X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor virker RGB ikke på min N64?


Svar
bootsbootsSkrevet 26/12-03 21:24, rettet 26/12-03 22:52 
Jeg har et RGB kabel til min Cube. I dag ville jeg så prøve det med min N64; men jeg fik bare sort skærm, hvorfor? Lyden gik fint igennem. Jeg har expansion pak i min N64, og spillet jeg prøvede med var Banjo Tooie. Cuben og N64'eren kan da ellers bruge det samme composite kabel - hvorfor ikke RGB?

EDIT: Tak, Matt, hvad skulle jeg gøre uden dig... Hmmm...overskriften kan jeg vel ikke... Se hele indlægget
68 emne(r).
1 2 > »

Svar
bootsbootsSkrevet 26/12-03 21:24, rettet 26/12-03 22:52 
Jeg har et RGB kabel til min Cube. I dag ville jeg så prøve det med min N64; men jeg fik bare sort skærm, hvorfor? Lyden gik fint igennem. Jeg har expansion pak i min N64, og spillet jeg prøvede med var Banjo Tooie. Cuben og N64'eren kan da ellers bruge det samme composite kabel - hvorfor ikke RGB?

EDIT: Tak, Matt, hvad skulle jeg gøre uden dig... Hmmm...overskriften kan jeg vel ikke rette i...
EDIT: Tak moderatorer...
majjohamajjohaSkrevet 26/12-03 21:31 
RGB ;)
Red Green Blue...
RJKRJKSkrevet 26/12-03 21:39 
Se i FAQ'en...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 26/12-03 21:43 
Tak skal du have. Dvs. at netbutikker der reklamerer med at de sælger RGB kabler til N64 bare er fyldt med gas? Godt jeg aldrig fik bestilt et....
RJKRJKSkrevet 26/12-03 21:45 
De kan først bruges efter konsollen er modificeret.

Note: Jeg har ikke selv eksperimenteret så meget med Nintendos AV-outputs, men kigger nærmere på det over følgende dage, så måske...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 26/12-03 21:50 
Hvis du finder ud af noget, som alm. mennesker kan klare selv, må du meget gerne vende tilbage til tråden med resultatet. Jeg har tit været ærgerlig over grafikken i mange N64 spil - jeg er sikker på, at det kan gøres bedre...
RJKRJKSkrevet 26/12-03 21:53 
N64-grafik er meget "grim" og mudret. Men det ville selvfølgelig hjælpe enormt, hvis den understøttede S eller RGB...

Jeg skal nok vende tilbage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/12-03 22:38 
Nu skal vi jo huske at PAL N64'eren ikke kan RGB-modificeres.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/12-03 22:41 
Jaeh, men det kunne nu være sjovt at skille skidtet ad og se alligevel :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/12-03 01:35, rettet 27/12-03 01:35 
Eller høre nogle resultater fra en, der har modded sin NTSC N64 ;) Jeg har gået og tænkt på det i noget tid nu, for som RJK siger er N64'ens grafik ikke pæn.

Det skulle dog være lidt af en besværlig mod at udføre, og jeg er ret sikker på at det bliver for stor en mundfuld for mig
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/12-03 04:19 
Starsoldier er god for en mod af NTSC N64 skulle jeg mene. Vil ikke give jer helt ret i at grafikken er grim på N64, se bare banjo kazzoie og næsten alle andre Rare spil, de er da helt ok med mig bla. Donky kong er sgu rimelig godt rent grafisk synes jeg :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 11:44 
Sammenlign det så med Jak & Daxter på PS2, hvor PS2'en er sluttet til fjernsynet med RGB...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 11:59, rettet 27/12-03 12:01 
Naiera >
Sammenlign det så med Jak & Daxter på PS2, hvor PS2'en er sluttet til fjernsynet med RGB...

Og hvorfor skulle det sammenlignes grafisk med et spil fra den her generation?
Du kan sammenligne det med Ape Escape (PS sluttet til fjernsynet med RGB) istedet for.
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 12:01 
Jamen så gør da det. Jeg lod være med at tage Jak II med vilje, men med Ape Escape (som jeg da også havde i tankerne), er resultatet det samme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 12:11 
Naiera >
Jamen så gør da det. Jeg lod være med at tage Jak II med vilje, men med Ape Escape (som jeg da også havde i tankerne), er resultatet det samme.

Hvad er resultatet da? Du mener måske Ape Escape har bedre grafik end DK64 og Banjo Kazooie?
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 12:13 
Nej, det har jeg aldrig sagt. Jeg mener bare, at man så tydeligt kan se, hvad der menes med "grim" N64-grafik.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 13:06 
Grafikken er ikke ligeså god som GC, DC, XBOX & PS2 men det gør den ikke specielt dårlig eller grim.

Ligeledes kan der jo også nævnes masser af ting der gør PS & Saturn's grafik "grim".
RJKRJKSkrevet 27/12-03 13:10 
N64 har en meget uskarp "udtværet" grafik. Det er det, som Naiera mener... (tror jeg)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 13:45 
Selvfølgelig...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FourDFourDSkrevet 27/12-03 13:46 
N64 har ikke verdens pæneste grafik men i nogle tilfælde er den da lidt pænere end playstation1's grafik, som i mine øjne er meget kantet.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 13:57 
Ja. Men som sagt så kan man finde masser af "fejl" I grafikken på alle ældre konsoller.
Det i mener er N64's anti-aliasing, det har PS ikke og derfor bliver grafikken meget kantet istedet for.
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 14:01 
WilliDaRappa >
N64 har ikke verdens pæneste grafik men i nogle tilfælde er den da lidt pænere end playstation1's grafik, som i mine øjne er meget kantet.


Øhh.. det er den da for det meste.
RJKRJKSkrevet 27/12-03 14:44 
Bottles >
Det i mener er N64's anti-aliasing, det har PS ikke og derfor bliver grafikken meget kantet istedet for.

Det er ikke anti-aliasing.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/12-03 14:44 
Tror måske dette handler om præferencer?

Jeg er personligt mere til Playstation's skarpe, lidt kantet grafik, frem for N64'ens mudder.

MGS, Silent Hill, FF spillene og Ps udgaverne af Resident Evil spillene* havde alle bedre grafik end noget på N64'en. Jeg mener dog stadig Mario 64 og Zelda var flotte.

*Resident Evil 2 til N64 understøttede Expansion Pak'en, men skabte en meget crappy hi-rez følelse efter min mening.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 27/12-03 14:48 
Banjo Kazooie havde i alle tilfælde langt flottere grafik end stort set alt på PS1.
RJKRJKSkrevet 27/12-03 14:52 
Men det er stadig "N64-mudret". Det er det som jeg/vi ikke bryder os om.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 27/12-03 16:00 
Jeg er nu heller ikke så vild med N64's "Hvad er det nu det er?!?!"-grafik. Tingene må helst ikke blive for små, ellers ligner det bare en klat farver (hvorfor jeg var meget glad for en gen-udgivelse af ZELDA OTT på GC).
The medium is the message.
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 16:00 
Ok, hvis det ikke er anti-aliasingen i har noget imod så kan vi vel også blive enige om at PS spillene er grimme på grund af den kantede grafik?
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 16:02 
Nu skal i heller ikke begynde at overdrive.
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 16:08 
millennium >
Tingene må helst ikke blive for små, ellers ligner det bare en klat farver

*host* Blast Corps *host*

Det er da helt vildt så dårligt de små mænd ser ud, når man går udenfor køretøjerne!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/12-03 16:09, rettet 27/12-03 16:12 
Bottles >
Ok, hvis det ikke er anti-aliasingen i har noget imod

Vi har ingenting imod anti-aliasing.

Anti-aliasing er godt.

N64-spil bruger ikke anti-aliasing.

De bruger "tvær-teksturerne-ud-så-man-ikke-kan-se-hvad-de-forestiller" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 16:10 
Bottles >
Ok, hvis det ikke er anti-aliasingen i har noget imod så kan vi vel også blive enige om at PS spillene er grimme på grund af den kantede grafik?

Mens den mudrede N64-grafik er en gennemgående ting i N64-spil, på grund af hardwaren, så er det forkert at sige det sammme om PS1 og kantet grafik. Hvad med MGS, FF9 og til dels Chrono Cross?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/12-03 16:30 
Rent teknisk var n64'eren da på de fleste punkter bedre end ps1. hvis man ser på de flotteste titler realtime til n64 (som f.eks. perfect dark, Banjo-Tooie, og ja Mario 64), så synes jeg da de grafisk ser bedre ud end f.eks. MGS eller FF9 (selvfølgelig har FF fantastiske filmsekvenser, men det tæller jeg altså ikke med).

Desuden er jeg altså ikke en af dem som ser en enorm forskel på rgb og composite. Ja, billedet bliver da skarpere, men det er da vist også det.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 27/12-03 16:33 
Joachim M Andersen >
Desuden er jeg altså ikke en af dem som ser en enorm forskel på rgb og composite.

Så behøves du vist ikke sige mere... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 16:33 
Selvfølgelig snakker jeg ikke om filmsekvenser, og selvfølgelig bliver billedet skarpere med RGB, istedet for Composite. Det er jo ligesom dét, der er meningen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 18:18 
Hvis i ikke kan se hvad de forskellige ting forestiller så er det jo nok nærmere jer der er noget galt med?

Ser de små mænd i GTA virkelig bedre ud end i Blast Corps?

Og de spil du nævnte er ikke meget bedre.
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 18:22 
RJK >
Joachim M Andersen >
Desuden er jeg altså ikke en af dem som ser en enorm forskel på rgb og composite.

Så behøves du vist ikke sige mere... ;pp

Det var godtnok smart af dig lige at kappe den sidste linie af.
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 18:45 
Bottles >
Ser de små mænd i GTA virkelig bedre ud end i Blast Corps?

Ja, hvis du bruger RGB. Det er ikke min fejl, hvis du ikke gør.

Og de spil du nævnte er ikke meget bedre.

Du mener seriøst, at Metal Gear Solid og Final Fantasy IX har samme problemer med "mudrede" personer, som Blast Corps har?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 20:35 
Nej jeg mente at de ikke var meget mindre kantede en andre PS spil som du sagde tidligere.
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 21:01 
Det gav jo ingen mening at sige det der, og det er så også forkert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ABCDABCDSkrevet 27/12-03 21:24, rettet 27/12-03 23:12 
Jo det gør. Hvis jeg skrev det i sammenhæng med det andet ville jeg ikke have sprunget en linie over (det er jo iøvrigt jeres egen skyld hvis det bliver rodet da i har nogle mærklige regler omkring quote funktionen & sender "henstillinger" næsten hver gang). Det er også forkert at alle N64 spil er "mudrede".

Færdig med det her topic.
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 23:02 
Vores regler er overhovedet ikke underlige. Vi tænkte dem temmelig meget igennem, da forummet skulle igang. Der er en grund til, at vi går så meget op i, at de regler skal overholdes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 23:03 
Bottles >
Det er også forkert at alle N64 spil er "mudrede".

Det er jo lige præcis ikke forkert, når det er noget hardwarebetinget. Så kan det ligesom ikke ændre sig fra spil til spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/12-03 23:06 
Jo, det er ikke i alle 2d-spillene.

Dvs. Bangai-O...?

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/12-03 23:10 
Pff ;p

Idé til nyt emne: "Hvad er i 2d til N64?" ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 27/12-03 23:11, rettet 27/12-03 23:13 
- og hvor mange har så lige Bangai-O til N64? Ikke ret mange - ikke en gang på verdensplan.

Så hvis det er tilfældet, så er det lige meget. :P
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 27/12-03 23:11, rettet 27/12-03 23:12 
Idé til nyt emne:

Korteste tråd på Play:Right ever ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 27/12-03 23:12 
Jeps.. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
quadquadSkrevet 27/12-03 23:15 
Yoshis Story mindes jeg da også som 2-D.
Eller...?
Per SPer SSkrevet 27/12-03 23:16, rettet 27/12-03 23:18 
Nej. Gameplayet minder dog om et 2D platformspil.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
68 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig