X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danke undertekster på dvd'er?


Svar
Homer00Homer00Skrevet 16/12-03 20:19 
Da jeg havde bestilt 3 dvd'er til min ven fra cd-wow,(reg 2) havde ideen om at der ikke skulle være danske undertekster slet ikke stejfet mig, men så hørte jeg lige at der ikke var danske undertekster på alle reg. 2 dvd'er. Så mit spørgsmål lyder - er der danske undertekster på reg. 2 dvd'er fra cd-wow?

På forhånd tak!
Must eat - So cheap...
ComradeComradeSkrevet 16/12-03 20:21 
Nogle er der danske undertekster på, nogle er der ikke..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Homer00Homer00Skrevet 16/12-03 20:27 
Er der på Lord of the Rings: The Two Towers (2 disc udgaven) og/eller på Pulp Fiction: Special edition.

Kan man se nogle steder om der er? Altså på cd-wow.
Must eat - So cheap...
kooikkooikSkrevet 16/12-03 20:31 
Der er 2 salgs typer reg 2, så vidt jeg ved. Der er dem vi kender fra danmark, men så er der den engelske reg 2, hvor der ikke er danske undertekster på. hæng mig ikke op på det, mener det er sådan det er.
Homer00Homer00Skrevet 16/12-03 20:34 
Kan man se hvilken slags det er?
Must eat - So cheap...
RJKRJKSkrevet 16/12-03 20:38 
kooik >
Der er 2 salgs typer reg 2, så vidt jeg ved.

Der er nok lidt flere... ;p

Regionskodningen er bare en regionskodning. Det betyder ikke at den samme film der udgives i England, Danmark, Tyskland, Spanien og Japan (alle region 2) er den samme DVD.

Der er intet i vejen for, at hvert land udgiver sin egen version (omend det normalt ikke er tilfældet for de små lande).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/12-03 05:29 
Men man kan jo være heldig og slippe for en med danske undertekster.
I love when that happens...
» a winner is you «
D.B.M.D.B.M.Skrevet 17/12-03 08:37 
Homer00 >
Er der på Lord of the Rings: The Two Towers (2 disc udgaven) og/eller på Pulp Fiction: Special edition.

Kan man se nogle steder om der er? Altså på cd-wow.

Jeg tror ikke du skal regne med at der er danske undertekster på de to film. Jeg mener at der udelukkende er engelske på LOTR:TTT og Pulp Fiction er der med sikkerhed ikke danske undertekster på (ved det da jeg selv har den).

Den eneste DVD jeg har købt hos CD-WOW hvor der var danske undertekster på var 2 Fast 2 Furious, men da stod det også i deres varebeskrivelse. Så tjeck deres varebeskrivelse inden du køber en film for at se om der skulle være danske undertekster på.

TIP! Tjeck evt. den samme udgave af filmen på www.axelmusic.dk hvor der ofte er billeder af filmenes bagsider, hvor der står hvilke undertekster der er på.

Axel Music
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/12-03 09:55 
Som udgangspunkt bør man nok regne med at når man køber reg2 fra UK, er der ikke danske undertekster.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 17/12-03 10:13 
Det er lidt op og ned om en britisk udgivelse har danske tekster. Jeg har bemærket at Fox-udgivelser tit har danske tekster, så måske er det visse udgivere der bruger den samme udgivelse i både UK og DK.
DizzyDizzySkrevet 17/12-03 15:30 
Jeg bruger www.dvd-basen.dk, her er links til anmeldelser, hvor der oftes står hvilken undertekster der er. Samt til tider samligninger af de forskellige regionskode-udgivelser.
Som et lille sidebemærkning, kan man også nogle gange få R4 (australien) udgivelser med dansk tale/tekst, da de tit er den samme udgivelse som UK.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 17:15 
Mange tak for svarene og hjælpen!

Er der så nogle der kender nogle andre billige steder at købe dvd'er, med danske undertekster?
Must eat - So cheap...
millenniummillenniumSkrevet 17/12-03 17:17 
Øhm.... hvad med at nærlæse specifikationerne for de enkelte film på cdwow's sider? Eksempelvis:

Lord of the Ring TTW:
Subtitles: English

Gladiator:
Subtitles: English, Greek, Danish, Hindi, Polish, Swedish, Turkish, Finnish, Hebrew, Czechoslovakian
The medium is the message.
Homer00Homer00Skrevet 17/12-03 17:21 
Hov, jeg havde vist lige overset det lille stykke - hvor dum kan man være? :D

Tak for hjælpen
Must eat - So cheap...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig