X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ghosthunter, nogle erfaringer?


Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 10/12-03 22:26 
Jeg prøvede det meget kort i Fona i dag dog uden lyd, det så godt ud og styringen var også god og anvendelig.
Men hvordan er stemningen i spillet?
Det var lidt svært for mig at vurdere i en tætbefolket butik, uden lyd og så i alt for meget lys;)
Det jeg spillede virkede slet ikke uhyggeligt på mig, men det så ud som om at det var meningen det skulle være det, men det er jo svært at bedømme forholdene taget i betragtning.

Hvad er jeres indtryk af spillet?
Spiller nu: Halo 3
OmenOmenSkrevet 10/12-03 22:55 
Første bane er rigtigt lækker, men der efter går det helt galt... Kedeligt banedesign, gameplay og stemning.
Vote Ficus!
SephirothSephirothSkrevet 10/12-03 23:06, rettet 10/12-03 23:09 
Jeg synes snarere det er omvendt. Første bane er det den obligatoriske, der foregår på en forladt skole. I sump banen, der kommer derefter er stemningen helt genial. Du føler dig konstant forfulgt - både pga. lyden, men også pga. det store åbne banedesign. Længere er jeg endnu ikke kommet, men indtil videre er jeg helt vild med spillet.

Det eneste jeg savner er lidt sværere gåder. Ikke totalt ulogiske ala SH og RE - for sådan nogle hader jeg, men snarere dem, hvor man får lov til at tænke lidt.

Jeg fornemmer, at spillet er forholdsvis langt. Jeg har gamet det ca. 3-4 timer og er stadig kun ved level 2 ud af... hvor mange? Jeg mener dog ikke nødvendigvis, at spil i denne genre behøver at være lange.

Og grafikken er åh-så-lækker. Utroligt, at man stadig bliver overrasket over, hvad PS2'en kan præstere...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 11/12-03 00:58 
Gåderne i Silent Hill er da ikke specielt ulogiske?
ChronoChronoSkrevet 11/12-03 06:54, rettet 11/12-03 06:58 
Synes ligesom Sephiroth at stemningen er helt fin og tiltider ret skræmmende. Gåder er der da også lidt af, dog næsten kun i Astral sekvenserne som er totalt kedelige, men heldigvis også sjældne.

Men at fremhæve sumpbanen for god stemning er forkert, den er den svageste af dem alle synes jeg. Pånær når man kommer ind i huset derude.

Spillet er ikke vildt langt, tror jeg gennemførte på 12-15 timer. Men de sidste bosser var svære.. eller også er det bare mig der er dårlig :)

Spillet er næsten som Primal med skydevåben og mindre back-tracking.

EDIT: Men i kunne også læse min anmeldelse på Intertain :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/12-03 08:09 
Hm, indtil nu er Ghosthunter ikke et spil jeg har hørt særlig meget om, men efter at have kigget en god stak screenshots igennem her til morgen, synes jeg faktisk det ser ret fedt ud.

Det eneste der gør mig lidt i tvivl er, hvor meget action det er, og hvor meget horror det er?
SephirothSephirothSkrevet 11/12-03 08:28 
Chrono >
Men at fremhæve sumpbanen for god stemning er forkert

Måske, men der er et eller andet pisse skræmmende over den, synes jeg.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OmenOmenSkrevet 11/12-03 11:33 
I skulle have set det, da det var i udvikling. Bortset fra styresystemet synes alt at være blevet kedeligere siden da. Det skal dog ikke afholde mig fra at kalde SCEE et af de sjoveste teams at gå i byen sammen med =)
Vote Ficus!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-03 17:45, rettet 11/12-03 17:46 
Chrono >
Spillet er næsten som Primal med skydevåben og mindre back-tracking.

EDIT: Men i kunne også læse min anmeldelse på Intertain :)

Har læst den, mens ovenstående faktisk er en ret sigende lige-ind-til-benene sammenligning, som er grund nok til, at jeg vil kaste mig ud i noget Ghosthunter >;)

Så sig endelig ikke mere. Jeg ved GH har fået gevaldige hug rundt omkring, men ud over en noget monoton spilmekanik var jeg ret begejstret for Primal pga. den helstøbte stemning og audiovisuelle overflade, der medførte et fantastisk dragende univers.

Noget lignende oplevede jeg med Silent Hill. Disse spil indeholder jo heller ikke just banebrydende gameplay, men imponerer på mange andre områder.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 11/12-03 19:21 
Jeg skammer mig lidt over at synes så godt om Primal som jeg gør. Det er tydeligt for enhver at spillets gameplay ikke holder - det er simpelthen for kedeligt at back-tracke uden noget tydeligt mål, og bare fordi man ikke aner hvad man skal.

Men der er alligevel noget over spillets personer, historie og stemning som gør at man ikke giver helt slip.

I Ghosthunter er der en bedre balance mellem gameplay og "det andet".
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 11/12-03 21:56 
Jeg kunne egentlig godt lige bruge lidt hjælp til GH:

I huset har jeg lige lyst på væggen, og den lille pige har nævnt tallet 87 - hvad skal jeg?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 11/12-03 22:12 
Jeg kan godt huske stedet, men hvordan jeg kom forbi det har jeg glemt. Det var ganske rigtigt noget med at lyse på væggen... skifte billeder i lysbilledapparatet... flyve med astral... og flyve gennem grønt slim i loftet?

Har næsten glemt det :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 11/12-03 22:14 
Nu må det level jo osse snart være færdigt. Det er jo helvedes langt ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PlaykidPlaykidSkrevet 11/12-03 22:21 
Jeg vil sige tak for de mange svar:)
Det lyder som om det er et ganske godt spil, hvilket jeg også synes det gav indtryk af.
Så det må jeg hellere ned og invistere i...eller bedre...ønke sig det som julegave:)
Spiller nu: Halo 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/12-03 03:08, rettet 12/12-03 03:09 
Chrono >
Men der er alligevel noget over spillets personer, historie og stemning som gør at man ikke giver helt slip.

Helt enig. Samspillet mellem de to hovedpersoner i Primal er noget af det mest troværdige jeg hidtil har oplevet i et spil. Især humoren er ret vellykket.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-07 18:20, rettet 09/09-07 18:21 
Det er forresten virkelig sørgeligt at se en af Sonys mest teknisk æstetiske udviklere smide et spil på gaden som 24: The Game.

Kom nu med det Primal 2, for pokker!

Er kommet lidt sent igang med Ghosthunter, men det er ret eminent, at det både har progressiv scan, 60Hz, 16:9 og DPL II. Ikke at jeg havde forventet andet fra en in-house-udvikler som Studio Cambridge. Derimod er det deprimerende at andre udviklere i de her fladskærmstider slækker på tekniske features som disse - i nyere udgivelser (fx en stortitel som Rogue Galaxy har kun 60Hz og stereolyd...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 09/09-07 19:33 
Jeg kan godt lide 24: The Game... men helt så godt som Primal er det ikke nej :)

Ghosthunter husker jeg her fire år senere sjovt nok ikke så godt som Primal, selvom jeg da vist dengang synes det var mindst ligeså godt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/09-07 20:55, rettet 09/09-07 20:59 
Med "virkelig sørgeligt" tænker jeg ikke så meget på 24s spilbare kvalitet - der ikke er noget at råbe hurra for ifølge alverdens medier (de 4/5 i *Official* Playstation Magazine må være ren korruption :)). Det sørgelige her er, at Studio Cambridge baserer et spil på en terror-tv-serie, som har kørt i seks sæsoner - hvormed spillet ville få et stort salgspotentiale.

Og jeg erindrer at hverken Primal eller Ghosthunter solgte særligt godt. Men indholdsmæssigt er de spil jo langt mere særegne "Tim Burtonske" spilproduktioner, der må have krævet noget mere kreativ tankekraft at udvikle end 24: The Game.

Men 24 har da nok solgt så forrygende, at Studio Cambridge får lov til at lave Primal 2. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 09/09-07 22:28 
Der er nu masser af kreativ tankegang i 24: The Game. Jeg har ikke spillet andre lignende spil hvor så mange ting som ellers ville have foregået som en mellemsekvens nu pludselig er et lille spil i sig selv - afhøring, hacking, scanning osv.

Der er også usædvanlig stor variation i missions-målene. Så jo, Studio Cambridge kan deres kram :)

At de har fået historie, personer og så videre forærende er selvfølgelig ikke videre kreativt, men følger man med i tv-serien gør det ikke så meget.

Jeg tror desværre at at Primal fik så lidt omtale at der aldrig kan blive tale om en 2'er :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig