X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Maskinen bipper?!?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-03 11:26 
Min Dreamcast er begyndt at bippe når jeg starter den. Er det en slags advarsel eller hvad kan det være?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 27/12-03 11:32 
Batteriet er dødt. Sker altid. Betyder ikke noget værre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-03 11:34 
Nu har jeg ikke skilt maskinen ad endnu. Ved du om det er et alm batteri der er til at købe herhjemme?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 27/12-03 11:38 
(Okay, nu får jeg tæsk, hvis jeg husker forkert...)

Det er batteriet i memory cardet. Ikke til at huske data, men til at spille på VMU'en.

Lad være med at skifte det. Det går bare kort efter igen ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-03 11:42 
Hmm...VMU'en har ikke været brugt i 10 timer tror jeg. Men ok. Intet varer evigt.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 11:46 
RJK tager ikke fejl. Man må bare lære at leve med lidt VMU-bipperi ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/12-03 11:47 
Det er, hvad jeg vil kalde, en designfejl fra Segas side. Skal man bruge sin VMU til at spille på, skal man tage batterierne ud af den, hver gang man ikke spiller på den. Ellers sluges de lige med det samme. Du kan også bruge den papirtingest, som følger med, der så stikkes ind i mellem, så batteriet ikke har forbindelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 11:51 
Jamen, du har da ret. Det er temmelig dårligt designet, at de ryger så hurtigt. Jeg husker også at jeg var overrasket over så hurtigt batterierne blev slugt, da jeg var nybagt Dreamcast-ejer. Det er dog lovligt besværligt at sidde og pille VMU'erne ud af controllerne, og så bakse med den papirtingest, hver eneste gang man er færdig med at spille ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-03 11:56 
Jeg har haft Dreamcast før og den brugte jeg MEGET. Men har aldrig stødt på problemet før nu. Nu har jeg heldigvis lidt ekstra vmu og ligge, men det er da lidt ærgeligt at man skal bøvle med at save...Sega har åbenbart slået en hjernefis hér.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 11:57 
Har du haft originale VMU'er før?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-03 12:00 
Øøh nu jeg tænker over det, tror jeg faktisk at det var uoriginalt. Det var det. Et med både rumble og memorybank. Så selvfølgelig er det derfor. Er du synsk eller hvad? :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 12:02 
Erfaren, eller noget ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 27/12-03 13:28 
Problemet er at den förste generation af originale VMU'er automatisk tänder naar de mister forbindelsen til Dreamcasten, alstaa naar man träkker dem ud af paddet og naar man slukker maskinen. Og saa sidder de og idler lidt indtil de slukker af sig selv efter nogle minutter.
Jeg har hört at senere VMU'er ikke tänder automatisk, men har ikke selv en for at kontrollere det.
DommergaardDommergaardSkrevet 27/12-03 13:32 
Det er HELT sikkert VMU'en der bipper! Jeg havde selv 4 i på et tidspunkt og de bippede lige et par sekunder hver gang jeg startede min DC op! Det er nok fordi at der kommer strøm til joypaddet samt VMU'erne, og siden er ikke er batteri i dem gør de dig lige opmærksom på det :P

Eller mig der er helt fra snøvsen?
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 13:44 
Nej, nu har vi lissom for længst slået fast, at det er VMU'erne der bipper...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig