X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES import adapeter: SFX???


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 11/12-03 23:37 
Hejsa

Jeg sidder her og kigger på nogle adaptere af mærket "fire".

Der er to forskellige udgaver, en med og en uden "SFX pins". Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er?
Og er der i øvrigt nogen der har erfaringer med disse fire-adaptere? Er de noget værd?

På forhånd tak :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/12-03 04:33, rettet 12/12-03 04:34 
"Fire" skulle være udmærket. Jeg bruger selv en, der minder om deres adapter, som hedder "AD-29 Universal Adaptor". Den inkluderer også plads i siderne til SFX pins.

SFX pins er relevant i forbindelse med boot af Super FX-spillene såsom f.eks. Stunt Racer FX, Star Fox, Mega Man X2 (C4 3D-grafik-chip) m.m. Jeg kan dog ikke selv boote Stunt Racer FX (PAL) på min NTSC-US konsol.

Et normalt spil som f.eks. Super Castlevania har 23 pins, mens ovenstående SFX-titler har 2 x 4 mere, altså 31 pins i alt.

Så Fire-SFX-adapteren kan klart anbefales.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
CalleCalleSkrevet 12/12-03 08:15 
hej goodtimes hvor kan du købe dem henne.
SideshowSideshowSkrevet 12/12-03 08:21 
Jeg ejer en Fire adapter. Den har indtil videre virket med alle spil og der har aldrig været nogen problemer.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
AndyAndySkrevet 13/12-03 09:40 
Calle >
hej goodtimes hvor kan du købe dem henne.

Ville jeg egentllig også godt vide:)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/12-03 16:21, rettet 14/12-03 16:23 
Hvis det ikke skal være en Fire, er de i julehumør hos verdens sejeste hardcore-multigameshop-svejtsere, som ligger inde med bl.a. en Universal Adapter til 49.- svejtserfranc. Den har jeg selv (efter en lille praktisk konsoltræfsk byttehandel med Naiera :)) og den virker fint...

Agestuff/Alcom
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/08-09 20:41, rettet 08/08-09 21:06 
Gengivelse/fortsættelse af OT-indlæg fra:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=3256#413518

Super Turrican 2, SNES, boxed PAL, eBay, 34.80 EUR, udsolgt.

> Ikke længere "aktuelt tilbud", sorry ;P

[Dog lidt af en chance, da jeg ikke er helt klar på, om spillet kan køre i 60Hz på min NTSC-konsol med adapter...]

Svar:

Konsolkongen>
Så vidt jeg har forstået burde langt de fleste SNES spil kunne tvinges i 60hz på en PAL konsol. Det burde blive det samme at spille et PAL spil på en US maskine.

Det kan de også, mens visse PAL-spil som Stunt Race FX enten ikke loader på en NTSC-konsol eller virker messed up. Jeg mener heller ikke Donkey Kong Contry i PAL (husker ikke, om det er hele spilserien) loader på en NTSC-konsol. Der findes nok en liste over disse spil et eller andet sted. Jeg erindrer også, at det kan afhænge af den adapter man bruger (har en Universal Adapter-AD29).

Konsolkongen>
Er det ikke bare den lockout chip der er vist i guiden?

Hvis spillet er optimeret til en PAL-maskine og derved kører rigtig hastighed i 50Hz så vil det naturligvis ikke køre ordentligt i 60Hz.

Den chip sidder i SNES'en, right? De spil med optimeringschip som fx Street Fighter Alpha 2 og Star Ocean har copy protection indbygget, der skulle være svær at knække. Andre spil har lignede ekstra regionsbeskyttelse i optimeringschippen. De chips er typisk ikke møntet på rigtig hastighed i 50Hz, men fx en generel hastighedsforbedring af spillet uanset region eller optimering af grafikeffekter som i Mega Man X2+3 ("vektorgrafik") og dekomprimering af data i spil med en masse sprite-data som SFA2.

Der står mere om de forskellige SNES-chips her:

http://en.wikipedia.org/wiki...

Tjekkede lige listen hurtigt igennem for at se om Super Turrican 2 var på listen, og det er det ikke.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig