X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En Konge værdig?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/12-03 14:21 
Jeg tror ikke at den forlængede udgave, af ROTK bliver en bedre udgave end biograf versionen.

Det virker meget som om, at Jackson har fået lov til at putte de ting ind i filmen, som er der nu, og de der extra ca. 50 minutter, han åbenbart går og roder med, tror jeg bliver direkte kedeligt at se på.

Lad mig forklare :

Med FOTR ville New Line ha' en rollercoaster film, med masser af action og tempo. Det fik de med biograf versionen, og så var New Line glade. Jackson fik lov til at lave en forlænget udgave til DVD markedet, da man med DVD sagtens kan forlænge film, uden at tænke på biografindtægter.

Med Two Towers havde Jackson igen bevist, at han ku' lave LOTR på film, og at den samtidigt ku' tjene penge, så derfor fik han lov at lave en *endnu* længere forlænget DVD udgave, med alle de ting, han gerne ville ha' puttet ind i TTT, men som New Line ikke ville gi' ham lov til, med biografudgaven af TTT.

Med ROTK, har Jackson overfor New Line bevist, at de to forrige LOTR film, uden problemer kunne tjene kassen, *selvom* de i biografversionerne var meget lange film. Derfor fik Jackson lov til af New Line, med ROTK, at lave biografversionen ligeså lang han ville, så han ku' putte alt det ind i filmen han ville, fordi New Line vidste at filmen ville tjene masser af penge, i biografversionen.

En instruktør opnår jo en vis status, hos filmselskabet, når han har bevist sit værd med en film - og specielt film af den størrelse, som LOTR filmene er. Jeg er *næsten* overbevist om, at biografversionen af ROTK, er den version Jackson har slidt, slæbt og kæmpet for.

Jeg frygter derfor, at den forlængede DVD udgave af ROTK, kun bliver for de rabiate fanboys, som *skal* se alt der blev klippet væk - uanset om det fungerer i filmen eller ej, og nu er Jackson nødt til at lave sådan en udgave, da han osse gjorde det med de to forrige film - men de to forrige film blev bedre film, i deres forlængede udgaver.

Noget af det eneste jeg gerne ville se, i den forlængede udgave, er lidt mere med Eowyn og Faramir - de bliver *meget* hurtigt gode venner i biografversionen, i slutningen af filmen, og det ku' være fint nok at se lidt mere med de to. Ellers er filmen altså lang nok som den er - 3 timer og 12-17 minutter er *rigeligt* i selskab med Return of the King.

Jeg nød iøvrigt filmen meget mere, efter jeg i pausen bad operatøren skrue lidt ned for lyden, da de der s..... drageskrig *virkeligt* gik mig og min date på nerverne. Filmen har god lyd, men man skal heller ikke overdrive det.

Derudover generede det mig, at filmen flere gange bevægede sig over i en gang Braveheart "Light" - masser af optrin, men ingen konsekvens, blod og forløsning.

Glædelig jul.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/12-03 01:07 
Jeg kan godt se hvad du mener! Tænkte det samme... ROTK, fjernede benene under mig... Wow... Og den virkede bare perfekt!

Dog vil jeg også gerne have set den del de tog ud med Saruman.. Det er en scene på 7 minutter der kommer med i DVD udgaven, hvor Saruman er med igen!

Men du har ret... ROTK, var virkelig færdig som den var efter min mening!
Well crucify the insincere tonight...
AmbyAmbySkrevet 25/12-03 11:21 
Den er langt fra færdig.
Jeg ønsker mig en større slutning.
Et opgør mellem Gandalf og Witch King.
Et hvor man se Aragorn og de døde overtager skibene.
Mere kamp ved Minas Tirith.
At se Grimma kaster Seérstenen ud fra tårnet + Saruman's sidste tid.

Jeg tvivler ikke på Peter Jackson gør EE til en meget bedre film.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
flottenheimerflottenheimerSkrevet 26/12-03 14:45 
Jeg synes også at ROTK var fed. Men modsat alle jer andre, synes jeg, at der skulle have været klippet mere ud. Der er flere steder hvor den fuldstændig mister tempo og rytme.
II'eren var/er den bedste film i trilogien, imho.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
GreaseballGreaseballSkrevet 26/12-03 15:13 
Da Peter Jackson første gang viste ROTK til et test-publikum varede den over 4Timer. Han mente personliget at folk godt kunne sidde i en biograf så længe. Men han blev nød til at klippe den yderliger ned. Så der ligger godt og vel omkring 1-1/2 times film på klippe gulvet hos Peter Jackson. Rygter siger at den udvide DvD version kommer til at vare omkring 4timer og 50min.
OkottaOkottaSkrevet 26/12-03 16:43, rettet 26/12-03 16:46 
Ifølge dette interview, mener Peter Jackson ikke det du siger.

Fra interviewet:

»Fordi du ikke kan invitere folk ind i en biograf og så lade dem sidde så lang tid. Tre timer og 20 minutter er allerede på kanten. For der sker det, at folk bliver for trætte, og så bliver de ligeglade."

Jackson interview
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 26/12-03 17:02 
Politiken er også senere krøbet til korset og har indrømmet at intervieweren hørte forkert. Jackson havde sagt 4 timer og 15, ikke 4 timer og 50. Giver også mening. De fraklippede scener man har hørt om ville umuligt kunne føje 1,5 timer til filmen.

...nåja, ikke uden en masse slow motion i hvert fald ;-)
OkottaOkottaSkrevet 26/12-03 17:23, rettet 26/12-03 17:25 
Men det ændrer så ikke ved, at Jackson siger at han mener, at man ikke kan bede folk om at sidde i en biograf, i så lang tid - li'som det blev påstået ovenover; Selvom jeg gerne vil læse den artikel / interview, hvor han siger det modsatte (at man godt kan la' folk sidde i en biograf i over 4 timer).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig