X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lord of the Rings - RotK filmen


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 19:43 
Hvad syntes I om den?

Jeg så den i nat, og vil mene, at det er den bedste af dem alle 3. Der sker noget hele tiden, og som i de andre er effekterne sindsygt flotte, specielt Gollum.
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 19:43 
Hvad syntes I om den?

Jeg så den i nat, og vil mene, at det er den bedste af dem alle 3. Der sker noget hele tiden, og som i de andre er effekterne sindsygt flotte, specielt Gollum.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/12-03 20:00 
Jeg skal først se den d. 22, så jeg må tålmodigt vente...

Når du har set kan jeg da lige spørge, om det er rigtigt, at Saruman helt er blevet klippet ud af treeren? Hører man intet om hans skæbne?
(...)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 20:08 
Man ser ham slet ikke. Han sidder i sit tårn, hvor de levede træer så holder vagt foran.

En ven fortalte, at i bogen slipper han væk, og erobrer Herredet. Passer det? Har ikke læst den, men det virker da lidt mærkeligt, at de har klippet noget så vigtigt ud.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/12-03 20:13, rettet 17/12-03 20:14 
Det er da lidt synd, men okay, filmen er jo allerede hulens lang, så et eller andet skal vel skæres fra. Desuden kan vi vel se frem til at løse ender, såsom denne, bliver samlet på extended version DVD'en.

Jeg har ikke læst bogen, så den skal jeg ikke kunne kommentere :)
(...)
HankyHankySkrevet 17/12-03 20:38 
Kan jo være han kommer med i Extended versionen, når den engang kommer :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AmbyAmbySkrevet 17/12-03 20:40 
Den er alt hvad man har turde håbe på og mere til. En fremragende afslutning på en fremragende triologi.

Så den i går i Cinemaxx, KBH og skal se den igen Fredag.

Jeg har svært ved at få mine arme højt nok op.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CronossCronossSkrevet 17/12-03 20:57 
*Spoiler*

Ja, det passer at Sauruman overtager Herredet, og de har faktisk omskrevet hele bogens slutning.
Efter min mening gør filmen alt det forkert som The Two Towers også gjorde, og dermed mener jeg stadigvæk at den første er den bedste.
Det virker som om at Peter Jackson er faldet i mange af de fælder som en filmatisering af bogen skaber - og det er virkeligt synd.

Skuffet? Ja det er jeg faktisk :)
DizzyDizzySkrevet 17/12-03 23:22 
Læste i BT at dvd-udgaven bliver 4 timer 50 min lang...
Shit han har klippet meget ud
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/12-03 23:24 
Skulle der ikke være en Saruman vs. Gandalf-kamp på de 50 ekstra minutter?
RitesRitesSkrevet 17/12-03 23:58 
Hvis der er det, så skal der nok også være ændringer i filmen(altså noget der er klippet ud, fra biograf versionen).
» a winner is you «
Zzap!Zzap!Skrevet 18/12-03 00:08 
Pieyanthikos >
men det virker da lidt mærkeligt, at de har klippet noget så vigtigt ud.

De har klippet noget der er meget vigtigere end dét ud, nemlig alle de hyggelige og gyldne stunder, der er i bøgerne.
De er mindste lige så meget en del af sjælen i LotR bøgerne, som noget andet.
Det er bare bulder og brag, og derudaf hele tiden!
Men det er jo det de unge vil ha. (bare ikke mig :´/)
Born to kill space
CronossCronossSkrevet 18/12-03 00:29 
Zzap ->
My point exactly!
MadsMadsSkrevet 18/12-03 00:36 
Jeg har også lige været inde og se den.

Enig med Cronoss og Zapp! - Jeg kan også stadig bedst lide 1'eren, jeg ved ikke om jeg er skuffet, måske lidt over slutningen, men det er stadig en fantastisk film og et fantastisk eventyr - som helhed er jeg i hvert fald ikke skuffet, nu glæder jeg mig bare til denne ekstra lange extended udgave der skulle blive over 5 timer lang, så kan man måske håbe på andet end bare kampe.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 18/12-03 00:44 
Jer med for meget kamp:

Var I så vilde med kampene i anden halvdel af filmen, at I helt glemte, at der næsten ikke var noget kamp i første halvdel?

;)

Jeg fandt fordelingen passende og hvis vi skal sammenligne mellem filmene (hvilket vel egentligt ikke giver nogen mening, da det er ikke er meningen, at de enkelte afsnit skal stå på egne ben), så fandt jeg den bedre end 2'eren. Enkelt set er den første film stadig i særklasse den bedste.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 18/12-03 00:51 
Nææ, jeg siger heller ikke der var for meget kamp, det gik bare lidt for meget op i det til sidst, der fanger den ikke helt stemningen fra bøgerne.
Jeg synes også at første halvdel var bedst, selvom der selvfølgelig var nogle fede kampscener, nu er det jo heller ikke fordi jeg ikke kan lide action overhovedet.

Borset fra scenen uden tyngdekraft hvor Legolas kæmper på ryggen af den kæmpe-elefant, der fik jeg lidt den samme følelse som da han skulle skate ned ad gelænderet i 2'eren.

Jeg er enig med dig i at den er bedre end 2'eren.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DarkenDarkenSkrevet 18/12-03 05:41 
kan godt se, at det med Saruman og Shire ikke helt kunne lade sig gøre (ret lille del af Shire de har lavet i filmen)

Men det med Isengard skulle for pokker have været med!!!!!

Treebeard siger jo lige at intet kan rører tårnet, men alligevel ligger Sarumans Palatír (mener det er sådan stavet) bare i vandet for fødderne af Pippin! >(

Stadigvæk en fed film, man skal bare ikke gå for meget i detaljer mellem bog og film :´(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 18/12-03 06:19 
Jeg vil slet ikke sige at den var dårlig på nogen måde.
Ved ikke om jeg bedst kan lide Fellowship eller om jeg har lært, at acceptere dem som et samlet eventyr.

Det var ihvertfald en fed oplevelse og nu kan jeg kun være deprimeret over, at der ikke kommer flere :(

Lad os håbe, at han får rettigheder til The Hobbit.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 18/12-03 07:14 
Barrett >
Borset fra scenen uden tyngdekraft hvor Legolas kæmper på ryggen af den kæmpe-elefant, der fik jeg lidt den samme følelse som da han skulle skate ned ad gelænderet i 2'eren.

Uh, ja... Som jeg sagde kunne de vist have vundet krigen alene med 10 x Legolaser...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 18/12-03 10:03 
Rites >
Lad os håbe, at han får rettigheder til The Hobbit.

Peter Jackson har udtalt, at han personlingt mener, at det ville være forkert hvis det ikke var ham, der lavede Hobitten. Han har dog ikke umiddelbart planer om det, men afviser bestemt heller ikke idéen!
Selve rettighederne til en filmatisering af Hobitten er delt i 2, så det skal man hvist først og fremmest lige ha styr på.

Kilde: "Filmland", på DR/DR2 (kan ikke huske hvilken af dem)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RitesRitesSkrevet 18/12-03 10:11 
I know.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 18/12-03 12:16 
Jeg synes egentlig ikke det er underligt, at mange synes der er mangler ved biografudgaverne.
Det er jo DVD´erne, som er Jacksons vision, og biografudgaverne må, bøgernes detaljegrad taget i betragtning, gå på kompromis her og der.

Jeg glæder mig til at se den, men glæder mig endnu mere til DVD-versionen :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/12-03 13:29 
Har aldrig prøvet at se en film i biografen, hvorefter jeg har glædet mig til at se filmen igen, før op mod DVD-udgivelsen. Men jeg skal vist ha' bestilt billetter igen kan jeg mærke, for her et par dage efter syntes jeg mere og mere om den.

Legolas' blæretrix i kampene kan godt virke irriterende. Men folk kan jo lide det, derfor har de lavet dem, hvorefter en lille sjov kommentar kommer fra Gimli.
TKTKSkrevet 18/12-03 13:53 
slutningen er da aaaaalt for lang...i biografen var der flere der rejste sig og troede at filmen _endelig_ var slut, men ellers meget flot.. og godt kombineret med 2´eren...
JmogJmogSkrevet 18/12-03 15:18 
Dizzy >
Læste i BT at dvd-udgaven bliver 4 timer 50 min lang...
Shit han har klippet meget ud

Rettelse: Han har _filmet_ 4 timer og 50 minutter. Vi skal nok ikke regne med at det hele kommer med i Extended Edition.

Og så er "Oprydning I Herredet"-kapitlet forøvrigt slet ikke filmet, så det skal man heller ikke regne med at få se på film.
WehnerWehnerSkrevet 18/12-03 15:30 
Og så er "Oprydning I Herredet"-kapitlet forøvrigt slet ikke filmet, så det skal man heller ikke regne med at få se på film.

Kan vi lige få en kilde på det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CalleCalleSkrevet 18/12-03 16:33 
Jeg synes det er synd og at det er ireterende at Gimli er blevet til en pause klovn og at Legolas er så god til kamp altså det virker som om at bare de havde tre af ham så kunne de vinde det hele.

Jeg har læst bogen og jeg vil klart sige at 3'erens slutning er helt vild tam.
Men fede film alligevel.
3of193of19Skrevet 18/12-03 18:08 
Wehner >
Og så er "Oprydning I Herredet"-kapitlet forøvrigt slet ikke filmet, så det skal man heller ikke regne med at få se på film.

Kan vi lige få en kilde på det?

Peter Jackson siger det selv i kommentarsporet til Fellowship i scenen med Galadriel's spejl. Her ser Frodo en vision af det brændende Shire som en påmindelse om konsekvenserne hvis han skulle fejle i sin mission. I den scene sige PJ, at det er alt vi kommer til at se af det brændende Shire.
The BruceThe BruceSkrevet 18/12-03 18:19, rettet 18/12-03 18:31 
Jmog >

Rettelse: Han har _filmet_ 4 timer og 50 minutter. Vi skal nok ikke regne med at det hele kommer med i Extended Edition.


Hvad mener du med, at han kun har filmet 4 timer og 50 minutter? Han har da filmet adskillige 100 timer, hvis ikke 1000... (meget mere sandsynligt)?! De har jo IKKE kun lige knap 5 timer film, som de kan klippe i...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
DizzyDizzySkrevet 18/12-03 18:27 
"Det næste, vi har at glæde os til, er »Special Extended Version« - fire timer og 50 minutter mod filmens tre timer og 20." (citat BT se http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=240120:fid=100041643/ nederst)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
MadsMadsSkrevet 18/12-03 20:07 
Jmog >
Rettelse: Han har _filmet_ 4 timer og 50 minutter. Vi skal nok ikke regne med at det hele kommer med i Extended Edition.

Som The Bruce siger, han har højst sandsynligt filmet meget mere end 4 timer og 50 min. - derudover udtaler Peter Jackson at extended bliver længere end de 4 timer og 50 min.

Kilde
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RafRafSkrevet 18/12-03 21:21 
Jeg synes at slutningen var alt for lang:)
Generelt er den genial, bedre end 1'eren og 2'eren. Extended Edt. er hvertfald noget man skal glæde sig til.
Filmen symboliser meget om Christendommen. Jeg er selv katholik og fik det meste af symboliseringerne med men nogle fatter ikke samliningerne og symboliseringerne, men dem der er troende eller kender noget til Christendommen finder meget i filmen som hentyder til denne religion.
Jeg har også læst en biografi om Tolkien som er meget religiøs så der er sikkert derfor.
Men lad os håbe at Extended Edt. bliver lang, med meget guf:)
VictorVictorSkrevet 18/12-03 21:28 
Off-topic: Hedder det ikke Kristendommen med K? :)
JmogJmogSkrevet 18/12-03 22:04 
Barrett >

Som The Bruce siger, han har højst sandsynligt filmet meget mere end 4 timer og 50 min. - derudover udtaler Peter Jackson at extended bliver længere end de 4 timer og 50 min.

Undskyld, der huskede jeg forkert. Det var hans første cut der varede 4 timer og 50 minutter.

Jeg tror dog det han siger i interviewet med at EE bliver længere er en joke. Udover at det er formuleret som en spøg, så bliver det også lidt i overkanten med filmen på 3 skiver eller måske endda 4. Jeg gætter på at EE bliver lidt over 4 timer lang.
MadsMadsSkrevet 18/12-03 22:27 
Nej, der tror jeg du er galt på den. Det er da ret tydeligt at det ikke skal forstås som en joke, desuden har de nyhedssider der har bragt historien, taget den med fulde alvor.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DizzyDizzySkrevet 18/12-03 22:49 
Victor >
Off-topic: Hedder det ikke Kristendommen med K? :)

Ikke når man dyrker Casper Christensen ;-)

5 timer er godt nok lang tid også selv om det er på DVD, jeg vil nu fortrække at se en film ud i en kører og ikke over 2-3 aftener..
Uanset hvor lang den så end bliver skulle den vist komme til maj, så ventetiden bliver ikke så lang denne gang.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
JmogJmogSkrevet 18/12-03 23:15 
Barrett >
Nej, der tror jeg du er galt på den. Det er da ret tydeligt at det ikke skal forstås som en joke, desuden har de nyhedssider der har bragt historien, taget den med fulde alvor.

Nu er jeg jo ikke tankelæser men når der står "dvd-versionen af 'Kongen vender tilbage' bliver endnu længere end fire timer og 50 minutter«, siger Peter Jackson med et lumsk grin", så er det da oplagt at tolke det som en joke.

At diverse nyhedssider tager det som ramme alvor betyder jo intet. Det er også svært at tage dem seriøst når de fejlciterer Jackson. BT hævder jo at EE vil være 4 timer og 50 minutter lang. Hvor i alverden skulle de vide det fra? Det er bare kreativ tolkning udfra at Jackson siger at den vil være længere end det.

Og så har udmeldingerne fra New Line og Jackson da været at den normale udgave kommer til august og EE til november, ligesom de plejer. Hvor får du maj fra Dizzy? Det er jo ret ulogisk da det både er væsentlig hurtigere end hvad der er normen for biograffilm og også at den originale udgave skal ud før EE (dvs. før maj).
WehnerWehnerSkrevet 18/12-03 23:40, rettet 19/12-03 00:13 
Der er en vis logik i, at DVD-versionerne kommer tidligere end de har været tilfældet med FotR og TTT. I 2004 skal han jo ikke samtidig slås med en LotR 4, der skal være klar til december.

Hvornår tidligere er, kan man så kun gisne om.

Jeg tror i øvrigt nok at Extended udgaven af RotK skal blive meget, meget lang. Det virker i hvert fald som om, der er meget skåret ud, når man ser den ellers fremragende biografversion.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/12-03 23:46 
Ulf Pilgaard er morderen!

Jeg skal helt klart se den, måske jeg kan finde nogle hoveder der vil med?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MadsMadsSkrevet 19/12-03 00:10 
Jmog >
Nu er jeg jo ikke tankelæser men når der står "dvd-versionen af 'Kongen vender tilbage' bliver endnu længere end fire timer og 50 minutter«, siger Peter Jackson med et lumsk grin", så er det da oplagt at tolke det som en joke.

Et lumsk grin behøver da ikke nødvendigvis at betyde at det er en joke. Men det må tiden jo vise ;)

Jeg vil også gerne vide hvor I får en udgivelsesdato i maj fra?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RitesRitesSkrevet 19/12-03 00:15 
Jeg syntes Legolas' tricks er okay. Han er elver og den siger altså en del i Middle-Earth, ik.

At Gimli er blevet comic relief er bare en skam, men det er til at overse.
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 19/12-03 00:32 
Helt enig. Hvis man har spillet rollespil ved man, at elverne er den overlegne race. Sådan er det bare.

Mini-spoiler:

Og hvis man har set TTT Extended, så ved man jo, at Gimli rent faktisk vinder konkurrencen, selvom Lego har fordelen af at kunne skyde et kvarters tid inden Gimli overhovedet kommer i gang. Gimli er comic relief, ja. Men han er også en bad mother!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DizzyDizzySkrevet 19/12-03 15:40 
"In Marvel Enterprises' 3rd Quarter earnings conference call, Toy Biz's Alan Fine revealed that the DVD for The Lord of the Rings: The Return of the King will be released in May of 2004. No further details were provided regarding the release." (http://www.neomega.net/forum/showthread.php?t=3857)

Da Peter Jackson nok gerne vil have DVD-udgaven færdig inden han kaster sig over King Kong, og han vil være sikker på at den ikke lækkes på internettet er der da en hvis logik i en tidlig udgivelse.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/12-03 16:58 
Raf >
Filmen symboliser meget om Christendommen.

Arh dér!

Hvis du læser forordet til Ringenes Herre, skriver Tolkien at han meget gerne vil have sig frabedt, at man lægger alt for meget betydningen i bogen [ og dermed filmen ].

Blandt andet snakkede man i samtiden vildt meget om, at Sauron og truslen i øst, skulle symbolisere Hitler og 2. verdenskrig.

Tolkien siger at bøgerne er en fortælling om det universielt ondes kamp mod det gode.
Man må selv lægge i det hvad man vil.
Selvfølgelig var han påvirket af 2. verdenskrig, men Sauron er IKKE et billede på Hitler.

Jeg er også ret sikker på, at historien ikke er bevidst kristen på nogen måde.

Alene at landet det hele forgår i hedder Midgård, er vist bevis nok for den påstand.
Nu jeg tænker over det, er det fuldstændig groteskt, at det skulle være en kristen historie, bøgerne er jo proppede med hedenske ritualer og skikke, som den kristne kirke har taget afstand til i århundreder.


Og ja- så synes jeg filmen er rimelig god.
Dog måske synes jeg Hollywood tendensen er sneget lidt for tæt på.
Her tænker jeg på for mange storladne scener, og sørgelige strygere i kærlighedsscenerne.
Jeg synes deter meget fedt, at de har gjort lidt mere ud af at hobbitterne er små - desværre kan man et par gange godt se at de er sat ind med computer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 19/12-03 17:15 
Jeg synes godt nok også kristendoms-sammenhængen er langt ude, mens man sagtens kan lægge den over på Anden Verdenskrig (selvom den ikke er tænkt sådan). Om noget er historierne jo MEGET baserede på nordisk mytologi, i hvert fald hvad angår universet.

Ellers ville jeg bare sige, at der vist stort set ingen scener er, hvor hobitternes størrelsesforhold er baseret på computereffekter. Det forklares ret tydeligt i ekstra materialet på den forlængede udgave af første film. Det meste er trickfotografering og brugen af store/små personer i forhold til de andre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 19/12-03 17:23 
Hvis man skal finde en inspirationskilde må det være Beowulf... Dette er vist mest hedensk, end kristen...
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SailormoonSailormoonSkrevet 19/12-03 17:40 
wehner>
hmmm.. overlegne er vist noget de mener om sig selv, ok.. de kan da blive rimelig gamle.
nej du, jeg spiller selv rollespil og jeg mener at elvere er nok den mest selviske og snobbede race der findes, for ikke at kalde dem for krystere. Hvis man har læst dragonlance, forgotten realms eller tolkien for den sags skyld ser man gang på gang at de stikker af og forlader land og by når der er optræk til ballade.
MadsMadsSkrevet 19/12-03 20:35 
Dizzy >
"In Marvel Enterprises' 3rd Quarter earnings conference call, Toy Biz's Alan Fine revealed that the DVD for The Lord of the Rings: The Return of the King will be released in May of 2004. No further details were provided regarding the release." (http://www.neomega.net/forum/showthread.php?t=3857)

Da Peter Jackson nok gerne vil have DVD-udgaven færdig inden han kaster sig over King Kong, og han vil være sikker på at den ikke lækkes på internettet er der da en hvis logik i en tidlig udgivelse.

Hmm, det er vel ikke en egentlig kilde, bare et forum hvor det bliver diskuteret, meget lidt desuden.

Jeg kan ikke finde noget på nettet om en så tidlig release.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/12-03 20:42 
:)

Film Intertain
MadsMadsSkrevet 20/12-03 00:12 
Nu var det vel Extended udgaven vi snakkede om?

Sådan fremgår det i hvert fald af Dizzys første indlæg.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DizzyDizzySkrevet 20/12-03 11:38 
Det var også det indtryk som jeg havde fået, men jeg kan se fra det sidste indlæg at det nok kun er den alm udgave. hvilke jo også er mere logisk, jeg tror dog ikke vi skal vente til november med Extended udgaven, da Peter J nok er færdig med den omkring sommer, og de så vil være et kapløb mod piraterne som vil smide den på nettet.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig