X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 3


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/12-03 21:57, rettet 19/12-03 21:58 
Efter at have haft spillet stående på hylden i nogle uger, er kæresten sendt i byen, og jeg har fået en kærkommen pause med en juleøl og min PS2. Jeg smækker spillet i og læner mig tilbage på sofaen overbevist om, at der er mig en rigtig godbid i vente (2 ud af 2 SH spil indtil videre har ikke været mindre end fantastiske). Men...

*Spoiler, hvis du ikke har spillet mere end 5 min*
Er jeg den eneste, der var på nippet til at kaste min PS2 ud af vinduet da jeg spillede den meget actionprægede start? Gudskelov for, at det kun var en drøm, tænkte jeg...
*Spoiler slut*

Da spillet så for alvor går i gang, synes det at fungere lige så godt som de andre spil i serien. Men der går ikke lang tid før man bliver overrendt af monstre, og enten skal slås eller løbe for livet, hver gang man går fra et rum til et andet... Det jeg så som charmen (og uhyggen) ved disse spil, var netop at man ikke skulle slås så meget.

Det skal dog siges, at jeg endnu ikke har spillet det særlig meget, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre hvad andre synes? Kan det virkelig passe at der er kommet så meget mere action ind i spillet, i forhold til forgængerne? :(
KTCKTCSkrevet 19/12-03 22:19 
Jeps, der er flere monstre, men du er jo heller ikke tvunget til at bekæmpe dem alle sammen. Flygt for livet, for ammo og liv er heller ikke ligefrem spredt i overflod.
På denne måde kan du stadig holde fast i din frygt ;)

Kampsystemet er udbygget, så kampene er lidt mere spændende, men derfor kan man alligevel godt synes, at der er for mange monstre visse steder. Det virker dog mest som om de kommer i bølger, og der er da også halv-lange passager, hvor man ikke møder nogen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nullernullerSkrevet 19/12-03 22:39 
Jeg spillede resident evil 1 på den gamle grå, det er sammen med crash bandicoot, den største oplevelse på playstation jeg har haft,så kom resident evil 2 , damm.
samme prob. som du har , for mange monstre og for lidt stemning. så derfor købte jeg en Gamecube , og jeg har købt resident evil og resident evil 0 ... så jeg er på banen igen . fed stemning og "ikke" for mange monstre
jeg har spillet silent hill 1 på playstation og silent hill 2 på ps2. godt jeg ikke har købt nummer 3.
Nu med Xbox 360
KTCKTCSkrevet 19/12-03 22:56 
Nummer 3 er altså fed nok. Indrømmet lever den ikke helt op til forgængerne, rent historiemæssigt, men stemningen er der og spillet holder fint.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/12-03 23:02 
På trods af at jeg endnu ikke er imponeret, har jeg stadig tænkt mig at spille det. Men at man kan løbe fra monstrene gør det ikke meget bedre. Det er sandt at man så slipper for alle de lidt trættende kampe, men det fjerner stadig en stor del af uhyggen over spillet. None the less, så ville jeg også være lidt ked af at have spillet de to første, og så ikke den sidste :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/12-03 23:15, rettet 19/12-03 23:16 
KidCaffeine >
Efter at have haft spillet stående på hylden i nogle uger, er kæresten sendt i byen, og jeg har fået en kærkommen pause med en juleøl og min PS2.

That's the spirit! Det kan i andre lære noget af drenge >;)

Det jeg så som charmen (og uhyggen) ved disse spil, var netop at man ikke skulle slås så meget.

I toeren kunne man fravælge monstre og bare tænke på at løse gåderne - faktisk har jeg ikke prøvet om dette er muligt i treeren? Under alle omstændigheder er SH3 mere lineært end forgængerne og derfor føles det nok også mere besværligt at løbe udenom monstrene. Jeg døde selv ret mange gange i dette spil, men var glad for udfordringen, om end mindre glad for det lineære forløb og den lidt kedelige historie. Kunne bedre lide det psykologiske aspekt og den følelsesberigende historie i toeren.
Mit personlige højdepunkt i treeren var dog forlystelsesparken i Spøg & Skæmt-villaen. Men jeg vil ikke afsløre mere her >;)

SH3 er bestemt ikke skidt, men det *hænger bare ikke rigtigt sammen* som toeren IMO.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/12-03 10:15 
Jeg ved ikke hvor meget man kan fravælge monstrene, men man kan sætte 'action' til easy. Om det så betyder færre monstre eller nemmere kampe, ved jeg ikke, men det er da værd at prøve... Det vil jeg lige gøre :)
The DaneThe DaneSkrevet 20/12-03 16:23 
Jeg synes det er det værste i Silent Hill serien. Det kunne være ordnet bedre med at man ikke skulle gå så pokkers langt før man når til pointen i spillet (sådan ca. den ene halvdel). Derudover har det et seriøst forklaringsproblem - både generelt og i historien, som ikke var i de to forrige spil - én af slutningerne står jeg noget uforstående overfor. Det virker som om de forventer man bare ved hvorfor det nu ender sådan (men det gør man ikke). Nååja, så er der de forskellige sidespor, som blot ser ud til at være sat ind tilfældigt.

Men bortset fra det er langtrukkent (og med div. sidespor), og mangler forklaring - så ligger det da på samme niveau som de andre (uheldigvis vejer de to ting tungt).
Ok, en god ting kommer så senere i spillet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FourDFourDSkrevet 27/12-03 13:35, rettet 27/12-03 13:37 
50% on-topic, 50% off-topic:
Jeg prøvede et silent hill spil for første gang igår. Jeg var hjemme hos en af mine fars venner som har silent hill 2.

DAMN! Jeg var så bange at jeg blev nød til at holde store pauser en gang imellem. Damn! Den historie! Det er da helt vanvitiigt.. Nåede ikke helvedes langt, men langt nok til at få et indtryk og det indtryk er:

Spooky! Grafikken halter lidt, men den er alligevel med til at give en ekstra dyster stemning. Jeg var ved at dø af skræk da jeg så skyggen af en zombie for første gang, og var tvunget til at følge efter.. Det er til at græde over at jeg ikke har en PS2 :/
Spooky historie, og ret uhyggeligt at der et tåge overalt udenfor. Det er med til at give spillet ekstra spænding.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/12-03 15:06 
WilliDaRappa >
Spooky! Grafikken halter lidt, men den er alligevel med til at give en ekstra dyster stemning.

Mener du det?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 27/12-03 22:28 
Hmm. Måske lidt dårligt formuleret, men mente at selvom grafikken ikke er sensationel, så giver den alligevel en meget dyster stemning.

Anyway.. Godt spil!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig