X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lord of the Rings - RotK filmen


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 19:43 
Hvad syntes I om den?

Jeg så den i nat, og vil mene, at det er den bedste af dem alle 3. Der sker noget hele tiden, og som i de andre er effekterne sindsygt flotte, specielt Gollum.
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
MadsMadsSkrevet 20/12-03 12:18 
"Den åbenmundede nordmand Sven Risberg fortæller endvidere til release.no, at Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage - Extended Edition dog først vil udkomme i efteråret 2004, og altså efter samme mønster som med de foregående to forlængede film."
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RitesRitesSkrevet 20/12-03 17:28 
Janus: Jeg hader sgu også når folk overanalyserer LotR. Især når De ikke engang har læst den nok til at komme til førnævnte forord :)
» a winner is you «
millenniummillenniumSkrevet 02/01-04 17:59 
SÅ fik jeg endelig set den sidste del af trilogien, og jeg er absolut ikke blevet skuffet. Det er en lang film, som sagtens kan rumme at blive endnu længere (venter spændt på extended edition), for afslutningsvis går det meget stærkt med at samle alle trådene samme (Aragon skal have kronen, og Arven, Hobitterne skal hjem til Herredet, Sam skal giftes, Frodo og Bilbo skal afsted med elverskibet... det er ret meget der skal nåes i en afslutning).

Den indeholder alle de værdier og tolkninger jeg syntes jeg selv fik ud af bogen. I det hele taget syntes jeg det er en filmatisering der har behandlet bogen med hidtil sjælden set respekt.

Jeg savnede selvfølgelig Sauman lidt. Isæt Hobbiternes opgør med ham i Herredet håber jeg på kommer med i ext.edit.
Sauron rige er også skrumpet en del ind i forhold til bogen. Sam og Frodo's sidste strækning til Dommedagsbjerget tog vidst omkring 4 dage i bogen, men i filmen ligner det rettere et par timers vandring. - Det er dog ok. Nok en nødvendighed.
I bogen virkede det også som om at Orkerne beskød byen med afhuggede hoveder i meget lang tid. Måske ruller der mange flere hoveder i ext.edition.

Konklusion: Den bedste og største filmtrilogi siden den gamle Starwars serie. Et bevis på at man stadig kan lave store sublime fortællinger, uden at miste hovedet og tabe det hele på gulvet. (Jvf Matrix, og nye SW-film.) Og at man kan bruge omfattende CGI uden 'specialeffects-overkill'. (Jvf. alt for mange nuværende film).
The medium is the message.
BalleBalleSkrevet 03/01-04 18:08 
millennium >
Sam og Frodo's sidste strækning til Dommedagsbjerget tog vidst omkring 4 dage i bogen,

10 dage fra de forlader tårnet. De når også at blive fanget at orker, men de slipper fri igen
/Balle
fuzionfuzionSkrevet 03/01-04 19:05, rettet 03/01-04 19:05 
Jeg så filmen den 19. Dec. Jeg har ingenting at klage over, bortset fra scenen med Gollum der falder ned i Dommedagsbjerget. Dét kunne de godt have gjort lidt bedre. Og så er det jo dejligt, Andy Serkis har fået lov at spille en rolle med sit eget udseende, i scenen med Sméagol og Deagol. Mht. til filmatiseringen af Hobbitten, tror jeg ikke der er nogen fare for at United Artists ikke vil frigøre sig fra halvdelen af rettighederne til fordel for New Line og Peter Jackson. Jeg venter egentlig bare :) Jeg vil slet ikke udtale mig om, hvilken af filmene der er bedst, da historien jo oprindeligt var ét langt handlingsforløb der var delt op i ialt 6 bøger, der senere blev til 3, og derefter kastet op på lærredet. Det er og bliver én historie...men den synes jeg tilgengæld er fantastisk... :)
RitesRitesSkrevet 03/01-04 19:21 
Enig med dig Fuzion, bortset fra at jeg syntes slutscenen med Gollum var fin nok.
Tror sgu, at det er meget svært med sådan en scene til at runde tre MEGET store film af, uden at nogen bliver skuffet.

Jeg var og er ihvertfald glad :)
» a winner is you «
BalleBalleSkrevet 03/01-04 19:29 
fuzion >
handlingsforløb der var delt op i ialt 6 bøger, der senere blev til 3

Det er stadig 6 bøger men de er nu fordelt på 3 bind.
/Balle
RitesRitesSkrevet 03/01-04 19:39 
Oprindeligt var det så en bog, men fair nok...
» a winner is you «
SaturinoXSaturinoXSkrevet 03/01-04 19:53 
Er filmen bedre end forgængerne..

1 er god, 2 er god, så må 3'eren være VILD?
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
MadsMadsSkrevet 03/01-04 19:54 
1'eren var VILD (hvis vi nu skal holde os til det udtryk).

2'eren var skuffende, 3'eren var skuffende. Det er stadig gode film, men de er altså ikke oppe at ligge ved siden af den første.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
BalleBalleSkrevet 03/01-04 20:11 
ENIG, men der er også så meget der skal være med. Peter Jackson formåede at frembringe noget af den ro der er i bøgerne i etteren. Men der har bare været for meget der skulle være med.
(har ikke Extended Edition - så jeg snakker om bio-version)
/Balle
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/01-04 01:31, rettet 04/01-04 01:36 
Jmog >
Nu er jeg jo ikke tankelæser men når der står "dvd-versionen af 'Kongen vender tilbage' bliver endnu længere end fire timer og 50 minutter«, siger Peter Jackson med et lumsk grin", så er det da oplagt at tolke det som en joke.

Det vil jeg nu ikke mene. Hvor ofte ser du en film som er så lang? Det virker jo fuldstændig forrykt at lave så lang en film, og det er vel egentlig bare det han godt selv kan se.
Personligt glæder jeg mig :-)

Har lige set filmen, og jeg må sige, wow - den er fed!
Man sluger den fuldstændigt, men det kan godt mærkes at slutningen virker lang, men det er den jo nødt til at være, der er så mange tråde der skal afsluttes, og dem som har læst bogerne siger endda at det gøres for hurtigt i filmen. Hmmm, håber det bliver mere afbalanceret i ext. cut.
Jeg følte i hvert fald at jeg havde siddet spændt som en fjeder i 2 timer og så virker afslutnings-scenerne lidt lange.

Anyways, fede, fede kampscener, der satme smæk på! 2 thumbs up! Jeg har aldrig set noget lignende så stort! Flot flot cgi!

En ting som Jackson har formået er at holde interessen oppe, jeg sidder lige nu og hører soundtracket til fellowship og jeg er stadig ikke mættet :-)

EDIT: Nåh ja, i scenen hvor alle bukker for de 4 hobitter, er det tydelig at se at de er klippet ind, da lyssætningen virker underlig. Og når de filmes bagfra, ligner de børn.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RitesRitesSkrevet 04/01-04 07:27 
Ja, Extended RotK bliver røv lang.

Og ligesom bøgerne hænger sammen, syntes jeg ikke nogen af filmene er bedre end de andre. Jeg "er her" for historien og effekterne, den måde han på mirakuløs hvis har gjort Tolkien's værk virkeligt.
Gider ikke diskutere om hvilke dele af en film der er bedst, som var det Terminator...
» a winner is you «
Per SPer SSkrevet 04/01-04 23:03 
Det værste ved den nye ext. version, af Return of the King, er at de har indsat det ellers fraklippede sang og dansenummer med Gollum.

Efter en testvisning blev det vurderet af publikum, at Gollum var for dyster, og at man derfor fandt det nødvendigt at gøre ham mere munter og festlig for et yngre publikum.

Først afviste Peter Jackson at lave scenen, siden blev den klippet ud, men nu er den så indsat igen. Og faktisk er den slet ikke så dårlig.

- en delvis komplet udgave af scenen kan ses via linket.

Gollum in the Hood
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BalleBalleSkrevet 05/01-04 15:45 
hehe
/Balle
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig