det IKKE alle der bemærker det - f.eks en mor, eller far som hurtigt er inde i butikken, efter et spil til sønneke, og ser et wrapped spil, til en billig penge. De tænker sgu da ikke nærmere over, om spillet er nyt eller brugt, når det står der pakket ind og det hele.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JinkJinkSkrevet 29/12-03 17:28 
Hvad skal de så gøre hvis et mærkat hvor der står preowned ikke er nok?
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 17:34 
Ja, og så står det også overalt på de hylder, der har de brugte spil på. Desuden er der prisen, og så er man jo ikke blevet snydt, når spillet kostede 249,- istedet for 499,-, og så er vi jo ved at være off-topic.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/12-03 17:48 
Papa >
Hvad skal de så gøre hvis et mærkat hvor der står preowned ikke er nok?

Ved det ikke - jeg synes personligt EB mærker deres spil udemærket; Jeg bemærker blot, at der altid vil være nogen, som IKKE ser det, og at det egentligt er fjollet at kalde dem for dumme.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 29/12-03 17:50 
Hvilket jeg jo ikke gjorde. Du sidder og gør mig forvirret ved konstant at misforstå mig. Vi snakker jo om, at folk køber nye spil i EB, som i realiteten er brugte. Jeg siger så til Dehli, der siger at folk har købt pre-owned spil, at de brugte spil altså er mærkede for godt, til at folk kan tage fejl af nye (som altså SKULLE være nye), og de her pre-ownede spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 29/12-03 17:57 
Tilbuds klistermærke, 199,- som pris, 3 for 2 mærke.

Da man kommer hjem, er der allerede et savegame på GBA spillet.

Værsgo. EB blows, ok?
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig