X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket Amiga spil


Svar
dRxLdRxLSkrevet 26/12-03 16:53 
Et platformspil hvor man styrede en rød bil, der så vidt jeg husker ikke kunne stå stille (man måtte vende på stedet i stedet) og måske var bilen en taxa.

Nogen der kan huske det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 26/12-03 16:59 
Car-Vup?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 26/12-03 17:00 
Car-Vup (eller noget i den stil). Kan huske det pga. det gik "i stykker" for mig ved sidst boss.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 26/12-03 17:01 
Haha, too slow :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 26/12-03 17:02 
Ja, men jeg skrev også mere.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 26/12-03 17:16 


tak for hjælpen, billedet ligner ret godt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 26/12-03 18:34, rettet 26/12-03 18:36 
Lyder som om at det minder lidt om Tryrush Deppy til SS. Vestligt platformspil kun udgivet i Japan.

Ikke fordi det har ret meget med topic at gøre, men coveret på Amiga spillet er magen til stilen i SS spillet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DizzyDizzySkrevet 26/12-03 21:04 
Her er faktisk nogle lidt bedre billeder

bedste amiga-spil database
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
millenniummillenniumSkrevet 26/12-03 21:19 
Wow.... F***'ing fed amiga-base. Den har jeg ikke set før. Excuse me... jeg skal lige til memory-lane....
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 26/12-03 23:23 
Så den selv for nyligt gennem en tyskers side, som solgte Amiga spil. Eller var det den engelske side der solgte amiga spil - det var den ene eller den anden som brugte den til reference for spillene.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Per SPer SSkrevet 26/12-03 23:49, rettet 26/12-03 23:50 
Efter at have kigget lidt på den Amiga database kan jeg så kun konkludere at Tryrush Deppy er som snydt ud af næsen på Car Vup.

Tilsæt lige en radikal Saturn opdatering og kopien er næsten hjemme. Det er for tæt på til at det kan være en tilfældighed.

kopi?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 27/12-03 09:31 
Jeg søger efter et andet amiga-spil. (kan slet ikke huske titel eller udgiver). Er vidst fra sen-90'erne.
Det er et eventyr-spil. Grafisk allerhelvedes flot, og fylder selvfølgelig alt for mange disketter.
Det er en mord-gåde ombord på et skib, hvor man vidst er en detektiv der er blevet inviteret som gæst. (det havde en rigtig flot intro).
Figuren man styrer er animeret rigtigt tegnefilmsagtigt, og når man går ind/ud i scenen, bliver figuren større/mindre.
The medium is the message.
DizzyDizzySkrevet 27/12-03 09:48 
lyder som

Cruise for a Corpse
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
millenniummillenniumSkrevet 27/12-03 10:00 
That's it. thanx! (ville ønske der fandtes en velfungerende amiga-emulation til mac)
The medium is the message.
DizzyDizzySkrevet 27/12-03 11:16 
Den er vist på trapperne http://www.rcdrummond.net/uae/ se også her http://eab.abime.net/showthread.php?s=&threadid=12206. :-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
The DaneThe DaneSkrevet 27/12-03 11:23, rettet 27/12-03 11:23 
Det kan også erhverves på www.amigadeals.co.uk .
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 27/12-03 11:42, rettet 27/12-03 11:46 
Arhh... støn...!! Der er så mange fede amiga-spil, som man bare mistede lysten til at spille, fordi loadetiden var for lang, eller der var for meget diskette-skift. (problemer der heldigvis er totalt forsvundet i dag). - Eller også var det dårlige PC-konverteringer der kørte uendelig langsomt (Sierra on-line... i'm looking at you).

Hvis der en dag kommer en fully functional Amiga-emulation til Mac, og baser med uendelig mange spil til at downloade, så bliver jeg nødt til at tage spille-orlov et halv års tid.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 30/12-03 03:56 
Gode gamle Car Vup. Når man dør, hopper bilen ned igennem skærmen, mens den rammer platformene og udstøder et meget genkendeligt "Ding-doing-doing" - hvis du kan huske det er den sikker :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 30/12-03 05:02 
Jeg syntes nu stadig at Turrican er det ultimative Amiga-spil (hvis man altså taler action-spil). Jeg ved det er en Metroid rip-off, men det er stadig min Amiga-action-favorit.
The medium is the message.
Zzap!Zzap!Skrevet 30/12-03 15:14, rettet 30/12-03 15:21 
millennium >
Arhh... støn...!! Der er så mange fede amiga-spil, som man bare mistede lysten til at spille, fordi loadetiden var for lang, eller der var for meget diskette-skift. (problemer der heldigvis er totalt forsvundet i dag). - Eller også var det dårlige PC-konverteringer der kørte uendelig langsomt (Sierra on-line... i'm looking at you).

Så må man lære det, hvis man ikke gider købe en harddisc. -_< (jeg ved godt, at der var mange spil der slet ikke understøttede HD)

IMO har man ikke prøvet Amigaen rigtigt, før man har prøvet een med harddisc.

På mange måder var det vel egentlig Commodores totale mangel på forståelse for, at den slags hardware skulle tvinges ud til forbrugeren, og ikke være valgfri tilføjelser, hvis Amigaen skulle overleve, som var skyld i deres fald.
Born to kill space
DizzyDizzySkrevet 30/12-03 16:10 
Det var vist ikke den eneste fejl disp. som førte til commodores fallit (A600, CDTV, Fastholdelse af DD-drev etc) samt det massive piratkopiering af spil ;-)

and lang loadtid samt disketteskift, en del pcspil i bla adventure genren lidder af samme tåbelige problem, blår er det ny CD skift. Spillede Schizm fornyeligt. Damn et skod spil hvad cd skift angår..
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
millenniummillenniumSkrevet 31/12-03 00:14, rettet 31/12-03 00:14 
Zzap! >
Så må man lære det, hvis man ikke gider købe en harddisc. -_< (jeg ved godt, at der var mange spil der slet ikke understøttede HD)

Jeg havde egentlig en HD til min Amiga500, men fik netop et par skuffelser da jeg fandt ud af at:
- mange spil (jvf de fleste) netop ikke understøttede HD-install (eller mange pirat-spil var ændret så de ikke virkede til HD)
- HD'en slugte en omgang af CPU'ens hummkommelse - noget som der i forvejen ikke var for meget af.

Loadetid var tit et overset emne i spillene (bortset fra spillerne selv). Men Turrican var også et glimrende eksempel på absolut minimal loadetid. (For dem der kan huske det, så bemærkede man det knap nok).
The medium is the message.
TetrixOfAmnesiaTetrixOfAmnes...Skrevet 01/01-04 19:54 
Ja, mange spil kunne jo ikke installeres på harddisken. Bl.a. fordi de var kodet til kun at læse df0: drevet. Nogle kunne man snyde ved at bruge Assign-kommandoen og så ændre koden i spillet fra df0: til fx xxx: og så lave en Assign af xxx: til et sted på harddisken.

Har selv en Amiga 2000 og købte en harddisk på astronomiske 240 MB ! Vildt, den fik jeg aldrig fyldt op.

Savner tit tiden med Amiga-spillene (og til dels de ældre mikrocomputere fra før Amiga-tiden)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig