X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japanske salgstal


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 25/12-03 13:51, rettet 25/12-03 13:52 
Jeg elsker selv at læse om slagstal- uanset hvor f***** det næsten er fra, så hvis nogen derude skulle dele min fetich, så er HER lidt guf fra Japan!

PS2'en går stadigvæk amok, som I kan se, men det der overrasker er, at Gamecube'n har overhalet GBA SP'en.... spooky stuff!

---------------------

Weekly

So to kick off, weekly. This is one of the m... Se hele indlægget
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
419 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 12:31 
Ikke noget nyt under solen der.
Sådan har og bliver det nu nok altid fra alle.
Europa er altid sidst.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 12:38 
happyED>
Ikke noget nyt under solen der.

Exactly!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-07 12:41 
happyED>
Sådan har og bliver det nu nok altid fra alle. Europa er altid sidst.

Neeej, både til 360 og formentlig også til PS3, udkommer flere og flere spil på samme tid i USA og Europa. På 360 er flere og flere regionsfrie og det er de jo også på PS3. Her kunne Nintendo sikkert lære noget.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 12:49 
100% enig... specielt MS syntes jeg har gjort det godt mht. samtidige releases :)
jaesjaesSkrevet 20/04-07 12:51 
@Beano
Den overordnede pointe var, at vi jo godt kender til alle ulemperne ved at bo i Europa i konsolsammenhæng. Og at det indtil videre kun har ændret sig marginalt ved hver generation. Så at kalde det en katastrofe er nok at sætte det rigeligt på spidsen - for så lyder det som om, at det kunne forventes at forholde sig anderledes. Og det kan det jo kun i drømmeland ;)

Beano>
Ja, det er "normalt" for Nintendo - men hvornår lærer de noget?

Det er jo ikke kun Nintendo, hvilket også var en af pointerne. Sony er altså heller ikke engle i den retning.

Nogle måneder er også 6-9 måneder for nogle US launch titler.

Jow, det er da lidt tyndt, men SÅ stor er andelen af de langsommelige, og samtidigt gode udgivelser, fra launch jo heller ikke...

Det er vel ikke for meget at forvente? :)

Nej, men det har jo ikke så meget med konverteringer at gøre. Det er bare generel sløvsind :) og det samme var mere eller mindre gældende for X360.
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 13:01 
Smag er selvfølgeligt subjektivt - men Xbox 360 havde spil der var værd at købe i 6 måneders post-launch perioden IMO.

Selv PS3 ser ud til at få nogle titler i samme periode der bliver værd at købe.

Men åbenbart kun Nintendo der må ;)
jaesjaesSkrevet 20/04-07 13:04 
Beano>
Men åbenbart kun Nintendo der må ;)

Hvor ser du det?
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 13:07 
Her
jaesjaesSkrevet 20/04-07 13:18 
Jeg fiskede selvfølgelig efter, om du mente jeg var N-fanboy. Og hvis det var din holdning, ville jeg "kræve", at du fandt beviser ;)

Faktisk har jeg det lige som dig, og synes heller ikke der er udkommet noget særlig spændende siden launch. Jeg havde det bare på samme måde med X360. Og synes godt det kan ses relativt objektivt, at udvalget på begge konsoller har været sløvt det første halve år. Forskellen er bare, at jeg ikke finder det hverken katastrofalt eller overraskende. Men jeg er enig i, at det *burde* være bedre, men jeg har bare valgt at acceptere, at sådan forholder det sig ikke.

I øvrigt synes jeg det er stærk overdrevet, når der indimellem tales om, at et spil eller en konsol får for meget ros. Det er næppe på Play:Right man finder særlig mange fanboys...
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 13:20 
jaes>
Jeg havde det bare på samme måde med X360. Og synes godt det kan ses relativt objektivt, at udvalget på begge konsoller har været sløvt det første halve år.

Sløvt? Enig, men det er altså ikke helt det samme. X360 fik spil som Ghost Recon AW, Oblivion, Ridge Racer 6, DoA4 osv i den sløve periode. Wii'en virker som om, at den er gået helt i stå.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 13:27 
jaes>
Jeg fiskede selvfølgelig efter, om du mente jeg var N-fanboy. Og hvis det var din holdning, ville jeg "kræve", at du fandt beviser ;)

Nej overhovedet ikke - hentydede bare til at den generelle "det er jo bare typisk Nintendo as usual" holdning der florerer - ikke ment på nogen bestemt :)

Jeg havde bare håbet på noget mere/bedre denne gang... bliver nok en "happy-puppy" igen når SPM engang kommer ;)
jaesjaesSkrevet 20/04-07 13:30, rettet 20/04-07 13:32 
Tæller man op, kan man nok godt argumentere for, at X360 havde et par kvalitetstitler mere i den periode. Men hvis man skal vurdere bare nogenlunde objektivt, skal forskellen jo være større.

EDIT: @Bede-x.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 13:31, rettet 20/04-07 13:33 
Beano>
Jeg havde bare håbet på noget mere/bedre denne gang...

Der var vel ikke rigtigt noget at håbe på. Nintendo havde bare ikke nok trediepartsstøtte i starten til at fylde hullerne nu og det er jo klart. Ingen af dem forventede, at Wii'en ville sælge så godt, som den gør nu. Forhåbentlig resulterer det nu i øget spiludvikling til maskinen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-07 13:32 
jaes>
Men hvis man skal vurdere bare nogenlunde obektivt, skal forskellen jo være større.

Vi er helt enige i, at det var sløvt, Jaes :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 14:12 
PalleJensen>


Neeej, både til 360 og formentlig også til PS3, udkommer flere og flere spil på samme tid i USA og Europa. På 360 er flere og flere regionsfrie og det er de jo også på PS3. Her kunne Nintendo sikkert lære noget.



Øh.. hvorlang tid gik der før PS3 konsollen kom?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 14:56 
Du vil sammenligne hardware forsinkelser med software forsinkelser?

Hmmm... *host*
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 15:35, rettet 20/04-07 15:38 
jamen ok så lad os tag en toptitle på playstation som MGS3
US 17/11-04
EU 04/03-05

Det er bare lige første eks. jeg søgte på.

Edit: Igen det er ikke noget nyt, alle gør det. Og jeg så da også helst spillende kom på samme tid. Så man ikke skal vente. Men der er jo også forskellig faktorer der spiller ind, det er jo forskellige steder i verden, så det er jo ikke bare lige sådan at smide et spil ud i hele verden.

Det hænder da også at EU får først.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 16:43 
Åh det var det du mente - PS2 titler.

Troede lige du ville sammenligne hardware med software :)

Men jow - alle titler kommer ikke i alle regioner samtidigt på nogen platform, Nintendo er bare meget slemme og ser ikke ud til at det denne gang bliver anderledes. Bare det at få taget sig sammen til at annoncere en dato er åbenbart for meget for dem lige nu.
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 17:24 
Hvorfor er de mere slemme??
Jeg forstår det ikke. Jeg forstår godt at folk vil ha spillet, det vil jeg også meget gerne, og syntes der går for lang tid.
Men de er ikke mere anderledes end alle de andre. Problemet er vel bare at du, og andre ja og mig glæder sig mere til det spil.
Og i det hele taget bare et spil til wii.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 17:29 
happyED>
Hvorfor er de mere slemme??

Du kan jo ringe til dem og spørge ;)
RooneyRooneySkrevet 20/04-07 17:43 
happyED>
Hvorfor er de mere slemme??

Fordi de er langsomme til at få mange af deres store titler ud i PAL land.

Men de er ikke mere anderledes end alle de andre.

Nintendo ER langsommere end alle andre, til at få titlerne ud i PAL.

Hvis USA fik God of War II, et halvt år inden jeg kunne spille det, ville jeg blive rigtig sur; Sådanne ventetider er mere reglen end undtagelsen, når det kommer til Nintendo udgivelser. Sony og MS er væsentligt hurtigere til at localise spillene og få dem ud. I God of War II's tilfælde, går der kun en lille måneds tid, fra US til EU udgivelsen; Det er til at leve med.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 18:06, rettet 20/04-07 18:15 
jamen MGS3 tog da et havlt år. Det er jo heller ikke alle titler nintendo er langsommere med. Hvis man tager title for title, og starter med top titler først. Så kommer alle konsoller til at ligne hinanden på det punkt.

Edit:
var lige inde på en side og tog de mest søgte til PS2 , sprang GTA over da de altid er hurtig til at komme alle regionerne

Final Fantasy XII
US 16/03-06
EU 23/02-07

Kingdom Hearts II
US 28/03-06
EU 29/09-06

Rogue Galaxy
US 30/01-07
EU stadig ikke udkommet
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 20/04-07 18:25 
Nu kommer Jack_D nok og kalder mig rabiat Xb0t, men Europa er altså et punkt, hvor Microsoft ligger mærkbart foran de to andre, så alle konsoller ligner ikke hinanden - selvom du naturligvis også kan finde Xbox 360-eksempler på problemet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 18:28, rettet 20/04-07 18:39 
@happyED: For at gentage: "Alle titler kommer ikke i alle regioner samtidigt på nogen platform"

Men når Nintendo ikke engang kan sørge for at få alle US launch titler ud inden for 6-9 måneder, så burde det være tydeligt for enhver at tendensen ikke har ændret sig endnu.
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 18:28, rettet 20/04-07 18:32 
Det er jeg enige i. Der er for det meste kun ca 14 dage i mellem.

Edit
hvad er det for en launch title du mangler?
Og nu har wii ikke været ude i 9 måneder nogen steder endnu
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 18:44, rettet 20/04-07 18:47 
happyED>
Og nu har wii ikke været ude i 9 måneder nogen steder endnu

Det er jeg selvfølgeligt godt klar over, men f.eks. Trauma Center står til slutningen af juli (dvs. små 9 måneder efter US udgaven) og Elebits/Eledees til maj.
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 18:50, rettet 20/04-07 18:58 
Ja de er hvis lige på trapperne. Og ja de har fået de 5-6 måneder, som mange spil får.
Elebits/eledees havde så også noget der skulle laves om, gud må vide hvorfor.

Trauma center står til slutningen af Juni ;)

Men der er jo stadig ingen forskel.
Sony havde nok været ude for det samme.
Men de havde jo lige et havlt år og løbe på efter US launch, før PS3 kom til DK
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 18:59, rettet 20/04-07 18:59 
TC står til 26/07/2007 på Play.com - men kan selvfølgeligt være det er en placeholder-dato :)
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 19:01 
Ja det er heller ikke den store forskel.
Nå skal vi droppe den her offtopic snak.
Og så blive enige om jeg havde ret ;D
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 20/04-07 19:02 
happyED>
Final Fantasy XII
Kingdom Hearts II
Rogue Galaxy

Arh, hvor rimeligt er det lige at tage RPG-titlerne med totalt meget tekst som skal oversættes til fire EU-sprog, før de kan udgives? De vil jo altid være langsomme og kan ikke sammenlignes med nogle af de der uforståelige forsinkelser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 19:07, rettet 20/04-07 19:08 
Ja helt ærligt - titler som Trauma Center og Elebits tager næppe mange dage at oversætte. Trauma Center er endda text-only.
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 19:12, rettet 20/04-07 19:13 
RJK>



Arh, hvor rimeligt er det lige at tage RPG-titlerne med totalt meget tekst som skal oversættes til fire EU-sprog, før de kan udgives? De vil jo altid være langsomme og kan ikke sammenlignes med nogle af de der uforståelige forsinkelser.

Nu er et af Super paper mario problemer ifølge mange anmelder. For meget tekst.
Så man må vel sige det er samme problem?!
Og har elibits ikke fået lavet noget om i selve spillet, altså ud over tekst
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 20/04-07 19:18 
Det er muligt, men derfor kan du stadig ikke forsvare Nintendos generelt langsomme EU-udgivelser med at tre store JAP RPG'er også var langsomme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 19:22, rettet 20/04-07 19:34 
Det var de første tre jeg stødte på. og nogle af de store titler, der er stor efterspørelse på.
Og jo kan da sagtes forsvare det.
Der er jo ikke bevist det modsatte

Edit:
Tre store titler mere.

God of war
US 22/03-05
EU 08/07-05

Okami
US 19/09-06
EU 09/02-07

Shadow of the Colossus
US 18/10-05
EU 17/02-06
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 19:44, rettet 20/04-07 19:47 
Ja, GoW og Okami er jo små spil uden meget tekst/tale... weee!

Bevis?... hvad skal er til?... at hele to LAUNCH titler kommer 6-9 måneder efter i Europa burde være nok.
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 20:09, rettet 20/04-07 20:21 
Nej overhovet ikke nok det er to titler, for jeg giver jo ret i at nintendo er som alle andre. sony har samme problem, det der bare er med det er at selve konsollen også først kom et år efter

Og GOW er der sku ikke meget tekst i. Ihvert fald ikke mere end TC.

Men tilbage til det vi egentlig snakker om, det er om nintendo er værre end de andre.
Og det kan man da kune sige nej til. At de også har titler der kommer mange måneder efter, det er ikke til diskution, for det har de. Helt ligesom alle andre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 20/04-07 20:24 
Aner vi en anelse "stæl et æg, stjæl syv - du er alligevel en tyv"-mentalitet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 20:25 
Og for dem lykkes til at konsollen kom ud næsten på samme tid i hele verden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 20:30, rettet 20/04-07 20:31 
Wehner>
Aner vi en anelse "stæl et æg, stjæl syv - du er alligevel en tyv"-mentalitet?

?
Det kan jeg ikke se hvor du får det fra.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 20:31 
happyED>
Og GOW er der sku ikke meget tekst i. Ihvert fald ikke mere end TC.

Og hvad med al talen i GoW... det skal ikke oversættes og indtales på x antal sprog?

Du er lidt på tynd is her :)
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 20:36, rettet 20/04-07 20:43 
Spillet stemmer bliver da ikke oversat fra US udgaven.

Og nej er ikke på tynd is.
I kan sa ikke sætte det op at X har så meget tale og Y har så meget.
DVS at i mener at alle Nintendo spil har mindre at oversætte osv, end Playstation spil. Det er jo absurt.

Playstation spil skal da ikke mere iegnnem end nintendo spil.

Fakta er at Sony har ligeså mange spil som nintendo, der tager lang tid om at komme til EU.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 20/04-07 21:03, rettet 20/04-07 21:10 
Så må der _rigtige_ fakta på bordet! :)

Jeg har udtrukket data fra vores database, der nok giver det mest præcise billede, vi kan få. Jeg har taget firstparty udgivelser til de forskellige konsoller, og regnet på hvor lang tid der i snit er gået fra US til EU release. Jeg har taget de 25 mest populære titler til hver platform. Der er fravalgt: a) releasetitler hvor der har været forskel i releasedatoen på hardwaren, b) RPG'er etc. med store oversættelser, c) titler baseret på hardware med forskellige releasedatoer (ie. de tidligere PS2 online spil baseret på ethernetadaptoren, som først kom meget senere i EU)

Resultatet er i gennemsnit:

1. Xbox 360: 13 dage
2. Xbox: 21 dage
3. PlayStation 2: 34 dage
4. Nintendo DS: 42 dage
5. PSP: 56 dage
6. GameCube: 108 dage

Der er så få firstparty Wii-titler der er kommet i begge regioner, at det er for useriøst at have dem med.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 21:10, rettet 20/04-07 21:11 
Kan man ikke lige se de titler der er taget fra?

ja og for den sags skyld dem der er taget med
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Jack_DJack_DSkrevet 20/04-07 21:11 
Wehner>
Nu kommer Jack_D nok og kalder mig rabiat Xb0t, men Europa er altså et punkt, hvor Microsoft ligger mærkbart foran de to andre, så alle konsoller ligner ikke hinanden - selvom du naturligvis også kan finde Xbox 360-eksempler på problemet.

Jeg er ikke klar over på hvilket punkt du mener MS ligger mærkbart foran?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RJKRJKSkrevet 20/04-07 21:11 
Det bliver en temmelig lang liste. Nogen du specielt vil se?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 20/04-07 21:13 
hvia man bare kunne sammen ligne GC med PS2 . Så er det en liste på 50.
Det er jo også de to vi har diskuteret
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 20/04-07 21:24 
Jack_D>
Jeg er ikke klar over på hvilket punkt du mener MS ligger mærkbart foran?

Det undrer mig efterhånden ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 20/04-07 22:32, rettet 20/04-07 22:33 
happyED>
Spillet stemmer bliver da ikke oversat fra US udgaven.

Så tyskere får ikke tysk tale i GoW f.eks.?

RJK>
Så må der _rigtige_ fakta på bordet! :)

TAK!

Interessante tal faktisk :)
RJKRJKSkrevet 20/04-07 22:54, rettet 20/04-07 22:56 
happyED>
hvia man bare kunne sammen ligne GC med PS2 . Så er det en liste på 50.
Det er jo også de to vi har diskuteret

Så vidt jeg oplevede det blev der da diskuteret en del flere, ikke mindst Xbox/360. Men OK... Her er dem der faldt inden for de parametre jeg listede ovenfor, og som tallene er beregnet ud fra:

Gran Turismo 3: A-Spec
Ico
EyeToy: Play
Jak And Daxter: The Precursor Legacy
God Of War
Ratchet & Clank
Ratchet & Clank: Going Commando
Getaway, The
Shadow Of The Colossus
Amplitude
Killzone
WipEout Fusion
Mark Of Kri, The
Gran Turismo 4
Jak 3
EyeToy: Groove
Sly 2: Band Of Thieves
Primal
Parappa The Rapper 2
Sly Raccoon

Legend Of Zelda, The: The Wind Waker
Super Mario Sunshine
Metroid Prime
Mario Kart: Double Dash!!
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Animal Crossing
StarFox Adventures
Pikmin
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Metroid Prime 2: Echoes
Pikmin 2
Mario Party 4
Donkey Kong: Jungle Beat
Wave Race: Blue Storm
Legend Of Zelda, The: Four Swords Adventures
Mario Golf: Toadstool Tour
Wario Ware Inc: Mega Party Game$
Mario Party 5
Wario World
Pokémon Colosseum
1080° Avalanche
Mario Power Tennis

Generelt har PS2 (relativt) flest spil der kommer i EU før US, mens Xbox/360 har klart kortest forskel mellem EU og US-udgivelser. En del af forklaringen er selvfølgelig at både Sony og Microsoft har væsentlige første/andenpartsudviklere i Europa, mens Nintendo svjh ikke har. Så det er sådan set rimeligt logisk. Sony er dog slem på enkelte titler - det giver jo ingen mening at der er op mod et halvt års forsinkelse på titler som Ico og Colossus.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RooneyRooneySkrevet 20/04-07 23:47 
Ico's kode (AI) blev forbedret til PAL udgivelsen; Det har taget lidt tid. Ved ikke om der blev ændret noget i PAL udgaven af SotC, men mon ikke der gjorde.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
419 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig