X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Radeon 9600 Pro Problemer


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/12-03 10:47 
Hej!

Her til jul fik jeg et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis, udgaven med 128 Mb Ram. Jeg havde valgt netop dette kort, fordi jeg havde hørt at det skulle køre meget stabilt, men det gør det langt fra...

Problem 1) Nogle gange når jeg booter, fryser systemet lige med det samme. Jeg når kun lige at trykke på power knappen og høre blæseren køre før den fryser. Det virker dog oftest anden gang, men det er stadig irriterende.

Problem 2) Når jeg spiller 3d spil, specielt Neverwinter, fryser computeren efter ganske kort tids spil. Jeg har prøvet med flere forskellige drivere, jeg har prøvet at slå VPU recover fra, jeg har sat den til kun at køre med AGP 4X, jeg har skruet ned for preformance settingen i ATI Control Panel og jeg har sågar prøvet at sætte "mouse trail" til, fordi nogle mente at det skulle virke...

Jeg er ved at blive ret frustreret over at det ikke virker, så jeg håber lidt at jeg kan få nogle hjælp herindefra... Det officielle forum er ikke til meget hjælp

Mvh
Casper
millenniummillenniumSkrevet 27/12-03 12:16, rettet 27/12-03 12:16 
Køb en iMac. ;)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 27/12-03 12:27, rettet 27/12-03 12:29 
Jeg er langtfra ekspert, men det lyder som overophedning af grafikkortet. Prøv at have kabinettet åbent næste gang du starter og holde øje med om blæseren på grafikkortet overhovedet kører.
AmbyAmbySkrevet 27/12-03 12:27 
Af mere kontruktive forslag, så prøv at skifte slot.
Når maskinen fryser lige ved opstart så er det sikkert ikke en driver fejl eller noget i den retning.
Evt er kortet defekt og skal byttes.
Man kunne også prøve den i en anden maskine.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/12-03 15:34 
Efter at have snakket med flere på Sapphires forum, kan jeg nu se at det åbenbart er et problem som mange oplever. Der er mange små tricks som nogle kan få til at virke med deres kort, men jeg er vist en af de uheldige der ikke kan få det til at virke perfekt. Typisk, man skulle have undersøgt tingene lidt nærmere før man valgte et kort. Håber på at få det byttet
AndréAndréSkrevet 28/12-03 16:05 
prøv at slå agp "fast write" fra inde i bios, ati kortene er ikke glade for det
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/12-03 16:19 
Kan det passe at jeg ikke kan slå det fra i Bios?

Jeg har dog været inde og slå det fra i de programmer der følger med driverne
AndréAndréSkrevet 28/12-03 17:04 
ja det glemte jeg, du kan jo også slå det fra i driverne, jeg har altid kunnet slået det fra i bios på de bundkort jeg har haft
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig