X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alien Quadrilogy (UK reg2)


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/12-03 21:50 
Efter at have ventet SÅ længe på endelig at få disse film i min samling, var jeg glad som et lille barn da jeg modtog boxen fredag morgen. Men glæden varede ikke længe...
Jeg kommer hjem fra arbejde, smækker directors's cut af Alien på og begynder at nyde... efter 7 minutter hakker afspilleren og jeg sidder og måber?!? Spoler tilbage og den gør det sgu igen! Jeg prøver at spole tilbage 10 gange, men den bliver ved med at hakke/hoppe præcis det samme sted. Allerede her en mit humør virkelig røget ned i kælderen.
Smækker dir. cut af Alien 3 på. Også i denne film hakker filmen flere steder. I skuffelse og arrigskab er jeg tæt på smadre fjernbetjeningen og siden har jeg ikke haft nogle af filmene i maskinen.
På computeren, er der dog et af de steder hvor afspilleren hakkede, ingen problemer. I Alien er det scenen hvor de spiser i starten efter at have sovet.
Jeg prøver at rippe filmen over på computeren, hvor det viser sig at der fremkommer store fejl når filen afspilles. Præcis der hvor hakket/hoppet opstår, kommer der grafikfejl og filmen hopper lidt tilbage og så frem, og så tilbage, og så frem, osv. I mine øjne ligner det virkelig at der er fejl i produktionen af dvd'erne, eller selve enkodningen af filerne. Det kan jeg virkelig ikke forstå kan lade sig gøre.

Min afspiller er en ny Nintaus N9888 og den har ikke vist fejl på andre dvd'er. Jeg købte netop den britiske udgave af Alien boxen for at få den gode billedkvalitet, men der findes ikke noget der ødelægger filmoplevelsen mere, end at den hakker.
Jeg kan jo slet ikke være sikker på, hvis jeg får boxen byttet, at jeg ikke får en som også indeholder fejl. Og det er skide bøvlet når den er købt igennem cd-wow.

Andre der har samme box og har oplevet fejl/hak/hop?
Er den danske box bare super prima og uden fejl/mangler?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/12-03 22:55 
Jeg har den ikke selv - endnu - men jeg har en kammerat der havde fuldstændig samme problem med hans kopi, der også var købt fra CD-Wow. På hans var der dog også mange, tydelige ridser på skiverne.

Da han skrev til dem for at klage, beklagede de blot og sagde, at de ville sende et nyt eksemplar til ham, uden at bede ham sende den defekte retur. Så jeg synes du skulle prøve at skrive til dem, måske er det ikke så besværligt som du tror :)
The BruceThe BruceSkrevet 14/12-03 23:46, rettet 14/12-03 23:47 
P.s. Jeg kender et par stykker har haft Nintaus DVD-afspillere og de hakkede (...og brækkede sig halvvejs) udover DVD-skiver som eller aldrig havde voldt min (Pioneer) problemer!

Prøv den på én dine kammeraters maskiner!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 00:21, rettet 15/12-03 00:39 
KidCaffeine >
jeg har en kammerat der havde fuldstændig samme problem med hans kopi, der også var købt fra CD-Wow.

Okay, langt ude. Ved du om den nye han fik, er fejlfri?

KidCaffeine >
Så jeg synes du skulle prøve at skrive til dem, måske er det ikke så besværligt som du tror :)

Jeg har bestilt mange ting fra dem indenfor den sidste måned, og deriblandt er der 3 forsendelser der er forsvundet. Rimelig træls at skulle skrive til dem for 7. gang for at brokke mig - endnu en gang... well, det er jeg jo nødsaget til.

The Bruce >
Prøv den på én dine kammeraters maskiner!

Ja, det har jeg også tænkt mig. Jeg fik maskinen for 845,- nypris, derfor gad jeg ikke længere vente til jeg fik råd til en større maskine (Pioneer).
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/12-03 07:15 
Jeg ved endnu ikke om den nye var fejlfri, er ikke sikker på at han har modtaget den endnu. Men jeg kan lige vende tilbage når jeg har snakket med ham...

Hans maskine er iøvrigt en Panasonic til 2500
TurricanTurricanSkrevet 15/12-03 09:42 
Azalon >
Jeg købte netop den britiske udgave af Alien boxen for at få den gode billedkvalitet,

Lidt off topic:
Jeg havde ellers hørt at den Danske havde den samme mastering? Siger du at den Engelske er en anden version eller hva´?
The Gods pause for a moment...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 12:41, rettet 15/12-03 12:42 
Nej, jeg tror også at det er den samme mastering, men jeg ved det ikke. Det jeg mente var bare at jeg ville ha reg2 PAL fremfor reg1 NTSC pga en bedre opløsning på næsten hundrede linjer.

Desuden kunne jeg få den britiske billigere end den danske, derfor.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AmbyAmbySkrevet 15/12-03 13:04 
Jeg foretrækker klart R1 over R2 pga manglende kommentarspor og special editions...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 13:19 
Det har jeg også hidtil gjort. Men faktisk er de blevet en del bedre til det mht. reg2 indenfor den sidste tid.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AmbyAmbySkrevet 15/12-03 13:45 
Jeg snakkede nu helt generelt Alien Quad. udgaven:

dvdcompare.net:
OVERALL : R1 - Region 1 allows you to listen to the audio commentary with either version of the film, but on the Region 2, the tracks are available only on: "Director´s Cut" of "Alien", "Special Edition" of "Aliens", "Theatrical Release" of "Alien 3", and "Theatrical Release" of "Alien: Resurrection". Further more, on the Region 1 discs, you can view an optional "deleted footage" marker, and you´re also able to view the "deleted footage" from the theatrical cut's "Supplements menu". Both of these options are missing from the Region 2 discs. R2 is also missing the "script to screen comparisons". Both cover and menu designs differ slightly between the Region 1 and 2 discs.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 13:55, rettet 15/12-03 13:56 
Årrhh fuck hvor er det super skod! (undskyld ordvalget)
Fandt det også lige på amazon:
Bad news for Region 2 http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000C24F3/qid=1071492189/sr=2-1/ref=sr_2_11_1/202-4177223-9730232#cust-reviews
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Star SoldierStar SoldierSkrevet 15/12-03 15:07 
Så hvis man som mig er total ligeglad med de extra feature disks, så skulle R2 være den bedste version pga. en bedre billed kvalitet? (det jeg læste på amazon gør ingen forskel for mig), versionen af bedste billed kvalitet vinder...)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 15:19 
Ja, dét er jo så præcis mit dilemma, kvalitet vs. features!?!? Reg2 har jo tydeligvis problemer mht hak/hop.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 21:24 
The Bruce >
P.s. Jeg kender et par stykker har haft Nintaus DVD-afspillere og de hakkede (...og brækkede sig halvvejs) udover DVD-skiver som eller aldrig havde voldt min (Pioneer) problemer!

Prøv den på én dine kammeraters maskiner!

Okay... nu har jeg så prøvet at afspille filmen på en større Denon model. Der var intet at bemærke, derved kan jeg så konkludere at jeg har smidt penge ud af vinduet til en dårlig Nintaus afspiller. Træls.

Desuden bemærkede ved sammenligning med reg1 udgaven, at menuen er anderledes kortere pga de forskellige features, f.ek. manglende audio commentary på directors cut. De bliver åbenbart nødt til at forkorte dele og udelukke dele for få plads til det hele. Dét må siges at være en dårlig side af reg2 udgivelser.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nullernullerSkrevet 15/12-03 22:00 
efter at have lsæt dit indlæg, hvor du finder frem til at du har købt en mindre god dvd afspiller. og måske en ikke så god film. (det kan diskuteres men det er også meningen)var det så ikke en ide men en ny tråd der hed noget i stil
med
"Dårlige hardware erfaringer" (er det stavet rigtigt?)
mvh nuller
Nu med Xbox 360
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/12-03 11:45 
Jo... men udgangspunktet var jo at jeg troede at det var filmen. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig