X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pro Logic II?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 17:11 
Nu vil jeg snart have den fulde ydelse af mine mange konsolspil! Nogen af jer der har Pro Logic II som kan forklare mig hvordan det virker osv.? Er ret ny indenfor "Surround-verdenen" og ved ikke hvordan det virker osv... :/

Hvor kan jeg få det billigste Pro Logic II surround?
dpldplSkrevet 13/12-03 17:33, rettet 13/12-03 17:37 
LOL. Pro Logic II er sgu ved at være så gammel. Gå heller efter noget med dobly digital, også med Pro Logic II som lille ekstra feature.

Bare mit anlæg er fra min konfirmation og den understøtter Pro Logic II.og det er altså et par år siden

Men vis du vil spille rebel strike( og måske andre kommende GC spil) med den bedste lyd, så skal du nok købe en der understøtter Pro Logic IIx
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 17:36 
Jeg vil ikke op og ofre det vilde, vil bare høre om jeg kan få god lyd til billige penge!

Det skulle gerne kunne sparke liv i Rebel Strike og nogle af de kommende spil!

Hedder forresten "Konfirmation"! :)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/12-03 17:41 
Hvis du vil have det fulde ud af dine konsolspil, skal du have en Dolby Digital kompitabel forstærker...
Pro logic I, II og III er er lavet til stereo signaler, hvor stereoen der er lige høj i både venstre og højre spor ligger i centeren, ulige lyde altså hvor lyden er højest i højre eller venstre kanal, liger i front højtallerne og modfase lyde (lyde der er forsinket meget lidt, så de giver en fornemmelse af at lyden kommer alle steder fra ligger i bag højtalerne...
Om man køber II II eller III er et spørgsmål om kvalitet og udvikling, hvor III'eren logisk nok er at foretrække...
Imens at Dolby digital har individuelle spor for hver højtaller (næsten altid) og derfor kan gengive rigtig Sorround!
soon the world will be one big computer
dpldplSkrevet 13/12-03 17:43 
Jaaaaaaa. Rebel strike understøtter så vidt jeg ved Pro Logic IIx som det bedste. Hvilket ikke er så billigt.

Men vis det kun skal være Pro Logic II, jaaa så skule der kunne findes en meget billig løsning.

Mit anlæg fra Awia kostet ca. 3500kr dengang. Jeg vil da tro de er blevet billiger.

Men man kan finde tons af anlæg med Pro Logic II i som standard til de 3000-4000kr.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 17:43 
Kender i noget der er billigt og er helt fint?
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 17:46 
Hvad med det her sæt?

http://gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=307
majjohamajjohaSkrevet 13/12-03 17:54 
... "Ikke på lager" ...
crying outcrying outSkrevet 13/12-03 17:57 
Hvis jeg var dig ville jeg spare lidt mere op, og saa starte med at koebe en 'god' receiver (DTS, DD, Sourround II), og saa koere videre derfra... Taenk ikke paa DB sourround IIx osv - der sker hele tiden nyt indendefor det omraade, og saa kan man jo vente 'for altid'.

Kunne heller ikke forestille mig det helt store med det Creative saet i forb. med en DVD f.eks ?
Jusqu'a ici tout va bien....
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 18:02 
Det virker på DVD, GC, PS2 og Xbox jo... tror det er helt fint! Nogen der har erfaringer med det?

Er kun 16 og har ikke så mange penge igen... :)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/12-03 18:45, rettet 13/12-03 18:47 
Anlæget du nævner er fint, men ikke noget at løbe rundt og råbe over....Spar hellere op til et sæt du kan bygge videre på senere. Se "pyantikos?" tråd....
soon the world will be one big computer
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 19:25 
Det her: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=3iICfBmV2fICdyZChVDBnRqxIp8avdswpsM=?ProductID=voHD4QjosswAAADxbhkEQZvU&CatalogCategoryID=TuXD4QjotCYAAADwvrhwt_H2&filename=productpage_text%2c

Ser det ikke godt ud?
DommergaardDommergaardSkrevet 13/12-03 19:28 
Hvad med det her?

http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=35&dept%5Fid=36&pf%5Fid=4107729
JmogJmogSkrevet 14/12-03 13:14 
Sonic.dk >
Det virker på DVD, GC, PS2 og Xbox jo... tror det er helt fint! Nogen der har erfaringer med det?

Er kun 16 og har ikke så mange penge igen... :)

Alle surroundsæt virker med alle apparater der har den rette udgang. Hvad er dit budget? Det du vil blive gladest for i længden er at købe en receiver og et par ordentlige fronthøjtalere.

Nu tænker du sikkert "jamen, for de samme penge kan jeg jo få et helt surroundsæt?". Sandt nok, men lydkvaliteten vil ligge langt under et par ordentlige stereohøjtalere. Selvom det i dine tanker sikkert lyder kedeligt (æv, kun to højtalere) vil det kunne give en imponerende lyd i forhold til bare at køre med Tv'ets indbyggede højtalere.

Køb en receiver med DD, DTS og DPII og et par fronthøjtalere i en serie som du ved der findes center- og baghøjtalere til. Du vil få meget fornøjelse ud af det og når du har råd køber du bare resten og gør et fint anlæg endnu bedre.
tastasSkrevet 14/12-03 13:52, rettet 14/12-03 13:54 
Køb helt sikkert en seperat reciever.

Det giver den bedste frihed for dig, og giver dig lidt flere tilkoblingsmuligheder.
Som jeg nævnte i den anden tråd, har Kvickly en billig reciever til 1000 kr, og et surround højtaler sæt kan du finde til en 1000 også.
Det er bedre at gå efter det, end de sæt du har henvist til.

Recieveren understøtter også DPL II / DD / DTS.

DPL II er fedt nok at have for dig. Så kan du se almindelig TV i "surround" og mange GC spil er optimeret til DPL II.

I længden vil du nok helt klar blive mere glad for lige at vente et par måneder, og købe en reciever i en prisklasse der hedder 1500-2000.
Den vil du istedet for meget glæde af langt ud i fremtiden ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dchangdchangSkrevet 14/12-03 13:54 
Sonic, jeg tillader mig lige at låne et spørgsmål i din tråd. :-)

Jeg har en dvd med indbygget DD 5.1 forstærker og DTS-dekoder. Betyder det at jeg bare kan købe et 5.1 sæt og så få lyden i DTS så eller?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 15/12-03 00:07 
Hvis din DVD-afspiller har en given dekoder indbygget (DD, DTS, DPL-II osv.) skal den bare sluttes til en receiver/forstærker med 5.1-indgang for at spille lyden.

Dekodere er imidlertid noget der næsten altid er indbygget i nye recievere, så det kan være ligegyldigt om ens DVD-afspiller har dem, medmindre man ligger inde med en ældre receiver.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/12-03 00:17 
starfish >
Se "pyantikos?" tråd....

Pieyanthikos'!

;)
dchangdchangSkrevet 15/12-03 07:56 
Jmog >
Hvis din DVD-afspiller har en given dekoder indbygget (DD, DTS, DPL-II osv.) skal den bare sluttes til en receiver/forstærker med 5.1-indgang for at spille lyden.


Okay. Men hvis den har indbygget 5.1 forstærker kan jeg vel bare sætte den til et sæt højttalere, og uden forstærker ikke?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 12:53, rettet 15/12-03 12:55 
Jo.

Men hvis det er den United jeg kommer i tanke om, så er der ikke digital indgang, dvs den kan kun afspille 5.1 lyden fra en dvd-skive!
Mener den den hedder DVH3050 eller noget lign.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/12-03 13:16 
starfish >
Hvis du vil have det fulde ud af dine konsolspil, skal du have en Dolby Digital kompitabel forstærker...
Pro logic I, II og III er er lavet til stereo signaler...

Gamecube er jo lavet med PLII, derfor ville man ikke få noget ud af at kun have en DD/DTS forstærker!
Pro Logic I, II eller IIx er lavet til signaler som er matrix enkodet med netop samme teknik som ved afspilning. Dvs at der er i sandhed tale om flere kanaler ved enkodningen. At man kan bruge det på et alm. stereo er jo en anden side af sagen, og det giver en pseudo-surround lyd ikke er "ægte".

starfish >
... og modfase lyde (lyde der er forsinket meget lidt, så de giver en fornemmelse af at lyden kommer alle steder fra ligger i bag højtalerne...

Modfase betyder modfase, ikke forsinkelse!
Man kan fasevende alle lydsignaler da alle lydsignaler i bund og grund er ac-spændinger. Dvs med et nul-punkt, positiv amplitude og negativ amplitude.
Ved fasevendig bytter man den positive med den negative amplitude, og det er netop det der antydes ved modfase, når man gør det på et ud af to signaler som indeholder den samme lyd.
Det er samme når man bytter ledninger på en højttaler. Højtaleren spiller derved "bagud" i stedet for "fremad", og det er de fleste højtalere dårligere til.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
The BruceThe BruceSkrevet 16/12-03 00:35 
Prøv at lure på Yamaha's RX-V serie! Jeg har selv Yamaha RX-V 740, som jeg er rigtig godt tilfreds med!
RX-V 440 har mindre effekt og lidt færre "finesser", men fik i år EISA-awarden for bedste surround-receiver (målt efter "lyd-guf" pr. kr-ratio'en går jeg ud fra ;-)

http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/index.html

Den fåes til under 3000 dask hos tapeconnection.dk men fåes højst sandsynligt (99,9989854% sikkert) endnu billigere i Tyskland!

Link...
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig