X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hold jer væk fra Coolshop!


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/12-03 17:14 
Tidligere på måneden postede jeg et topic, der handlede om, at jeg havde fået afsendt et spil fra coolshop.dk, på trods af at jeg faktisk havde afbestilt det 5 gange hos dem. Ikke desto mindre fik jeg det alligevel...

...jeg sendte det så tilbage d. 11/12, og venter stadig på, at de indbetaler mine penge. Jeg har stadig ikke hørt fra dem, og i realiteten har de hugget 285 kr fra mig. Jeg har mailet hver dag, uden et eneste svar. Jeg har ringet adskillige gange hver dag, og har kun fået fat i dem 2 gange, hvor de har bedt mig om at ringe næste dag.

Hva siger I til det? Det er da den værste omgang bondefangeri nogensinde. Det ender sikkert med, at de nægter helt at give mig mine penge tilbage, for et spil, som jeg til at starte med overhovedet ikke skulle have haft!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/12-03 17:24 
Jeg har aldrig haft store problemer. Fik engang to spil (betalte for ét), men ringede bare og det gik hurtigt iorden.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/12-03 17:26 
Har heller ikke haft de store problemer. Ikke andet, end de ikke altid sender, så man har spil på release-dagen.
MadsMadsSkrevet 27/12-03 17:29 
Jeg har også prøvet det med at de sender selvom man har afbestilt. Jeg afbestilte lang tid i forvejen, og fik også en bekræftning fra dem personligt, men alligevel modtog jeg spillet senere hen. Heldigvis var det dengang sendt pr. efterkrav så jeg nægtede bare modtagelse, og slap for de problemer du åbenbart er løbet ind i med tilbagebetaling.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OkottaOkottaSkrevet 27/12-03 18:16 
Jeg valgte osse at betale pr. efterkrav (den éne gang jeg har købt hos dem), for lige at se om man ku' stole på dem - fik varen dagen efter(!)

Tror ikke helt at jeg ville turde at betale forud, med Dankort hos dem, efter det bøvl I andre har haft.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DizzyDizzySkrevet 27/12-03 18:16 
I følge loven behøves man ikke at sende spillet tilbage, det er coolshop som har et problem når de sender noget man har afbestilt, du vil også via din bank kunne tilbage trække pengene, da de jo er hævet uretsmæssigt. Hvis coolshop så vil have deres spil retur må de sende en frankeret svarkuvert eller dække portoen før man sender retur.
Tjek http://www.net-tjek.dk/ de har mere info omkring nethandel, her kan du også klage til forbrugerombudsmanden, lad ham tage sig af sagen så skal coolshop nok få fingeren ud.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/12-03 18:55 
Jamen, hvad fanden kan jeg stille op?

Jeg har ringet 6 gange i dag uden svar.

Jeg har skrevet i alt omkring 50 emails.

Intet bliver gjort.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/12-03 19:11 
Her er min email til forbrugerombudsmanden:

--------------

Den 2. December 2003 bestilte jeg et spil fra www.coolshop.dk, "Horizons", idet jeg håbede at jeg ville have spillet forholdsvis hurtigt. Da dette imidlertid ikke viste sig at være sagen, besluttede jeg mig efter mange dages venten at afbestille spillet. Jeg sendte adskillige emails herom, men da jeg ikke fik svar måtte jeg kime dem ned.

Da jeg hverken kunne få fat på coolshop.dk via email eller telefon, kunne jeg ikke gøre andet en at blive ved.

Den 9. December 2003 får jeg så en automatiseret email fra coolshop.dk, hvor der på min ordre står: "AFSENDT". Til min store forargelse har coolshop altså ikke slettet min ordre, og har sendt spillet afsted. Den 10. December modtager jeg så mit spil, og kontakter dem derfor pr email. Jeg modtager et svar den samme dag, hvor de undskylder og siger, at jeg bare skal sende spillet tilbage, så vil de indbetale pengene med det samme. Her er et udsnit af denne email:

"Når du modtager spillet, slår du bare en streg over den adresse på kuverten,
og skriver "Retur til afsender". Smid den derefter tilbage i postkassen, og
så bliver den sendt tilbage til os uden at det koster dig noget.
Vi refunderer selvfølgelig straks dine penge."

Fint, tænkte jeg, endelig et svar fra dem. Jeg sendte deres spil tilbage samme dag (10. December), og det er her helvede bryder løs.

Jeg har endnu ikke modtaget mine penge fra coolshop.dk, på trods af deres garanti om, at de "selvfølgelig straks refunderer mine penge". Jeg har i bogstaveligste forstand bombarderet dem med emails og telefon-opkald. Den 18. December lykkedes det for mig at komme igennem, og jeg får fat i en fyr der beklager mange gange, og siger, at de endnu ikke har fået kigget alle returpakker igennem. Nu var det sådan, at jeg sendte min pakke retur d. 10 December, og dermed skulle de gerne have modtaget den omkring d. 11 eller 12. December. Han beder mig om at ringe igen dagen efter, den 19 December, hvor han lover at have fundet min pakke.

Den 19. December ringer jeg så, og vanen tro er der ingen der svarer. Siden da jeg har prøvet hver dag, både med emails og telefonopkald, men forgæves.

I bund og grund er jeg blevet snydt. Man har ikke behandlet min sag med nogensomhelst form for kundeservice, eller fulgt nogen regler. Coolshop.dk har for det første ikke slettet min ordre, på trods af, at jeg adskillige gange har afbestilt den. Derefter har de endnu ikke betalt mine penge tilbage, for det spil, som jeg til at begynde med slet ikke skulle have haft.

Jeg har emails til dokumentation, hvis det skal bruges.
Bemærk, at jeg også videresender denne mail til coolshops kundeservice, i håb om, at det måske kan få dem til at få fingeren ud.

Med håb om hjælp med det samme

Nicolas Elmøe
Zantiago.com
nicolas@zantiago.com
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
PalsgaardPalsgaardSkrevet 27/12-03 19:32 
cosmos_dk >
...i håb om, at det måske kan få dem til at få fingeren ud.


Såen skal de ha det de politikere ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RaGeRaGeSkrevet 27/12-03 20:22, rettet 27/12-03 20:24 
Har heller ikke haft anden end dårlige erfaringer med coolshop.dk, når jeg købte spil hos dem ved forudbetaling. Det tog dem 1½ måned inden jeg fik mine penge igen. Der afbestilte jeg et spil hos dem, da jeg ikke ville vente 20 dage, før de fik det på lager, selvom de lovede mig det på udgivelsesdatoen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SolaegSolaegSkrevet 27/12-03 20:30 
Jeg vil gerne høre fra dig, hvordan det kommer til at gå, for jeg har selv haft problemer med RM-produkt, som sendte os nogle forkerte varer. Herefter sendte vi dem tilbage igen, som vi fik besked på af firmaet, men de kontaktede os ikke igen, så efter en god uges tid, da vi kontaktede dem, sagde de, at de aldrig har fået de forkert sendte varer retur. Herefter havde vi en del diskutioner, hvor vi hele tiden skulle minde dem om sagen, så den ikke blev glemt. Vi fik dog flere gange nye kontaktpersoner, som ikke forstod noget som helst af, at vi blandt andet gerne ville have den porto, som de havde lovet os, da vi sendte de forkerte varer retur.

Så her for lidt tid siden, bad vi, om at få den øverste chef, da det blev ved i den samme køre. Der blev sagt, at han blev ville blive kontaktet dagen efter, men 8-10 dage senere var der stadig ingen, som havde kontaktet os. Nu gav chefen os så hans nummer, hvis vi mente, at vi havde brug for at kontakte ham. Han bemærkede dog intet om den service, som vi har fået, eller noget om vores stadig uopklarede sag.

Nogle som har handlet med dem før?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig