X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japanske salgstal


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 25/12-03 13:51, rettet 25/12-03 13:52 
Jeg elsker selv at læse om slagstal- uanset hvor f***** det næsten er fra, så hvis nogen derude skulle dele min fetich, så er HER lidt guf fra Japan!

PS2'en går stadigvæk amok, som I kan se, men det der overrasker er, at Gamecube'n har overhalet GBA SP'en.... spooky stuff!

---------------------

Weekly

So to kick off, weekly. This is one of the m... Se hele indlægget
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
419 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 22/06-07 00:47 
Blue Dragon nærmer sig langsomt de 200k, hvis ikke det allerede har passeret.

Som Bede skriver, er begge spil nok væk fra listen i næste uge, men det blir spændende at se i morgen, hvordan spillet har påvirket 360'erens hardwaretal. Og Hot Shot Golf 5 plejer også at sælge i store mængder.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/06-07 02:00 
Total sjov kotaku-blog om Blue Dragon-releasen:

"No writing!!!"
Bede-xBede-xSkrevet 22/06-07 04:15, rettet 22/06-07 04:21 
Media Create Sales 6/11 - 6/17:

1. NDS - 118,684
2. WII - 65,521
3. PSP - 33,359
4. PS2 - 11,974
5. PS3 - 9,481
6. 360 - 7,583
7. GBA - 867
8. NGC - 223

http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html

Så rider 360 og PS3 ovenpå Eternal Sonata og Ninja Gaiden succesbølgen. Nintendo må være bekymrede :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/06-07 08:10 
PS3 rider da ikke på nogen bølge, salgstallene for PS3 konsoller er da ikke steget pga. NGS?
enfenenfenSkrevet 22/06-07 10:11, rettet 22/06-07 10:14 
Tror nu også, det skulle ses som en joke ;)

Salgstallene har ikke rykket sig en meter for PS3. Tallene for 360 er dog steget 350 %. Det lyder vildt, men det er det egentligt ikke :)

Edit: Rettet imens Beano skrev.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 22/06-07 10:12, rettet 22/06-07 10:13 
Xbox 360 hardware tallene er da steget ;)
SumezSumezSkrevet 22/06-07 12:39 
Ja, med kun 6 gange så mange maskiner solgt som PS3, bør Nintendo snart overveje at ændre deres strategi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/06-07 05:58, rettet 29/06-07 06:03 
Nye tal taget fra Neogaf. Tjekker lige senere om de passer.

18/6-24/6:

1. NDS - 163,918
2. WII - 65,582
3. PSP - 32,984
4. PS2 - 11,962
5. PS3 - 9,581
6. 360 - 3,369
7. GBA - 414
8. NGC - 82

01./00. [NDS] The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo) - 303,000 / NEW
02./00. [NDS] Itadaki Street DS (Square-Enix) - 149,000 / NEW
03./01. [NDS] Practice by Observing: DS Observation Training (Nintendo) - 44,000 / 265,000
04./04. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 34,000 / 1,756,000
05./00. [PS2] Growlanser VI (Atlus) - 27,000 / NEW
06./00. [WII] Hajime no Ippo: Revolution (AQ Interactive) - 25,000 / NEW
07./06. [WII] Wii Play (Nintendo) - 22,000 / 1,421,000
08./00. [PS2] Mana-Khemia: The School Alchemists (Gust) - 21,000 / NEW
09./05. [NDS] More Brain Age (Nintendo) - 20,000 / 4,395,000
10./07. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo) - 18,000 / 4,557,000

Nintendos store succes på det japanske marked, betyder nu, at flere japanske firmaer vælger at øge deres støtte til Wii. Samtidigt neddrosles PS3 projekter. Selv Square-Enix, forlyder det, vil ikke udsende PS3 spil, før maskinen begynder at sælge bedre:

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16642
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 29/06-07 10:11 
Bede-x>
Selv Square-Enix, forlyder det, vil ikke udsende PS3 spil, før maskinen begynder at sælge bedre:

Jeg var et øjeblik lige bange for at jeg kom til at gå glip af nogle spil der. Pyha.

Fatter stadig ikke at Wii sælger som den gør; Når jeg kigger på hylderne i spil butikkerne, så står der ingen spil der, jeg ville overveje at give fuld pris for, til maskinen. Måske Zelda. GameCuben havde i det mindste jævnligt spil, som jeg havde lyst til at købe og spille.

Der må findes noget helt exceptionelt godt software til konsollen, ude i Østen, som gør den værd at eje.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
fumfumSkrevet 29/06-07 10:44 
Jeg har købt en wii. Jeg har også tre børn.
Det er den fedeste maskine vi endnu har haft. Ungerne og deres kammerater får spillet heldt vildt, og jeg kan lege med Zelda om aftenen. Og få fat i de spil, via vc, som jeg ikke fik spillet dengang.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/06-07 10:45 
Ja, se på listen: Wii Play og Wii Sports er jo sindssygt gode spil - 10/10 til dem begge :-)
SumezSumezSkrevet 29/06-07 10:51 
Rooney>
Fatter stadig ikke at Wii sælger som den gør;

Det har jo været diskuteret til døde. Wii henvender sig til "casualgamerne", ikke de normale spilnørder. Den sælger ikke på "gode" spil, men på simple, underholdende og sociale party-spil. Det er en helt anden målgruppe, og selvom den sælger meget bedre end PS3, betyder det ikke nødvendigvis at den har slået PlayStation eller X360 på deres felt.

Dog ingen tvivl om at den stadig giver Nintendo et forspring overfor Sony og Microsoft, ikke bare økonomisk, men også i og med at udviklerne nu begynder at hælde til deres maskine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 29/06-07 10:53 
Ikke for at denne diskussion hører hjemme her. Men jeg vil bestemt ikke kalde Zelda et simpelt, party-spil.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 29/06-07 11:45 
Uanset hvor fedt Zelda er, er det nok heller ikke det, der har sikret maskinens succes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/06-07 12:56 
fum>
Jeg har købt en wii. Jeg har også tre børn.
Det er den fedeste maskine vi endnu har haft.

Har også testet det ved en familie kom-sammen og den eneste konsol, der virkelig tog kegler, var Wii. Wii Sports var så let tilgængeligt, at alle kunne være med med det samme.

Lidt flere salgstal nyheder: Sony siger nu, at de sælger bedre end Wii og 360 i Australien:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26226
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/07-07 19:59 
Wii solgte 6 gange så godt som PS3 i juni måned i Japan. Og det går den forkerte vej; i April solgte Wii 4:1 over PS3, i Maj var det 5:1 og nu i juni er det 6:1.

Er Sony handlingslammede - bør de ikke snart gøre noget? Eller har de en plan oppe i ærmet?

Reuters: Nintendo Wii outsells PS3 6 to 1 in Japan in June
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-07 00:36 
PalleJensen>
bør de ikke snart gøre noget?

De skal sænke prisen.

I øjeblikket synes jeg, at der er flere mindre annonceringer, som udelader PS3 versionen af et givent spil eller evt udsætter den udgave. Samtidigt er den snak man hører fra journalister og spiludviklere om PS3 situationen bestemt ikke positiv.

Deres prisfald kan ikke komme hurtigt nok. Til gengæld kan det så måske egenhændigt løse deres problemer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 03/07-07 01:39 
De skal sådan set bare udgive nogle nye og gode spil til maskinen; Jeg har ikke købt et nyt PS 3 spil i et par måneder ca., og spiller udelukkende Motorstorm på den + et væld af PS2 titler, samt Super Stardust.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KLTKLTSkrevet 03/07-07 17:26 
Situationen er jo klar som jeg også har nævnt det op til flere gange - PS3 ER for dyr for at opnå større markedsandele end den har gjort so far.
Samtidig ser forbrugerne, både hardcore gamere såvel som casual gamere, ikke nogle nævneværdige årsager til at vælge PS3 frem for Xbox 360, og de helt nye casual gamere som er førstegangskøbere vælger jo tydeligvis Wii da den byder på helt nye spiloplevelser som disse forbrugere søger.
Hardcore gamere hæfter sig jo ved at mange af Sony's tidligere eksklusive titler gang på gang er blevet annonceret til også at udkomme på Xbox 360, så ja samlet set ser det sort ud for Sony lige nu.

Ingen overraskelse for mig by the way, jeg har jo gang på gang forudset at Sony ikke ville vinde denne generation og det kommer de heller ikke til.
Alt dette siger jeg samtidig med jeg understreger det bare er en analyse af markedet som det forholder sig lige nu set fra min side, jeg tager ikke parti med det ene firma frem for det andet, for hvis det stod til mig var det ligegyldigt hvem der 'vandt' denne generation så længe vi bare får nogle innovative og spændende spil.
Hvis Sony valgte at droppe prisen på PS3 hurtigt, ser jeg dog gode chancer for at de kan genvinde noget af det tabte.
9/11 Was An Inside Job
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-07 19:03 
KLT>
Ingen overraskelse for mig by the way, jeg har jo gang på gang forudset at Sony ikke ville vinde denne generation og det kommer de heller ikke til.

Lad os nu vente og se. Meget kan ændre sig med et pricecut. Men de skal til at passe på. Deres position som markedsledere er bestemt truet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/07-07 21:23 
KLT>
Ingen overraskelse for mig by the way, jeg har jo gang på gang forudset at Sony ikke ville vinde denne generation og det kommer de heller ikke til.

Jeg tror, at med en betydelig prisnedsættelse og Gran Turismo 5 (eller hvad vi nu er nået til) plus Metal Gear Solid/Final Fantasy spil på hylderne, så kommer den til at sælge helt vildt.

Lige nu er der jo ingen spil, som kan sælge en PS3.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 03/07-07 21:44 
Men med de nuværende salgstal kan Sony vel ikke satse på FFXIII. Det er relativt langt ude i horisonten, og Square Enix kan ikke udgive det ekskluslivt til PS3 i vanlig stil, hvis der ikke er flere maskiner ude. Ikke uden at få kompensation, i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KLTKLTSkrevet 04/07-07 01:00 
PalleJensen>
Jeg tror, at med en betydelig prisnedsættelse og Gran Turismo 5 (eller hvad vi nu er nået til) plus Metal Gear Solid/Final Fantasy spil på hylderne, så kommer den til at sælge helt vildt.

Lige nu er der jo ingen spil, som kan sælge en PS3.



Dette er noget jeg også selv regner med, for som sagt skrev jeg før at en prisnedsættelse her og nu fra Sony's side helt sikkert vil sætte gang i salget.
Samtidig vil netop de titler du nævner også under alle omstændigheder sætte gang i salget, problemet er bare at flere af dem ligger meget langt frem i tiden, og oprindeligt var der jo flere eksklusive titler til PS3 som så også nu kommer på Xbox 360.

Derfor er der hele tiden forsvundet flere og flere af de argumenter der tidligere har været for at vælge PS3 frem for Xbox 360, så selv om jeg også forudser større salg i forbindelse med udgivelsen af disse titler, så vil Wii specielt i Japan have fået et gigantisk salgsmæssigt forspring som Sony aldrig vil indhente.
I USA og Europa vil Xbox 360 slå PS3, det eneste der udarter sig som jeg IKKE havde regnet med er at Wii ser ud til at løbe med sejren samlet i alle regioner.
Men igen hvem havde regnet med det for 1 år siden!
9/11 Was An Inside Job
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-07 02:12, rettet 04/07-07 04:33 
RJK>
Men med de nuværende salgstal kan Sony vel ikke satse på FFXIII. Det er relativt langt ude i horisonten

Det tror jeg også. Det kommer sandsynlivis først et stykke tid inde i 2008. Hvis vi forstiller os, at det kommer fx midtvejs i 2008 og Sony ikke ændrer noget inden da, vil de have været nr 3 i konsolkrigen i 20 måneder. Det kommer man ikke tilbage fra. Industrien(trediepartsfirmaerne) kan ikke vente så længe på Playstation salg og vil derfor kigge i retning af mere succesrige maskiner, hvilket vil yderligere skade PS3 og mindske SEs muligheder for at tjene penge på FF13.

Nej, Sony skal gøre noget i år for at ændre tingenes tilstand - evt et prisfald på E3 - og det har de stadig rig mulighed for. Men de kan ikke lade stå til og vente på Final Fantasy.

KLT>
I USA og Europa vil Xbox 360 slå PS3, det eneste der udarter sig som jeg IKKE havde regnet med er at Wii ser ud til at løbe med sejren samlet i alle regioner.

Den spurter godt nok fra alt og alle i øjeblikket(på nær DS). Tror Microsoft er meget glade for, at Nintendo har taget det japanske marked fra Sony. Så glade som man nu kan være for at tabe et marked, forståes :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-07 04:18 
For lige at understrege at der er flere firmaer, som er ved at få øjnene op for Nintendos succes:

Commenting on Majesco's first-quarter 2007 performance, interim CEO Jesse Sutton stated the publisher would shift the brunt of its focus to Nintendo's successful Wii and DS systems. True to word, Majesco today revealed its E3 Media and Business Summit lineup, and eight of its nine titles are for Nintendo platforms. For the DS, Majesco will be showing six: Nancy Drew and the Deadly Secret of Olde World Park; Zoo Hospital; Holly Hobbie & Friends; Turn It Around; Operation: Vietnam; and The Wild West. Majesco's two Wii titles will be Blast Works: Build, Fuse & Destroy and Furu Furu Park. Majesco will also show off the Japanese-developed Kengo: Legend of the 9, which it is publishing in the US later this year.

http://www.gamespot.com/news/6173555.html?tag=latestnews;title;1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 07:55 
KLT>
I USA og Europa vil Xbox 360 slå PS3, det eneste der udarter sig som jeg IKKE havde regnet med er at Wii ser ud til at løbe med sejren samlet i alle regioner.
Men igen hvem havde regnet med det for 1 år siden!

Ikke enig mht. europa, idet at det netop i europa ser det ud til at PS3 har nogenlunde succes, så meget at den uden tvivl vil slå Xbox360 (som jo sælges til spot pris uden at salget rykker nævneværdigt) når nogle af de større titler bliver lanceret, desuden skulle der netop være annonceret er PS3 exclusive spil fra en fransk? udvikler.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-07 11:04 
RJK>
Square Enix kan ikke udgive det ekskluslivt til PS3 i vanlig stil, hvis der ikke er flere maskiner ude. Ikke uden at få kompensation, i hvert fald.

Angående det med kompensation, så er Jack Tretton netop kommet med følgende udtalelse:

SCEA boss Jack Tretton has criticised what he described as the "different approach" of rival platform holders, stating that Sony won't "bribe" developers to make PS3 exclusives.
(..)
"We don't buy exclusivity. We don't fund development. We don't, for lack of a better term, bribe somebody to only do a game on our platform."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26349

Man må ikke håbe for dem, at han henviser til tabet af en eksklusiv mere. Noget af det værste der kunne ske for dem i næste uge, ville være, hvis Peter Moore stillede sig op foran verdens spilpresse med en Metal Gear eller Final Fantasy tatovering.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 11:07 
Nu skal du ikke gøre det værre end det er, PS3 har også sin del af eksklusive titler og der kommer nye til.

Ny eksklusiv titel til PS3
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-07 11:24 
Er det ikke en gammel nyhed? Jeg har i hvertfald et ældre Edge, som lister spillet som PS3 only.

Angående Metal Gear/Final Fantasy er det ikke sådan, at jeg siger, at det sker. Det vil være lige vel meget at læse ud af Trettons udtalelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 11:43 
Den er vel ikke så gammel idet IGN og flere sites nævner den. Det beskrives som en unavngivet titel, så jeg tvivler på du har læst om den i Edge.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 04/07-07 11:52 
Spørgsmålet er om det er Heavy Rain (som allerede har været vist på E3) eller et andet og helt nyt eksklusiv spil til PS3.

Gætter på at det er Heavy Rain.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/07-07 12:07 
Jack_D>
Den er vel ikke så gammel idet IGN og flere sites nævner den. Det beskrives som en unavngivet titel, så jeg tvivler på du har læst om den i Edge.

Det blev fremvist til E3 SIDSTE år. Med mindre du snakker om en anden titel end "Heavy Rain". Men "nyheder" har det jo med at dukke op igen.
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 12:55, rettet 04/07-07 13:00 
Ja, det er jeg godt klar over, men der er intet i teksten der indikere at det er Heavy Rain. Det kan meget vel være en helt ny titel vi endnu ikke har hørt om, hvilket jeg hælder til.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 04/07-07 15:20 
Jeg har lidt svært ved at se hvordan man får eksklusivtitler fra tredjepartsudviklere, hvis man ikke er klar til at kompensere dem for det. PS3-brugergruppen er slet ikke stor nok til at det umiddelbart kan betale sig at lave spillene udelukkende til den maskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KLTKLTSkrevet 04/07-07 15:22 
Bede-x>
Den spurter godt nok fra alt og alle i øjeblikket(på nær DS). Tror Microsoft er meget glade for, at Nintendo har taget det japanske marked fra Sony. Så glade som man nu kan være for at tabe et marked, forståes :)

Helt enig med dig der.
Microsoft har vel hele tiden regnet med at skulle ende som nummer 3 i Japan i denne generation igen, de har næppe på noget tidspunkt helt reelt regnet med at kunne gå ind og overbevise japanerne om at købe deres konsol i stor stil.
Så ja enig med dig, Microsoft er helt sikkert glade for den store succes Wii oplever, og at Xbox 360 i Japan i flere uger kun har været nogle få 1000 antal solgte konsoller efter PS3.

Og til Jack_D, også i Europa vil Xbox 360 sejre salgsmæssigt over PS3 som jeg ser det som sagt, fx vil jeg i den sammenhæng nævne den nyligt annoncerede aftale omkring GTA IV som sikrer eksklusivt downloadable content til Xbox 360 versionen.
Dette var selvfølgelig bare et enkelt eksempel, men generelt er mange af Sony's tidligere trumfkort af spil havnet hos Microsoft også i denne generation.
9/11 Was An Inside Job
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 17:28 
Det er noget sludder det du skriver, dels har MS i denne generation meldt ud de ville satse stort i Japan, men succesen er udeblevet.
mht. europa er salget af Xbox360 mere eller mindre stagneret end ikke priser som er noget nær foræringspriser rykker salget nævnværdigt, kort sagt der sker ganske enkelt ikke noget interessant, MS vigtigste marked er og bliver US, hvorimod EU bliver forbigået når man ser på nye tiltag herunder dl af content som movies mv.
PS3 vil sætte sig på europa det er så sikkert som amen i kirken. Den sælger i forvejen ok, taget i betragtning den høje pris, den ringe presseomtale og det ringe udbud af titler.
Når prisen i løbet af året og de store titler rykker nærmere, HOME bliver lanceret og BD får cementeret sin position som DVD'ens afløser kan du være ganske sikker på at salget for alvor for et boost.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/07-07 17:42 
Jeg tror at Ps3 uanset hvad bliver den mest solgte konsol, om det så først kan ses ved slutningen af denne generation er jeg lidt i tvivl om, men vi kan ikke komme uden om at Playstation har et så stærkt brand at den kommer til at vinde uanset om den hele tiden får negative kommentarer fra spil journalister , ihvertfald når den første store bølge af spiltitler udgives.

Folk er ligeglade om xbox har mere af det samme som Ps3 lige nu, de vil ha Ps3 fordi det er en Playstation som har domineret markedet i en del år, derfor vil de med glæde vente et halvt år.

Jeg bliver overrasket hvis ikke Playstation har solgt flest konsoller worldwide, ihvertfald ved slutningen af denne generation.
are you CHICKEN?
KLTKLTSkrevet 04/07-07 18:47 
Jack_D>
PS3 vil sætte sig på europa det er så sikkert som amen i kirken. Den sælger i forvejen ok, taget i betragtning den høje pris, den ringe presseomtale og det ringe udbud af titler.
Når prisen i løbet af året og de store titler rykker nærmere, HOME bliver lanceret og BD får cementeret sin position som DVD'ens afløser kan du være ganske sikker på at salget for alvor for et boost.

Ja ja, du har før været sikker på så mange andre ting der ikke har holdt, det du kommer med der er DIN vurdering og forudsigelse, at andre så ikke tror det samme som dig må du bare lære at affinde dig med.
Sådan er det bare.
9/11 Was An Inside Job
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 20:06 
Hvilke ting er det som du mener jeg har udtalt mig om som ikke har holdt stik? Der er faktisk intet i det jeg har lige har skrevet som mange ikke er uenige i, så det er nok dig der må affinde dig med at din vurdering og forudsigelse ikke holder stik. Sad but true.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 04/07-07 20:17 
Vil PS3 sætte sig på Europa, med den pris den har nu?

Aldrig nogensinde.

Hvis Sony satte prisen på maskinen ned til f.eks 2000,- ?

Måske.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 20:19 
Skriver jeg da det? Læs lige mit indlæg igen, den sælger ok nu, men ikke nok til at lede markedet over MS. Dette sker først i det øjeblik de ting jeg nævnte kommer ind i spillet.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-07 20:53, rettet 05/07-07 20:54 
Vi burde måske snart få en E3 tråd, men da det her indirekte har med salgstal at gøre og omhandler et japansk firma, poster jeg det lige her.

Namco Bandai har annonceret deres E3 lineup og hvor Majesco - som blev postet tidligere - valgte at fokusere på Nintendo, har NB valgt at fokusere på Xbox 360:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26431
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/07-07 06:47 
25/6-1/7:

1. NDS - 157,480
2. WII - 73,919
3. PSP - 38,305
4. PS2 - 16,316
5. PS3 - 11,914
6. 360 - 3,154
7. GBA - 572
8. NGC - 111

http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 06/07-07 08:55 
Bede-x>
Namco Bandai har annonceret deres E3 lineup og har valgt at fokusere på Xbox 360:

Se DET er interessant!
KLTKLTSkrevet 06/07-07 14:05 
Helt sikkert interessant at et så stort Japansk firma som Namco Bandai vælger at fokusere på Xbox 360, spændende udvikling må man sige.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 06/07-07 14:32 
Fokusere og fokusere... ja de har flest 360 titler listet (5 styk) mens de har 2 til PS3, 3 til PS2, 3 til PSP, 3 til Wii og 3 til DS. Lyder mere som om de har alle konsoller godt dækket ind - så noget 360 fokus er det næppe ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/07-07 16:34, rettet 06/07-07 16:38 
Ikke det!?

Det er i hvert fald dejligt at se, at Namco har størst fokus på 360.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 06/07-07 17:25 
Det er så supert at Namco nu tilsyneladende kun har fokus på Xbox 360; Jeg mener - de laver jo nogle helt fantastiske spil, og alle var jo helt oppe at køre, da de annoncerede Ridge Racer 7 til PS3'en - da fornemmede man virkeligt hvor fremragende alle mente Namco var.

http://www.gamespot.com/news/6173608.html

Personligt kan jeg finde ét spil på ovenstående liste, som jeg meget gerne vil spille, og det er Ace Combat 6.

Men samtidigt skal vi selvfølgelig have endnu flere (ens) udgaver af de elendige Dynasty Warriors (noget nær de ringeste spil jeg har set og spillet på 360'eren - jeg sad med en ven og rystede på hovedet af et par af dem) og ditto ens udgaver at Katamari spillene; Hvor meget suppe kan der koges på _den_ serie? De bliver med garanti nærmest identiske med de eksisterende PS 2 udgaver, og de koster vel ikke alverden at købe.

Nej - jeg er ikke imponeret over at Namco tilsyneladende kun vil lave spil på 360'eren. Som jeg ser det, så kan jeg hente ca. alle deres bedste spil på Xbox Live Arcade Marketplace, og så er der kun Ace Combat 6 at se frem til.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 06/07-07 17:58, rettet 06/07-07 18:03 
Rooney>
Nej - jeg er ikke imponeret over at Namco tilsyneladende kun vil lave spil på 360'eren.

Hvilket så heller ikke passer. Check listen og du vil se de laver såil til alle platforme. Men på next-gen platformene (PS3 & Xbox 360) isoleret er deres Xbox 360 lineup bedst pga. AC6 som IMO er det eneste rigtigt spændende på den E3 liste. Time Crisis 4 (PS3) kunne dog også blive sjovt nok.

Men de har forhåbenligt nogle uannoncerede titler i støbeskeen også... og Tekken 6 og det nye next-gen Soul Calibur spil (ikke Legends) er slet ikke på listen ;)
KLTKLTSkrevet 06/07-07 19:47 
Jeg giver dig sådan set ret Rooney, deres liste er sådan set ikke særlig imponerende i bung og grund, AC6 trækker dog op ja.

Må indrømme jeg også altid finder det interessant at se hvad de nye Time Crisis spil kan levere, så det skal da blive spændende at se hvad det bliver til med det.
9/11 Was An Inside Job
419 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig