X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spørgsmål om XBL


Svar
JinkJinkSkrevet 21/03-03 15:26 
Jeg læste inde på Xbox-live.dk at det kunne være et problem hvis man havde dynamisk IP og ingen router, at komme på Live!.

Jeg har dynamisk IP, men det bliver direkte fra telefonstikket, uden router eller andet. Bliver det et problem eller hvad?

BTW det er gennem TDC
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 15:58 
Jeg ved ikke lige hvad de snakker om derinde... Jeg har ingen router, men et modem og så en switch til at fordele tingene, og det kører fint med mine fire dynamiske IP'er...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 21/03-03 16:38 
Grunden til at jeg skrev det derinde var, at en del brugere herinde fra har nævnt det som værende et problem når ip'en skifter mens de gamer.
I win, you loose
JinkJinkSkrevet 21/03-03 18:54 
Men er det et problem, hvis jeg kører det direkte fra telefon stikket uden switch eller noget?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 21/03-03 19:02 
Det er sikkert ikke noget problem. Jeg påpegede blot at det kan skabe problemer da enkelte personer har klaget over det herinde.

Jeg har selv TDC med dynamisk IP (okay med router) og det virker fint. Det er ikke noget med at den skifter midt i det hele, det har jeg i hvert fald ikke oplevet endnu :)
I win, you loose
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 20:15 
Den computer jeg sidder ved har haft den samme IP siden vi fik ADSL for snart to år siden, og ja, den er slukket om natten og når jeg er i skole...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JesperJesperSkrevet 24/03-03 18:14, rettet 24/03-03 18:53 
RQvsnapz >
Grunden til at jeg skrev det derinde var, at en del brugere herinde fra har nævnt det som værende et problem når ip'en skifter mens de gamer.

Huh... nu ved jeg godt nok ikke ret meget om netværk, men IP'en skifter da ikke mens man bruger enheden? Er det ikke kun ved opstart, at den bliver tildelt en IP? Eller er jeg helt ved siden af?

EDIT: Stavefejl ;)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 24/03-03 18:35, rettet 24/03-03 18:36 
Jesper >
Er det ikke kun ved opstart, at den bliver tildelt en IP? Eller er jeg helt ved siden af?

Nej, du er ikke helt ved siden af. Som du kan se i min anden post nævner jeg også at jeg aldrig selv har oplevet det. FAQ'en blev udarbejdet på baggrund af folks erfaringer med Live og hvad jeg bl.a. kunne læse på det gamle DKF.

Lad mig sige det igen. Jeg har ikke selv oplevet at den skifter ip midt i det hele, men enkelt brugere herinde fra har nævnt at deres opkobling gjorde således, og derfor mener jeg også at der er relevant at have med. I FAQ'en står der jo netop også, at det som udgangspunkt ikke er noget problem med Dynamisk IP.
I win, you loose
ComradeComradeSkrevet 25/03-03 16:24 
Jeg har faktisk problemer med at logge på! Men mit tilfælde er meget mystisk! Da jeg fik Live! kunne jeg første gang ikke komme på. Det kunne jeg selvf ikke forstå så jeg prøvede at ændre lidt i konfigurationerne, det hjalp dog heller ikke. Så jeg ville lige vente lidt, men så en dag da jeg legede lidt med min pc, ville den, altså pc'en, ikke gå på nettet. Så prøvede jeg tilfældigvis at starte Live! og det virkede så..rimelig mystisk! Men nu har jeg så fået min comp ordnet, men nu vil den igen ikke gå på Live!! Jeg har ingen router eller noget, jeg skifter bare kablet hver gang..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 17:48 
Du mangler vist en ekstra IP...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 25/03-03 17:57, rettet 25/03-03 17:57 
Som Naiera siger, du mangler en IP adresse mere. Normalt får man kun 2 ip adresser med, men man kan får det mest købe flere. (ved TDC koster de vist 10kr for 2)

jeg havde samme problem. Da vi have 4 pc´er som skulle på nettet, men kun 2 ip´er.

Man skal bruge en IP til hver eneste genstand som skal på nettet (vis man ikke bruger router, da den deler IP´en)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 25/03-03 18:36 
Jep, vi havde samme problem, da jeg fik min bærbare med hjem for første gang ;) Ved et tilfælde fandt vi så ud af det med IP adresserne, og fik hurtigt bestilt et par mere :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig