X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode Gyser film???


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 15/12-03 15:24 
nej nej nej nej nej nej..... Jeg har lige set House of the dead. En ny gyser baseret på et sega-zombie-skyde-spil. Nej nej nej, hvor er den film bare en gang puha :-( Overdrevet forbrug af dårligt bullet-time og slowmotion. Elendige skuespillere, uendeligt ammo, dårlig klipning, teknomusik, extrem dårlig belysning, dårlig historie, dårlige repliker.

Og sådan er det jo med 95% af alle... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
89 emne(r).
« < 1 2

Svar
quadquadSkrevet 28/01-04 00:01 
Ligeså spil, er film hvad man gør dem til.
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:04 
Det er meningen at man skal grine af Freddy Krueger.

Men anyway, nogen der har set Darkness Falls & Jason X ?

De er nok det lammeste lort der nogensinde er blevet trykt en plakat for. Gad godt at banke den mongol der har fået den ide at bruge penge på at finansiere sådan noget fucked up talentløst pis.

Spørgsmål til jer asiater-mennesker der :
Hvordan er Dark Water ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MadsMadsSkrevet 28/01-04 00:12 
Jason X er da meget underholdende set udfra en helhed, omend der ikke er megen kunstnerisk indgangsvinkel til mediet.

Darkness Falls har jeg ikke set, men den har jeg også kun læst dårligt om.

Dark Water er en fantastisk film, og bestemt tid man burde unde sig selv, ligegyldigt hvilke fordomme man måtte have over for ikke-engelsksprogede-film.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:13 
Urgh, 'Jason X' lugter fælt!!! Jeg har 'Darkness Falls' til gode, og sådan tror jeg nok at det bliver ved med at være.

Til gengæld kan jeg så glæde dig med at 'Dark Water' kommer helt op på siden af 'Ringu', for endda på nogle punkter at overhale indenom. Jeg kan ikke skrive så meget om plottet uden at ødelægge det, men hvis du ellers er til japser-gysere bør du helt sikkert leje/købe denne her også.
Per SPer SSkrevet 28/01-04 00:19, rettet 28/01-04 00:20 
Vil lige advare om at House of the Dead er House of Crap. IMDb scoren er fortjent. Den absolut værste Hollywood bundskraber fra 2003.

Så ringe at den bliver til kitsch underholdning, sammen med et par venner - med samme dårlige smag. "Uhyggelig" dårlig.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:19 
Det er også min plan at se den, og Ringu også for den sags skyld, jeg har endnu ikke set en japansk gyser, det eneste japanske jeg har set er Takeshi Kitanos film (og Returner men er ikke sikker på om den er japansk eller koreansk), og de kræver en god protion tålmodighed. Men ellers har jeg det fint med ikke-engelsk-sprogede film (Hong-Kong-film-freak, og ja, John Woo ER gud)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Per SPer SSkrevet 28/01-04 00:20, rettet 28/01-04 00:21 
Returner er japansk. Og John Woo - var - gud.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:22, rettet 28/01-04 00:24 
Han er det endnu, han har bare fået en sjov hobby med at lave alle mulige dårlige forfatteres historier i stedet for at skrive dem selv, men ingen kan det han kan...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 28/01-04 00:23 
Per S>
Vil lige advare om at House of the Dead er House of Crap.

Stor overraskelse...

Men så kan vi jo i stedet "glæde" os til utallige andre spilfilmatisering fra hr. Böll. Alone In The Dark, Bloodrayne, Dungeon Siege, Hunter: The Reckoning, Fear Effect - kan nogen holde styr på det mere?

Jeg troede ellers lige at det var ved at blive lidt respektabelt med spilfilmatiseringerne, men nu... :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:25 
Der tabte jeg tråden, Böll ? Fear Effect ? Enlighten me....
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 28/01-04 00:26 
Fra IGN:

House of the Dead director Uwe Boll has snared the movie rights to two more videogames, according to The Hollywood Reporter. Boll has reportedly picked up Eidos' Fear Effect and Vivendi Universal Games' Hunter: The Reckoning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:33 
OK, takker.

Nu vi er ved spilfilmatiseringer, så mener jeg at kunne huske at have læst en artikel dengang Resident Evil-filmen stadig kun var en spæd idé om George A. Romero var i tankerne som forfatter/instruktør. Havde det været tilfældet så havde vi nok fået en noget mere vellykket og uhyggelig film at se. Selvom jeg er ikke en af dem der syntes at den er direkte dårlig, men jeg kunne ikke i min vildeste fantasi finde på at klassificere den som en gyser-film, og det var jo lidt det der i sin tid var det fede ved tanken om en RE-film.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:33 
Core >
det eneste japanske jeg har set er Takeshi Kitanos film

Tjaeh, nu har Kitano altså lavet en hel del film, men jeg gætter på at den du mener er 'Battle Royale'... eller hvad? Det er i hvert fald den eneste som kommer uden for hans normale gangster-genre.
MadsMadsSkrevet 28/01-04 00:34 
Jeg får det mere dårligt over Dawn of the Dead remaket, der kommer her i år. Tænk at mainstream fikserede mennesker får den oplevelse, af hvad der var (er) noget helt unikt. Nu er det selvfølgelig dårlig skik at udtale sig om noget man ikke har set, men andre der har set traileren vil nok give mig ret i at det ligner noget Hollywoodiseret crap, fra samlebåndet derovre.

Den samme skæbne lider flere og flere asiatiske perler jo efterhånden også, og det lader ikke til at have nogen ende. Kunstnerisk frihed og samfundsspydige fortællinger når ikke ud til verdens brede befolkning, som den ellers burde. For noget skal der da virkelig snart gøres for folks forståelse.

Et eksempel kunne være hvis Bush bliver genvalgt, det ville vel bare være en del af den samlede dominoeffekt(?).
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:35, rettet 28/01-04 00:37 
nope, Battle Royale er så lige en af dem jeg ikke har set.
Jeg har set Violent Cop, Sonatine, Hana-bi og Brother, så jeg har mere eller mindre holdt mig indenfor hans normale gangster-genre lol...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:37 
Core >
...en artikel dengang Resident Evil-filmen stadig kun var en spæd idé om George A. Romero var i tankerne som forfatter/instruktør.

Romero's originale manuskript til Resident Evil kan findes på nettet (hvis man leder lidt ihærdigt) og fra hvad jeg har læst af det rykker det tusind gange mere, end hvad vi fik at se på den store skærm). Ikke at 'Resident Evil' er totalt lam, men den kunne have været så meget bedre. Wasted potential, really...

Hvis man har set Romero's zombie-trilogi og ellers er inde i zombie-titlerne, kan man se MANGE paralleller i 'Resident Evil'.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:38 
Hahahaha, Core, jeg troede vi snakkede gyserfilm her... men jeg tog vist fejl.
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:40, rettet 28/01-04 01:11 
Det er nemlig det, og jeg var skræmt da jeg som knægt sad derhjemme og rystede til Romeros zombie-film, der er et eller andet totalt skræmmende ved de der zombier der bare vader i total slow motion, man kan sagtens løbe fra dem, men der er bare så mange af dem, og de er alle steder, det er et gyser-koncept der holder...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MadsMadsSkrevet 28/01-04 00:41 
Hyakotake >
Ikke at 'Resident Evil' er totalt lam,

Jo

men den kunne have været så meget bedre.

Ja

Jeg har det originale RE script fra George A. Romero, hvis nogen er interesseret.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:42 
nope, jeg skrev også tidligere at jeg havde ikke set nogle japanske gyserfilm og at det eneste japanske jeg havde set var....
:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:43 
Men hvorfor røg Romero ud af billedet ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:43 
Barrett >
Jeg får det mere dårligt over Dawn of the Dead remaket, der kommer her i år.

Jeg er da temmelig psyched up over traileren. Da jeg så den første gang tænkte jeg godt nok "What the hell, zombierne LØBER sgu!", men ved nærmere eftertanke er det den perfekte måde at opdatere filmen på.

I denne MTV-kultur skal der være fart over feltet, og størstedelen af nutidens unge ville kede sig ihjel i biografsæderne, hvis man diskede op med de gammeldags langsomme zombier. Så nu er Zombies Mark II klar i kulissen, og de kan både spæne og hoppe!

Lad os nu spise en chill pill og se om ikke den bliver seværdig alligevel.
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:46 
Zombier skal da ikke løbe, så find da hellere på et helt nyt koncept, som f.eks. 28 Days Later, der er også noget Zombie-agtigt over dem, men de løber da, og det fungerer meget bedre...

Men HEY! hvor kan jeg se den trailer der ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:50, rettet 28/01-04 00:51 
http://www.dawnofthedeadmovie.net/

øh, jamen '28 Days Later' er ikke zombier... det er infected people. Stadig levende, bare lidt sure :-)

Anyway, jeg er meget positiv overfor Dawn remake. Lad dem bevise, at de kan lave en god opdatering af den urørlige original.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 00:53 
Core >
Zombier skal da ikke løbe...

I beg to differ. Se bare 'Return of the Living Dead'-filmene. Der er ingen gylden standard for hvad zombier kan.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-04 00:58 
Hyakotake>
Tjaeh, nu har Kitano altså lavet en hel del film, men jeg gætter på at den du mener er 'Battle Royale'... eller hvad?

Når du siger "lavet film" formoder jeg du mener "medvirket i film" i ovenstående sammenhæng, da Battle Royale er lavet af Kinji Fukasaku. Ellers har Kitano også selv en del film på bagen som instruktør...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 01:23 
Yeah yeah, what you said... :-)
CoreCoreSkrevet 28/01-04 08:27, rettet 28/01-04 08:27 
Hyakotake >
http://www.dawnofthedeadmovie.net/

øh, jamen '28 Days Later' er ikke zombier... det er infected people. Stadig levende, bare lidt sure :-)

Anyway, jeg er meget positiv overfor Dawn remake. Lad dem bevise, at de kan lave en god opdatering af den urørlige original.

øøøhhh, jeg skrev også : ...et helt nyt koncept som f.eks. 28 Days..... Hvem sagde at de var zombier ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-04 09:03 
Hyakotake >
Romero's originale manuskript til Resident Evil kan findes på nettet (hvis man leder lidt ihærdigt) og fra hvad jeg har læst af det rykker det tusind gange mere, end hvad vi fik at se på den store skærm). Ikke at 'Resident Evil' er totalt lam, men den kunne have været så meget bedre. Wasted potential, really...

Her er et link til Romero´s originale manuskript til Resident Evil.

Originalt manuskript
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 29/01-04 21:55 
hvad syns i så om signs..?

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige om den....

den var fin nok
BomberBomberSkrevet 29/01-04 22:31, rettet 29/01-04 22:34 
Jeg synes den var skuffende. Aliens der ikke kan tåle vand. hmmmm. Hvis de er så kloge skulle de nok havde tænkt over ikke at vælge en blå planet.

Desuden går der alt for længe inde man ser den første aliens. Alt ialt var det en ringe film.

Jeg vil sammenligne den lidt med anaconda og komodo. Lidt det samme prencip.

Nu roder jeg mig nok ud i noget. ;-) (igen)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
VictorVictorSkrevet 30/01-04 09:47 
Om Signs er jeg enig med Bomber. Meget skuffende syntes jeg :/
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-04 11:06 
Til dem der endnu ikke har set Ring vil jeg sige:
spar jer selv for en skuffende oplevelse!

Lad være med at se den på video/DVD første gang.
Hvis det på nogen måde er muligt bør I vente til den kommer i en biograf eller på en storskærm.

Det gælder faktisk generelt Hideo Nakatas film, og måske mange af de asiatiske gysere som helhed.

Men især i Ring er "manglen" på lyd og action lidt en dræber hvis man bare sidder derhjemme i sofaen.

Jeg så den uden forventninger på Natfilmsfestival, og jeg har aldrig været så skræmt i hele mit liv.
Desværre for mine stakkels nerver skulle se 2'eren lige bagefter ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-04 13:06 
'Signs' var skuffende i forhold til hvad jeg havde forventet. Hvis jeg ingen forventninger havde haft, tror jeg den havde været lidt bedre. Shyamalan kunne have gjort det bedre.

Jeg synes ikke (ligesom Bomber) at det gjorde noget, at aliens først bliver set meget sent.

SPOILERS COMING UP!!!
(læs kun hvis du har set filmen)



Det var en fin scene, hvor man i TV'et ser de grynede hjemmevideo-optagelser med det første væsen.

Og, ja, det er en temmelig dum fejl, at bæsterne ikke kan tåle vand. Plat og billig løsning, som får mig til at tænke på 'War of the Worlds'. Og så manglede jeg også et plot twist til sidst, eftersom Shyamalan har gjort det i sine to tidligere film. Derfor sad jeg og ventede på at det hele blev vendt på hovedet til sidst... hvilket det så ikke gjorde.

Forslag til hvordan den kunne vinde lidt: Drengen skal dø til sidst, og Gibson bliver en bitter mand, som ikke genfinder troen. Den kvalmende happy end er næsten for meget.
PapandPapandSkrevet 22/04-04 19:33 
Jeg har lige brug for lidt hjælp, og vælger derfor at rippe op i denne tråd.

Det skal med det samme siges, at jeg ELENDIG til at se gysere. Jeg sidder med hænderne for øjnene det halve af tiden, og bryder mig i bund og grund ikke om at se dem. Kæresten er dog vild med det, og vi har derfor set mange gyserfilm her på det sidste. Jeg er blevet skræmt fra vid og sans hver eneste gang.

For nylig så vi så den amerikanske version af The Ring. Jeg hoppede en halv meter op af sengen 5-6 gange i løbet af den film, og synes det er noget af det uhyggeligste, jeg har set. Nu vil kæresten så have mere, og vi skal derfor se den japanske version i aften. (jeg kæmpede en kamp for at vi skulle se Kill Bill, men i ved hvordan kvinder er.) Så nu ber jeg jer om at afsløre ALT i den film. Jeg nægter at blive skræmt fra vid og sans igen.

Forbered mig på filmen...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/04-04 13:15 
Jeg vil absolut ikke kalde 'Kill Bill' for en gyser. Det er mere action a la Tarantino's øvrige film, og så vidt jeg husker er der ikke rigtig nogle scener som chokerer (ud over at der hele vejen igennem er masser af blodstråler i alle retninger, men blod er jo ikke lig med gys). 'The Ring' kører på psykologisk effekt, og hvis det er dét du bliver bange for, har vi en diagnose :-)

Du burde kunne klare 'Kill Bill' uden at have hænderne konstant foran øjnene.
PapandPapandSkrevet 23/04-04 14:05 
Hehe jeg ved skam godt at Kill Bill ikke er en gyser. Jeg forsøgte jo at overbevise hende om, at vi skulle se den, netop for at slippe for at skulle se gys.

Den japanske version af "The Ring" var MEGET langt fra den amerikanske hvad angår uhygge. Jeg blev forskrækket et par gange, men jeg var ikke ved at få nervesammenbrud, som i den amerikanske version.

Blod og gore generer mig ikke. Chock-effekter og psykologiske gysere er mit problem. "Bag Facaden" (What Lies Beneath) med Harrison Ford og Michelle Pfeiffer er endnu et eksempel på en film, som skræmte mig fra vid og sans.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 23/04-04 17:03 
The Ring (jap) skuffede også mig meget. Sikkert delvist fordi den blev hypet op, inden jeg så den, så jeg havde store forventninger. (Vidst også den første jap-gyser jeg nogensinde så).
Jeg ved ikke helt om man skal tolke japanske gysere's popularitet som resultatet af at Hollywood de seneste 10 år har været analfabeter når de skulle lave teenage-appelerende gysere.

Signs manglede fatalt logik og orginalitet: Sukkende grønne aliens med vand-allergi er for plat.

Hvis man vil forsøge sig med lidt alternative vellykkede gysere, så skal man nok tilbage i arkivet, og finde ældre titler som Don't look now, Jaws, Psycho og The Exorcist. Hvis man bare se nogle psykiske vamle film, så prøv Deliverance og Straw Dogs. De kravler virkelig ind i baghovedet.
The medium is the message.
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 23/04-04 19:33 
Kill Bill var i bund og grund en mega fed film, og glæder mig skam allerede til vol.2, men gyser vil jeg absolut ikke kalde det, men hvis du ikke bryder dig om meningsløst vold(hvilket jeg gør:)), og masser af blod så lad være med at se den...
89 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig